MPR Nyheter Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 (ändrad) Polisen i Patong, Phuket, arresterade under lördag kväll en svensk man för innehav av en mindre mängd av drogen marijuana. Mannen - en 45-åring - ska enligt polisen ha uppmärksammats av dem eftersom han verkade bete sig underligt när han gick på Nanai Road runt klockan 22:30 igår kväll. Polisen konfronterade och visiterade honom, och upptäckte då 12,4 gram marijuana i en av hans fickor. Han sitter nu häktad på Phuket Prison i Phuket City. En rättegång kommer troligen att hållas på måndag. Källa: http://phuketwan.com/tourism/phuket-police-hold-swede-having-marijuana-patong-17748/ Läs artikeln på huvudsidan Ändrades Mars 17, 2013 av MPR Nyheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Sätt han i fängelse och låt han sitta där Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Mannen - en 45-åring - ska enligt polisen ha uppmärksammats av dem eftersom han verkade bete sig underligt Det framgår inte hur mycket han betalade för drogen, men det var tydligen bra röka. Tyvärr så hade han inte läst de Thailändska reglerna om att inneha/bruka narkotiska preparat i Thailand. Antar att han har lärt sig en läxa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JMitchell Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 .. åter igen en människa på visit i de underbara Thailand som ger oss andra faranger sämre rykte. Kan inget annat än hålla med borgmästarens son, låt han dömas enligt lagen och samtidigt få livstids inreseförbud. // JMitchell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 (ändrad) .. åter igen en människa på visit i de underbara Thailand som ger oss andra faranger sämre rykte. // JMitchell .du menar att köpa/hyra horor ger oss faranger ett bättre/bra rykte? Ändrades Mars 17, 2013 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 .du menar att köpa/hyra horor ger oss faranger ett bättre/bra rykte? Var finns dom? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Kanske ännu en som åker utomlands med den naiva inställningen att "de fixar svenska staten om de händer nåt". De finns alldeles för många som tror det. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Tycker inte lite maja är mycket att bli upprörd över, och nej jag röker inte själv. Naturligtvis så skall landets lagar följas men faktum är att fler o fler har lättat på sina lagar ang det, många delstater i USA tex. Bara min syn på saken//Lp Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Var finns dom? Har hört att man kan finna dem i lampaffärer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 I Iran och många andra länder är det tillåtet att slå sin fru. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JMitchell Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 .. köpa horor ger oss inte heller något rykte att vara stolt över. // JMitchell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 .du menar att köpa/hyra horor ger oss faranger ett bättre/bra rykte? Ja, men varför åker faranger till Thailand annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 .du menar att köpa/hyra horor ger oss faranger ett bättre/bra rykte? Varje form av njutning har sin charm, inte bara cannabis Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Ja, men varför åker faranger till Thailand annars. Jag åker utomlands bla. Thailand för att turista. Har aldrig köpt eller hyrt en hora. k**lla finns gratis överallt i världen bara man anstränger sig lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Heter det inte sällskapsdamer eller barvärdinnor.? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Up2You Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Marijuana flödar vilt bland thaifolket själva och har ett flertal thaivänner som röker inkl vissa poliser man känner och har i flera tillfällen blivit bjuden men aldrig rökt eller tagit emot och skulle jag röka det så skulle jag aldrig göra det i Thailand då jag vet att straffen för det är inte roliga för faranger,och jag skulle inte röka det i sverige för den delen heller då detta inte är nånting för mig. Jag har frågat många utav mina vänner där hur dom vågar röka och ändå göra det hyfsat öppet med tanke på straffen man kan få..Svaren är det att om dom själva åker fast med det så är den bara böter som gäller(3-5000 bath) för dom,men om en farang åker fast så är det fängelse eller med lite tur kunna köpa dig loss för en större summa pengar och då är det hundra tusentals bath det handlar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Marijuana flödar vilt bland thaifolket själva och har ett flertal thaivänner som röker inkl vissa poliser man känner och har i flera tillfällen blivit bjuden men aldrig rökt eller tagit emot och skulle jag röka det så skulle jag aldrig göra det i Thailand då jag vet att straffen för det är inte roliga för faranger,och jag skulle inte röka det i sverige för den delen heller då detta inte är nånting för mig. Jag har frågat många utav mina vänner där hur dom vågar röka och ändå göra det hyfsat öppet med tanke på straffen man kan få..Svaren är det att om dom själva åker fast med det så är den bara böter som gäller(3-5000 bath) för dom,men om en farang åker fast så är det fängelse eller med lite tur kunna köpa dig loss för en större summa pengar och då är det hundra tusentals bath det handlar om. Jag trodde nog att även thailändarna fick fängelse.En lag för faranger och en för thailändare.Där ser man. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Up2You Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Ja,man blir ju inte så värst förvånad..Thai får garanterat fängelse dom med om det är jaba eller andra tunga droger,men just rökat verkar dom komma undan med bara böter vad jag har fattat det som Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Annars är tydligen Cambodia paradiset för knarkare http://www.svt.se/korrespondenterna/se-program/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr0115 Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Det är nog jävligt olika hur det går för dem som blir gripen,känner till en som blev gripen med två ectasy piller på sig och han kunde betala sig ur det! Han påstog själv han fick betala 15000 bath (bara) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katrider Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Har hört ryckten om att langare och poliser samarbetar. Langarn säljer till en kund, sen meddelar han polisen vem dom ska plocka. Det ska tydligen ha förikommit i Patong. Katrider Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 17, 2013 Dela Inlagd Mars 17, 2013 Har hört ryckten om att langare och poliser samarbetar. Langarn säljer till en kund, sen meddelar han polisen vem dom ska plocka. Det ska tydligen ha förikommit i Patong. Självklart., snuten får stålar i fickan, langaren sitt knark tillbaka och så börjar man om igen. Business och ganska vanligt i många länder. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Jag trodde nog att även thailändarna fick fängelse.En lag för faranger och en för thailändare.Där ser man. haha finns ju samma visa överallt, bara att gå in på en nationalpark. 20 baht för thai, 200 baht för farang. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 haha finns ju samma visa överallt, bara att gå in på en nationalpark. 20 baht för thai, 200 baht för farang. Men om man har thai körkort slipper man undan med 20 baht, kanske är samma hos polisen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Vilken jäkla tur att Thaipolisen inte kollar utlänningar, thai med för den delen, på Kho Phangan en vanlig kväll eller när dom har full moon party, risken finns nog att de har både det ena och det andra innanför västen, kanske även i fickan. The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu