Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Bäste Herr Bling-Bling, jag har inget problem med omskärelse och tycker att de judiska pojkarna kan få göra detta ingrepp om de känner att det är viktigt för dem. Det är ju även vanligt utan religösa förtecken bl.a pga av hygieniska skäl.

Jag antar att du med omskärelse syftar till kvinnlig sk könsstympning vilket ju är något som en övervägande majoritet är emot.

Det finns en särskild lag som förbjuder detta och de senaste 30 åren har två fall fällts i svensk domstol, där båda övergreppen har skett i utlandet. Det finns riktlinjer för hur svensk sjukhuspersonal skall agera om man misstänker att ett övergrepp har ägt rum.

Hur vill du förhindra att de enstaka fall som trots allt sker i Sverige utförs, totalt i världen så sker det 3 milljoner stympningrar per år?

Jo, kvinnlig könsstympning är ett problem i Afrika men hur du kan få det till ett tecken på en felaktig invadring/flyktingspolitik i Sverige kan jag inte förstå.

Värnar du om de kvinnor som riskerar att få sin klitoris avskuren med ett smutsigt rakblad så är det väl bättre att de kommer hit då risken för att de skall utsättas för detta minskar betydligt.

[move]Förhudsförsedde Arne[/move]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Bäste Herr Bling-Bling, jag har inget problem med omskärelse och tycker att de judiska pojkarna kan få göra detta ingrepp om de känner att det är viktigt för dem. Det är ju även vanligt utan religösa förtecken bl.a pga av hygieniska skäl.

Arne... det är unga tonårspojkar som utsätts för ett brutalt övergrepp och smärta. Som religös rit förtjänar detta ingen förståeelse. Att det sedan finns hygeniska bieffekter är ju en helt annan sak.

Jag antar att du med omskärelse syftar till kvinnlig sk könsstympning vilket ju är något som en övervägande majoritet är emot.

Det finns en särskild lag som förbjuder detta och de senaste 30 åren har två fall fällts i svensk domstol, där båda övergreppen har skett i utlandet. Det finns riktlinjer för hur svensk sjukhuspersonal skall agera om man misstänker att ett övergrepp har ägt rum.

Jo det är nog riktigt, men även denna företeelse utförs numera av "svenskar"  Läs mer här. Det som förvånar mig är att en Somalier (flykting?) kan åka hem med sin dotter och utföra omskärelsen. Vad är detta för flyktingar?

Hur vill du förhindra att de enstaka fall som trots allt sker i Sverige utförs, totalt i världen så sker det 3 milljoner stympningrar per år?

Jo, kvinnlig könsstympning är ett problem i Afrika men hur du kan få det till ett tecken på en felaktig invadring/flyktingspolitik i Sverige kan jag inte förstå.

Värnar du om de kvinnor som riskerar att få sin klitoris avskuren med ett smutsigt rakblad så är det väl bättre att de kommer hit då risken för att de skall utsättas för detta minskar betydligt.

Informationen borde vara tydlig till de som kommer hit som flyktingar, vilka regler som gäller i Sverige. Jag hävdra fortfarande att fel sorts människor kommer till Sverige! Omskurna eller inte!

[move]Förhudsförsedde Arne[/move]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Bling-Bling, hur svårt kan det vara!

Migrationsverket borde ta fram en blankett där man ställer lämpliga frågor:

1. Tänker du ta bort klitoris eller andra delar i underlivet på din dotter? Ja-Nej

2. Tänker du kasta ut din dotter från balkongen? Ja-Nej

3. Kommer du i framtiden att bli terrorist? Ja-Nej

4. Kommer du upprepade gånger att framföra din Ferrari på ett sådant sätt att du överskrider gällande hastighetsbegränsning? Ja-Nej

Ja, svårare än så är det väl inte att få ordning på invandrar/flykting-politiken.

Problemlösaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Exactemente Herr Bling-Bling, hur svårt kan det vara!

Migrationsverket borde ta fram en blankett där man ställer lämpliga frågor:

1. Tänker du ta bort klitoris eller andra delar i underlivet på din dotter? Ja-Nej

2. Tänker du kasta ut din dotter från balkongen? Ja-Nej

3. Kommer du i framtiden att bli terrorist? Ja-Nej

4. Kommer du upprepade gånger att framföra din Ferrari på ett sådant sätt att du överskrider gällande hastighetsbegränsning? Ja-Nej

Ja, svårare än så är det väl inte att få ordning på invandrar/flykting-politiken.

Problemlösaren Arne

Eftersom undertecknad inte är emot invandring som företeelse så bryr jag mig egentligen om hur man löser problemet, bara problemen löses. Om dess löses med en blankett så är det helt ok för mig.

