Jump to content
IGNORERAD

VARNING, Katoyernas färdigheter imponerar verkligen mig!


WAXO

Recommended Posts

foreverbubbles8

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan. Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt. Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet? Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

I Sverige är det numera olagligt att gå iväg med kundens kort. Säljaren måste komma ut med terminalen om man tex är på resturang.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    17

  • WAXO

    10

  • ban99arne

    8

  • pho

    8

Mest aktiva i denna tråd

Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

 

 

Åker man till Suomi får man skylla saj sjöl  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige är det numera olagligt att gå iväg med kundens kort. Säljaren måste komma ut med terminalen om man tex är på resturang.

 

Det var ju intressant. Jag har observerat en ökande tendens till det, men långt ifrån alla gör så i Göteborg.

 

När började denna lag gälla, om du vet det?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

Jag brukar skrapa bort de tre siffrorna på baksidan med en kniv och spara dem inbakade i nåt mejl.

För övrigt är det skandal att man inte ALLTID måste slå in en kod vid köp med kreditkort.

Det tar några sekunder längre och det gör kreditföretagen rädda att kunden inte ska genomföra ett köp och då missa sin procentsats på köpet.

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skrapa bort de tre siffrorna på baksidan med en kniv och spara dem inbakade i nåt mejl.

För övrigt är det skandal att man inte ALLTID måste slå in en kod vid köp med kreditkort.

Det tar några sekunder längre och det gör kreditföretagen rädda att kunden inte ska genomföra ett köp och då missa sin procentsats på köpet.

 

Japp. jag skrapar också bort de tre siffrorna på baksidan av kortet.

 

Fast jag har förstås skrivit upp dem någon annanstans. Annars fungerar inte köp på internet!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Innan hen gör maj happy :crazy:

 

Så du föredrar att vara berusad då du lyckliggörs genom att bli av med sedlarna i din plånbok...?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

 

Jag skulle aldrig släppa mitt kort i händerna på någon alls, vare sej inom eller utom synhåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8
Det var ju intressant. Jag har observerat en ökande tendens till det, men långt ifrån alla gör så i Göteborg.   När började denna lag gälla, om du vet det?   Herr Chang har talat.
Jag vet inte när lagen kom, eller hur den är utformad, men jag har pratat med många resturang anställda som hävdar bestämt att de inte får gå iväg med kundens kort. Det är väl också därför de flesta nattklubbar numera hyr egna bankomater istället pga kraven på kortbetalningarna har skärpts. Så något form av regelverk kring detta finns det.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper aldrig på kort i affär eller resturant Undantaget internet av kända företag ( Flygbiljetter laserbläck osv) 

Nu förtiden ska man köpa för även under 100 kr med kort Löjligt

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jag vet inte när lagen kom, eller hur den är utformad, men jag har pratat med många resturang anställda som hävdar bestämt att de inte får gå iväg med kundens kort. Det är väl också därför de flesta nattklubbar numera hyr egna bankomater istället pga kraven på kortbetalningarna har skärpts. Så något form av regelverk kring detta finns det.

Ok då förstår jag nu varför det finns en bankomat på tigern

Link to comment
Dela på andra sajter

Här ger jag er en STOR varning om vad jag nyligen råkade ut för.

 

Jag träffade min Thai fru för snart 10år sedan och har sedan dess årligen tillbringat några månader i Thailand. Har blivit varnad för ficktjuvar och annat, men jag har tyckt att mina erfarenheter gjort mig säker.

Jag har dessutom uppträtt som magiker och har gått en del kortare kurser i ficktjuveri.

Är man dessutom oftast skapligt nykter och städad har jag inbillat mig att jag haft koll på läget!

Kort sagt har jag aldrig blivit utsatt för några otrevilgheter i Thailand.

 

Igår handlade vi lite och jag betalade som vanligt, jag tyckte det var onödigt att använda någon av de 7 1000bath sedlarna utan använde mindre valörer. 200m senare tog jag och min fru en Bathtaxi i Pattay Syd som gav mig ytterligare en livserfarenhet.

När vi klev på satt det redan två katoyer längst fram, en av dem hamnade på min högra sida.

Min varningsklocka ringde direkt, "håll koll på plånboken i min högra benficka".

Vi klev av efter 10 minuter och jag betalade med 20 bath ur min plånbok som forfarande låg i höger benficka. När vi kom till hotellet och jag skulle betala en fika upptäckte jag att plånboken endast innehöll mindre sedlar alla mina 7 1000Bath sedlar sknades.

Detta var för djävligt snyggt gjort, jag känner nog ingen svensk magiker som klarar en så fin pick-pocketing.

 

Så här efteråt så faller allt på plats, detta är vad som hände.

1. Två katoyer sitter redan på Battaxin, viket gör att jag tvingas sätt mig vid sidan av en.

2. Katoy 1 till höger har knät fult av shoping påsar som skapar ett tryck mot mitt ben där min plånbok finns. Ett annat paket täcker knät som gör att en hand kan operera dolt.

