Jump to content
IGNORERAD

En offentlig ursäkt.


broder tuk tuk

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • Snucke

    6

  • Herr Chang

    4

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Snucke!

Angående att många på forumet är thairomantiker så är det en helt riktig analys. Har själv hemfallit åt detta under ganska lång tid. Mest beroende på kärlek till kvinnan och kanske inte så mycket till själva landet Thailand.

Hade inte gubbarna hittat sina darlingar därnere och kärat ned sig, hade säkert de flesta inte sett landet med samma rosenskimmrade lyster.

Det bisarra i det hela är ju att på samma gång som "kärleken" till landet Thailand ökar så minskar kärleken till landet Sverige.

Tillbringar man tillräckligt med tid i Thailand, så en dag upptäcker man sig själv med att sitta och spy galla över alla företeelser i det gamla hemlandet.

Hur många expats har jag inte träffat i Pattaya som bara vräkt sitt hat över i första hand det egna folket, de egna kvinnorna i synnerhet. Därefter klimatet och samhället. Mitt eget samvete är inte heller helt rent på den punkten.

Ur en psykologisk synvinkel är det givetvis lätt att förstå fenomenet. Många av dessa expatsgubbar är ju otlaws, i bemärkelsen av känslan att ha misslyckats i kärleksrelationer till de egna kvinnorna. Inte minst sexuellt och det mesta bottnar säkert i det. Besvikne och kärlekstörstande Lasse åker till Pattaya och upptäcker att han plötsligt är omsvärmad och "älskad". Att han är sedd. Oavsett om det nu handlar om penningkärlek eller äkta kärlek från lilla Nois sida, så spelar det ingen roll för Lasse eftersom han omedvetet väljer att blunda och inte se. Han vill inte se.

Fenomenet finns ju även hos de kärlekstörstande kvinnorna som åker till Gambia och hämtar hem unga gambianer. Skillnaden mellan många bargubbar och Gambiakärringarna är nog inte så stor. Åtminstone inte ur en psykologisk synvinkel.Det är samma drivkrafter som ligger bakom.

Om alla barer stängde och alla Noier försvann från olika ställen skulle Lasse säkert välja att åka till Brasilien eller Filipinerna istället.

Inte skulle han åka omkring och kolla tempel uppe i Isaan.

Att vissa backpackers, kvinnor som män åker omkring ensamma på snålbudget och sitter på Khao San Road och häckar och läser engelska kriminalromaner bottnar säkert i en slags förvrängd dubbelmoral. Se men inte röra. Grabbarna spanar in de söta thaitjejerna, sedan går de hem till guesthouset och kör en handtralla, ända tills de kliver över den tunna röda linjen och får smak på det hela. Då byts templen snabbt ut till baren istället.

Många gubbar har säkert börjat sina bargubbekarriärer som backpackers. Vissa av dem som ex Kim träffar darlingen och avbryter sina karriärer tidigt, medan andra sitter kvar mycket länge. Tom efter att de hittat darlingen.

Det är så lätt att älska det mesta i Thailand, särskilt som sagt om kärleken kommit in och färgat det hela med rödskimmer.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är så lätt att älska det mesta i Thailand, särskilt som sagt om kärleken kommit in och färgat det hela med rödskimmer.

BTT

Exatemente Bäste Bror, därför är det väldigt viktigt att använda solglasögon för att få bort allt skimmrande.

[move]Brunnyanserade Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT,

Som vanligt pratar du om de personer du moter och utgar fran att alla andra ar och beter sig likadant. De sexpats du moter i barerna ser nog dock sallan Thailand som rosenskimrande. De gjorde kanske det innan de flyttade ner men min erfarenhet ar att de oftast ar bittra over det mesta, inte bara Sverige utan aven Thailand. De expats, alltsa inte sexpats, som finns har pa forumet uttrycker ofta en ganska kritisk syn pa Thailand, framforallt fran en politisk synvinkel. De enda som ser Thailand i rosenrott ar val nagra av de som inte har mojlighten/viljan att bo i Thailand men alskar att turista i landet. Det ar naturligt att man ar glad nar man har semester och man behover inte heller bry sig om manga av de vardagsproblem som det innebar att verkligen bo i landet. Har man dessutom fru/flickvan fran landet sa ar det val ganska naturligt att man mest ser positivt pa landet.

