Jump to content
IGNORERAD

HURRA, vintern ar har och det snoar inte!


Baa

Recommended Posts

Farsk lokalvaderprognos fran Udon!

7-day Forecast     

 

Today30 °C

18 °C cool

16/11 Tomorow29 °C

17 °C

cool

17/11 Tue29 °C

16 °C

cool

18/11 Wed

28 °C

15 °C

cold

19/11 Thu28 °C

15 °C

cold

20/11 Fri27 °C

15 °C

cold

Inte en dag med isskrapa,snoskyffel,igenfrusna dorrlas och annat elande.

MVH

Baa

 

 

 

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där forecasten stämde inte in på Surin sistlidna dygn i alla fall. Var varmt som tusan igår kväll, antagligen pga regnet senare på natten. Dessutom insekter i miljoner runt kvällsbelysningen som därför fick hållas minimal igår.

Har varit varma nätter två dygn i rad nu enligt byborna men innan dess var det kvällskallt och jobbigt att duscha. Tyckte dock själv att det var nog jäkla kallt att skopa kallvatten över mig igår eftermiddag som var första gången i byn denna resa, trots kvällsvärmen. Är inne på sjunde året här utan annat än kallvatten att skopa över sig så det vette tusan om jag inte investerar i en varmvattendusch när vintervindarna så småningom återvänder. Kostar inte så många tusen och eftersom svärfamiljen investerat i en tryckstyrd pump sedan sist så blir installationen både enkel och billig att genomföra.

Fast kallduschar är förstås väldigt uppfriskande för själen, trots den initiala obehagskänslan, så 100% säker på investering är jag trots allt inte. Förtar lite av nostalgin med det enkla livet i Isaan också. Så vi får se hur det känns när Isaans vintervindar sätter in på allvar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, hela 6 timmar att glida in pa. :D

Nej naturligtvis inte men mina fingrar slant lite i klipp o klistrajobbet, man e ju ingen tangentbordsfreek direkt. :bag:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha.

Tack, Baa.

Rubba in det i skalle och ögon på oss bara, att du har det fan så mycket bättre än oss just nu.  ;)

Grattis!!!

:wai:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen i den by, herr Baa tillbringar sin "vinter"tid, som kan gömma tangentbordet för honom. Efter en vecka med snöslask, kom två veckor regn, och nu fryser det, det krävs fan spikskor att ta sig fram, utan att dratta på arshlet...   Njut av solen, och känn hur avundsjuka vi andra är

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...