Jump to content
IGNORERAD

Kan man bo i EastPattaya?


Gustav

Recommended Posts

Sitter och kollar in boende i Pattaya. Finns många fina hus i östrapattaya. Men kan man bo där? :-) Eller är det dö trist? Vad finns där och hur tar man sig till city. Är det taxi som gäller eller finns det Bathbussar?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar in boende i Pattaya. Finns många fina hus i östrapattaya. Men kan man bo där? :-) Eller är det dö trist? Vad finns där och hur tar man sig till city. Är det taxi som gäller eller finns det Bathbussar?

//G

 

Man kan se det på två sätt.

 

Är du partygubbe, så är östra Pattaya inte att rekommendera, men om du som partygubbe inte vill riskera att hamna i partyträsket, så är det tillräckligt knöligt att ta sej till och från stan härifrån för att förskjuta partyskadorna några år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ju finnas lite barer och sånt på den sidan också. BlackPearl har jag varit på och det var nog det sämsta stället i Pattaya. Men resten då??post-7723-0-81259600-1361633963_thumb.jp

post-7723-0-81259600-1361633963_thumb.jp

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ju finnas lite barer och sånt på den sidan också. BlackPearl har jag varit på och det var nog det sämsta stället i Pattaya. Men resten då??attachicon.gif000darksidemap.jpg

 

Ingen större skillnad på farten. Om "öset" i Pattaya är 100, så kan jag väl ge Dark Side 30.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive kanske smyger ut när gumman kollar såpor?  Du då mooton har du varit ute och busat på dark side?

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inte riktig, men det lutar åt rätt håll. Planerar fast det inte är klart.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror nog på hur långt öster om Pattya.

Tittade på några hus men blev myggbiten direkt så vi åkte därifrån trots tjejens protester.

Havsbris hör till så vi köpte några mil söder omistället.

10bath bussarna går 100 meter från huset och vi har 10 minuters promenad till stranden.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan bo overallt ! det beror på vad man vill ha och har mojligheter till

jag bo i busken! och det trivs jag med

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet ju Jive inte så mycket om partylivet på Darkside. Han är ju gift :giggle:

 

Men man får ju lita på sina vänner som berättar hur det är. :rolleyes:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit runt en del, men blir mest samma ställen hela tiden. När nya ställen besöks är det ofta någon annan som visar dem.

Är mest runt Khao Noi och Khao Talo.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
pensionaren
Man kan se det på två sätt.

 

Är du partygubbe, så är östra Pattaya inte att rekommendera, men om du som partygubbe inte vill riskera att hamna i partyträsket, så är det tillräckligt knöligt att ta sej till och från stan härifrån för att förskjuta partyskadorna några år.

Naja !   Tar du  soi Neplutwan  soi kaonoi  och soi Katalo  sa finns det val  ett  gott   antal vattenhal med tillhorande damer om man kanner for det...Men det ar ju inte  som nere i stan saklart...Har bott i ostra Pattaya 7  ar och skulle inte kunna tanka mig att bo  nere i smeten..Har man inte egen moppe  ..tar man sig smidigast ner pa en motorbiketaxi...MVH pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel med East Pattaya, men man kanske ska undvika boende nära Sukhumvit eftersom det, enl thailändska vänner, är mera översvämningsdrabbat där.

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...