Jump to content
IGNORERAD

Program för ritningar


Libertin

Recommended Posts

Jag söker program som man kan ladda ner via Download.com eller via nån torrentsite där man kan bygga sitt eget hus eller bygga till befintliga som visar allt i 3D...behöver inte vara proffsprogram men bifoga gärna bilder om ni har...

Tackar för hjälp gör

Pelle

Krögarn

Link to comment
Dela på andra sajter

SketchUp är absolut det enklaste programmet för ditt ändamål, tror jag.

Det finns diverse CAD-program, men dessa kan nog vara lite överkurs och kräver mer kunskap & tid.

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ladda upp googleprogrammet.verka bra och nu har jag lagt in en bild på huset saom jag vill bygga ut...ska bli roligt när man väl lärt sig...

tack för alla snabba tips..

Pelle

Krögarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"AUTODESK AUTOCAD ARCHITECTURE 2009" finns på piratebay fungerar och har en bra svärm..

AutoCAD Architecture är inte det lättaste programmet att hantera.  :yes:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

AutoCAD Architecture är inte det lättaste programmet att hantera.    :yes:

Instämmer atutocad kräver mycket tid, har själv gått tre kurser i olika versioner.

Inget om husbygge dock bara mekanik men vet ungefär vad som krävs i programmen.

För att rita ett hus så skall man nog ta till ett enklare program och låta den som kan ta hand om praktiska.

Om man nu inte har fruktansvärt gott om tid och vet vad som gäller i Thailand.

O andra sidan vet jag inte ett skvatt om programmet och Thaistandard kanske finns med Stam mm om det finns någon standard:  :neutral:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

                                                                Hej  någon  som har en bra hus ritning ska bygga i buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört mycket med "Better Homes & Gardens"

Nu senast med den delen som heter "Interior Designer"

Har ritat hela husets med alla färger, kakel, kök, möbler etc och nu kan jag vituellt gå ruint i huset innan det är klart

Det var klart bra att printa ut bilder på hur jag förväntar mig att huset skall se ut när det är färdigt inuti och ge till byggmästaren och firman som skall bygga köket

Även byggarna på plats har fått utskrifter så dom har samma bild som jag på framtiden

Flera av dom sa att dom aldrig varit med om något liknande från en kund men att det var klart positivt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör samma metod som "Tallviking" fast använder SketchUp. Att hålla på med millimetermåttsättningar och sådant tror jag knappast är värt besväret eftersom det i bästa fall möjligen tolkas som grova riktvärden av byggarna. Men att dom kan se det önskade resultatet underlättar oerhört när dom tycker att dom börjar bli klara och jag tycker motsatsen.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Här är några bilder jag har gjort på mitt hus i "Better homes and gardens - Interior designer 7.0"

Tack för tipset.

Ska man lära sig AutoCad eller det som är värre lär huset bli klart innan man har ritat det :-)

Vad kostar det?

Köpt on-line, i Thailand, Sverige eller bara "nerladdat"?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"Finns i sjön" är ett tips

Piratsjön vill säga !  :mdr:

Sök på "homes" under "program"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hej, och tack till alla för programtipsen!  :great:

Jag provade Googles gratisprogram först, men det kändes lite besvärligt - inte direkt intuitivt - så jag har nu givit mig på att vara pirat (nedladdningen verkar gå rätt fort). Skall bli spännande, om det är lättarbetat, att se om jag kan skapa lika fina modeller som Tallvikingen. :yes:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

"snart" är väl för mycket sagt, men vi har för avsikt att smyga igång processen så sakteliga. Tanken är att bygga ett litet, men med två våningar, hus i Ban Peh.

Antar att det är en del att ordna med "underbehandlingen" först. Skall väl köpas "fylle", höjas och jämnas till, plus att det skall sätta sig. Först därefter blir det mera seriösa funderingar på själva huset.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Då blir vi ju nästan grannar ju

Jag skall ner till mitt bygge 28/6-4/7 och se hur det går och sedan är det planerat 3 veckor i Oktober och då skall huset vara färdigt

Du har lite mer 3D-bilder på byggets sida under "Inredning2" samt uppdatering på läget just nu

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tack för tipset Tallviking

"Better homes and gardens - Interior designer 8.0"

Har jag hemma nu och det ser intressant ut. :great:

Gjorde några enkla skisser som ratades av tjejen men vi har inte bråttom.

version 9.0 lär komma ut innan vi kommer till skott. :wai:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul !

Jag sitter just nu i Singapore och jobbar men åker till mitt husbygge på söndag kväll. Skall åka runt och handla alla arn´maturer, varmvettenberedare, el-prylar, vissa golvklinker och annat som återstår på mitt bygge så dom kan hålla sig sysselsatta sedan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...