Den dagen min fru vill flytta till Sverige och jag hittar ett jobb som betalar lika bra sa flyttar jag hem, mer rosenskimrande an sa ar det inte i mina ogon iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snucke!

Angående att många på forumet är thairomantiker så är det en helt riktig analys. Har själv hemfallit åt detta under ganska lång tid. Mest beroende på kärlek till kvinnan och kanske inte så mycket till själva landet Thailand.

Hade inte gubbarna hittat sina darlingar därnere och kärat ned sig, hade säkert de flesta inte sett landet med samma rosenskimmrade lyster.

Det bisarra i det hela är ju att på samma gång som "kärleken" till landet Thailand ökar så minskar kärleken till landet Sverige.

Tillbringar man tillräckligt med tid i Thailand, så en dag upptäcker man sig själv med att sitta och spy galla över alla företeelser i det gamla hemlandet.

Hur många expats har jag inte träffat i Pattaya som bara vräkt sitt hat över i första hand det egna folket, de egna kvinnorna i synnerhet. Därefter klimatet och samhället. Mitt eget samvete är inte heller helt rent på den punkten.

Ur en psykologisk synvinkel är det givetvis lätt att förstå fenomenet. Många av dessa expatsgubbar är ju otlaws, i bemärkelsen av känslan att ha misslyckats i kärleksrelationer till de egna kvinnorna. Inte minst sexuellt och det mesta bottnar säkert i det. Besvikne och kärlekstörstande Lasse åker till Pattaya och upptäcker att han plötsligt är omsvärmad och "älskad". Att han är sedd. Oavsett om det nu handlar om penningkärlek eller äkta kärlek från lilla Nois sida, så spelar det ingen roll för Lasse eftersom han omedvetet väljer att blunda och inte se. Han vill inte se.

Fenomenet finns ju även hos de kärlekstörstande kvinnorna som åker till Gambia och hämtar hem unga gambianer. Skillnaden mellan många bargubbar och Gambiakärringarna är nog inte så stor. Åtminstone inte ur en psykologisk synvinkel.Det är samma drivkrafter som ligger bakom.

Om alla barer stängde och alla Noier försvann från olika ställen skulle Lasse säkert välja att åka till Brasilien eller Filipinerna istället.

Inte skulle han åka omkring och kolla tempel uppe i Isaan.

Att vissa backpackers, kvinnor som män åker omkring ensamma på snålbudget och sitter på Khao San Road och häckar och läser engelska kriminalromaner bottnar säkert i en slags förvrängd dubbelmoral. Se men inte röra. Grabbarna spanar in de söta thaitjejerna, sedan går de hem till guesthouset och kör en handtralla, ända tills de kliver över den tunna röda linjen och får smak på det hela. Då byts templen snabbt ut till baren istället.

Många gubbar har säkert börjat sina bargubbekarriärer som backpackers. Vissa av dem som ex Kim träffar darlingen och avbryter sina karriärer tidigt, medan andra sitter kvar mycket länge. Tom efter att de hittat darlingen.

Det är så lätt att älska det mesta i Thailand, särskilt som sagt om kärleken kommit in och färgat det hela med rödskimmer.

BTT

BTT, jag håller med dig i största allmänhet om vad du vill framföra i ditt inlägg.  Alla män världen över letar efter unga tjejer att betäcka, har dock aldrig mött samma avstånd och kollektiva skräck att erkänna detta som bland svenska män. VM i präktig god man går sannolikt till en svensk, VM i ärlighet kommer en svensk man aldrig vara i närheten av. Känner inte igen mig i din beskrivning av utlandssvenskar, de flesta expats jag möter härnere njuter av livet, tjejerna dom möter njuter också av livet, kanske drömmer bägge om ett annat liv men varför inte göra det bästa av det liv man lever?

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snucke!

Angående att många på forumet är thairomantiker så är det en helt riktig analys. Har själv hemfallit åt detta under ganska lång tid. Mest beroende på kärlek till kvinnan och kanske inte så mycket till själva landet Thailand.

Hade inte gubbarna hittat sina darlingar därnere och kärat ned sig, hade säkert de flesta inte sett landet med samma rosenskimmrade lyster.

Det bisarra i det hela är ju att på samma gång som "kärleken" till landet Thailand ökar så minskar kärleken till landet Sverige.

Tillbringar man tillräckligt med tid i Thailand, så en dag upptäcker man sig själv med att sitta och spy galla över alla företeelser i det gamla hemlandet.

