Jump to content
IGNORERAD

vad betyder "Black Listed" ?


phikajho

Recommended Posts

Hej !

Jag har varit fram och tillbaka i Thailand i snart 5 ar och har alltid lyckas losa det med visum.

Denna gangen nar jag akte och gjorde min forsta visarun pa mitt nuvarande turistvisum sa fick

jag en stampel pa mitt boarderkort dar det stod " Black Listed"..ar det nagon som vet vad det betyder?

Det var ingen som sa nagot och det var inte na problem att stampla vidare och komma tillbaka in

i Thailand men jag har aldrig sett det forut och undrar nu bara om det ar nagon som vet vad det betyder?

Tack !

Frida

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall val i teorin inte kunna komma in i Thailand igen da och kan skita sig vid nasta forsok. Ak till Svedala och skaffa nytt pass sa kanske det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja Måne..Boardingkortet.. :drunk:

"stampel pa mitt boarderkort dar det stod " Black Listed".."

Konstigt

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite blandningar här eller ?

Boardingkort = När man går ombord på flygplan

Boarderkort = När man passerar landgränsen mot t.ex Malaysia, Burma, Campuchea, Laos

Har aldrig hört talas om att man fått "Black Listed" men det låter ju inte bra

Kanske inte alla "tullare" kan läsa engelska stämplar ?

Hittade det här:

http://www.guidetoth...mation/visa.htm

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Black Listed...? Tror inte det finns en sån stämpel. En stämpel med Personna Non Grata finns, men black listed???

Tallviking,

den sidan var lite gammal och med några fel.

T.ex. så är bötesbeloppet numera 500 per dag för overstay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att dom ändrat detta

Sökte runt på Immigration office i Thailand men där finns ingenting under "fee" om vad overstay kostar

Hittade dock detta om Visa för utlänningar

Requirements for foreigners applying for a visa (gäller dock ej turistvisa för européer etc som får stanna i 30 dagar utan visa):

    * Nationals of countries specified by the Ministry and approved by the cabinet. The nationality must be the same as the country issuing the passport

    * Entering Thailand as tourists for 15 days

    * 1 passport picture 4x6 cm, not more than 6 months old

    * No blacklisted person (persona non grata) according to the immigration laws

    * Confirmed onward or return ticket within 15 days

    * Indication of actual address of residence in Thailand

    * Cash of at least 10,000.- Baht (US$ 250.-) per person or 20,000.- Baht (US$ 500.- per family)

    * Valid passport with validity of at least 6 months

Application for visa on arrival

    * Arriving passengers wishing to apply for a visa on arrival must fill in the application form (TM. 88) which is available at the Visa on arrival counter in terminals 1 and 2 at Bangkok International Airport.

    * The form TM. 88 (formerly TR 15) together with the application fee of 1,000.- Baht must be handed in at the Visa on arrival counter. The fee is payable in Thai Baht only. Currency exchange service is available at the bank counters near the Visa on arrival counters.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

andressden...brukar du få stämpeln på boardingkortet??  :drunk: Mvh Måne

Ahaa. Nu släppte deslyxslin (dyslexin)

Men tror gräns heter border inte boarder. Missförstånd, missförstånd.

Såg nu oxå att det var ett visarun. Kanske borde läsa mer än var 3:e rad

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Märkte vid flera tillfällen på visarun i Satun att det stått "Black list: offline" eller nåt liknande.. Tolkade det som att nån server eller så var nere och de inte kunde kolla om personen i fråga var svartlistad..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...