Men jag tror nog bättre på lite hårdare tag mot de som uppenbart inte kommer hit som flyktingar, och som inte respekterar de värdegrunder som det svenska samhället står för. Vad är egentligen problemet?

För att återgå till frågeställningen initialt "om svenskar är rasister?" så tycker jag det finns fog för frågeställningen. Även om "rödvinsboljsevikerna" protesterar. Eftersom ordet rasist och innebörden av ordet har urholkats under lång tid, så kanske frågeställningen borde ändras genom ett påstående istället. Och med tanke på enfrågepartiet sd:s framgångar så ökar tydligen antalet "rasister" eller som jag vill uttrycka det, folk tycker invandringspolitiken är fel! Och i slutförlängningen så drabbas våra asiatiska tjejer också indirekt av detta, även om det inte är dom som är problemet.

Jag tycker det är bra att den "svenske" medborgaren från Somalia, fick fängelse för sitt övergrepp mot sin dotter.  :great: Däremot undrar jag om han kom hit som kvoteradflyktin? Eller situationen förändras så pass mycket i Somalia att han kan resa tillbaka med sina barn för att könsstympa dem?

Tja vad tror ni?

Men om det kommer hit några polska byggnadsarbetare och börjar renovera en skola, ja då jävlar blir det liv i luckan.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Bling-Bling, hårdare tag och mer polska flyktingar inom byggbranchen.

Ja, ibland så är lösningen så enkel att man inte kommer på den själv.

[move]Hårdtaende Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jing Jing!

Jag blir lite illa berörd när jag läser så mycket om dessa 4-5 hedersmord samt 2 utomeuropeiska ”svenska” terrorister men inget alls om förekomsten av vidriga föräldrar och terrorister bland etniska européer.

Hedersmord och muslimsk terrorism är helt oacceptabelt. Det är ingen på forumet – särskilt NoBuzz och Ban99arne – som tycker annat.

Är det inte precis lika vidrigt av några vita kristna europeiska mammor att förvara sina spädbarn i en frysbox som det är av en kristen eller muslimsk familj från mellanöstern att kasta sin dotter över en balkong? Är det inte lika illa att hedersmord finns kvar bland våra europeiska unionsmän i Grekland och Italien? Hur många föräldrar i västvärlden väljer spritflaskan eller heroin framför att sluta grovt misshandla sina barn hela deras uppväxt? Miljoner kanske? Har du glömt alla spädbarn som brutalt mördas av våra etniska bröder och systrar?

Är inte det lika smärtfullt för offrens familjer att mördas av Mattias Flinck, Jackie Arklöv, Thomas Quick, osv. som det är av en muslimsk terrorist?

Hur många terrorister finns det i Europa/västerlandet? Om vi tänker på alla som utövade terror för att upprätthålla kolonisering fram 1970-talet, nazism, kommunism fram till 1990-talet och USA:s ständiga och oavbrutna krig mot omvärlden sedan slutet av 1890-talet orsakade de 100-tals miljoner liv därav 30 000 av världens tidigare 40 000 etniska grupper. Så gott som hela planeten har plundrats och utsatts för terror under långa perioder. Hur många miljoner sådana terrorister lever bland oss idag i Europa/Västerlandet? Och sedan om deras våld inte räcker till har vi Ku Klux Klan, grovt kriminella MC-gäng, storstadsgäng, Röda arméfraktionen, militärjuntan i Grekland, Francos fascistregime, diktaturen i Portugal, våldsamma antirasister, IRA, Ulster Volonteer Force, baskiska separatister, korsikansk separatister, knarkhandlare, neonazister, skinnskallar, rånarligor, franska främmande legionen, separatister i f.d. Jugoslavien, maffia, med mycket mera som har orsakat en jädra massa med terror. Bin Laden kan inte ens drömma att orsaka en promille så mycket våld som våra europeiska bröder förorsakar.

Hur ökar invandring andelen befolkningen i Europa/västerlandet som praktiserar barnamord och terrorism? Du säger fel sorts människor kommer till västerlandet. Varför säger du inte fel sorts människor är redan här? Vad gör oss bättre än andra än de? Är du lika mån att stoppa utvandring av alla miljoner europeiska och västerländska barnamisshandlare och terrorister så att inte ens sådan person sätter sin fot utanför europa/västerlandet?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej här kommer lite allvarligare ord.

Värt att tänka på  :great:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Jag blir lite illa berörd när jag läser så mycket om dessa 4-5 hedersmord samt 2 utomeuropeiska ”svenska” terrorister men inget alls om förekomsten av vidriga föräldrar och terrorister bland etniska européer.