Detta stycke håller jag med om. Visst finns det många som glorifierar Thailand i absurdum. Oftast har de nyligen "upptäckt" Thailand.

När det gäller expats så verkar det finnas en liten klick som har kommit framt till att de hatar både Sverige och Thailand. När de är i Sverige hatar de Sverige och pratar bara gott om Thailand och tvärtom. Bara ett intryck jag fått från en begränsad mängd svenska expats. Bland engelsmän verkar det nästan vara norm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Detta stycke håller jag med om. Visst finns det många som glorifierar Thailand i absurdum. Oftast har de nyligen "upptäckt" Thailand.

När det gäller expats så verkar det finnas en liten klick som har kommit framt till att de hatar både Sverige och Thailand. När de är i Sverige hatar de Sverige och pratar bara gott om Thailand och tvärtom. Bara ett intryck jag fått från en begränsad mängd svenska expats. Bland engelsmän verkar det nästan vara norm.

Hm, ok så vad säger den stora klicken av expats? Min erfarenhet, kanske begränsad men ändå, är att expats från Europa, USA och Australien är nöjda och glada med att arbeta och bo i Thailand. Prisnivån är bra, jobbet inte alltför krävande och du kan ha en fritid som de flesta i hemlandet bara drömmer om. Vi gnäller alla över vilka ruttna länder vi kommer ifrån, vi är en stark community som faktiskt överbryggar alla gamla konflikter, härnere hjälper vi varandra med jobb, bostadstips, pengar, oavsett ursprungsland eller ras, unikt och jävligt uppfriskande!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När det gäller expats så verkar det finnas en liten klick som har kommit framt till att de hatar både Sverige och Thailand.

Uchhh vad jobbigt det måste vara.

:lol::lol::lol:

Magrood

- som älskar både Thailand och Sverige -

Inte allt, men de bra sakerna i båda länderna...

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Detta stycke håller jag med om. Visst finns det många som glorifierar Thailand i absurdum. Oftast har de nyligen "upptäckt" Thailand.

När det gäller expats så verkar det finnas en liten klick som har kommit framt till att de hatar både Sverige och Thailand. När de är i Sverige hatar de Sverige och pratar bara gott om Thailand och tvärtom. Bara ett intryck jag fått från en begränsad mängd svenska expats. Bland engelsmän verkar det nästan vara norm.

Liten psykologisk fundering.

De som hatar Sverige nær dom ær i Sverige och hatar Thailand nær dom ær i Thailand.

Problemet ær inte Thailand eller Sverige. Gemensamma næmnaren ær att det ær samma mænniska(or) som klagar. Det som ær fel ligger i grunden i dom sjælv.

Kænde en familj som alltid hade en massa problem. Dom flyttade runt, sækert 2 ggr per år. Klagade alltid på folket i stæderna/byarna dær dom bodde. Det var såååå mycket problem.

Det konstiga var att det alltid var samma problem oavsett boplats. Problemen føljer tydligen med mænniskan och ær ej geografiskt begrænsad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som expat sa har man kanske inte valt Thailand utan snarare valt ett jobb ock rakat hamna i Thailand. Da ar det sakerligen latt att hamna i ett "gnall-lage" dar man langt ifran glorifierar Thailand utan ser mera nyktert pa sakers tillstand.

Jag tillhor nog den klick som varken ar overdrivet foralskad i varken Thailand eller Sverige men anser fortfarande att kombinationen av intressant jobb, bra lon osv lockar tillrakligt for att valja att stanna kvar i Thailand. Skrev i veckan pa for ytterliggare ett ar i Bangkok  :yipi: men det var bade en och tva langa diskussioner med frugan innan eftersom vi bade inte ser nagon direkt langsiktig framtid i Bangkok. Saker och ting blir knappast battre utan snarare tvartom. Frugan pushade for flytt men till slut enades vi om att jag endast skrev pa for ett ar i taget from nu for att kunna flytta om saker och ting blir annu samre.

Jag alskar Thailand men ar inte lika fullt fortjust i Bangkok just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Uchhh vad jobbigt det måste vara.

:lol::lol::lol:

Magrood

- som älskar både Thailand och Sverige -

Inte allt, men de bra sakerna i båda länderna...

Håller med, älskar själv både Sverige och Thailand, tragiskt att se så mycket tråkig bitterhet hos en del människor. Att älska betyder dock inte att man är blind för det som är negativt som en del antyder det vara.

