Jump to content
IGNORERAD

(O) -lycklig kärlek


stefantaby

Recommended Posts

Jag har lärt känna en härlig tjej i CM, hon är bara 23 år, jag är 64, men en väldigt mogen och behaglig tjej som jag verkligen uppskattar att umgås med , hon pratar utmärkt engelska så det funkar fint med kommunikationen, hon har precis avslutat en utbildning på tekniska universitetet  i  CM och jobbar som accounter på ett företag utanför CM, vår relation är helt på kompisstadiet, men jag känner alltmer djupare känslor för henne. men jag inser ju att det är inte realistiskt med en djupare relation då jag dels bor huvuddelen av året i  Sverige och det är en stor åldersskillnad inte att förglömma.Jag tror dessutom att hon är glad över att det är en kompisrelation.

 

Varför skriver jag detta i forumet? det vet jag inte, kan ju inte bero på att jag druckit 2 små Chang  men det är ju lite konstigt att jag på äldre dagar får såna djupa känslor för en tjej som aldrig kommer att leva ihop med på heltid, eller? Vill i alla fall dela med mig av mina känslor för en människa som jag bara känt i 7 veckor, vänskap är ju inte fy skam heller så det får nog stanna vid det. Jag måste acceptera/glädjas åt det av ovan nämnda skäl. Så var rädd om era kära livskamrater på alla sätt, dom är värda det./Stefantaby

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    3

  • stefantaby

    3

  • FF

    2

  • Nemo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

bangkokbusen

Känns det bra så kör på-livet är för kort för att vänta på nästa buss hela tiden.

 

Bus-chauffören

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan fungera i Thailand, men för guds skull, ta inte henne till Sverige för då får ni problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte känd för o vara ett språkrör för stora ålderskillnader här :crazy:  men.

Kör på för fan och får du gensvar så skit i vad ovanstående skriver och låt henne hänga med till Sverige..om hon vill det givetvis.

 

Skit i surkukar som mig o bitterfittorna som kommer att tappa både ögon o dubbelhakor när ni kommer hand i hand.

Du ser ju dessutom ut av dina foton o döma, "ut att komma undan"  med en yngre tjej.

I din ålder(ursäkta) så borde man vara tillräckligt säker på sig själv för o inte bry sig vad andra tycker.

 

Har du egna barn som kanske är äldre än den tilltänkta och inte gillar det så kan jag förstå dig och 

tjejen kanske finner det jobbigt att få sitt förhållande med en gammal hängpung ifrågasatt men

om inget hinder av det slaget finns så. tuta o kör gubben och ett stort lycka till.

Hoppas du har träffat rätt och att det är besvarat  :ok: kärlek är härligt.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledarsvinet

Jag tror att det är dömt på förhand med ett förhållande där åldersskillnaden är så stor men förstår samtidigt dina känslor. Tänk dig Ert förhållande om 20 år hon 43 och fortfarande i sina bästa år och du om du finns kvar då 84. Åldersskillnaden gör sig ännu mer påmind då. Lite egoistiskt att bara tänka på sig själv i detta förhållande.  Mitt råd är att låta det stanna vid en semester romans. Bäst för båda parter

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Jag tror att det är dömt på förhand med ett förhållande där åldersskillnaden är så stor men förstår samtidigt dina känslor. Tänk dig Ert förhållande om 20 år hon 43 och fortfarande i sina bästa år och du om du finns kvar då 84. Åldersskillnaden gör sig ännu mer påmind då. Lite egoistiskt att bara tänka på sig själv i detta förhållande.  Mitt råd är att låta det stanna vid en semester romans. Bäst för båda parter

Varför ska man tänka 20år framåt?

Om man ska planera allt i det tidsperspektivet så blir ingenting möjligt.

När den tiden kommer kan hela jorden ha ändrat sig radikalt.

Ett år i taget är nog fullt tillräckligt att se framåt.

I alla fall mest realistiskt.

Om Stefan och hans tjej trivs tillsammans så är det bara önska lycka till för dom.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på, som sagt varför planera 20 år framåt. Är man över 50 år är det bara att leva för dagen ;) Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 vår relation är helt på kompisstadiet

 

Självklart. Hon kommer inte att fråga efter nån form av 'ekonomisk ersättning' förrän du har svalt betet med sänke och allt.

 

23-64, tanken svindlar. Hur gamla är dina barnbarn?  Men en kul tråd, du får garanterat många svar.  Personligen hoppas jag att du skämtar.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen

23-64 bortaseger om det var basketsiffror och om det bara är fråga om pengar  kommer du säkert att upptäcka det. Men provar du inte så kanske du missar en kanontjej och livskvalitehöjare.Är du en just kille dessutom så har ni båda en fin framtid ihop.

Man ska alltid följa sin magkänsla är min filosofi.

 

Bus-filosofen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att gratulera, verkar vara riktig kärlek, inte är väl hon någon golddigger..

Fast FF är lite avunsdsjuk, FFs minsta dotter är bara 29 år ung, eller var det 16..

Någon som kommer ihåg hennes rätta ålder..

post-5021-0-62153800-1362926217_thumb.jp

FF

post-5021-0-62153800-1362926217_thumb.jp

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en där ålderskillnaden är den samma.

Nu närmar han sig 80 och bor på vårdhem och tjejen längtar hem till Thailand.

De hade några goda år dock och det är väl det som skall räknas?

Hon hjälper honom in i det sista.

