Jump to content
IGNORERAD

Bästa Svenskkrogen Pattaya?


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng
Vilken är bäst? som vanligt i såna här frågor... vad gillar du? Beefeater, News, Akvavit, Siambylla, Two lions, Flaggan, Globetrotter, Avenue inn, Maitans..finns en gäng svenska ställen ju. Skare va dyrt? Akvavit! kanonkäk tycker jag.
Husmansmat kan vänta till vi kommer hem. Mer en köttbit tillagat på svenskt sätt. Typ en entrecote med Bernaisesås och stekt potatis. Typ den här från Hjälmaren, en enkel lokalkrog. Gärna stekt potatis istället för pommes. eju3esu2.jpg Dyrt eller billigt spelar ingen roll. Betalar gärna för god mat men inte för tända ljus eller vita dukar. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    10

  • Mankan

    9

  • Sam sip sam

    9

  • svampen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng
Här kommer en karta med egengjord vägbeskrivning.Kanske inget framtidsyrke för mig :crazy: Körandes på Second så sväng in på Soi Diana och precis där barområdet börjar på höger hand svänger du in och parkerar Kommer du från andra hållet(Soi Buakhow) så svänger du vänster när barområdet tar slut, rätt logiskt va :wink: Vitt=Parkering Nåt som liknar en blå ring är Beefeater Röd prick är NID Bar :drunk:post-3290-0-60711200-1365015944_thumb.jp
Sparat kartan i fånen. Tack! Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer eller mindra alla i Pattaya vet vart soi Diana är, så du kan i stort sett fråga precis vem som helst vart soi diana ligger så kommer du hitta dit utan problem.. Men ska du käka på Beefeater under kvällstid så rekommenderar jag att boka bort... Iofs har väl turismen avtagit en del, men synd om ni kommer dit och får stå i kö 1 timme för bord...

Men det skiljer dig en hel del på menyn från hemsidan och verkligheten, framförallt priser... Hörde att en fransman äger det nuförtiden å trissade upp priserna lite... Men inget jag vet eller kan bekräfta..  

Link to comment
Dela på andra sajter

Dött lopp mellan Beefeater och Akvavit, som båda toppar min lista.

 

Med andra ord Beefeater vinner då eftersom Akvavit inte ligger i Pattaya utan i Jomtien ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord Beefeater vinner då eftersom Akvavit inte ligger i Pattaya utan i Jomtien ?

 

Men sammtidigt så ligger ju Jomtien i Pattaya :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord Beefeater vinner då eftersom Akvavit inte ligger i Pattaya utan i Jomtien ?

 

Nja, Beefeater ligger ju mitt i smeten sas, medan Akvavit ligger i lite mer lugna områden och en middag på BE blir i slutänden fan så mycket dyrare än en på AV och jag är mycket piggare da´n efter när jag har käkat på AV. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, Beefeater ligger ju mitt i smeten sas, medan Akvavit ligger i lite mer lugna områden och en middag på BE blir i slutänden fan så mycket dyrare än en på AV och jag är mycket piggare da´n efter när jag har käkat på AV. :)

Pga maten eller pga Beefeaters granne NID?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pga maten eller pga Beefeaters granne NID?

 

Det senare + LK.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sammtidigt så ligger ju Jomtien i Pattaya :o

Fel Jomtien ligger söder om Pattaya!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

hade Scandinavian corner legat där så hade den ju vart bäst.  men det kanske blir en filial där med

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer eller mindra alla i Pattaya vet vart soi Diana är, så du kan i stort sett fråga precis vem som helst vart soi diana ligger så kommer du hitta dit utan problem.. Men ska du käka på Beefeater under kvällstid så rekommenderar jag att boka bort... Iofs har väl turismen avtagit en del, men synd om ni kommer dit och får stå i kö 1 timme för bord...

Men det skiljer dig en hel del på menyn från hemsidan och verkligheten, framförallt priser... Hörde att en fransman äger det nuförtiden å trissade upp priserna lite... Men inget jag vet eller kan bekräfta..  

Verkar gå mycket rykten angående ägarskap av diverse restauranger. Så jag skrev tidigare så finns visst en hemsida som inte är deras. Den är gjord för att krängas till Beefeater men de har tackat nej. Jag frågade tidigare för att det inte fanns något telefon nummer inskrivet på hemsidan. Men reservation för att det har ändrat sig förstås.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel Jomtien ligger söder om Pattaya!

Hälsar pigge01

Vart slutar Pattaya då?

 

Jag trodde Jomtien liksom Naklua var stadsdelar som tillhörde Pattaya men det kanske är fel då.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Om jag var i pattis å vill äta god mat eller buffe så skulle jag starkt rekomendera att ta en gristaxi till Jomtien å käka på Akvavit

Vilken underbar mat dom hade

5 akavait får dom av 5 möjliga 

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Vart slutar Pattaya då?

 

Jag trodde Jomtien liksom Naklua var stadsdelar som tillhörde Pattaya men det kanske är fel då.

Jomtien (จอมเทียน) or Jomtien Beach (หาดจอมเทียน, Haat Jomtien), on road signs and road maps also often written Chom Tian, is a town located on the east coast of the Gulf of Thailand about 165 km southeast of Bangkok in the province of Chonburi. It is located about 3 km south of South Pattaya and is home to many high-rise condominiums, beachside hotels, beaches and restaurants.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jomtien_Beach

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien (จอมเทียน) or Jomtien Beach (หาดจอมเทียน, Haat Jomtien), on road signs and road maps also often written Chom Tian, is a town located on the east coast of the Gulf of Thailand about 165 km southeast of Bangkok in the province of Chonburi. It is located about 3 km south of South Pattaya and is home to many high-rise condominiums, beachside hotels, beaches and restaurants.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jomtien_Beach

Ok så Jomtien är alltså en egen stad då med egen guvernör och allt?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jomtien (จอมเทียน) or Jomtien Beach (หาดจอมเทียน, Haat Jomtien), on road signs and road maps also often written Chom Tian, is a town located on the east coast of the Gulf of Thailand about 165 km southeast of Bangkok in the province of Chonburi. It is located about 3 km south of South Pattaya and is home to many high-rise condominiums, beachside hotels, beaches and restaurants.   http://en.wikipedia.org/wiki/Jomtien_Beach Ok så Jomtien är alltså en egen stad då med egen guvernör och allt?
Japp. Och Maitan är guvernör i Jomtien. :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok så Jomtien är alltså en egen stad då med egen guvernör och allt?

 

Jomtien tillhör thambon Nongprue och jag vet inte vilken thambon Pattaya tillhör och hur en adress i Pattaya ser ut, men det bör Fritz kunna svara på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra det är att inte ha behov av svenska restauranger när man är i Pattaya :P

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Nix, Jomtien har ingen egen guvenör och det har inte Pattaya heller.

Guvenören styr över hela provinsen Chonburi.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med krogen (bolaget) som låg på soi LK Metro.

Kom tillbaka i höstas och då var den väck

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med krogen (bolaget) som låg på soi LK Metro.

Kom tillbaka i höstas och då var den väck

Det har startat en ny gogo bar där som jag inte minns namnet på. En skåning och en dansk som driver det nu... Tråkiga brudar och svindyrt, så inget att rekommendera... (Sorry OT)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien tillhör thambon Nongprue och jag vet inte vilken thambon Pattaya tillhör och hur en adress i Pattaya ser ut, men det bör Fritz kunna svara på.

I min adress i Pattaya finns det både Nongbrue, Banglamung samt Chonburie så det är f-n inte så konstigt att man har svårt att hitta hem ibland. :52:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...