Jump to content
IGNORERAD

Thaitjejer i Jönköping


Sheriffen

Recommended Posts

Jag och tjejen ska snart flytta till Jönköping då jag fått jobb där och tjejen ska läsa på Komvux. Finns det några andra thaitjejer i Jönköping?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det skulle förvåna mig mycket om det inte finns...

Då jag är uppvuxen utanför Jönköping ser jag fram mot svar med mer substans.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

I en annan tråd på detta forum kan man i statestik från SCB se att vi har c:a 23000 Thai i Sverige.

Vi är 9 000 000 inevånare i Sverige, 123 000 av dem bor i Jönköping. Logiskt borde i Jönlöping bo c.a 300 Thai.

Ungefär 85% av Thai i sverige är kvinnor, alltså kan Du hitta ungefär 255 Thaitjejer i Jönköping.

Nu antar jag att Thai är jämt fördelat över landet, så är det naturligtvis inte. Med tanke på att Jönköping har många frireligiösa, frireligiösa hämtar nog inte så ofta sin partner i Thailand, så är nog Thai underrepresenterat i "Sveriges Jerusalem".  Så en gissning är att det finns kanske 200 Thaitjejer i Jönköping.

23000/9000000/100=0,26%; 0,26*85/100=0,22%. Räkna med att 0,26% av befolkningen på en ort är Thai, 0,22% är av kvinnligt kön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I en annan tråd på detta forum kan man i statestik från SCB se att vi har c:a 23000 Thai i Sverige.

Vi är 9 000 000 inevånare i Sverige, 123 000 av dem bor i Jönköping. Logiskt borde i Jönlöping bo c.a 300 Thai.

Ungefär 85% av Thai i sverige är kvinnor, alltså kan Du hitta ungefär 255 Thaitjejer i Jönköping.

Nu antar jag att Thai är jämt fördelat över landet, så är det naturligtvis inte. Med tanke på att Jönköping har många frireligiösa, frireligiösa hämtar nog inte så ofta sin partner i Thailand, så är nog Thai underrepresenterat i "Sveriges Jerusalem".  Så en gissning är att det finns kanske 200 Thaitjejer i Jönköping.

23000/9000000/100=0,26%; 0,26*85/100=0,22%. Räkna med att 0,26% av befolkningen på en ort är Thai, 0,22% är av kvinnligt kön.

Då jag är uppvuxen utanför Jönköping ser jag fram mot svar med mer substans.

Ojoj, det var väl substans i det svaret..hehe?  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennarts siffror ser rimliga ut... jag tror dock det finns en överrepresentation i storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö.

Kanske drar ner antalet thai i Jönköping.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Havsmajoren

Finns inte så mycket Thai i Jönköping men söker man sej till grannstäder(byar) som Gislaved och Gnosjö är antalet högt  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...