 

Känner en annan där gubben fick cancer och tjejen stack illa kvickt när hon fick reda på det.

Gubben blev botad men tjejen lär inte få komma tillbaka.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att gratulera, verkar riktig kärlek, inte är väl hon någon golddigger..

Fast FF är lite avunsdsjuk, FFs minsta dotter är bara 29 år ung, eller var det 16..

Någon som kommer ihåg hennes rätta ålder..

attachicon.gif016.JPG

FF

 

Bäst o skicka hem henne till farbrordoktorn hamnoi för en grundlig undersökning av åldern  :spiteful:

Stoppa ner det lilla stycket i samma låda som hemabiopaketet bara så retunerar jag henne med rätt åldersintyg

så fort :plea: utredningen är klar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för många kloka och roliga tips, nej golddigger är hon inte det har jag redan märkt, men jag kommer att låta det stanna vid kompisrelation, jag vill  i all fall inte i dagsläget dra det längre, framför allt av bla åldersskillnaden, vet faktiskt inte hur hon känner för mig, det brukar man inte forska i när man "bara" är vänner. Det är tydligen ovanligt med en tjej som bara är" friend" och inte "girlfriend" så det får jag betona. Jag kanske återkommer i ärendet , imponerad att så många var intresserad., Det var någon som trodde jag skämtade,nej jag berättade bara min situation, något ovanlig för mig, har varit gift en gång tidigare inte så imponerad av det./Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Det kan fungera i Thailand, men för guds skull, ta inte henne till Sverige för då får ni problem.

 

Vilka problem kan det vara?? Det är mest omgivningen som har problem. Fan vad svenskar är fördomsfulla. 

För 50-60 år sedan var det vanlig med äktenskap med mycket stor ålderskillnad. 

Unga kvinnor ville ha vuxna och mogna män. 

Vad har unga kvinnor idag? Pojkar som trots sina 35 årsålder har inte lekt färdig.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka problem kan det vara?? Det är mest omgivningen som har problem. Fan vad svenskar är fördomsfulla. 

För 50-60 år sedan var det vanlig med äktenskap med mycket stor ålderskillnad. 

Unga kvinnor ville ha vuxna och mogna män. 

Vad har unga kvinnor idag? Pojkar som trots sina 35 årsålder har inte lekt färdig.

Visst är det konstigt när gubbar på 60 år har 20 åriga Thailänska fruntimmer vips så kommer alla fördomarna fram..

Inte tusan finn det några fördomar här på forumet när 60 åring har en Svensk vacker Tjej..

Klart som tusan att alla tjejer vill ha en erfaren 60 år gammal gubbe i sänghalmen..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för många kloka och roliga tips, nej golddigger är hon inte det har jag redan märkt, men jag kommer att låta det stanna vid kompisrelation, jag vill  i all fall inte i dagsläget dra det längre, framför allt av bla åldersskillnaden, vet faktiskt inte hur hon känner för mig, det brukar man inte forska i när man "bara" är vänner. Det är tydligen ovanligt med en tjej som bara är" friend" och inte "girlfriend" så det får jag betona. Jag kanske återkommer i ärendet , imponerad att så många var intresserad., Det var någon som trodde jag skämtade,nej jag berättade bara min situation, något ovanlig för mig, har varit gift en gång tidigare inte så imponerad av det./Stefantaby

 

Ja, fundera lite varför en 23-årig tjej har ett vänskapsförhållande med en 64-årig man. Det finns gott om brudar som drar sig till det mer gråhåriga (tänk George Clooney), inte bara thailändskor alltså och hon väntar säkert att du ska ta nästa steg och visa vilka känslor du har för henne. Skulle hon våga själv ta första steget?

Link to comment
Dela på andra sajter

svårt sånt här tycker jag...i Thailand så skulle jag nog kört på, men fan vet om jag skulle klara att gå hand i hand med en 23 årig tjej

i min lilla stad i swe.men var och en bestämmer ju självt så bara hoppas stefan benar ut hur han ska gå vidare.chook dee :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hugh Hefner,Jack Nicholson m.m och dom är betydligt äldre än 64år och dom rullar runt med 20 åringar i sänghalmen.. Så kör på bara om det känns bra,för det kommer jag göra när jag blir 60+

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Hugh Hefner,Jack Nicholson m.m och dom är betydligt äldre än 64år och dom rullar runt med 20 åringar i sänghalmen.. Så kör på bara om det känns bra,för det kommer jag göra när jag blir 60+

 

Moral käringar till män kallar det för PMS-syndromet  Pengar, Makt och Succé. 

Moral käringar finns det gott om här på MPR och i Sverige. Man gärna ser andra men inte sig själv.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt det här!

 

Frågan man framför allt måste ställa sig är om hon är intresserad?

I sånt fall varför?

 

När man benat ut det så får man ta ställning till vad man skall göra utifrån det.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan vara intresserad för att skaffa erfarenheter i hur västerlänningar tänker och funderar.

Förkovra sig i engelskan görs bäst genom att öva dagligen.

Trivs hon dessutom i den äldre mannens sällskap så är vänskap mycket bra.

Målet för framtiden kan vara en yngre farang eller utlandsjobb.

Goda engelska språkkunskaper ger en god framtid även i Thailand

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan

Har hon barn? Om inte så kanske hon vill ha om några år.  Den biologiska klockan tickar. 

Även om hon idag kanske säger att det inte är så viktigt, så vad känner hon om 5-10 år?

 

Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...