Jump to content
IGNORERAD

VARNING, Katoyernas färdigheter imponerar verkligen mig!


WAXO

Recommended Posts

Varför?

Skickade han inte polisen på katoyerna ska han väl inte skicka dom på frugan.

Hur tänkte du nu?

Jag tänkte nog mer på att ditt inlägg va ett vidrigt påhopp på ts fru,det var vad jag tänkte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    17

  • WAXO

    10

  • ban99arne

    8

  • pho

    8

Mest aktiva i denna tråd

Jag tänkte nog mer på att ditt inlägg va ett vidrigt påhopp på ts fru,det var vad jag tänkte.
Ok. Då är vi nog ense ändå. Jag tyckte det var ett vidrigt påhopp mot alla som är katoyer, därav mitt inlägg.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man ha hallsband så ska dom va tjocka, lägg på ett par baht så att dom inte går att slita sönder, lönar sig i längden :wink: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jo Men om halsbandet blir för starkt då Då kan man ju ramla av om man åler Mc Taxi och få alvarliga skador Hände en bekant till mig Halsb, 4000 B Sjukhusvård 5000b Förlust 1000b plus värk i ryggen som återkommer då o då 

Ha inte skrtysaker på er är nog ett hyffsat råd

Ofe 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, hade en kanonkväll på walkingstreet igår.

Jag passade på att prata med två tourist police om vad jag varit med om.

När jag kom til andra meningen om att jag satte mig bredvid en katoy som hade knät fullt av shopingbagar, avbröt den ena polisen mig och frågade - "blev du av med plånboken?" När jag sa att den bara blev tömd på större sedlar. Sa han att det är ny bättre teknik som de allra bästa ficktjuvarna använder, eftersom att de flesta inte ens förstår att de blivit plockade utan tror att man förlorat pengarna på annat sätt.

Polisen tröstade mig med att jag fortfarande hade alla kort och körkort och berättade samtidigt att han själv i uniform blivit plockad 5 ggr. Fyra av stölderna viste han att de genomförts av en katoy. Två grr arresterades katoyen och thaipolisen kunde efter erkännade ordna fram stökldgodset. Vid ett av tillfällena viste polisen precis var de skulle leta eftersom inga trosor dolde stöldgömman. Så kan de plocka en uniformerad polis med alla hans fickor, lås och erfarenheter. Då är nog en enkel magiker ett lätt byte. Men så här i efterhand ser jag ju att det var ett skolboks exempel där alla villkor uppfyllts.

Visst ser man åtskilliga katoyer som har vanliga arbeten men jag tror det är svårt att få fram vad det sjukhusräkningarna kostar.

Men, men för er fortfarande tror att jag eller min fru ligger bakom det hela. Så har jag inga som helst bevis, men ta det hela som en vänskaplig varning. Så slipper ni samma långhaka som jag fick när jag skulle betala fikan.

WAXO

Ändrades av WAXO
Link to comment
Dela på andra sajter

Då fick du ju en rolig kväll blev det något kvar av de 7000 B. Bränd du allt på katoyer för i så fall finns det en litet strå av sanning i din berättelse.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Under mina totalt 5 års vistelser på resor i Sydostasien (mestadels Thailand) så har jag trots försiktighet blivit bestulen 6 ggr, alltså ungefär 1 gång per 10 mån vistelse i regionen. Ingen av gångerna på någon större summa dock eftersom jag har som strategi att inte ha på mig mer kontanter än jag har råd att förlora. 

Men förvånande nog så har det i runt 4 av de 6 fallen lämnats kvar en del pengar. Så det verkar onekligen som att tjuvarna over there har någon sorts heder. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fick du ju en rolig kväll blev det något kvar av de 7000 B. Bränd du allt på katoyer för i så fall finns det en litet strå av sanning i din berättelse.

Du är inte läskunnig va???

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Under mina totalt 5 års vistelser på resor i Sydostasien (mestadels Thailand) så har jag trots försiktighet blivit bestulen 6 ggr, alltså ungefär 1 gång per 10 mån vistelse i regionen. Ingen av gångerna på någon större summa dock eftersom jag har som strategi att inte ha på mig mer kontanter än jag har råd att förlora. 

Men förvånande nog så har det i runt 4 av de 6 fallen lämnats kvar en del pengar. Så det verkar onekligen som att tjuvarna over there har någon sorts heder. :)

Tjuvheder det var som fan :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, hade en kanonkväll på walkingstreet igår.

Jag passade på att prata med två tourist police om vad jag varit med om.

När jag kom til andra meningen om att jag satte mig bredvid en katoy som hade knät fullt av shopingbagar, avbröt den ena polisen mig och frågade - "blev du av med plånboken?" När jag sa att den bara blev tömd på större sedlar. Sa han att det är ny bättre teknik som de allra bästa ficktjuvarna använder, eftersom att de flesta inte ens förstår att de blivit plockade utan tror att man förlorat pengarna på annat sätt.

Polisen tröstade mig med att jag fortfarande hade alla kort och körkort och berättade samtidigt att han själv i uniform blivit plockad 5 ggr. Fyra av stölderna viste han att de genomförts av en katoy. Två grr arresterades katoyen och thaipolisen kunde efter erkännade ordna fram stökldgodset. Vid ett av tillfällena viste polisen precis var de skulle leta eftersom inga trosor dolde stöldgömman. Så kan de plocka en uniformerad polis med alla hans fickor, lås och erfarenheter. Då är nog en enkel magiker ett lätt byte. Men så här i efterhand ser jag ju att det var ett skolboks exempel där alla villkor uppfyllts.

Visst ser man åtskilliga katoyer som har vanliga arbeten men jag tror det är svårt att få fram vad det sjukhusräkningarna kostar.

