Jump to content
IGNORERAD

Försäkringkassan och 6 månaders regel


vebon1

Recommended Posts

Ok.

Du behöver naturligtvis inte delta i tjafstråden om du inte vill, men jag tänker fortsätta att leka med de stora pojkarna.

En del av dem är riktigt vettiga bara man kommer dem lite närmare inpå livet men en del är totalt hopplösa :-)

Visst har jag fått en del svar på en del frågor men andra frågor, som i Buddhatråden har jag enbart fått rena oförskämdheter från Forden och ändå påstår han att han är spik nykter medan både han och andra påstår att jag är full. Världen är upp och ned...

Du får gärna följa med mig i andra trådar, kan förresten nämna att jag satte andra satsen snus på bakning i förrgår och den här gången kör jag 60 istället för 50 grader men kanske en dag kortare istället. Nästa steg blir att försöka mala lokal tobak själv med mixer och mortel.

Lutar nog mer åt psykedeliska droger som du bakar.

Go natt.

 

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    117

  • andrejsdenruskige

    27

  • janne_h

    18

  • Stickan

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag utnyttjar heller inte dom tjänsterna eftersom jag är frisk och stark. Varför skall jag då betala skatt för det ?

Det var då otroligt vad det är svårt att förstå...

Eller är det tom så att mamma bäng (eller vad nu nicket är) har rätt: Att ni försöker driva med mig.

Det kan väl ändå inte vara möjligt att ett forum fullt av trevliga människor kan ta till så tarvliga knep ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då otroligt vad det är svårt att förstå...

Eller är det tom så att mamma bäng (eller vad nu nicket är) har rätt: Att ni försöker driva med mig.

Det kan väl ändå inte vara möjligt att ett forum fullt av trevliga människor kan ta till så tarvliga knep ?

 

Du öppnar för alla möjliga angreppssätt med din totala oförmåga till att ta in andras argument som strider mot din enögda syn på livet här på jorden....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du öppnar för alla möjliga angreppssätt med din totala oförmåga till att ta in andras argument som strider mot din enögda syn på livet här på jorden....

 

Nej, det stämmer inte.

Jag tar in alla argument jag kan och accepterar dem om jag anser att de är riktiga.

Men såvitt jag kan se så är det ingen, den senaste var du i ditt inlägg, som läser vad jag skriver.

Jag har ALDRIG skrivit att jag inte skall betala skatt SÅ LÄNGE JAG FÅR NÅGOT TILLBAKA.

Men alla hakar upp sig på att jag inte alls vill betala skatt, eller som du: inte betala skatt så länge jag är frisk.

JAG HAR ALDRIG PÅSTÅTT DETTA.

 

Att det verkar vara fullständigt omöjligt för en del av er att läsa vad jag faktiskt skriver får mig att tro (och antagligen mamma bäng med) att ni driver med mig. Om jag hade anlag för schizofreni så skulle jag ana en komplott, men om folk här skulle komma överrens via PM om att gemensant driva med mig då har det gått åt helvete för långt.

 

Jag tar in argument men varför skulle jag acceptera dem så länge de inte är övertygande, eller så länge som de handlar om felcitat eller läsfel ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det stämmer inte.

Jag tar in alla argument jag kan och accepterar dem om jag anser att de är riktiga.

Men såvitt jag kan se så är det ingen, den senaste var du i ditt inlägg, som läser vad jag skriver.

Jag har ALDRIG skrivit att jag inte skall betala skatt SÅ LÄNGE JAG FÅR NÅGOT TILLBAKA.

Men alla hakar upp sig på att jag inte alls vill betala skatt, eller som du: inte betala skatt så länge jag är frisk.

JAG HAR ALDRIG PÅSTÅTT DETTA.

 

Att det verkar vara fullständigt omöjligt för en del av er att läsa vad jag faktiskt skriver får mig att tro (och antagligen mamma bäng med) att ni driver med mig. Om jag hade anlag för schizofreni så skulle jag ana en komplott, men om folk här skulle komma överrens via PM om att gemensant driva med mig då har det gått åt helvete för långt.

 

Jag tar in argument men varför skulle jag acceptera dem så länge de inte är övertygande, eller så länge som de handlar om felcitat eller läsfel ?

 

Du måste vara "Lappens" tvillingbror !!

 

Eller är det kanske han som bytt nick och återvänt ?

 

Du borrar dig bara djupare ner i dyn för varje varv du snurrar runt din egen axel..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Typiskt svenskt resonemang... "följa de regler som gäller för detta".

Du har aldrig funderat i banorna att alla regler kanske inte är 100% perfekta och behöver ändras, men att ingen ändring sker om ingen påpekar bristerna...

 

Å då tar man lagen i egna händer å ändrar den själv

 

Är du självutnämnd Sheriff nu åsså

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu skall,titta på hur ett annat land löst detta med sjukvård.

 

Så vitt jag hört så har Norge ett system för sina medborgare i Thailand,där man betalar 80% av sjukvårdskostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är det väl så här att det finns väl en hel del Svenska utlands föreningar som driver både sinksskatts frågan samt sjukvårds kostnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å då tar man lagen i egna händer å ändrar den själv

 

Är du självutnämnd Sheriff nu åsså

 

Så när man påpekar brister tar man alltså lagen i egna händer ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nej, det stämmer inte.

Jag tar in alla argument jag kan och accepterar dem om jag anser att de är riktiga.

Men såvitt jag kan se så är det ingen, den senaste var du i ditt inlägg, som läser vad jag skriver.

Jag har ALDRIG skrivit att jag inte skall betala skatt SÅ LÄNGE JAG FÅR NÅGOT TILLBAKA.

Men alla hakar upp sig på att jag inte alls vill betala skatt, eller som du: inte betala skatt så länge jag är frisk.

JAG HAR ALDRIG PÅSTÅTT DETTA.

 

Att det verkar vara fullständigt omöjligt för en del av er att läsa vad jag faktiskt skriver får mig att tro (och antagligen mamma bäng med) att ni driver med mig. Om jag hade anlag för schizofreni så skulle jag ana en komplott, men om folk här skulle komma överrens via PM om att gemensant driva med mig då har det gått åt helvete för långt.

 

Jag tar in argument men varför skulle jag acceptera dem så länge de inte är övertygande, eller så länge som de handlar om felcitat eller läsfel ?

 

 

Hur lång tid har du varit i Thailand nu, utan att besöka sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka jävla tangentatleter vissa är, fick ni stryk i skolan eller.

konstruktiva inlägg är helt okay men det börjar lukta mobbing i en del inlägg. 

 

Sluta med klipp och klistra  hur svårt är det att citera ordentligt så man ser helheten.

 

Marjasin...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Konstigt att det är bara jag som hävdar min ståndpunkt som ältar...

Alla de som snackar emot mig då ? Enligt dig så diskuterar de antagligen...

 

Nej jag hörde inte till den gruppen. Jag röstade blankt i många år men sen gav jag fan i det när jag insåg att politikerna och massmedia struntade fullkomligt i blankröster (de räknades tom i vissa fall samman med ogiltiga).

Så du tycker att jag skall rösta på ett parti som jag inte kan ställa upp på bara för att jag måste rösta på ett parti ?

Kanske som i gamla Sovjet eller Kina där set bara fanns ett parti att rösta på ?

 

Här har du en bok i ämnet!

 

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163314460

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...