Jump to content
IGNORERAD

Bästa Svenskkrogen Pattaya?


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

1999 var senaste gången jag åt på en svensk restaurang i Thailand. Tänkte ge det en chans till imorgon middag. Vilken är bäst? med inriktning mer på kött och Bernaisesås än husmans? Pris spelar ingen större roll eftersom det blir bara en gång. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    10

  • Mankan

    9

  • Sam sip sam

    9

  • pigge01

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Befeater soi diana pattis No 1!

 

Men Mait med mackan ligger inte långt efter? ??? Puss Mait!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
1999 var senaste gången jag åt på en svensk restaurang i Thailand. Tänkte ge det en chans till imorgon middag. Vilken är bäst? med inriktning mer på kött och Bernaisesås än husmans? Pris spelar ingen större roll eftersom det blir bara en gång. Med vänlig hälsning,

Om inte priset spelar nån roll, så tror jag Beefeater är no1 :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

1999 var senaste gången jag åt på en svensk restaurang i Thailand. Tänkte ge det en chans till imorgon middag. Vilken är bäst? med inriktning mer på kött och Bernaisesås än husmans? Pris spelar ingen större roll eftersom det blir bara en gång. Med vänlig hälsning,

The Last supper????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Tournedo med french fries och bearnaise låter ju riktigt svenskt och gott... :crazy:

 

Smaklig måltid :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan någon som helst tvekan: Beefeater

post-3397-0-96854800-1365012315_thumb.jp

 

Grillspett med olika såser

post-3397-0-69056800-1365012281_thumb.jp

 

post-3397-0-03591500-1365012297_thumb.jp

 

Oxfile med bearniase

post-3397-0-49020900-1365012333_thumb.jp

 

 

Mycket bra!!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ja Tournedo med french fries och bearnaise låter ju riktigt svenskt och gott... :crazy: Smaklig måltid :thumbsup:
Nej en raggmunk eller kåldolmar är nog mer svenskt. Men efter 5 månader i Thailand är jag nog mer sugen på en äkta svensk förortsburgsre... dvs Stor Tallrik.. Minst 300 gram kött, Bernaisesås mycket.. Stekt/friterad Potatis. Ev grönsaker ses som extra garnering. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej en raggmunk eller kåldolmar är nog mer svenskt. Men efter 5 månader i Thailand är jag nog mer sugen på en äkta svensk förortsburgsre... dvs Stor Tallrik.. Minst 300 gram kött, Bernaisesås mycket.. Stekt/friterad Potatis. Ev grönsaker ses som extra garnering. Med vänlig hälsning,

Kåldolmar är ingen svensk rätt, de kommer ursprungligen ifrån Turkiet(Osmanska riket)

Link to comment
Dela på andra sajter

 Svenskkrog? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ??????

 

Ägaren heter Conny och är Svensk

Har tidigare träffar honom hos "Skrapis" på Lördagar.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kåldolmar är ingen svensk rätt, de kommer ursprungligen ifrån Turkiet(Osmanska riket)
Men Heregud plockade dom lingon ochså ????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ägaren heter Conny och är Svensk

Har tidigare träffar honom hos "Skrapis" på Lördagar.

 

 

 

Hälsar pigge01

Sen???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Jag skriver Big Horn! :thumbsup:http://www.bighornsteakhouse.com/ Har alltid fått god mat där. Hälsar pigge01
Intressant.. Gillar den 1 kilo klubben!! Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

 Big Horn är väl ägd av Tyskar? ??????

Tror Gunter?

 

Då har det bytt ägare nyligen.

Jag var där efter nyår.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Nej en raggmunk eller kåldolmar är nog mer svenskt. Men efter 5 månader i Thailand är jag nog mer sugen på en äkta svensk förortsburgsre... dvs Stor Tallrik.. Minst 300 gram kött, Bernaisesås mycket.. Stekt/friterad Potatis. Ev grönsaker ses som extra garnering. Med vänlig hälsning, Kåldolmar är ingen svensk rätt, de kommer ursprungligen ifrån Turkiet(Osmanska riket)
Jo kåldolmar med lingon är svensk rätt inspirerad av osmanska vinbladsrullar! Tack Turkiet för inspirationen, 12 poäng!! Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Gillar den 1 kilo klubben!!

 

Du kommer garanterat gilla maten bättre på Beefeater. Sist jag käka på Big horn var förra sommaren och det var tyvärr bara ok, inte i närheten av Beefeater iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Big Horn är väl ägd av Tyskar? ??????

Tror Gunter?

Jag var senast där i slutet på Februari och då såg jag Conny där. Men han kanske arbetar åt Gunter då eller?

 

Hur som har de väl typ samma meny vad jag kunde se

 

Bra kött ingen bra Bernaisesås dock

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en stor fin köttbit med god sås och valfria garnityr du är ute efter så håller jag med Pigge!

Big Horn alltså.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

På Beef sitter du som anonym men på Horn kommer gärna Conny och surrar en stund om han vet att en svensk sitter själv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Är man som jag hungrig av födsel och ohejdad vana så är Big Horn bättre då man blir mätt där

 

Beefeater är mer fransk stil med snyggt upplägg men små portioner fast väldigt gott

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Blir nog beefeater?? Varför så dålig hemsida? Satsar allt på käket? Hur hittar man dit? Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...