Jump to content
IGNORERAD

Visumkrav för englandsresa för thailändsk medborgare med PUT?


Gnarparn

Recommended Posts

Min sambo är intresserad av att åka till England över en helg för att hälsa på en väninna. Hon har svenskt PUT men är thailändsk medborgare. Någon som har koll på visumkrav eller om det ens är möjligt att ordna?

Link to comment
Dela på andra sajter

England är ju med i EU så det skall väl inte vara något problem.

Varför inte kolla med deras ambasad om du är osäker eller gogla lite så hittar du säkert svaret.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ja dom är med i EU, men inte Schengen så det behövs visa för Thai medborgare.

Det fixas säkert utan problem av Storbrittaniens ambassad.

Mvh. Robbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej stämmer bra vad ubon-robbe skriver

"Medborgare från ovan nämnda länder får rätt att resa fritt inom Schengenområdet och vistas i ett Schengenland under tre månader, på samma sätt som svenska medborgare och utländska medborgare med permanent uppehållstillstånd i Sverige."

http://www.regeringen.se/sb/d/8606

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ är ju att söka svenskt medborgarskap. Jag tänker inte göra mig besväret att fylla i en lång ansökan om visum till Storbrittanien och sen åka till Stockholm för att lämna in den...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen hade amma tankar men det skulle ta 4-6 veckor enligt Brittiska ambassaden och det var inte säkert att man fick anskan beviljad trots att man var sambo med en svensk man och pengarna för visumet får man inte tillbaka om man får nej

Så trots att vi bor i Sthlm la vi ner det projektet och väntar tills medborgarskapet är klart istället

Samma problem gäller för UK som för USA

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Tja.

Vi var inne på en att köra en Londonweekend för ett antal år sen men la ner det eftersom det verkade för krångligt.

Blev istället vår första weekendresa efter att svenskt medborgarskap hade beviljats.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...