Jump to content
IGNORERAD

Min vår i solkusten 2013 i bilder!


Guest Loikkari

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • mangokid

    6

  • måne

    5

  • jordvarme

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är vackert där, mina föräldrar bodde där i cirkus 10 år vintertid. Ganska likt Thailand i naturen.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja, erat tyckande visar ingen större insikt i nationalekonomi.

 

 

Ja kvalificerat skitsnack är du bra på :thumbsup:

 

Vem var det som en gång skrev :"Nej. Jag är inte naiv. men till skillnad från de flesta här vet jag mycket"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

mijas028.jpg

 

mijas030.jpg

 

mijas031.jpg

 

mijas032.jpg

 

mijas036.jpg

 

mijas038.jpg

 

mijas039.jpg

 

mijas040.jpg

 

mijas041.jpg

 

mijas042.jpg

 

mijas043.jpg

 

mijas044.jpg

 

mijas045.jpg

 

mijas048.jpg

 

mijas050.jpg

 

mijas053.jpg

 

mijas055.jpg

 

mijas057.jpg

 

mijas060.jpg

 

mijas061.jpg

 

mijas064.jpg

 

Jag måste erkänna att jag vågade inte köra andä upp i bergen, smalt, o brannt ner i ravinen ca 200-300 m.

Inte ofta jag behövt vända men nu fick jag göra det.

 

mijas058.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det har varit riktigt kallt och blåsigt senaste veckan. Faktiskt om jag inte fick gäst nu på fredag skulle jag

ha packat väskan o siktat till varmare bredgrader. Hoppas det är över nu och vi får vår i bröstet och i luften.

Här går vi o bastar en gång i veckan, ganska lyxict hotell i Benalmadena.

mijas003.jpg

 

mijas004.jpg

 

mijas006.jpg

 

mijas007.jpg

 

mijas008.jpg

 

mijas009.jpg

 

mijas011.jpg

 

mijas010.jpg

 

Alla har det inte bra här heller, stackars han som har sitt hem där brevid en bilverkstad.

DSCF0107.JPG

 

Lånat bild, men varningens ord, drick stora öl bara.!.

 

hautakivi.jpg

 

hautakivi2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

När man vistas i Sol kusten är en sväng i Marbella Hamnen en obligatorisk tripp.

Om inte annat så kan man vara avundsjuk och knälla över en dyr kaffe, tror det var 4 €uro.

DSCF0231.jpg

 

DSCF0232.jpg

 

DSCF0233.jpg

 

 

DSCF0235.jpg

 

DSCF0237.jpg

 

DSCF0238.jpg

 

DSCF0239.jpg

 

DSCF0240.jpg

 

DSCF0241.jpg

 

DSCF0234.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
När man vistas i Sol kusten är en sväng i Marbella Hamnen en obligatorisk tripp.

Om inte annat så kan man vara avundsjuk och knälla över en dyr kaffe, tror det var 4 €uro.

DSCF0231.jpg

 

DSCF0232.jpg

 

DSCF0233.jpg

 

 

DSCF0235.jpg

 

DSCF0237.jpg

 

DSCF0238.jpg

 

DSCF0239.jpg

 

DSCF0240.jpg

 

DSCF0241.jpg

 

DSCF0234.jpg

Var det puerto banus ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Var det puerto banus ?

Det tror jag det är, ser ut som det i bilder iallafall. Det var fina båtar, en del är nog 100 fot eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Det tror jag det är, ser ut som det i bilder iallafall. Det var fina båtar, en del är nog 100 fot eller så.

Ja där finns det riktigt stora och fina båtar ,svärfar när han levde hade en liten båt där så även lilla jag har kört båt där

(svärfar kunde inte köra båt)

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ja, erat tyckande visar ingen större insikt i nationalekonomi. I en av länkarna står en antydan till förklaring, tillväxten ökade med 100 % och fler än 46 000 företag startades i Malaga-regionen. Inflationssiffror finns också angivet, vad tror ni den höga inflationen innebär?

Vet ni vad den svenska inflationen är?

Frågan är för vem det blivit "dyrare"? För den svenske turisten med svenska kronor blev det dyrare, det har dock inget med Eurons införande. Att en grek i Sverige tycker att det blivit dyrt i Grekland har heller inget med Euron att göra för det beror på att svenska kronan försvagats och han upplever att det blivit dyrare.