Hedersmord och muslimsk terrorism är helt oacceptabelt. Det är ingen på forumet – särskilt NoBuzz och Ban99arne – som tycker annat.

Är det inte precis lika vidrigt av några vita kristna europeiska mammor att förvara sina spädbarn i en frysbox som det är av en kristen eller muslimsk familj från mellanöstern att kasta sin dotter över en balkong? Är det inte lika illa att hedersmord finns kvar bland våra europeiska unionsmän i Grekland och Italien? Hur många föräldrar i västvärlden väljer spritflaskan eller heroin framför att sluta grovt misshandla sina barn hela deras uppväxt? Miljoner kanske? Har du glömt alla spädbarn som brutalt mördas av våra etniska bröder och systrar?

Är inte det lika smärtfullt för offrens familjer att mördas av Mattias Flinck, Jackie Arklöv, Thomas Quick, osv. som det är av en muslimsk terrorist?

Hur många terrorister finns det i Europa/västerlandet? Om vi tänker på alla som utövade terror för att upprätthålla kolonisering fram 1970-talet, nazism, kommunism fram till 1990-talet och USA:s ständiga och oavbrutna krig mot omvärlden sedan slutet av 1890-talet orsakade de 100-tals miljoner liv därav 30 000 av världens tidigare 40 000 etniska grupper. Så gott som hela planeten har plundrats och utsatts för terror under långa perioder. Hur många miljoner sådana terrorister lever bland oss idag i Europa/Västerlandet? Och sedan om deras våld inte räcker till har vi Ku Klux Klan, grovt kriminella MC-gäng, storstadsgäng, Röda arméfraktionen, militärjuntan i Grekland, Francos fascistregime, diktaturen i Portugal, våldsamma antirasister, IRA, Ulster Volonteer Force, baskiska separatister, korsikansk separatister, knarkhandlare, neonazister, skinnskallar, rånarligor, franska främmande legionen, separatister i f.d. Jugoslavien, maffia, med mycket mera som har orsakat en jädra massa med terror. Bin Laden kan inte ens drömma att orsaka en promille så mycket våld som våra europeiska bröder förorsakar.

Hur ökar invandring andelen befolkningen i Europa/västerlandet som praktiserar barnamord och terrorism? Du säger fel sorts människor kommer till västerlandet. Varför säger du inte fel sorts människor är redan här? Vad gör oss bättre än andra än de? Är du lika mån att stoppa utvandring av alla miljoner europeiska och västerländska barnamisshandlare och terrorister så att inte ens sådan person sätter sin fot utanför europa/västerlandet?

Hälsning

Svarten

Hej svarten

Man kan alltså inte kritisera vissa kvotflyktingar för att det finns infödda svenskar som är av samma skrot och korn? Hur tänker du nu? Om du blir illa berörd av vissa händelser så är det upp till dig att lyfta dessa frågor. Varför tror du att man kan "kvitta" stolligheter? Om någon svensk idi*t gör något dåraktigt så innebär väl inte detta, att man inte kan kritisera någon annan för samma sak? ??? ? Förklara gärna hur du tänker!

Vad gör oss bättre än andra? (säger du) Jag påstår inte att vi är bättre än andra. Jag har bara synpunkter på hur vissa individer kan komma till Sverige som flykting för att därefter totalt skita i Sverige och vår kultur. Jag kanske har fel uppfattning om vad som är flyktingar? Men nog fan skulle jag vara ganska glad och tacksam om något land tog emot mig när nöden stod inför dörren. Men hur ser det ut i Sverige?...ute i verkligheten?, i Landskrona har vi ju hört hur flyktingpolitiken fungerar. Vad säger du om detta?

Hur tänker du när det gäller dom nya "svenska" terorrister som uppmärksammas ute i världen? Jag vill inte medverka till att Sverige föder upp nya terorrister, vill du? Vad är det för flyktingar som kommer till Sverige?

Vi behöver inte ta mera fajt kring detta nu! Det blir snart val i Sverige, och då kommer folket att säga sitt! Vi lever i en demokrati och det innebär ibland att etablisimanget måste justera sig efter folkets vilja. Min frågeställning kvarstår..varför tror du att sd har så stora framgångar i landet? Beror det på att sådana som jag har synpunkter? Jag har själva aldrig lagt min röst på sd, men jag ser ju att folk kommer rösta på dem.

Vad gör vi för fel?

Varför kan vi inte stoppa främlingsfientligheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Visst är svennarna lide rassar.- Kom inte och påstå att lagen e lika för svennar och invandrare...i den mån den nu finns överhuvudtaget.- Undrar just vad Näktergalen får för straff i affären med barnflickan? Säkert strängare än om nåt skinhead har ihjäl en blatte  :diablo:
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Ska försöka mig på ett inlägg som kanske kan låta rasistiskt men jag hoppas ingen ska tolka det så.

