Jump to content
IGNORERAD

Gratis golfbag med Thai


fimmer

Recommended Posts

chrisnils075

Hur fungerar det om man ska som i mitt fall flyga från Khon Kaen med golfbag till BKK med Thai? Hittar ingen info om det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    9

  • Mankan

    8

  • Krafta

    6

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur fungerar det om man ska som i mitt fall flyga från Khon Kaen med golfbag till BKK med Thai? Hittar ingen info om det

De här erbjudandet gäller när man reser från skandinavien som redan påpekats.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

jo det har jag förstått! När jag ska boka online så går det inte att välja till golfbag tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hej på er.

Är det någon som vet om fri golfbag gäller från Oslo,hittar ingen info om det på hemsidan,

Man är ju lite små blind så det kanske står någonstans ,,,,,

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

tomurdoc, on 23 Mar 2013 - 14:20, said:

Ok, då måste man ju osökt ställa sig frågan.måste man ha golfklubbor i bagen, eller kan man fylla den med ostkrokar, knäckebröd och andra godsaker?

 

..såsom Kalles eller chipspåsar, eller varfor inte frugan/flickvännen?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har dock aldrig hört talas om att de kontrollerar innehållet, bara vikten.

 

Hmm. Låter som ett alternativ till att smuggla knark till Thailand, jämfort med den vanliga metoden att använda sig av människor som stoppar upp knarket i alla mojliga håligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flyger inrikes med Thai är golfbagen med gratis. Hur det är från Oslo vet jag ingenting om tyvärr men varför inte ringa dem och fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Låter som ett alternativ till att smuggla knark till Thailand, jämfort med den vanliga metoden att använda sig av människor som stoppar upp knarket i alla mojliga håligheter.

I ditt fall finns det nog gott om håligheter både här och där att stoppa upp både det ena och det andra! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Thai förbättrar sin service. Eller ska vi säga att man krånglar till det nu måste man fylla i ett formulär

Och skicka in 5 dagar före om man förutom bagen har mycket packning.

Mv

Tobbe

Den 20 mars 2013 får man gratis ta med sig upp till 15 kg golfbag gratis när man reser med Thai Airways från Sverige.

Detta gäller om man börjar resan från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo och åker med fluyg designerade prefixet TG. För att få möjligheten till detta gäller även att ni meddelar Thai Airways detta minst 5 arbetsdagar före avresa samt att biljetterna utfärdas i Sverige och inte i något annat land.

Du måste även fylla i formuläret för gratis golfbag som finns på Thai Airways hemsida.

Gå till formuläret >

Om ingen ansökan görs under förutsättningarna som skrivits ovan kommer ni att bli debiterade som vanligt.

Och nu ser det ut som dom gjort några justeringar:

 

"

Vänligen fyll i nedanstående formulär för att erhålla fri golfbag med Thai Airways.

Ansökan skall sändas minst 5 arbetsdagar innan avresa från Stockholm alternativt Köpenhamn med THAI och gäller endast för Thai Airways biljetter utställda i Sverige.

För att identifiera er bokning skall er biljett börja med siffrorna 217- därefter följer 10 siffror. Dessa 10 siffror fyller ni in i fältet nedan.

Om ansökan ej kommer i tid kommer ni att debiteras för er golfbag. Kostnad för den är idag  55 USD/överviktskg/flygsträcka dock max 6 kg övervikt/flygsträcka.

Vänligen sänd in en ansökan per golfare även om ni är bokade i samma bokning."

 

"

Villkor: Gratis golfbag

Erbjudandet om gratis golfbag kan återkallas utan föregående meddelande och tas då bort från hemsidan. Dock gäller alltid redan bekräftade fria golfbagar. Passagerare som reser med golfbag på THAI-sträckor och som inte föranmält och erhållit mail om fri golfbag kommer att bli debiterade 55 USD/överviktskg/flygsträcka dock ej mer än 6 kg/flygsträcka.

Ovan beviljad övervikt är gratis, Thai Airways International PCL tar inte något ansvar vid skada eller förlust av golfbag. Vår rekommendation är att resenären ordnar särskild reseförsäkring som täcker eventuella kostnader för golfbagen."

 

Vill ju till att man skickar in ansökan direkt efter man har bokat biljetten ifall dom får för sig att ta bort erbjudandet, annars så kan det ju bli drygt ett par tusen extra att lätta plånboken med!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har tänkt att ta med mig en golfbag ner och lämna kvar den istället för att släpa på den varje gång jag åker ner.

 

Har nu provat att boka enligt deras regler och jag åker 2 januari, 2014. Får se framöver om det fungerar.

 

Ni som fundera på samma sak, så har de satt in en tidsgräns för ansökan om fri golfbag, så skynda på.

Ansökan fungerar bara om biljett med TG finns vid ansökan, biljettnumret måste användas.

 

http://www.thaiairways.se/sv/res-med-thai/resa-med-golfbag

 

Viktigt att notera är att en ansökan måste fyllas i innan 31/10 2013:

Vänligen fyll i nedanstående formulär för att erhålla fri golfbag med Thai Airways absolut sista ansöknings dag är den 31 oktober 2013.

 

Fick sedan ett mail:

 

Hej BB,
 
Tack för er förfrågan. Vi återkommer till er emailadress med ett golfbrev som berättigar till fri golfbag t/r. Har ni ej erhållit något golfbrev tre dagar innan er avresa ber vi er vänligen maila till reservation@thaiairways.se   
 
Trevlig Resa!

Ändrades av BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha! Det erbjudandet varade ju inte speciellt länge!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

 

Jag har tänkt att ta med mig en golfbag ner och lämna kvar den istället för att släpa på den varje gång jag åker ner.

