Jump to content
IGNORERAD

Idag är det sorg


måne

Recommended Posts

Min frus far tillika min svärfar gick bort idag  :no: det var den finaste människan på denna jord,aldrig ett ont ord om någon,alltid glad och positiv må han vila i frid.Mvh Måne med familj(frugan åker imorgon)  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    6

  • broder tuk tuk

    1

  • Baa

    1

  • ImBlackSheep

    1

Mest aktiva i denna tråd

RIP  Alltid tråkigt när nära och kär går bort

Kenneth

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

R. I. P.

  :wai:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar, tankarna gar till Er som far dessa tragiska besked nar man ar sa langt fran hemmet, det kanns sa extra hjalplost.

:wai:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

R.I.P ka.  :wai:

ขอให้วิญญาณไปสู่สรวงสวรรค์ค่ะ  :wai:

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Beklagar uppriktigt sorgen Måne.

Har själv mist ett antal nära och kära de senaste åren.

Vi får hoppas att svärfar vilar i frid nu.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Må han vila i frid...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar sorgen, Måne.  :wai:

En dikt jag skrev när min flickväns bror gick bort för en tid sedan;

Jag torkar den tår som rinner nerför din kind,

jag ber dig, gråt inte mer.

Jag skall snart ta mitt sista andetag

låt då inte din sorg bli det sista jag ser.

Mitt förflutna är skuggor

där du har varit mitt enda ljus

och här är en stilla, mörk vrå

där du är mitt enda glädjerus.

Mina ögon är svaga så ta min hand,

kom närmre, min vän.

Jag ber dig, gråt inte mer,

ty jag lovar dig; vi skall åter ses igen.

:wai:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne ringde mig för någon dag sedan och gav mig uppgiften att gå och höra mig för om ett regnvattenläckage i hans hus. Gjorde det och då fanns bara hans då väldigt dåliga svärfar på plats som vid min fråga inte tyckte läckaget var något att tala om så litet som det var. Och eftersom han var så dålig så sa jag att jag kommer tillbaka och tittar en annan dag när någon annan också är hemma. Ett dygn senare dog han.  :cry:

Inte undra på att han tyckte takläckaget jag nämde för honom var ett ganska obetydligt problem.

Sorgligt att Namfon inte hann ner innan pappan dog trots att hon stiger på flyget idag.

Kan dock meddela att ljudanläggning står uppställd vid infarten till huset och sorgemusiken hörs bort till oss i skrivande stund. Dom kom med kistan idag när vi passerade för att åka in mot stan, svärfar är inte ensam utan har massor av släktingar hos sig i detta nu.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kharess,den var väldigt fin  :wai: .Det känns skönt att veta att Kim finns därnere och kan rapportera lite(tack För att du bryr dig Kim)Idag lämnade jag och sonen frugan på Arlanda det var ingen skön känsla men vad ska man göra,skolgång och dyl.står ivägen men frugan kom iväg iaf.och det känns bra(men tungt)har aldrig träffat en så oegoistisk människa som svärfar så om någon ska bli väl omhändertagen däruppe så är det verkligen han.TACK ALLA FORUMMEDLEMMAR FÖR VISAD MEDKÄNSLA det hjälper lite på vägen Med ödmjuka hälsningar Måne med familj  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Så ska man var krass?

Vafan har detta med majoriteten här att göra?

Tror du inte svärfarsan vill gå iväg sakta och anonymt som han levde??

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Så ska man var krass?

Vafan har detta med majoriteten här att göra?

Tror du inte svärfarsan vill gå iväg sakta och anonymt som han levde??

mvh LP

Man beklagar sorgen...men som Buddhist är det ju så att lidandet är slut och man kanske når Nirvana..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har detta med majoriteten att göra??? Ta och stoppa upp nåt och dra  :diablo: din okänslige j-l. Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

    Livet är en skör tråd.

                                              R.I.P

                            Mfg Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bemöta luttrads gnäll om att jag delgav forummedlemmarna min svärfars bortgång.1.Jag känner många medlemmar personligen(dock inte majoriteten)2.Vi satt och bearbetade min svärfars bortgång ca.1000 mil bort,och det var oerhört tungt 3.Vi har sett att detta förekommer på MPR förut att man lägger ut dödsbud.4.Den frustration vi kände var enorm och vi har läst om det stöd många har gett.Förövrigt tycker jag att det var oerhört lågt av luttrad att slå på oss som redan låg,har man någon som helst medmänsklighet i kroppen så gör man inte så(tycker vi)sen hoppas jag att ingen annan blev så upprörd över vårt meddelande.Tack alla ni andra som visade den ödmjukhet som man hoppas på i en sådan svår stund  :wai: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så ska man var krass?

Vafan har detta med majoriteten här att göra?

Tror du inte svärfarsan vill gå iväg sakta och anonymt som han levde??

mvh LP

Lågt!  :no:

Kanske en ursäkt på plats... :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne du bör strunta i fähunden, även om det känns, just nu, jäkligt svårt. Har själv varit i din situation, när svärmor fick en stroke, 88år gammal, så prognosen var ju ganska säker, samtidigt var frugans ut på väg att gå ut, och handläggaren på mig vägrade att svara på telefon, eller att kontakta oss för förlängning av hennes ut. Först efter att jag anmält kärringskrället till huvudkontoret i norrköping, gick det att akut förlänga ut med 6 månader, så hon kunde resa hem. Av erfarenhet vet jag vad du och inte minst din fru har gått igenom de senaste dagarna, och känner med er i denna svåra stund.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...