Jump to content
IGNORERAD

Vad gäller när vid resa till Thailand?


gubben4906

Recommended Posts

Hej,

jag var nere i Thailand under tiden 3 mars till 2 april, ska nu åka ner igen tiden 3 september till 13 september, jag åker också ner tiden 6 april till 12 maj 2009.

Min fråga: Är det något som hindrar mig att åka ner någon av tiderna p.g.a. att jag har varit nere tidigare? Hoppas ni förstår vad jag menar :idea2: .

  :fan1: gubben  :icon_mrgreen:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Hej,

jag var nere i Thailand under tiden 3 mars till 2 april, ska nu åka ner igen tiden 3 september till 13 september, jag åker också ner tiden 6 april till 12 maj 2009.

Min fråga: Är det något som hindrar mig att åka ner någon av tiderna p.g.a. att jag har varit nere tidigare? Hoppas ni förstår vad jag menar :idea2: .

    :fan1: gubben  :icon_mrgreen:

inga problem nesse bara att åka

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan Visa så får du tillbringa max 90 dagar i landet under en 6 månaders period.

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem gubben!

Men hur har du tänkt lösa resan nästa år, förlängning 6 dagar på plats?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Inga problem gubben!

Men hur har du tänkt lösa resan nästa år, förlängning 6 dagar på plats?

Herr Chang har talat.

tror han tar en tur till kambodja eller laos kanske han gillar att röra på sig nisse

annars är ju det bästa att söka ett 60 dgars på ambassaden i stockholm han bor ju nära där

Link to comment
Dela på andra sajter

6 dagar är ju skitsamma. bara hosta upp tre lök på flygplatsen på vägen hem. Ifall du har det knapert innan hemresan så får du väl hålla veken i byxorna de tre sista nätterna så har du spart in dom tre löken.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang, vilket är billigast, på plats kostade det senast 2007 900TBH, vad kostar det nu? Vad kostar det på ambassaden på Floragatan som för mig är gångavstånd, 20 minuter nu när jag är smärt    ? :D och har kondis.  :thumbsup:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

200 kr är ju ingenting, gör jag ju av med dagligen slarvig som jag är. Den som sa att jag skulle hålla nånting i styr de sista 3 dagarna kan jag hälsa att jag har en fästmö och är redan toffel  :crazy:     :-X  :-   :icon_lol:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

6 dagar är ju skitsamma. bara hosta upp tre lök på flygplatsen på vägen hem. Ifall du har det knapert innan hemresan så får du väl hålla veken i byxorna de tre sista nätterna så har du spart in dom tre löken.  :thumbsup:

Det är inte skitsamma om polisen vill kolla upp dig av någon anledning, då kan man få sitta i häkte + få en hel del böter.

Det bör du nämna när du tipsar någon om overstay. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta mig om jag har fel,

men måste man inte ha med sig pass eller en bra

kopia på passet, inresestämpel och ev. visa när man vistas i Thailand?

Hamnar man i en kontroll eller en razzia på något disco eller nattklubb

kan det vara bra att ha dom papperna med sig.

När det gäller overstay .

Skaffa visum i Sverige även om det gäller 1-2 dagar

Det är som Mr. Sing säger

Häkte + böter + utvisning ur landet  :kort:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest yodden

Quote

Rätta mig om jag har fel,

men måste man inte ha med sig pass eller en bra

kopia på passet, inresestämpel och ev. visa när man vistas i Thailand?

Hamnar man i en kontroll eller en razzia på något disco eller nattklubb

kan det vara bra att ha dom papperna med sig.

När det gäller overstay .

Skaffa visum i Sverige även om det gäller 1-2 dagar

Det är som Mr. Sing säger

Häkte + böter + utvisning ur landet  :kort:

Stämmer mkt bra det ,då är man garderad

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag har alltid fått böta overstay nån dag :lol:

Fördelen är att jag fått betala nere i Phuket :oh:

Och då har jag bett dom ta ur visat ur Passet så dom ser i Bangkok

Att jag redan Betalat Böter  :lol:

Summan av det hela

så har jag inte behövt betala flygskatten när jag lämna Bangkok :na::D

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att det har upphört numera :lol:

Så nu gäller det att hitta på nya hyss! :party:

Det har jag många av :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, gubben igen.

Har gått igenom era svar och tack för dem. Men, ingenstans står det vad jag kan se,

HUR MYCKET KOSTAR DET ATT ORDNA 60 DAGARS VISA FÖR MIG PÅ AMBASSADEN I STOCKHOLM?

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Behövs det något papper eller är det bara att lämna in passet?

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan gå in på thaiambassadens hemsida och där skriva i ansökningshandlingar skriva ut på printern eller får du papperna på ambassaden ta med ett passfoto plus passet naturligtvis fyll i lämna in och pröjsa 200skr sen är det bara att vänta, tänk på att de har en tid på förmiddag för inlämning och en tid på eftermiddag för ut hämtning. Har tyvärr inte klockslagen i minne och  bor för långt från huvudkommunen för att kunna lämna in passet ändå

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...