Jump to content
IGNORERAD

(O) -lycklig kärlek


stefantaby

Recommended Posts

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    3

  • stefantaby

    3

  • Tommy

    2

  • bangkokbusen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Stefan

Har hon barn? Om inte så kanske hon vill ha om några år.  Den biologiska klockan tickar. 

Även om hon idag kanske säger att det inte är så viktigt, så vad känner hon om 5-10 år?

 

Lelle

Charlie Chaplin som väl blev far sista gången vid 73-års ålder.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt känna en härlig tjej i CM, hon är bara 23 år, jag är 64, men en väldigt mogen och behaglig tjej som jag verkligen uppskattar att umgås med , hon pratar utmärkt engelska så det funkar fint med kommunikationen, hon har precis avslutat en utbildning på tekniska universitetet  i  CM och jobbar som accounter på ett företag utanför CM, vår relation är helt på kompisstadiet, men jag känner alltmer djupare känslor för henne. men jag inser ju att det är inte realistiskt med en djupare relation då jag dels bor huvuddelen av året i  Sverige och det är en stor åldersskillnad inte att förglömma.Jag tror dessutom att hon är glad över att det är en kompisrelation.

 

Varför skriver jag detta i forumet? det vet jag inte, kan ju inte bero på att jag druckit 2 små Chang  men det är ju lite konstigt att jag på äldre dagar får såna djupa känslor för en tjej som aldrig kommer att leva ihop med på heltid, eller? Vill i alla fall dela med mig av mina känslor för en människa som jag bara känt i 7 veckor, vänskap är ju inte fy skam heller så det får nog stanna vid det. Jag måste acceptera/glädjas åt det av ovan nämnda skäl. Så var rädd om era kära livskamrater på alla sätt, dom är värda det./Stefantaby

Det är kanske bättre du eller närstående frågar henne OM du är för gammal för henne?

Lennie

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kör på, själv har jag bestämt att när jag fyller 60, hittar jag nån 20 årig sexigt som

jag ska klä och "tuna" så att kärringar i hembyn har nåt att prata om när Vi går runt

i hembyn, hon i satinbyxor med cameltoy och topp som visar naven. Hand i hand ska

vi knalla runt i byn där det bor ca 1 500 pers. (främst gamlingar som inte lämnat Finaland

mer än en gång för en Fritidsresa till Torremolinos)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tack för många kloka och roliga tips, nej golddigger är hon inte det har jag redan märkt, men jag kommer att låta det stanna vid kompisrelation, jag vill i all fall inte i dagsläget dra det längre, framför allt av bla åldersskillnaden, vet faktiskt inte hur hon känner för mig, det brukar man inte forska i när man "bara" är vänner. Det är tydligen ovanligt med en tjej som bara är" friend" och inte "girlfriend" så det får jag betona. Jag kanske återkommer i ärendet , imponerad att så många var intresserad., Det var någon som trodde jag skämtade,nej jag berättade bara min situation, något ovanlig för mig, har varit gift en gång tidigare inte så imponerad av det./Stefantaby Ja, fundera lite varför en 23-årig tjej har ett vänskapsförhållande med en 64-årig man. Det finns gott om brudar som drar sig till det mer gråhåriga (tänk George Clooney), inte bara thailändskor alltså och hon väntar säkert att du ska ta nästa steg och visa vilka känslor du har för henne. Skulle hon våga själv ta första steget?
GC är väl lite så att säga utanför den vanliga gråhåriga gubben. Tydligen är han attraktiv enligt många kvinnor. De flesta lönnfeta och gråhåriga svenska gubbar är nog inte lika attraktiva enligt samma kvinnor. Dessutom har GC en börs som motsvarar en svensk medelstor kommuns budget och om något är attraktivt så är det en fet börs (inte mage) Att några 20-åriga grabbar tycker att t.ex Dolly Parton är sexig betyder inte att 20-åriga grabbar gillar 80-åriga kärringar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt det här!

 

Frågan man framför allt måste ställa sig är om hon är intresserad?

I sånt fall varför?

 

När man benat ut det så får man ta ställning till vad man skall göra utifrån det.

Frågan från mig blir:hur träffades ni första gången?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Fan vad svenskar är fördomsfulla.

 

Newsfalsh! Det är inte bara svenskar som är fördomsfulla. Jag tycker TS har en sund inställning till problemet med så stor åldersskillnad. Själv tycker jag det är för stor åldersskillnad oavsett vilken nationalitet det rör sig om.

 

40 års åldersskillnad är riktigt mycket imo. Borde inte vara svårt att hitta nån i mer passande ålder... det blir nog lättare för bägge två med vad allt det innebär.

 

Kill me now! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Newsfalsh! Det är inte bara svenskar som är fördomsfulla. Jag tycker TS har en sund inställning till problemet med så stor åldersskillnad. Själv tycker jag det är för stor åldersskillnad oavsett vilken nationalitet det rör sig om.