Jämför istället hur mycket arbete en grek/spanjor måste utföra för att ha köpkraften kvar på samma nivå, så kanske ni får en mer sansad bild av utvecklingen.

Mao. prisutvecklingen har inget med euron att göra utan beror helt på samhällets tillväxttakt och inflation. Hänger löneutvecklingen med så är det inget som blir "dyrare" för du betalar ju lika mycket i "arbetad tid".

En finne som tycker att det vart surt att vad som då kostade 5 mark höjdes till 5 euro. Fransmännen vaknade upp dagen efter eurons inträde och knallade ner till den lokala brödbutiken och fick betala 1 euro för samma bröd som dagen innan kostade 1 franc. Finnarna jag pratat med bor i Finland. Fransmännen visades det om på SVT vid införandet av euron. Räknas det?

 

Det är väl heller ingen nyhet att handlarna alltid passar på att sko sig vid ett valutabyte eller införande av lägre skatter?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tripp till Malaga i förbifarten!

 

sekalaisia025.jpg

 

sekalaisia024.jpg

 

 sekalaisia020.jpgsekalaisia023.jpg

 

sekalaisia022.jpg

 

sekalaisia019.jpg

 

sekalaisia018.jpg

 

sekalaisia016.jpg

 

sekalaisia015.jpg

 

sekalaisia014.jpg

 

sekalaisia013.jpg  sekalaisia012.jpg

 

sekalaisia010.jpg

 

sekalaisia006.jpg

 

sekalaisia004.jpg

 

sekalaisia002.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu orkar jag inte börja diskutera om nationalekonomi, ekonomi i det hela är inte min starka sida alls, ser det i min börs varje månad.

Men en del blev dubbelt, kanske till o med trippelt så dyrt bara över natten när €uron infördes, i Finaland åtminstone. T.e.x kaffe som

31.12 kostade 3 FIM kostade 01.01  plötsligt 1 € som var på den tidens kurs ca drygt 6 FIM Och inget har knappast blivit billigare sen dess, så

den "införande prisökningen" ligger i potten fortfarande.

 

Ursäkta att detta svar har dröjt. Måste lägga in en sista off-topic post, då det blev sådana vederhäftiga och ovetenskapligt underbyggda inlägg/påhopp helt utan källhänvisningar!

Jag vet att det är skillnad på verklighet och verklighet för många, dock har vi ju på något sätt en skyldighet i ett demokratiskt samhälle, att förhålla oss till någon form av vetenskaplig konsensus. Dock är det ju något anarkistiskt över detta forum.

 

"Inte dyrare med Euron i Finland
Publicerat: onsdag 30 oktober 2002 kl 13:31 , Ekot
Införandet av den europeiska valutan euron i Finland ledde inte till några stora prisstegringar. Det slår den finländska konsumentforskningscentralen fast i en rapport som presenterades på onsdagen.

 

De prishöjningar som varit i Finland har i många fall inte berot på euron, utan det har varit normala prishöjningar som alltid sker. Men kultur- och sportevenemang liksom service, som till exempel bilreparationer, har blivit något dyrare på grund av euron, enligt finska konsumentforskningscentralen. Istället har till exempel snabbmat blivit nästan 10 procent billigare sedan marken byttes mot euron." Källa: http://sr.se

 

Kontakta konsumentforskningscentralen för de har undersökningen som beställningsbar publikation. Utkom oktober 2002.

http://www.kuluttajatutkimuskeskus.fi/sv

 

Ps. Jag är inte helt tappad bakom flötet när det gäller Peseta - Euro. Jag har haft segelbåt i Almeria, sydöstra Spanien. Ds

 

Det är därför jag verkligen gillar din fantastiska bildtråd. Och nu är det snart läge att köpa något boende i Spanien eller Portugal.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, tog den här tråden slut nu? :ahh:

 

 

"Ledare för Södertäljenätverk greps 
   
  En man som anses ha lett det krimi- 
  nella Södertäljenätverket tidigare har
  gripits i Spanien. 
   