 

Har nu provat att boka enligt deras regler och jag åker 2 januari, 2014. Får se framöver om det fungerar.

 

Ni som fundera på samma sak, så har de satt in en tidsgräns för ansökan om fri golfbag, så skynda på.

Ansökan fungerar bara om biljett med TG finns vid ansökan, biljettnumret måste användas.

 

http://www.thaiairways.se/sv/res-med-thai/resa-med-golfbag

 

Viktigt att notera är att en ansökan måste fyllas i innan 31/10 2013:

Vänligen fyll i nedanstående formulär för att erhålla fri golfbag med Thai Airways absolut sista ansöknings dag är den 31 oktober 2013.

 

Fick sedan ett mail:

 

Hej BB,
 
Tack för er förfrågan. Vi återkommer till er emailadress med ett golfbrev som berättigar till fri golfbag t/r. Har ni ej erhållit något golfbrev tre dagar innan er avresa ber vi er vänligen maila till reservation@thaiairways.se   
 
Trevlig Resa!

 

 

Har nu fått svar men efter att jag själv hört av mig till dem!

 

Eftersom jag reser 2/1 och det är en hel del helger innan så skickade jag ett mail i torsdags. Sent igår kväll fick jag svar med en pdf-fil som jag skall skriva ut och brevet skall sedan visas vid varje incheckning. Så det fungerade!

 

post-3194-0-08956400-1388232590.jpg

 

Golfbagen köpte jag här som begagnad i Sverige av en arbetskamrat. Jag har bantat den ordentligt, 6 kg med driver, putter och 7 klubbor alt med  grafitskaft. Tanken finns och det är frestande att stoppa ner lite annat också, vi får se om modet infinner sig.

Bagen lämnar jag kvar så slipper jag att släpa på den vid varje resa.

 

/ BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man om man vill ta endast en klubba med sig.  Går det överhuvudtaget. Behöver en bättre gubbracer så jag slår Baa i sommar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man om man vill ta endast en klubba med sig.  Går det överhuvudtaget. Behöver en bättre gubbracer så jag slår Baa i sommar

 

Lägg den i en bag med annat smått o gott det är jo gratis

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man om man vill ta endast en klubba med sig.  Går det överhuvudtaget. Behöver en bättre gubbracer så jag slår Baa i sommar

Håller du dig inom den tillåtna bagage vikten är det väl inga problem.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man om man vill ta endast en klubba med sig.  Går det överhuvudtaget. Behöver en bättre gubbracer så jag slår Baa i sommar

Skaffa en "lång" bag i tyg som resväska,finns väl att hitta i någon sportbutik eller kanske rentav på biltema för ett par hundringar (längden på en golfbag är ju godkänd som bagage på thai, så varför inte).

 

Har haft en sådan själv på resa (väger ju ingenting i förhållande till en vanlig resväska - dvs man kan ta med några fler kilo om man behöver ).

Men man får ju emballera vissa känsliga saker lite extra.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera så har thai tagit bort "gratis golfbag" så man får pynta 150 dollar per väg om den överstiger den totalt godkända bagagevikten.

 

Hade en polare som fick betala avgiften för tre år sedan på arlanda (70usd/väg var det då), men på hemvägen var det ingen som brydde sig.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera så har thai tagit bort "gratis golfbag" så man får pynta 150 dollar per väg om den överstiger den totalt godkända bagagevikten.

 

Hade en polare som fick betala avgiften för tre år sedan på arlanda (70usd/väg var det då), men på hemvägen var det ingen som brydde sig.

 

Det är väl inte mer än rätt att man får betala for overvikt, har aldrig fattat varfor en golfväska ska va gratis.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte mer än rätt att man får betala for overvikt, har aldrig fattat varfor en golfväska ska va gratis.

Den har ju aldrig varit gratis förutom dom senaste månaderna (av någon konstig anledning)

 

Helt sant! Thais kampanj med gratis golfbag varade ju inte så många månader och vet faktiskt inte vad deras syfte eller målet var.

Numera får man ju betala 150 dollar per väg (för något år sedan var det 70 dollar per väg ).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte mer än rätt att man får betala for overvikt, har aldrig fattat varfor en golfväska ska va gratis.

Det är väl inget konstigare än att man får ta med sig barnvagn eller till och med barn gratis eller till rabatterat pris. Att man ger möjlighet till människor som utövar olika sporter att ta med sig utrusting gratis eller till ett någorlunda överkommligt pris är väl en ren självbevarelsedrift från flygbolagets sida om man vil knyta till sig dessa kunder. Sedan har ju tydligen golf ofta en väldigt negativ laddning för de som inte har intresset av någon anledning. 2000kr t.o.r tycker jag är i det mesta laget därför väljer jag nu annat flygbolag.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget konstigare än att man får ta med sig barnvagn eller till och med barn gratis eller till rabatterat pris. Att man ger möjlighet till människor som utövar olika sporter att ta med sig utrusting gratis eller till ett någorlunda överkommligt pris är väl en ren självbevarelsedrift från flygbolagets sida om man vil knyta till sig dessa kunder. Sedan har ju tydligen golf ofta en väldigt negativ laddning för de som inte har intresset av någon anledning. 2000kr t.o.r tycker jag är i det mesta laget därför väljer jag nu annat flygbolag.

 

Vilka andra sporter får man ta med sig egna skrymmande redskap gratis eller särbehandlas positivt ?

 

Min kollega skulle till Berlin på en spelmansstämma och fick köpa en extra flygbiljett för sin fiol. Hon och en kompis hade en dubbellåda för sina fioler så dom fick dela på extrabiljetten i alla fall

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...