Jump to content
IGNORERAD

And so it begins..Songkran Pattaya 2013


spooncreek

Recommended Posts

Du fick ju 2 tydliga svar i början av tråden som jag har svårt att förstå hur de ska misstolkas! Så vet ej vad du söker för svar mer än de du redan fått!

Då kanske du kan förklara för mig vilka svar jag fått efterom jag inte kan se att de hänger ihop.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    23

  • spooncreek

    8

  • Khemmarat

    5

  • Nicholas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och varför skulle jag vilja flytta tillbaka till ett land som alldeles uppenbart är fullt av människor som du ??

 

Betänk då att jag om  två,tre år  flyttar till ett land där du huserar utan att tveka :)

 

 

Och vad anbelanger att du flyttar hit till ett land fyllt med mej. det går inte,

 

jag är stark...vacker...cowboy och rik du får inte en brud  här så stanna kvar till jag flyttar dit  :14:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

pikelocator

Tjenare. Jag skriver mycket sällan här men måste bara be mr. Kollba o lägga ner! Fan vad tråkig du är som hela tiden hamnar i en massa tjafs! Missförstår och vänder och vrider på alla inlägg så du kan få igång nån meningslös pajkastning!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Då kanske du kan förklara för mig vilka svar jag fått efterom jag inte kan se att de hänger ihop.

Du skrev: "Sen är faktiskt Buddaha ingen gud som du verkar tro" ..och övriga frågar sig vem som påstått detta!

 

Men det är ju bara repetition för det står ju redan i några av de första inläggen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev: "Sen är faktiskt Buddaha ingen gud som du verkar tro" ..och övriga frågar sig vem som påstått detta!

 

Men det är ju bara repetition för det står ju redan i några av de första inläggen!

Övriga frågar sig inte alls vem som påstått detta.

Stefan skrev att Buddha inte alls skrev något om gud.

Jag ser inte kopplingen  att "Buddha är ingen Gud" och "Buddha skrev aldrig något om Gud" men eftersom du uppenbarligen gör det så kanske du kan förklara kopplingen för mig...

Jag har, för övrigt redan ställt den frågan i tråden utan att få något svar men du kanske missade den ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Det var ju TS du påpekade det för! Att Buddha inte var en gud som du tyckte att han trodde, vilket han inte påstod!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuan och åttan,

Broderns hemmaplan

 

 

Han bor ju i dom "Tyska förorts-provinserna" och huserar väl här som "BangkokKenta" eller något liknande.    :offtopic:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju TS du påpekade det för! Att Buddha inte var en gud som du tyckte att han trodde, vilket han inte påstod!

 

Han påstod att Buddha i sin visdom låtit det regna.

Det var skälet till at jag skrev att Buddha inte var någon gud.

Vet du någon annan som kan få det att regna utom gudarna ?

 

Och Stefan var snabbt framme med ett inlägg där han sade att Buddha aldrig skrev något om Gud (vad nu det hade med saken att göra) och sen var cirkusen igång.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Han bor ju i dom "Tyska förorts-provinserna" och huserar väl här som "BangkokKenta" eller något liknande.    :offtopic:

Tror hans vanliga konto är öppet nu.

Sist var det nog udonkaj som var språkrör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror hans vanliga konto är öppet nu.

Sist var det nog udonkaj som var språkrör.

 

 

Var han inte ute och skulle överlämna något till "Majsan" förra veckan ? 

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Var han inte ute och skulle överlämna något till "Majsan" förra veckan ? 

Inte den blekaste

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha! Nu har Kolba lyckats tjata sönder en tråd till!

Blir irriterad, men tycker nog mest synd om en förgrämd gammal gubbe som uppenbarligen inte har någon att sitta och klaga ihop med!

TVI VALE! säger jag o ditt eländiga klagande !

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jämfört med dig som inte kommit med vare sig svar på mina frågor eller något annat vettigt ?

 

Jag har tidigare tyckt att du varit ganska ok men nu önskar jag dig åt helvete så snart bara fan har tid att ta itu med dig.

Vad beträffar mig så är du körd för all framtid.