 

40 års åldersskillnad är riktigt mycket imo. Borde inte vara svårt att hitta nån i mer passande ålder... det blir nog lättare för bägge två med vad allt det innebär.

 

Kill me now! :)

 

Jag respekterar din åsikt men det finns mängder med förhållande med mycket höga ålderskillnader åt båda hålen där båda 

parter är mycket lyckliga och där pengar eller rikedomar är inte inblandade alltså inga Golddiggers. Trots det så skvallrar man.

Sunt inställning är inte vad andra tycker, utan vad jag själv känner i mitt hjärta. 

Min syster gifte sig med en nästan 40 år äldre man de levde lyckliga i alla sina dagar trots att omgivningen var väldig olycklig. 

Min kusin gifte sig med en mycket yngre kille från Skotland. Det har gått 20 år nu och det funkar förfarande. Min fru är 26 år yngre än 

mig och det funkar för oss mycket fint. 

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka problem kan det vara?? Det är mest omgivningen som har problem. Fan vad svenskar är fördomsfulla. 

För 50-60 år sedan var det vanlig med äktenskap med mycket stor ålderskillnad. 

Unga kvinnor ville ha vuxna och mogna män. 

Vad har unga kvinnor idag? Pojkar som trots sina 35 årsålder har inte lekt färdig.

Så orasaken till att unga kvinnor gifte sig med äldre män för 50-60 år sen berodde på att dom ville ha vuxna äldre mogna män, varför ville dom ha det tror du?

Är det av samma orsak som unga thailändskor "vill ha" äldre mogna (farang)män?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl ingen betydelse av vilken anledning någon väljer sin partner, huvudsaken är väl att båda parter blir nöjda med sitt val?

 

Här i strängt lutheranskt påverkade Sverige blir det nästan löjligt när den enda moraliskt korrekta orsaken är "äkta kärlek" när alla egentligen ändå, utan att säga det högt tar hänsyn till saker som den tilltänkta partnerns samhällsstatus, bakgrund, ekonomi osv.

I länder som Thailand, utan sociala skyddsnät, väger saker som en ljus framtid och trygghet för sig själv, sin familj och för sin framtida avkomma ofta högre i partnervalet för tjejer än partnerns eventuella snygghet, potens och ålder. Tvärtom så ses nog ofta en relation med en ung, snygg jämnårig kille som en högst osäker sådan... med rätta, måste man väl inflika. Man kommer ju för fan ihåg hur man själv såg på kurviga kvinnor som ung... inte var det som framtida livspartner inte.

Och det är väl inte fel för en thailändsk kvinna att välja trygghet framför äventyr om man nu inte är äventyrligt lagd av sig och kanske också i hela sitt liv saknat det förstnämda.

 

Själv har jag för många år sedan slutat uppröra mig över andra människors partnerval, så länge de är vuxna klarar de nog själv av att bestämma vem de vill leva med, oavsett åldersskillnad, ekonomisk skillnad, viktskillnader, snygghetsskillnader eller andra, enligt vår lutheranska syn, inte så moraliskt försvarbara parskillnader.

 

Sedan passar jag också på att gratulera Stefantaby för att ha hittat en intelligent, trevlig, vacker, ung kvinnlig vän. Även vänförhållanden är roande, man behöver inte ju ta det längre än så... precis som du så klokt poängterar. Men skulle hon, och du, vilja ta det ett steg längre så tycker jag inte ni ska ta någon hänsyn till omgivningens eventuella reflektioner.

 

 

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ler mycket nu.Vad skulle Ni tycka om ERAN dotter 20-ar kom hem med den lokala Pizzabagaren 60-ar,Bara att kora pa?.

Tror inte det,det ar latt att vara egoist om det inte drabbar sinna egna barn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Och tänk om den fan skulla vara långnäst också??  Vilket öde

Link to comment
Dela på andra sajter

Ler mycket nu.Vad skulle Ni tycka om ERAN dotter 20-ar kom hem med den lokala Pizzabagaren 60-ar,Bara att kora pa?.

Tror inte det,det ar latt att vara egoist om det inte drabbar sinna egna barn...

Är pizzabagaren på 60 år en täting som smörjer mig med utlandsresor och fin whisky titt som tätt så är det grönt för mig ;-)

Till allvaret, har en kompis vars dotter på 25 år förlovat sig med en 60-åring. Polaren är väl inte helt nöjd med sin jämngamla svärson. Svärsonen är dock nöjd som får smaka 'lammkött' varje kväll ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fundera lite varför en 23-årig tjej har ett vänskapsförhållande med en 64-årig man. Det finns gott om brudar som drar sig till det mer gråhåriga (tänk George Clooney), inte bara thailändskor alltså och hon väntar säkert att du ska ta nästa steg och visa vilka känslor du har för henne. Skulle hon våga själv ta första steget?

