Jump to content
IGNORERAD

Någon som kan rekomendera butik i Phuket....


Minne00

Recommended Posts

Hej!

 

tänkte passa på att kolla på lite tillbehör till min kamera när vi kommer till Phuket, är det någon som kan rekomendera en butik i Phuket Town där jag kan hitta tillbehör till en Canon Eos 400 ... och eventuell möjlighet att köpa en Canon 5?

Är priserna så bra som man hört??

 

Tack på förhand!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

tänkte passa på att kolla på lite tillbehör till min kamera när vi kommer till Phuket, är det någon som kan rekomendera en butik i Phuket Town där jag kan hitta tillbehör till en Canon Eos 400 ... och eventuell möjlighet att köpa en Canon 5?

Är priserna så bra som man hört??

 

Tack på förhand!

Vet tyvärr inget om priserna,men det finns 2 stora varuhus i Phuket town. Ett heter Robinson och den andra Central Festival testa där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag brukar köpa mina fotoprylar i sverige, när man ska köpa något speciellt i Thailand så blir svaret alltid: Maii miiii eller -no have.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köpa mina fotoprylar i sverige, när man ska köpa något speciellt i Thailand så blir svaret alltid: Maii miiii eller -no have.

Vet egentligen inte om jag letar efter något speciellt. har det jag behöver och mer där till men jag har liksom fått lite fnatt på att testa lite nya grejor också.. skulle vara kul med lite nya filter och ett riktigt ljuskänsligt objektiv..

Jag är egentligen en urusel fotograf. men lyckas ändå ganska bra med mina bilder genom att ta en oerhörd mängd av dem... då blir nästan alltid något rätt :) 

Jobbar på att inte hela tiden köra på automatläge utan att lära mig inställningarna i kameran. och semestertid så har jag ju all tid i världen att experimentera...

Tog cirkus 5000 bilder i Khao Lak förra året ... ca 500 var något att spara.

En extra kamera hade dock inte varit fel eftersom maken också gärna vill fotografera (och gör det med den äran)... ibland blir det lite tjafs om vem som skall få ha kameran och det är ju lite trist :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Föreslår nedre våningen på Big-C

Big-C ??? Är det Central Festival?

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektronik är oftast billigare i Sverige p.g.a. vå lår låga elektronikskattt. Kolla priser hemma innan du åker och jämför i Thailand är mitt förslag.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Väst är nog att köpa i Sverige.

 

Jobbigt om man har köpt lite för mycket i Thailand och torskar i tullen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väst är nog att köpa i Sverige.

 

Jobbigt om man har köpt lite för mycket i Thailand och torskar i tullen.

Hur mycket är för mycket?

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket är för mycket?

Mer än 4300 kronor

 

 

Glömde länken

http://www.tullverket.se/innehallao/k/kopavarorparesafranlandutanforeu/kopavarorpadinresafranettlandutanforeu.4.30cfbac4117bfb36546800095.html

 

 

Google min husgud :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Kenneth!

Tja, det är väl vad jag kan tänka mig att spendera så det skall nog räcka :)

Google är bra men inte lika kul..

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra sätt är att packa upp och gärna använda allt man köper så inget ser nytt ut!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ett bra sätt är att packa upp och gärna använda allt man köper så inget ser nytt ut!

 

Och slänga originalemballaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller packa ner orginalemballaget i någon annans väska.

Kan ju vara bra att ha vid ev framtida försäljning eller så.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fast i detta fall så rekommenderas inköp i Sverige. Speciellt med tanke på garanti och sådana saker.

Samt att det inte är så många kronor att spara på köp i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns mycket tillbehör på Blocket och Tradera till vettiga priser.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

tänkte passa på att kolla på lite tillbehör till min kamera när vi kommer till Phuket, är det någon som kan rekomendera en butik i Phuket Town där jag kan hitta tillbehör till en Canon Eos 400 ... och eventuell möjlighet att köpa en Canon 5?

Är priserna så bra som man hört??

 

Tack på förhand!

Om du skall handla så kolla vad det kostar i Sverige.. Sedan är det upp till dig vad du tycker är billigt.. Mvh. Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...