 

Tackar så mycket

Du har fått svar

Du kan åsså dra åt helvete,, mig gör det inget

Vem är körd?? inte jag i alla fall

 

Ha det bra i ditt torftliga liv

 

Tack å hej

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

 

 

HerreGUD!   :-)

 

Urspårade diskussioner brukar jag inte lägga mig i, det finns liksom viktigare saker i livet att lägga tid på. Men okej då, som TS för man väl ta ett visst ansvar för vad som skrivs i tråden. Så,  ärade Kollba, du ska få det svar du eftersökte. Låt mig repetera exakt vad det var jag skrev, och som blev inledningen på en mycket märklig diskussion:

 

”Den store Buddha hade i sin visdom insett att det inför kommande vecka behövdes påfyllning av Pattayas vattenreserver, varför vi mitt på dagen fick en ordentlig och välbehövlig regnskur”

 

Och din kommentar var:

 

”Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro...”

 

Nu till mitt svar på detta:

 

1.    Nej jag tror inte Buddha är en gud

 

Och för att utveckla lite

 

2.    Om Buddha finns i någon form av existens, vilket jag inte heller tror, så tror jag inte att han har vare sig lust eller förmåga att framkalla regn

 

3.    Om ett eller två faller, vilket jag då alltså inte tror, så tror jag inte att han skulle bry sig särskilt om att fixa regn till Pattaya pga Songkran.

 

Varför skrev jag då denna mening om Buddha som inledning på min tråd, kanske du undrar?  När jag startade tråden så tycket jag väl helt enkel att det var en lite roande, raljant inledning på det vattenkrig i Pattaya tråden egentligen är avsedd att handla om. Och jag är ganska övertygad om att den klart övervägande majoriteten av de MPR medlemmar som läst inlägget begrep den avsikten. Hoppas nu även att du gör det, så vi kan släppa detta. Ha en bra fortsatt lördagkväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
HerreGUD!   :-)

 

Urspårade diskussioner brukar jag inte lägga mig i, det finns liksom viktigare saker i livet att lägga tid på. Men okej då, som TS för man väl ta ett visst ansvar för vad som skrivs i tråden. Så,  ärade Kollba, du ska få det svar du eftersökte. Låt mig repetera exakt vad det var jag skrev, och som blev inledningen på en mycket märklig diskussion:

 

”Den store Buddha hade i sin visdom insett att det inför kommande vecka behövdes påfyllning av Pattayas vattenreserver, varför vi mitt på dagen fick en ordentlig och välbehövlig regnskur”

 

Och din kommentar var:

 

”Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro...”

 

Nu till mitt svar på detta:

 

1.    Nej jag tror inte Buddha är en gud

 

Och för att utveckla lite

 

2.    Om Buddha finns i någon form av existens, vilket jag inte heller tror, så tror jag inte att han har vare sig lust eller förmåga att framkalla regn

 

3.    Om ett eller två faller, vilket jag då alltså inte tror, så tror jag inte att han skulle bry sig särskilt om att fixa regn till Pattaya pga Songkran.

 

Varför skrev jag då denna mening om Buddha som inledning på min tråd, kanske du undrar?  När jag startade tråden så tycket jag väl helt enkel att det var en lite roande, raljant inledning på det vattenkrig i Pattaya tråden egentligen är avsedd att handla om. Och jag är ganska övertygad om att den klart övervägande majoriteten av de MPR medlemmar som läst inlägget begrep den avsikten. Hoppas nu även att du gör det, så vi kan släppa detta. Ha en bra fortsatt lördagkväll.

 

Var säker på att du får höra mer tjafs från kollba som är avstängd i 8 timmar

 

Bra skrivet

 

Ja min song kran i byn urarttade med slagsmål å skottlossning..Ca 50 meter från oss med småbarn runt omkring...Fulla Jävla Ungjävlar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja min song kran i byn urarttade med slagsmål å skottlossning..Ca 50 meter från oss med småbarn runt omkring...Fulla Jävla Ungjävlar

 

Det där lät inget vidare, för mycket fylla och för mycket tillgång till vapen är ingen bra kombination. Har aldrig firat Songkran i "min" by, men det verkar ju på många vis gå hetsigare till på landet än i storstan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Var säker på att du får höra mer tjafs från kollba som är avstängd i 8 timmar

 

Bra skrivet

 

Ja min song kran i byn urarttade med slagsmål å skottlossning..Ca 50 meter från oss med småbarn runt omkring...Fulla Jävla Ungjävlar

Edit: Vid närmare eftertanke.

