Jump to content
IGNORERAD

Condo Pattaya Klang Carrefor


melo

Recommended Posts

Är det nån som känner till de 2 Condo som ligger på andra sidan Big C Extra FD Carrefor ca 500 meter in 1 med namnet 9 karat 1 ska heta Nirun är intresserad att hyra på lång tid om det ok där. Är även intresserad av condo på Soi Buakow helst med ett litet kök. Kanske finns nån medlem  som äger eller känner nån? 35-45 kvm skulle vara ok.   Mitt tele 0852059570  MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde i Nirun 2011 och det är helt ok för de pengarna. Jag btalade 5000/mån + el, vatten och internet.

De flesta är på 26m² + balkong, badrummen har ofta badkar, en del har kokmöjligheter på balkongen.

 

Det är ju lite äldre hus och lite slitet men ändå trivsamt. Det finns pool på området.

I den nyare byggnaden vet jag inte hur lägenheterna är, mer än att de är dyrare.

 

Läget är bra med närhet till affärer och restauranger.

 

Nära till nöjeslivet är det också. Jag gick oftast till och från soi Bukhao, längre än så är det inte.

 

Klart prisvärt och det är enkelt att hitta nå't att hyra när man väl är på plats. Det finns flera butiker och så som hjälper till med uthyrning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Visst, men kom ihåg att området/Condonium är gamla. Risk för mögel finns i de flesta lägenheter.

Trångt utanför, flesta lägenheter är små, väldigt små i min smak. Skulle inte själv välja området.

Läget är så där, scooter behöver man om man inte gillar promenera.

Värt att ta i beaktande när man ska bestämma sig

 

Men smaken är som baken, detta är bara vad jag tycker. Har inte bott själv men hade flera gäster

o bekanta som gjorde det,  så var på besök ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som känner till de 2 Condo som ligger på andra sidan Big C Extra FD Carrefor ca 500 meter in 1 med namnet 9 karat 1 ska heta Nirun är intresserad att hyra på lång tid om det ok där. Är även intresserad av condo på Soi Buakow helst med ett litet kök. Kanske finns nån medlem  som äger eller känner nån? 35-45 kvm skulle vara ok.   Mitt tele 0852059570  MVH

Han som jag hyr från nu äger condos i 9 Karat.

Han heter Jimmy och är en trevlig  Engelsman

0867015881

 

Mvh Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja Jimmy och somsak bor där också

 

Är det nån som känner till de 2 Condo som ligger på andra sidan Big C Extra FD Carrefor ca 500 meter in 1 med namnet 9 karat 1 ska heta Nirun är intresserad att hyra på lång tid om det ok där. Är även intresserad av condo på Soi Buakow helst med ett litet kök. Kanske finns nån medlem  som äger eller känner nån? 35-45 kvm skulle vara ok.   Mitt tele 0852059570  MVH

www.maxxcentral.com  ligger bredvid och mkt fräschare

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som jag hyr från nu äger condos i 9 Karat.

Han heter Jimmy och är en trevlig  Engelsman

0867015881

Tack ska ringa honom o höra MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, men kom ihåg att området/Condonium är gamla. Risk för mögel finns i de flesta lägenheter.

Trångt utanför, flesta lägenheter är små, väldigt små i min smak. Skulle inte själv välja området.

Läget är så där, scooter behöver man om man inte gillar promenera.

Värt att ta i beaktande när man ska bestämma sig

 

Men smaken är som baken, detta är bara vad jag tycker. Har inte bott själv men hade flera gäster

o bekanta som gjorde det,  så var på besök ofta.

Tänkte ha det som övernattning när jag är i Pattis därför vill jag komma billigt undan. Kanske är för sunkigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Jimmy och somsak bor där också

 

www.maxxcentral.com  ligger bredvid och mkt fräschare

Såg bra ut lite dyrt bara då jag tänkte ha det som övernattningslägenhet när jag är i Pattis MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde i Nirun 2011 och det är helt ok för de pengarna. Jag btalade 5000/mån + el, vatten och internet.

De flesta är på 26m² + balkong, badrummen har ofta badkar, en del har kokmöjligheter på balkongen.

 

Det är ju lite äldre hus och lite slitet men ändå trivsamt. Det finns pool på området.

I den nyare byggnaden vet jag inte hur lägenheterna är, mer än att de är dyrare.

 

Läget är bra med närhet till affärer och restauranger.

 

Nära till nöjeslivet är det också. Jag gick oftast till och från soi Bukhao, längre än så är det inte.

 

Klart prisvärt och det är enkelt att hitta nå't att hyra när man väl är på plats. Det finns flera butiker och så som hjälper till med uthyrning.

Du har inte nått tele nummer dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som känner till de 2 Condo som ligger på andra sidan Big C Extra FD Carrefor ca 500 meter in 1 med namnet 9 karat 1 ska heta Nirun är intresserad att hyra på lång tid om det ok där. Är även intresserad av condo på Soi Buakow helst med ett litet kök. Kanske finns nån medlem  som äger eller känner nån? 35-45 kvm skulle vara ok.   Mitt tele 0852059570  MVH

 

Glömde skriva att jag har bil finns det möjlighet att långtidsparkera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte ha det som övernattning när jag är i Pattis därför vill jag komma billigt undan. Kanske är för sunkigt?

Parkera bilen går det har du nått tele nummer

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du väljer 9 karat, se till att du får se just din lgh innan du skriver på något.

Jag har hälsat på bekanta som bott där och det varierar kraftigt i skick.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla men är det nån som har telefonnummer till nån som hyr ut på 9 karat eller Nirun  MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tack alla men är det nån som har telefonnummer till nån som hyr ut på 9 karat eller Nirun  MVH

Prova att pm:a Somsak han har det ,men han är ju bortskrämd härifrån , men han kanske läser pm ,jag kan maila honom att läsa pm

och även oregistrerade Jimmy666 bor där

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan googla 9 karat Pattaya, så får du upp en massa länkar.

Det bästa är nog att  bara knalla dit och fråga personalen, då kan du kolla tillgängliga lgh snabbt och smidigt.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Annars finns ju spanish condo lite längre in på soi arounatai... betalade 500/dag 5000/månad liten pool men bara jag där : )... mittemot LK legend, finns familymart, 7/11,McDonalds, tescoxpress mm 5min därifrån, äta dricka på Ta Café...soi arounatai... :rolleyes:

Bara ta sig dit och prata med

laundry shopen.

Om man gillar de kostar dem ca 1mille

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...