3. Katoy 1 plockar min plånbok och ger den till Katoy 2 som vänder sig om för att bättre kunna se de barer som vi just passerar, samtidigt tömmer katoy 2 min plånbok på större sedlar och ger tillbaka den till Katoy 1.

4 Katoy 1 lägger tillbaka min nästan tomma plånbok, samtidigt passerar en motorcykel på insidan av Bathtaxin och katoy2 sträcker över bytet, - alla spår är borta.

5 Vi kliver av och jag tar upp min plånbok och letar efter en 20bathing til chaffisen som säkert var med på hela upplägget.

 

Jag inbillar mig fortfarande att jag besitter större medvetenhet än de flesta för vad som hände mig. Hade någon frågat mig i förrgår så hade jag svurit på att detta skulle ALDRIG kunna hända mig, så till er alla vill jag bara säga att de är otroligt duktiga på sitt "jobb".

 

Det som retar mig mest är att jag missade hela showen som trots allt kostade mig 1500sek, vilket får betraktas som rimligt för en liknade krogshow hemma i svedala

 

Så en STOR varning från

WAXO

helt otroligt ,blev av med 2bhat guld halsband själv och kände absolut inget när det stals,,,man passar sig noga nu vistas nära ladyboysen

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta en nybörjare men vad har det faktum att det var just 2 katoyer med saken att göra? Är de värre tjuvar än andra? ... bra att få veta om detta är något jag skall passa mig för specifikt eller om jag helt enkelt skall passa mig för ficktjuvar oavsett kön eller nationalitet!

va på din vakt dom stjäler duktigt

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

shit man blir ju rädd av alla historier..jobbigt när det är så stora problem

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Jag köper aldrig på kort i affär eller resturant Undantaget internet av kända företag ( Flygbiljetter laserbläck osv) 

Nu förtiden ska man köpa för även under 100 kr med kort Löjligt

Offe

 

Berätta gärna varför det är löjligt? Jag tycket det är löjligare att stå i kön till bankomaten...

 

Med dagens kortterminaler går det lika snabbt, om inte snabbare, att betala med kort som med kontanter. Man stoppar liksom in kortet och skriver koden medan kassörskan skannar varorna. Sen är det bara att trycka på OK när beloppet dyker upp.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper aldrig på kort i affär eller resturant Undantaget internet av kända företag ( Flygbiljetter laserbläck osv) 

Nu förtiden ska man köpa för även under 100 kr med kort Löjligt

Offe

 

 

Du menar att jag ska gå till Bankomaten innan jag ska betala ?

Har inga kontanter med mig i Sverige!

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Du menar att jag ska gå till Bankomaten innan jag ska betala ?

Har inga kontanter med mig i Sverige!

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Där ska du tänka om när du är ute oh åker ha gärna ngn 100 lapp i plåskan för ibland är det avbrott i system,och då får man vara hungrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ska du tänka om när du är ute oh åker ha gärna ngn 100 lapp i plåskan för ibland är det avbrott i system,och då får man vara hungrig

Och var ska jag handla?

Järnvägen har inga bensinmackar!

Här är det mackor och värmemat

Bullens korv mm.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och var ska jag handla?

Järnvägen har inga bensinmackar!

Här är det mackor och värmemat

Bullens korv mm.

Hälsar pigge01

Har du sålt bilen ,du är aldrig ute och åker ?,du handlar aldrig mat ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du sålt bilen ,du är aldrig ute och åker ?,du handlar aldrig mat ?

Sällan på själva bilresan.

Jag kör personbil inte, 80 fordon. (= bromskloss)

Som blockerar ytterfilen och hindrar omkörning på 110/120 motorväg!!

Så kallad trevligt uppförande i trafiken.

Nej ATC på alla yrkes trafik bilar.

ATC = automatisk trafik controll.

Omkörnings förbud fordon för över 3,5ton, på tvåfiligväg över 80 tillåten.

Inköp

På ICA eller Coop.

På någon matservering vid överliggande

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag har väl för all del en del kontanter i plånboken, men betalar alltid med kreditkort om det är möjligt.

 

Då dröjer det innan jag måste gå till bankomaten.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sällan på själva bilresan.

Jag kör personbil inte, 80 fordon. (= bromskloss)

Som blockerar ytterfilen och hindrar omkörning på 110/120 motorväg!!

Så kallad trevligt uppförande i trafiken.

Nej ATC på alla yrkes trafik bilar.

ATC = automatisk trafik controll.

Omkörnings förbud fordon för över 3,5ton, på tvåfiligväg över 80 tillåten.

Inköp

På ICA eller Coop.