 

De där 3 gubbarna har nog med pengar och berömmelse för att kunna få nästan vilken tjej som helst, inte direkt några bra exempel, tycker jag.

Visa några där en ung, rik människa valt en 40 år äldre okänd fattiglapp...

 

extremt otrevligt inlägg, jag är förvånad att det finns kvar, varför?

Jag skulle inte ens se det som skoj OM det fanns en ironi-smiley...

 

Tackar Stefan för en intressant trådstart, mycket tänkvärt där!

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl ingen betydelse av vilken anledning någon väljer sin partner, huvudsaken är väl att båda parter blir nöjda med sitt val?

 

Här i strängt lutheranskt påverkade Sverige blir det nästan löjligt när den enda moraliskt korrekta orsaken är "äkta kärlek" när alla egentligen ändå, utan att säga det högt tar hänsyn till saker som den tilltänkta partnerns samhällsstatus, bakgrund, ekonomi osv.

I länder som Thailand, utan sociala skyddsnät, väger saker som en ljus framtid och trygghet för sig själv, sin familj och för sin framtida avkomma ofta högre i partnervalet för tjejer än partnerns eventuella snygghet, potens och ålder. Tvärtom så ses nog ofta en relation med en ung, snygg jämnårig kille som en högst osäker sådan... med rätta, måste man väl inflika. Man kommer ju för fan ihåg hur man själv såg på kurviga kvinnor som ung... inte var det som framtida livspartner inte.

Och det är väl inte fel för en thailändsk kvinna att välja trygghet framför äventyr om man nu inte är äventyrligt lagd av sig och kanske också i hela sitt liv saknat det förstnämda.

 

Själv har jag för många år sedan slutat uppröra mig över andra människors partnerval, så länge de är vuxna klarar de nog själv av att bestämma vem de vill leva med, oavsett åldersskillnad, ekonomisk skillnad, viktskillnader, snygghetsskillnader eller andra, enligt vår lutheranska syn, inte så moraliskt försvarbara parskillnader.

 

Sedan passar jag också på att gratulera Stefantaby för att ha hittat en intelligent, trevlig, vacker, ung kvinnlig vän. Även vänförhållanden är roande, man behöver inte ju ta det längre än så... precis som du så klokt poängterar. Men skulle hon, och du, vilja ta det ett steg längre så tycker jag inte ni ska ta någon hänsyn till omgivningens eventuella reflektioner.

Ibland är du bara bra, ibland är du bäst! Detta var bland det bästa jag läst på Mai Pen Rai!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl ingen betydelse av vilken anledning någon väljer sin partner, huvudsaken är väl att båda parter blir nöjda med sitt val?

 

 Men skulle hon, och du, vilja ta det ett steg längre så tycker jag inte ni ska ta någon hänsyn till omgivningens eventuella reflektioner.

 

Däremot skulle ett äktenskapsförord kunna vara på plats.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade frugan hur hos såg på er stora åldersskillnad - 43 år. De va la deras problem inte hennes, m.a.o. det är upp till er, men tydligen inte alltför ovanligt, inte ens i Thailand.

Viktigast är att mannen har ett gott hjärta och är ärlig, för övrigt skit samma.

Mitt råd är,  följ magkänslan, hoppas på det bästa, men var beredd på det värsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ det var tydligen en kioskvaltare det har, har problem med vissa vokaler som ni ser far aka till Pantip Plaza  imorgon och modda laptopen. Ok back to buisness, jag tolkar henne som att hon vill ha mig som en god van och de tycker jag passar mig bra det ar den nivan som kanns mest realistisk idag, faktiskt. Hur vi traffades  vi, i CM finns en cykelklubb som ordnar turer varje sondag, dar traffades vi pa cykel nagot ovanligt stalle men valdigt trevligt for den som gillar att cykla. Ok tack for alla kloka, roliga kommentarer aterkommer i amnet om nagot  dramatiskt hander

 

post-9172-0-11945200-1363271149_thumb.jp

post-9172-0-11945200-1363271149_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl många sån förhållande i Svedala titta på alla nybyggarna som åker hem till sitt hemland och gifter sig och tar med till Svedala och i många fall även kusiner.

 

Nä vill hon ha dig och tvärtom kör bara skit i vad folk säger, det är ni som ska leva tillsammans inte batikkärringen till granne som kommer att skvallra med hela grannskapet

fast batikkärringen är bara avundsjuk och skulle själv vilja ha en ung viril boytoy.

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Godarickard

Jag tycker att du ska njuta så länge det varar. Det finns inte något härligare än att leva för dagen som jag tycker många thai gör. Sabai sabai

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...