Men, men för er fortfarande tror att jag eller min fru ligger bakom det hela. Så har jag inga som helst bevis, men ta det hela som en vänskaplig varning. Så slipper ni samma långhaka som jag fick när jag skulle betala fikan.

WAXO

 

Sensmoralen är

Poliser. Akta er för att arrestera katoyer.

Ni kan bli bestulna.

Ändrades av Gorobei

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Solen skiner inte därbak där du befinner dig.

Brun så brun är du.

Ni verkar ha fastnat mentalt i kloaken, kontakta närmsta vårdcentral för rådgivning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Jag vet inte vad en benficka är men det låter inte säkert. 

 

Alltid när jag är i Thailand så använder jag inte plånbok över huvud taget. Jag har alltid, utan undantag, sedlarna lösa i den vanliga byxfickan fram på mina jeans. I Thailand och i Filippinerna. Detta har aldrig renderat några problem. 

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har det faktum att det var just 2 katoyer med saken att göra? Är de värre tjuvar än andra? ...

Yes, dom har längre fingrar och mer flugpapper på fingrarna än andra...

 

Jag blev själv av med 4000 peso (visserligen i AC, men ändå) av 2 dojjor, mitt på dagen. Jag var nykter men kände ingenting!

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Jag vet inte vad en benficka är men det låter inte säkert. 

 

Alltid när jag är i Thailand så använder jag inte plånbok över huvud taget. Jag har alltid, utan undantag, sedlarna lösa i den vanliga byxfickan fram på mina jeans. I Thailand och i Filippinerna. Detta har aldrig renderat några problem. 

 

MVH Nonki

kör samma fast en gång fick de mig i phuket. luren i framficka på tajta jeans. ngt full men han lyckades bra genom att låtsas thai boxning o ja

va tvungen att höja gardet.. först i hotellet kom jag på det och kände i min tomma ficka,hehe.. han fick lite nakenbilder att runka till iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Jag vet inte vad en benficka är men det låter inte säkert. 

 

Alltid när jag är i Thailand så använder jag inte plånbok över huvud taget. Jag har alltid, utan undantag, sedlarna lösa i den vanliga byxfickan fram på mina jeans. I Thailand och i Filippinerna. Detta har aldrig renderat några problem. 

 

MVH Nonki

Samma strategi här

Link to comment
Dela på andra sajter

Waxo, du som e så uppfinnesrik ,,en plånbok med tjuvlarm så fort man öppnar den går larmet, kan ju vara bra att ha för frugan med,,jag skulle absolut haft en denna resan för tjejen min ,,,Hemma nu,,,själv åker jag hem på lör ,,hua

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet av katoyer, då hade man nog fått dricka en 6-pack å ett antal syppar innan :crazy:

 

Innan vad då?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var man hemma igen, men jag höll på att få hjärtsnörp på flygplatsen i Helsingfors.

När jag skulle använda något av de 4 VISA jag har i den plånbok som blev plockad och återlagd i fickan i Pattaya.

Ja, då var betalterminalens svar kort och enkelt "KÖP MEDGES EJ".

Tankarna for genom mitt huvud, kunde de verkligen ha fotograferat alla mina kreditkort för att ta samtliga uppgifter inkl cvt koden på baksidan.

Detta gör ju att de enkelt kan tömma alla mina konton och krediter via mindre nogräknade internetsidor med betaltjänster.

Nu pratar vi inte 7000bath längre, jag kände svettdropparna börja bildas i pannan.

Jag kastade mig på telefonen och ringde upp VISA utgivaren i Sverige.

Hur ser det ut på mina två företagskort resp två privatkort?

Jag kände pulsen börja stiga, men fick svaret "vi kan inte se några felaktiga transaktioner eller anledningar till att korten ej fungerar, det måste varit fel på butikens terminal".

Nu hade jag blivit så nojig att jag ville spärra samtliga kort ändå, vilket även VISA tyckte var bra eftersom de trots allt varit i orätta händer.

Jag känner mig fortfarande lite skärrad och är inte helt säker på att allt står rätt till innan de ny korten finns i min hand.

 

Som avslutning kan jag säga att jag har blivit skimmad mitt framför näsan, (spiknykter mitt på dagen), på en svensk lunch restaurang för ca 10 år sedan.

Det höll på att kosta mig ca 180 000sek, man banken tog allt ansvar eftersom jag ej lämnat kortet utan uppsikt.

Men hur många av er har inte lämnat över erat kort till en servitris som sedan har försvunnit iväg några minuter för att dra kortet?

Detta gör jag aldrig mera, då är man nämligen själv ansvarig för alla ev bedrägerier som kan uppstå!

 

Polisen hade många anmälningar som pekade mot samma restaurang. Efersom de ej kunde binda brottet till någon bestämd person i personalen, lades utredningen ner och banditerna kunde roa sig med åtskilliga miljoner från restaurangens tidigare kunder.

Att banken tog just mina köp betyder ju inte att jag slapp att betala, det får ju alla bankens kunder göra eftersom styrelsen har höga förväntingar på avkastningen.

 

WAXO

 

Jag brukar för det mesta i Thailand åka egen bil. Så där har jag inte dessa problem. Men om jag besöker Pattaya eller dyl och bor på hotell så brukar jag langa in kreditkort svenskt körkort o guld o dyl av värde i safen. Och endast ha med mig det nödvändigaste i pengar när jag går ut.

Att bli av med några tusen bath är en sak. Det är jobbigare med kort o körkort o dyl.

Sitter jag i en bahttaxi så brukar jag ha handen på plånboken o telefonen under hela resan för att slippa dylika.

Jag brukar råda min fru att sitta med handväskan iknät med händerna på handväskan.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...