På någon matservering vid överliggande

Hälsar pigge01

Ja du ser ,kortterminalstopp ingen mat

Link to comment
Dela på andra sajter

helt otroligt ,blev av med 2bhat guld halsband själv och kände absolut inget när det stals,,,man passar sig noga nu vistas nära ladyboysen

Det är det som är grejen, det kändes alldeles säkert. Men du var tyvärr fokuserad på något annat.

Som jag sa när jag började tråden har jag själv gått en del utbildning inom fictjuveri.

Bob Arno är säkerligen välrdens bästa show-ficktjuv, han har en scenshow som är uppblandad med komik och lite enklare trick. För den oinvigde kan det kanske vara svårt att se skilnad på de enklare tricken och det äkta ficktjuveriet, titta gärna själva på youtube.

Han har bla visat mig hur man plockar glasögonen av en person som bär dem på näsan. Jag säger inte att jag har lärt mig, men Bob Arno gav mig en liten inblick.

Och då och då har jag faktiskt lyckats med detta trick, men mina "offer" får gärna hjälpa mig en ett par glas, det brukar nämligen hjälpa mig avsevärt.

 

Bob Arno själv har bla. en video där han försöker fånga ficktjuvar på stan, där blir han som utger sig för att vara värdsledande plockad på sin plånbok.

Trots att han vet att han är omringad av 4 ficktjuvar, så kan han inte säga exakt när de tog hans plånbok.

 

Kolla länken, här finns mycket att lära för att undvika fel sitationer.

eller skriv Bob Arno på youtube.

 

Jag tror nämligen att det är enda sättet att få behålla sina grejer. Säger en som just satte sig själv i en helt uppenbart felaktig situation i Pattaya. Jag kan inte förklara varför jag inte såg faran, som så här i efterhand så var den fruktanvärt tydlig. Förmodligen var jag så fokuserad på att få hem frugan med sina alergiproblem, så då gick all min fokus på detta. Och som jag sagt vi klarar bara fokus på en sak åt gången.

 

Att ställa till en scen där man skall vänta på polis, kan kanske i värsta fall göra att man själv istället hamnar på sjukhuset. Man skall nog inte vänta sig någon större hjälp från omgivningen, och som sagt ficktjuvarna arbetar inte ensamna.

 

Många fina tips har ju istället kommit på den här tråden, hur man undviker problemen.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Det är det som är grejen, det kändes alldeles säkert. Men du var tyvärr fokuserad på något annat.

Som jag sa när jag började tråden har jag själv gått en del utbildning inom fictjuveri.

Bob Arno är säkerligen välrdens bästa show-ficktjuv, han har en scenshow som är uppblandad med komik och lite enklare trick. För den oinvigde kan det kanske vara svårt att se skilnad på de enklare tricken och det äkta ficktjuveriet, titta gärna själva på youtube.

Han har bla visat mig hur man plockar glasögonen av en person som bär dem på näsan. Jag säger inte att jag har lärt mig, men Bob Arno gav mig en liten inblick.

Och då och då har jag faktiskt lyckats med detta trick, men mina "offer" får gärna hjälpa mig en ett par glas, det brukar nämligen hjälpa mig avsevärt.

 

Bob Arno själv har bla. en video där han försöker fånga ficktjuvar på stan, där blir han som utger sig för att vara värdsledande plockad på sin plånbok.

Trots att han vet att han är omringad av 4 ficktjuvar, så kan han inte säga exakt när de tog hans plånbok.

 

Kolla länken, här finns mycket att lära för att undvika fel sitationer.

eller skriv Bob Arno på youtube.

 

Jag tror nämligen att det är enda sättet att få behålla sina grejer. Säger en som just satte sig själv i en helt uppenbart felaktig situation i Pattaya. Jag kan inte förklara varför jag inte såg faran, som så här i efterhand så var den fruktanvärt tydlig. Förmodligen var jag så fokuserad på att få hem frugan med sina alergiproblem, så då gick all min fokus på detta. Och som jag sagt vi klarar bara fokus på en sak åt gången.

 

Att ställa till en scen där man skall vänta på polis, kan kanske i värsta fall göra att man själv istället hamnar på sjukhuset. Man skall nog inte vänta sig någon större hjälp från omgivningen, och som sagt ficktjuvarna arbetar inte ensamna.

 

Många fina tips har ju istället kommit på den här tråden, hur man undviker problemen.

 

WAXO

Nu får du allt visa några trix nästa gång vi bakar pizza i Isaan :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skrapa bort de tre siffrorna på baksidan med en kniv och spara dem inbakade i nåt mejl.

För övrigt är det skandal att man inte ALLTID måste slå in en kod vid köp med kreditkort.

Det tar några sekunder längre och det gör kreditföretagen rädda att kunden inte ska genomföra ett köp och då missa sin procentsats på köpet.

Om man inte får slå in sin PIN-Kod är det säljaren som få stå för kostnaden på köpet

om typ kortet är stulet.

Samma som Izette med mobil är ingen säker transaktion iom bara underskrift.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...