Jag har tillbringat ca 33% av min tid dom senaste 12 åren i Thailand och 66% i Sverige och är hitills otroligt nöjd med tillvaron jag upplever i det stora hela. Ibland undrar man lite över när bakslaget ska komma, nöjd och lycklig kan man ju inte förbli hur länge som helst.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med, älskar själv både Sverige och Thailand, tragiskt att se så mycket tråkig bitterhet hos en del människor. Att älska betyder dock inte att man är blind för det som är negativt som en del antyder det vara.

Jag har tillbringat ca 33% av min tid dom senaste 12 åren i Thailand och 66% i Sverige och är hitills otroligt nöjd med tillvaron jag upplever i det stora hela. Ibland undrar man lite över när bakslaget ska komma, nöjd och lycklig kan man ju inte förbli hur länge som helst.

Kanske det som ar losningen istallet for fulltid pa ena stallet. Att ombyte fornojer kanske ar sant anda aven om frugan havdar motsatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT!

Jag följer inte alls din mall. Jag börjar bli orolig. Funkar jag inte som jag ska? Är det något fel på min receptor så att min hustru inte styr över mig och får mig att utan anledning trivas i Thailand och att hata Sverige?

Jag trivs alltid bra där jag är. Jag har inga förutfattade krav på hur allt ska vara. Jag tar allt som det är. "Annorlunda" betyder aldrig "dålig" för mig. Mycket ofta betyder "annorlunda" "exotisk, spännande och rolig". Jag glorifierar inte bara Thailand utan även Sverige, Ghana, Mexiko, m.fl. Allt detta utan att hjärntvättas av någon.

Snälla berätta inte detta för min fru. Hon kommer att tro att jag har älskarinnor i Sverige, Ghana och Mexiko!  ;) Och ännu värre kommer hon att försöka laga min receptor!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som expat sa har man kanske inte valt Thailand utan snarare valt ett jobb ock rakat hamna i Thailand. Da ar det sakerligen latt att hamna i ett "gnall-lage" dar man langt ifran glorifierar Thailand utan ser mera nyktert pa sakers tillstand.

Jag tillhor nog den klick som varken ar overdrivet foralskad i varken Thailand eller Sverige men anser fortfarande att kombinationen av intressant jobb, bra lon osv lockar tillrakligt for att valja att stanna kvar i Thailand. Skrev i veckan pa for ytterliggare ett ar i Bangkok    :yipi: men det var bade en och tva langa diskussioner med frugan innan eftersom vi bade inte ser nagon direkt langsiktig framtid i Bangkok. Saker och ting blir knappast battre utan snarare tvartom. Frugan pushade for flytt men till slut enades vi om att jag endast skrev pa for ett ar i taget from nu for att kunna flytta om saker och ting blir annu samre.

Jag alskar Thailand men ar inte lika fullt fortjust i Bangkok just nu...

Tjena Wille, kan det verkligen vara så att man råkar hamna i Thailand? Vad har du för jobb egentligen som gör att du kan välja fritt mellan olika länder i Asien alternativt åka hem till Sverige? Om du har en Thaifru, menar du på allvar att du måste övertyga henne om att stanna i Thailand? Jag har också en thaifru, lever i BKK, vi trivs mycket bra och gnäller hela tiden... på varandra... Till skillnad från dig så älskar jag Bangkok.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Wille, kan det verkligen vara så att man råkar hamna i Thailand? Vad har du för jobb egentligen som gör att du kan välja fritt mellan olika länder i Asien alternativt åka hem till Sverige? Om du har en Thaifru, menar du på allvar att du måste övertyga henne om att stanna i Thailand? Jag har också en thaifru, lever i BKK, vi trivs mycket bra och gnäller hela tiden... på varandra... Till skillnad från dig så älskar jag Bangkok.

Jobbar for FN vilket innebar att det finns en hel del alternativa arbetsplatser runt om i varlden. Dock ar de allra flesta inte fullt sa bekvama som Thailand.

Min fru ar forvisso Thai men internationellt skadad sa till den grad att hon foredrar en rad andra platser over Thailand. :he: Framforallt vill hon inte att var dotter skall vaxa upp i Bangkok vilket aven jag ar lite skeptisk till.

Tror forvisso bara att vi bada befinner oss i en lite forhallandekris med vart kara Thailand just nu sa aven om karleken for tillfallet ar anstrangd sa ar det absolut inte dod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...