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du undkom oskadd...

Det där var väl fruktansvärt dumt skrivet!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du undkom oskadd...
Nu börjar du väl att gå över gränsen , väldigt onödigt skrivet !
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var väl fruktansvärt dumt skrivet!

//S

Erkännes.

Men å andra sidan så har jag inte mycket till övers för en person som citerar ett inlägg till en annan person och sen vägrar att erkänna att han citerade fel utan fortsätter hävda att han gjort rätt. Och om han blivit skjuten så hade han ju fått ett nytt liv enligt Buddhismen.

 

Sen har jag inte heller mycket till övers för personer som påstår att jag sagt att Buddha skrivit om Gudar och sen bara försvinner ur tråden utan att förklara på vilket vis mitt inlägg handlar om vad Buddha skrivit eller inte skrivit...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar du väl att gå över gränsen , väldigt onödigt skrivet !

 

Japp . Det var det...

Men ibland gör man saker direkt och eftertanken kommer senare - många gånger alldeles försent.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att en del har ett liv utanför MPR, jag har ingen skyldighet att besvara dina förvirrade och helt felaktiga påståenden.

Jag har ingen lust att inleda en diskussion med dig alls, men när du skriver så korkade inlägg kan inte ens jag vara tyst.

Du behöver inte lägga någon energi på detta inlägg, för jag kommer med största sannolikhet bara ignorera ett svar från dig.

//S  

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att en del har ett liv utanför MPR, jag har ingen skyldighet att besvara dina förvirrade och helt felaktiga påståenden.

Jag har ingen lust att inleda en diskussion med dig alls, men när du skriver så korkade inlägg kan inte ens jag vara tyst.

Du behöver inte lägga någon energi på detta inlägg, för jag kommer med största sannolikhet bara ignorera ett svar från dig.

//S  

Jag tror ta mig fan inte att det är sant...

Jag säger att Buddha inte är någon gud och du svarar med att Buddha aldrig skrev något om Gud.

Du ser inte skillnaden ? Kanske om du frågar någon som kan svenska - tex Forden - så kan du få hjälp med att tyda mitt inlägg.

Det är ta mig fan helt otroligt vilka sorters människor det finns på MPR. Jag har väldigt mycket liv utanför MPR och de senaste dagarna, bla efter ditt idi*tiska inlägg, så har jag funderat vad jag egentligen gör bland en massa senila människor som inte vet vad de svarar på, inte kan föra en logisk diskussion, och om de - mot formodan - kommer på att de hade fel (vilket du borde gjort om du inte är senil) - då går de i idé och vägrar att diskutera saken vidare. Du är minst lika patetisk som Chang påstår att jag är, jag svarar åtminstoone på frågor men det gör inte du för att du inte vet hur du skall slingra dig.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ta mig fan inte att det är sant...

Jag säger att Buddha inte är någon gud och du svarar med att Buddha aldrig skrev något om Gud.

Du ser inte skillnaden ? Kanske om du frågar någon som kan svenska - tex Forden - så kan du få hjälp med att tyda mitt inlägg.

Det är ta mig fan helt otroligt vilka sorters människor det finns på MPR. Jag har väldigt mycket liv utanför MPR och de senaste dagarna, bla efter ditt idi*tiska inlägg, så har jag funderat vad jag egentligen gör bland en massa senila människor som inte vet vad de svarar på, inte kan föra en logisk diskussion, och om de - mot formodan - kommer på att de hade fel (vilket du borde gjort om du inte är senil) - då går de i idé och vägrar att diskutera saken vidare. Du är minst lika patetisk som Chang påstår att jag är, jag svarar åtminstoone på frågor men det gör inte du för att du inte vet hur du skall slingra dig.

Tror farbror själv är lite senil eller så är du helt enkelt född dum. Du hittar på massor av skit som inte stämmer och vill bara starta bråk.

Börja med att läsa om en gång till vad jag skrev i inlägget som gjorde att du så välförtjänt vart avstängd, kolla sedan på dina svar, där snackar vi om att vara senil!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...