Jump to content
IGNORERAD

Inköp av Nikon D90 med objektiv i Thailand


akesjo

Recommended Posts

Hur mycket kostar det i Thai baht att köpa en Nikon D90 med 18-105/3,6-5,6 VR objektiv i Thailand?

Finns det en bra affär i Bangkok för detta?

Åker till Thailand i vår. Jag skall kolla att Nikon har en world garanti på sina produkter.

Jag är tacksam för tips.

Hälsningar Åke :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte ge dig någon information om inköpspriset, men det brukar vara garanti som gäller enbart i Thailand för produkter Made in Thailand,

samt att importerade saker är dyrare där än här :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan inte ge dig någon information om inköpspriset, men det brukar vara garanti som gäller enbart i Thailand för produkter Made in Thailand,

samt att importerade saker är dyrare där än här :wai:

Hej.

Nikon har sedan ett bra tag sin kameratillverking i Thailand, närmare bestämt i Ayutthaya.

Om man köper en systemkamera (Nikon) i Thailand så gäller garantin i hela världen, vad jag fått höra.

Enda skillnaden är att det inte finns med någon svensk manual.

Mvh Akha/Micke

Ps. Även Nikons objektiv (Nikkor) tillverkas i Thailand.    Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råder dej att leta på Phantip Plaza i Bangkok, där finns en massa fina kameraaffärer, även det stora köpcentrat MBK har några stycken.

Prisskillnaden är minst momsen, 25% i Sv och 7% i Thailand (och de 7%en får du tillbaka om du fixar ett kvitto i butiken du handlar i, tänk på att du måste ha passet med dig. Det är snabbt och smidigt med återbetalningen på Flygplatsen i Bkk).

Nu är ju bathen lite dyr, så det kanske påverkar priset negativt för dej.

En manual kan du antagligen ladda ner på nätet, kolla Nikons hemsida.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har själv bara en Nikon D50 men jag var lite nyfiken under våren då jag reste runt i LOS och när jag var i någon affär där dom sålde kameror så var priset samma som hemma. Dessutom har du alltid problem med garantin, även om den skall gälla i alla länder. Köper du en Nikon i Sverige så blir du oftast inbjuden till Info afton och då får du lära dig vad din kamera kan, alldeles gratis, samt att du får fina erbjdanden på tillbehör. Detta om du registrerar dig på deras hemsida.

Med det priset som i dag är på BATHEN SÅ ÄR DET TROLIGEN REN FÖRLUST ATT KÖPA I LOS.

Men det är en mycket bra kamera.

Lycka till

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog akta mig för att köpa en dyr produkt i Thailand. Vad tror ni oddsen är för att kunna byta den om man upptäcker ett fel när man kommit hem?

"Caveat emptor" som det heter på latin. "Buyer beware" eller rent ut sagt "köparen får skylla sig själv". Det är tråkigt nog mentaliteten i Thailand. Det må vara något billigare i Thailand, men det beror enligt min mening främst på att konsumentskyddet är nästan obefintligt. Speciellt för faranger...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En D90 med det objektiv du vill ha kostar 41900 THB på Pix-one som finns på Fortune Town i Bangkok

http://www.pix-one.c...ate=ca&id=nikon

Denna butik säljer utan moms, det vill säga att du får inte tillbaka några 7% på flygplatsen. Garantin på 1 år gäller bara i deras butik.

Samma kamera med världsgaranti och momsåterbetalning kostar 49900 THB på Fotofile som ligger i MBK.

http://www.fotofile.cate.php?qid=12

Sen när det gäller världsgaranti så har jag haft svårast att utnyttja det i Sverige.

--Jasså, du har köpt den utomlands...hmmm. Hör av dig om tre veckor så ska vi se om vi hinner.

Medan jag i Thailand vanligtvis får hjälp på studs med kameror och datorer som strular. Trots att jag inte har gällande garantier

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Antager att Mai Chai har rätt med sina prisuppgifter, mellan 42000-50000 bath.

Och då finns det ingen anledning att köpa kameran i Thailand, eftersom den kostar lika mycket som i Sverige, enligt Pricerunner http://www.pricerunn...Lens-Kit-priser .

Beror väl på den svaga kronan eller starka Baten.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev dubbel postat :wai:

Rådet blir, köp i Sverige! Säkrare garantier och möjligheten att få kameran nu, så du hinner lära dej innan Thailandsresan.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Nu har jag klart för mig läget. Denna Nikon D90 med 18-105 mm VR kostar hos Japanphoto i dagsläget 10000:-!

Med dagens dåliga Bathkurs, ca 4.20 betyder det att kameran i Bangkok 50000 Baht kostar 11900:- skr om jag växlar.

Varför skall svenska kronan rasa varje gång det är oro i finansmarknaden?

Tack än en gång för alla svar.

Det blir nog inköp hos Japanphoto!

Åke

  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa vlet är dock Fotofile. Dem är otroligt kunniga och trevliga jag har köpt mycket där. Finns en affär nära Saphan Thaksin med minns ej namnet riktigt men tror det heter AV camera, dem är bra med.

Så länge det är internationell garanti är det inga problem med service här i Sverige så länge det är kända större märken med service shop här. T.ex, Canon , Nikon, Sony. Fråga alltid efter International Warranty. flesta i Pan tip har inte detta då deras ägare åker och köper sina kameror själva i Japan el. Hong Kong, och man får bara kopierade manualer med i paketet.

DJ

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte min i Phantip Plaza. Många butiker att välja mellan och priset för bara kamera och objektiv låg kring 40000 baht. Köpte väska, ett par minneskort, extra batteri och lite småsaker samtidigt.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...