  Enligt Länstidningen i Södertälje 
  misstänks den 39-årige mannen ha varit
  inblandad i ett försök att smuggla in 
  ett parti på över 200 kilo kokain till
  franska Dunkerque i juli 2011. 
  
  I februari kunde polisen knyta den nu 
  gripne till partiet och en europeisk 
  arresteringsorder utfärdades. Spansk 
  narkotikapolis slog enligt Länstid- 
  ningen till mot mannen i en villa på 
  spanska Solkusten den 5 mars. 
  Frankrike har begärt honom utlämnad. "

 

 

:ironi:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jaha, tog den här tråden slut nu?
Nej, jag är fortfarande på fri fot.

Skulle aldrig blanda mig med nåt som ens kallas drog. (om jag nu skulle välja leva sånt liv, mot all förmodan) Stil ska det vara o det är det inte

i droghandlarens liv.

 

Men övrigt har det varit mycket sånt här sistone, skulle ja inte ha haft främmande här så hade jag nog åkt iväg. Tror att det har hållit på i tre veckor nu.

sekalaisia008.jpg

 

sekalaisia007.jpg

 

sekalaisia006.jpg

 

sekalaisia004.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ja men snöfritt i alla fall :thumbsup:

 

De e inget fel med snö, bara man har en vettig bil med friska däck!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja men snöfritt i alla fall :thumbsup:

 

De e inget fel med snö, bara man har en vettig bil med friska däck!!

Ja det är väl det minsta problemet med snö

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ja det är väl det minsta problemet med snö

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Nätter med månen blir ljusa och fina!!

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98
Fem år med euro: 60 procent dyrare med Spanien som euroland
  400__MainPicture__LERtdrSFGFowICQZPYuRt.  
 
Glöm Spanien som billigt turistland. Efter att euron för fem år sedan infördes i tolv EU-länder har Spanien blivit betydligt dyrare. Det bekräftas också av flera undersökningar. Samtidigt har den ekonomiska tillväxten i Málagaprovinsen ökat dubbelt



 

Av Ola Josefsson

Sedan euro som betalningsvaluta infördes 1 januari 2002 har Spanien under de senaste åren blivit 60 procent dyrare. Det visar den undersökning som konsumentorganisationen Española de Organizaciones de Amas de Casa, Consumidores y Usuarios låtit göra och som Svenska Magasinet tagit del av.

Dubbelt
Konsumentorganisationen har låtit jämföra priset på 59 produkter och servicenäringar. Flera av produkterna har ökat dubbelt i pris.
En ”menú del dia”, dagens rätt, har enligt undersökningen ökat 66 procent. Skolavgiften till universiteten har ökat med hela 90,2 procent. Andra häftiga prisökningar är inträde till museum 100 procent, språkkurs 156 procent, lotterier 232 procent, taxiresor 224 procent och genomsnittet för kvadratmeterpriset på bostadsmarknaden har ökat med 156 procent.
Gemene man på Solkusten anser väl i första hand att prisökningen har synts mest i plånboken i samband med restaurangbesök eller vid inköp i matbutiken. Undersökningen ovan visar även på en skrämmande prisökning inom flera områden samtidigt som löneökningen inte har hängt med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Postar sista bilder till denna tråd. Ska nog dra ned både forum o facebook . Ha det bra alla.

 

Nu har vi fått ett nytt Påve så lite kyrkliga bilder passar bra.

mijas013.jpgmijas009.jpg

 

mijas012.jpg

 

mijas011.jpg

 

mijas008.jpg

 

Det blev till en gatuarbete i vår gata också. Mycket buller, gas avbrott, ibland vatten borta nån timme...

 

DSCF0115.jpg

 

DSCF0118.jpg

 

mijas001.jpg

 

mijas002.jpg

 

mijas003.jpg

 

Det är rätt tjockt med asfalt, ca 25-30 cm tyckte jag att det var.

 

mijas004.jpg

 

Ha det bra,  Kommer säkert kika in ibland.

Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oregistrerad

Dagens vy från balkongen, efter flytten. Börjar likna nåt!20130329_001.jpg

 

20130329_002.jpg

 

20130329_003.jpg

 

DSCF0284.jpg

 

DSCF0285.jpg

 

DSCF0287.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för temperatur där nere idag?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...