Jump to content
IGNORERAD

And so it begins..Songkran Pattaya 2013


spooncreek

Recommended Posts

Den store Buddha hade i sin visdom insett att det inför kommande vecka behövdes påfyllning av Pattayas vattenreserver, varför vi mitt på dagen fick en ordentlig och välbehövlig regnskur.

 

Tog mig senare på eftermiddagen förbi soi 8/beachroad och kunde då konstatera att vissa längtansfulla redan startat Songkranfirandet (minst en dag för tidigt väl, t.o.m. för Pattaya?)

 

Eftersom erfoderlig skyddsutrustning (regnkappa, dubbla plastpåsar för laptop och mobiltelefon, samt eget vattengevär vid behov av motattack) ännu ej inskaffats blev det att omgående avvika från platsen. Ett par snabba foton hanns dock med, innan hemfärd och fortsatta förberedelser för en veckas krigstillstånd.

 

post-8552-0-22106600-1365682912_thumb.jp

 

post-8552-0-72334100-1365682931_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    23

  • spooncreek

    8

  • Khemmarat

    5

  • Stefan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man är på väg :wink:

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

 

 

Instämmer!   :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

Han skrev väl aldrig något om gud eller? Han skrev "i sin visdom" , läs på lite mer om buddismen innan du yttrar dig nästa gång!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här på soi senanikom,Ladphrao,Bangkok brukar det starta sent idag den 12 april men mycket måttligt för att ta rejäl fart imorgon. Här finns det egentligen bara Thaiare och de är inte lika sanslöst ivriga som utlänningarna i Pattaya. 

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

ska bli kul att komma till Pattaya den 15:e och ha lite vattenkrig!!! längtar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skrev väl aldrig något om gud eller? Han skrev "i sin visdom" , läs på lite mer om buddismen innan du yttrar dig nästa gång!

//S

Vad i hela världen snackar du om ?

Var någonstans i mitt inlägg påstår jag att han skrev om gud ???

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

 

 

 

 

 

Hmm... det här hänger inte ihop riktigt...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Vad i hela världen snackar du om ?

Var någonstans i mitt inlägg påstår jag att han skrev om gud ???

 

 

Nykter eller ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nykter eller ??

Klockan 11 på förmiddagen är jag synnerligen nykter.

Du kanske kan utveckla vad du menar ?

Eller kan du inte heller läsa vad jag skrev i det inlägg som Stefan svarade på ?

Jag skrev "är ingen gud" och han påstår att jag skrev att Buddha skrev om Gud.

Kan du se skillnaden eller är du inte nykter ?

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan 11 på förmiddagen är jag synnerligen nykter.

Du kanske kan utveckla vad du menar ?

Eller kan du inte heller läsa vad jag skrev i det inlägg som Stefan svarade på ?

Jag skrev "är ingen gud" och han påstår att jag skrev att Buddha skrev om Gud.

Kan du se skillnaden eller är du inte nykter ?

 

Struntprat. Du har gjort bort dig och försöker slingra dig. Alternativt ägna dig åt patetiska hårklyverier.

 

Mitt inlägg #10 visar det med all önskvärd tydlighet.

 

Herr Chang har talat-

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat. Du har gjort bort dig och försöker slingra dig. Alternativt ägna dig åt patetiska hårklyverier.

 

Mitt inlägg #10 visar det med all önskvärd tydlighet.

 

Herr Chang har talat-

Kanske du kan vara snäll och förklara för mig likheten mellan  "är ingen gud" och "skrev väl aldrig något om gud" eftersom du uppenbarligen har kommit fram till logiska slutsater som undgår mig ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har Stefan fel eftersom Buddha faktiskt skrev om en sorts gud som enligt frun kallas "phram" ( reservation för stavningen).

Jag konsulterade henne eftersom jag tydligen enligt Stefan beövde läsa på när jag påstod att Buddha inte var någon gud, vilket Chang och Forden var väldigt snabba med att felaktigt haka på.

Så nu väntar jag på en förklaring från både Forden och Chang.

För övrigt så tycker jag att det är ynkligt när en moderator kommer med nedvärderande inlägg utan att ens ha läst ordentligt vad jag skrev.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något mer pådrag idag runt soi 7 och 8 idag. Men jag nöjer mig med att reka än så länge, det finns ju som sagt några dagar att ta av här i Pattaya.  Utan tvekan är det dock hög tid att plasta in allt av värde.

Själv blev jag lite oväntat "träffad" längre fram på Beach Road vid Royal Garden, där ett par ensamma stackare med vattengevär attackerade intet ont anande förbipasserande.

 

 

post-8552-0-05599500-1365769336_thumb.jp

post-8552-0-53628600-1365769360_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Något mer pådrag idag runt soi 7 och 8 idag. Men jag nöjer mig med att reka än så länge, det finns ju som sagt några dagar att ta av här i Pattaya.  Utan tvekan är det dock hög tid att plasta in allt av värde.

Själv blev jag lite oväntat "träffad" längre fram på Beach Road vid Royal Garden, där ett par ensamma stackare med vattengevär attackerade intet ont anande förbipasserande.

 

spooncreek, va e de?  sked-kräk eller nåt?  :crazy:

 

E du sugen på en bira nån gång framigenom på lämplig gata så e jag på...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek, va e de?  sked-kräk eller nåt?  :crazy:

 

E du sugen på en bira nån gång framigenom på lämplig gata så e jag på...

 

Absolut! Bjuder du på första rundan så bjuder jag på förklaringen till "nicket"  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i petchaburi börjar det imorgon och sen i övermorgon så är det slut.Det passar mig utmärkt med 1 dag och då är det kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! Bjuder du på första rundan så bjuder jag på förklaringen till "nicket"  :thumbsup:

 

Taget!  jag kommer från kineslandet sent 16-nde så 17-19-nde e jag på hugget!  eller ja, kanske inte skall överdriva men jag e på plats iaf...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Songkranfirandet börjas runt en vecka före Songkran och håller på några dagar efter, ifall du menar vattenslängandet.

Det är 3 dagar sen jag blev genomblöt första gången i en liten by söder om mitt ställe och det är ingen turistort.

Sen är faktiskt Buddha ingen gud som du verkar tro.

Beror HELT på vart i Thailand man är! I Krabi (Ej Ao Nang) så håller det på en dag! Oh My Buddha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! Bjuder du på första rundan så bjuder jag på förklaringen till "nicket"  :thumbsup:

 

Skevik-Värmdö?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i petchaburi börjar det imorgon och sen i övermorgon så är det slut.Det passar mig utmärkt med 1 dag och då är det kul.

 

Ja, en dryg vecka som det är i Pattaya är definitivt för mycket, Det är ju lite krångligt att ta sig runt när man inte vill leka vattenkrig. Men man får gilla läget,  det är som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...