Jump to content
IGNORERAD

Hotell vid nattmarknaden


IsaanWarrior

Recommended Posts

Tja! Nästa resa så tänkte vi ta en liten tripp till Chiang Mai (aldrig varit där förr) och har fått höra att man ska bo i närheten av nattmarknaden!? Bokar oftast hotell via agoda och har fastnat för ett hotell ; http://www.agoda.se/asia/Thailand/chiang_mai/manathai_village_hotel.html?asq=krg6Bw1rtVk%2blx1LAjj36908izaBL%2fayuSLWTjVNF%2b%2f8yD02sNx1lga6l5EpzPb4INpTYHscXuS70Smj2dcYKVIC%2fLvB3xPXk3xB9RWvOPMJH1bkstBFqUorsiZYG6aoCkou7nFqwyHCoHx5UtdmAxtWP89xFWGhXCIWMtEKywRAPWbyqmLiB9%2fNmeV8%2bJVW&tyra=1|2

 

Någon som bott där eller har något annat hotell & rekommendera? Enda kravet är att hotellet ska ha pool då äldsta minikrigaren säger det ;).

Prisklass 1 kr - 700 kr natten. Tack på förhand!

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://nightbazaarplace.com/

 

Priser rund 1000 bath. Hotellet ligger precis i början på Night bazaar på ChangKlang Rd. 

så du kommer inte att ha för långt till Kallare Night Bazaar som ligger bakom hotellet, Anusan Market kanske 500 meter, 

MC donken, Och hela night bazaar gatan. Sedan är det bara 200 meter till Thape Rd. och efter det har du Thape Gate och gamla stan.

Hotellet är trevlig och i Lana style bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://nightbazaarplace.com/   Priser rund 1000 bath. Hotellet ligger precis i början på Night bazaar på ChangKlang Rd.  så du kommer inte att ha för långt till Kallare Night Bazaar som ligger bakom hotellet, Anusan Market kanske 500 meter,  MC donken, Och hela night bazaar gatan. Sedan är det bara 200 meter till Thape Rd. och efter det har du Thape Gate och gamla stan. Hotellet är trevlig och i Lana style bra service.
Ser ju helt ok ut, finns det pool på hotellet...hittar ingen info om det? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle rekomendera Imperial Mae Ping Hotel. Ligger alldeles vid Night bazar.
Ser rent & fräscht ut plus att det finns barnpool...den tar vi! Tack för tipset :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju helt ok ut, finns det pool på hotellet...hittar ingen info om det? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Ingen pool. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser rent & fräscht ut plus att det finns barnpool...den tar vi! Tack för tipset :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Ja, Imperial Mae Ping Hotel är bra. De har också en stor uteservering med underhållning.

 

Dessutom ligger det på Loi Kroh Road ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser rent & fräscht ut plus att det finns barnpool...den tar vi! Tack för tipset :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2   Ja, Imperial Mae Ping Hotel är bra. De har också en stor uteservering med underhållning.   Dessutom ligger det på Loi Kroh Road ;)   Herr Chang har talat.
Googlade lite snabbt.perfekt läge :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ser rent & fräscht ut plus att det finns barnpool...den tar vi! Tack för tipset :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Där har vi bott med barn också. Perfekt. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Skulle rekomendera Imperial Mae Ping Hotel. Ligger alldeles vid Night bazar.

 

Kan inte tänka mig att de har rum för 700/natt, som TS efterlyste.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Skulle rekomendera Imperial Mae Ping Hotel. Ligger alldeles vid Night bazar.

Kan inte tänka mig att de har rum för 700/natt, som TS efterlyste.

Nej ibland verkar du skriva utan att tänka. :)

700*4.5=3150 THB.

ytuduna7.jpg

Drygt hälften av budgeten..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...