Jump to content
IGNORERAD

Koh Kood, är det bra där?


Katrider

Recommended Posts

Sitter och drömmer om nästa resa till Thailand.

Om det blir som vi planerar nu så blir det en 2 månaders trip, med början i mitten av December.

Så det finns gott om tid att drömma och planera.

 

Men jag skulle vilja softa och göra ingenting vid en strand och en bar ibörjan av resan.

Blir väl Bangkok i ett par dar, men sen funderade jag på att kanske åka till Koh Kood eller ett liknande ställe 4-7 dar.

 

Planen är väl att åka upp till byn utanför Surin till nyår, húr länge vi blir där vet jag inte än.

Men vi har ett nytt hus som väntar på oss, så det lär bli att spendera en hel del av tiden där.

 

Sen har jag en önskan att åka upp till Chiang mai, i övrigt vet jag inte än.

 

Men som rubriken säger så undrar jag om Koh Kood.

Är det nån som varit där förut?

 

Verkar som att dom har nåt Peter Pan tema på ön, iallafall vad det gäller hotell namn.

Ser ut att kunna vara ett bra ställe att varva ner på ett tag.

Sen har vi 11 månaders baby med oss, är det vetigt?

Eller är det tokigt att åka ut ditt med en baby?

 

Annars har jag tänkt kanske 4 nätter där och några nätter på Koh Chang och sen upp till Isaan.

 

Vad tror ni?

Har nån varit där?

 

 

/Stefan :14:

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Beror helt på vad man är ute efter och vad man är van vid. Men jag kan försöka ge min bild av koh Kood. Jag har varit där ca 6ggr och tycker ön har sin charm. Du lär hitta dom FINASTE stränderna Thailand har att erbjuda MEN..Varning för SANDLOPPOR! De mesta av boendet är avsett för dom med Fet plånbok men det finns boende för behagliga priser med. Det råder inte mycket av nattliv för att inte säga ingen alls. Vill man ha en Mix av allt föredrar jag Koh Mak där fest och lugn blandas i skön harmoni.

Men...Koh Kood...ni behöver hyra en hoj för att se er omkring och det finns verkligen massor att se och många vägar. Södra delen har de absolut finaste stränderna!!! En del av vägarna är nästan oframkommliga men man belönas av den finaste stranden i slutet av "Vägen". Båten ut (Om man inte åker via Koh Chang, Koh Mak) är en stor båt där dom säljer BILLIG Chang om törsten blir outhärdlig ;-) Biljetten gick på 350 bath inkluderat transport till stället man önskar bo på. Vi har fått lappsjuka efter några nätter på Koh Kood och då tar vi båten till Koh Mak där det finns mer av folkliv. Koh Kood är väldigt tyst enligt mig och många andra. Folk håller sig till sig själv och allt stänger tidigt. Men jag tycker det kan vara skönt med lugn och slippa prata med varje person man stöter på ibland. Men om ni har tid...Missa INTE Koh Mak! Vi var där och skulle "Jobba" denna säsong men då ingen lön och indragna förmåner börja dugga tätt så drog vi ut och reste istället.

 

MVH: Beer Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi måste synka lite av planeringen stefan,chang mai för oss oxå o lite strand plask! Sen får vi väl köra isaan delen på varsitt håll.

//Putte

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Kod = Vakna, duscha, frukost, läsa en bok, lunch, bada, paddla kanot, middag, läsa klart boken, en drink i baren, sova.

 

Väldigt lungt!

 

/Marlon (som gillar Koh Kod några dagar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror helt på vad man är ute efter och vad man är van vid. Men jag kan försöka ge min bild av koh Kood. Jag har varit där ca 6ggr och tycker ön har sin charm. Du lär hitta dom FINASTE stränderna Thailand har att erbjuda MEN..Varning för SANDLOPPOR! De mesta av boendet är avsett för dom med Fet plånbok men det finns boende för behagliga priser med. Det råder inte mycket av nattliv för att inte säga ingen alls. Vill man ha en Mix av allt föredrar jag Koh Mak där fest och lugn blandas i skön harmoni.

Men...Koh Kood...ni behöver hyra en hoj för att se er omkring och det finns verkligen massor att se och många vägar. Södra delen har de absolut finaste stränderna!!! En del av vägarna är nästan oframkommliga men man belönas av den finaste stranden i slutet av "Vägen". Båten ut (Om man inte åker via Koh Chang, Koh Mak) är en stor båt där dom säljer BILLIG Chang om törsten blir outhärdlig ;-) Biljetten gick på 350 bath inkluderat transport till stället man önskar bo på. Vi har fått lappsjuka efter några nätter på Koh Kood och då tar vi båten till Koh Mak där det finns mer av folkliv. Koh Kood är väldigt tyst enligt mig och många andra. Folk håller sig till sig själv och allt stänger tidigt. Men jag tycker det kan vara skönt med lugn och slippa prata med varje person man stöter på ibland. Men om ni har tid...Missa INTE Koh Mak! Vi var där och skulle "Jobba" denna säsong men då ingen lön och indragna förmåner börja dugga tätt så drog vi ut och reste istället.

 

MVH: Beer Chang

Var väl ungefär den uppfattningen jag har fått också.

Vet väl inte riktigt vart jag vill åka, men jag känner att jag vill vara nära beachen och bara ta det lungt.

Men risken är ju att det kanske blir för lugnt, kanske också får lappsjuka om det blir för länge.

 

Är väl bara aktuellt i några dagar, men det låter ganska mysigt.

 

Självklart ska vi synka det Putte, hade inte tänkt nåt annat.

Men måste ju fundera och drömma sig bort, 555

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...