Invandringen - denna brännheta fråga som etablerade politiker knappt vågar ta i.

Jag tror och hoppas att av Sveriges befolkning så är det på sin höjd några tiondels procent som verkligen vill se krafter som SD bland Sveriges styrande.

Men dom etablerade partierna biter sig själva i svansen när dom näst intill aldrig vågar ta upp känsliga frågor gällande, i första hand kostnader men även andra problem som invandringen fört med sig.

Naturligtvis har invandringen fört oerhört mycket positivt med sig men jag menar på att även dom negativa aspekterna bör diskuteras på ett öppet och sakligt sätt.

Men när det negativa tas upp häver många bara ur sig 'okunskap' och det stämmer säkert till viss del.

Men man måste även ta hänsyn till människors okunskap menar jag.

För 35-40 år sedan när jag va barn och tex ville vara med och spela fotboll eller lära mig simma så va det bara att anmäla sig till en fotbollsklubb, simskola eller va det nu va man va intresserad av och så va man med, oavsett den ekonomiska styrkan hos föräldrarna.

Så är det inte idag och det kan inte bero på att Sverige halkat ner från första till andra plats över länder med högst skattetryck.

Likaså, inbillar jag mig, så va det relativt behagligt att bli gammal och, om man hade hälsan i behåll, ha en slant över till en meningsfull och innehållsrik fritid.

Och va man skröplig så fanns det på äldreboendet  personal till hands som hade tid över till att prata med dom äldre - inte bara rusa från den ena till den andra och trycka in mat i munnen.

Något har hänt!

Nedskärningar inom vård skola och omsorg läser vi nästintill varje dag om i media.

Anna som är ensamstående med två barn vars ekonomi går back varje månad och som sjukskriver barnen så fort det är skolutflykt för att hon inte har råd med den lilla avgiften är helt enkelt inte intresserad av att skaffa sig mer kunskap och förståelse i frågan invandring så som frågan förs fram idag.

Hon vill troligen på ett enkelt sätt veta varför hon som bor i ett välfärdsland inte har råd med att ge sina barn lite mer än det absolut nödvändigaste.

Därför befarar jag att Anna är mycket motaglig för det budskap SD för fram när andra partier är knäpptysta.

Likaså 76åriga Börje som sitter ensam i sin etta och i extrema fall äter en kost bestående av potatis.

Han är inte heller intresserad av att på egen hand söka kunskap om varför invandringen ser ut som den gör i Sverige.

Han vill troligtvis precis som Anna enbart ha mer pengar i den egna plånboken och tar antagligen till sig budskapet när han får höra talas om balkongkastning, hedersmord etc och rösten på SD kanske därför ligger nära till hands.

Men det kanske även skulle vara så att Anna och Börje skulle blivit ännu mer avigt inställda till invandringen ifall verkliga siffror och fakta skulle presenteras - ren spekulation från min sida då jag själv inte har en aning om vad invandring verkligen kostar i förhållande till vad den genererar eftersom sådana siffror aldrig presenteras.

Förvisso har en del fakta framkommit om flertalet nyanlända verkligen har flyktingstatus etc men dessa fakta har ej blivit bekräftade från politiskt håll.

Känsligt!

Och det har ju visat sig att den gängse bilden av den förföljda flyktingen inte stämmer.

Frågan kvarstår - varför är politikerna så oerhört rädda att diskutera denna fråga som blir mer och mer infekterad för varje år som går?

Ska vi t.o.m öppet våga diskutera och driva frågan om det är vissa grupper invandrare som vi gärna ser i Sverige medans andra grupper generellt sett ogillas i högre grad hos etniska svenskar?

Och om det nu är så!

Varför har det blivit så?

Har för många kommit hit?

Har integrationen inte fungerat?

Vill inte dessa människor integreras?

Diskrimineras dom på arbets och bostadsmarknad?

Varför tas aldrig dessa frågor upp?

Några grupper får ju egna TV-program medans andra grupper i samhället vackert får 'lida' i det tysta.

Jag syftar givetvis på Halal-TV (osäker på om det va så det kallas).

Jag kanske är fel person att ha åsikter om detta program då jag bara sett ytterst lite av det men reagerade på några punkter.

Muslimska tjejer/kvinnor som inte vill ta i hand när dom hälsar.

Fine, helt okey för mig om dom inte vill det.

Men då måste dom ta konsekvenserna av detta oavsett hur fin utbildning dom har och hur bra svenska dom än pratar.

Jag har full förståelse för tex en chefsläkare som inte vill anställa en läkare som vägrar ta sina patienter i hand när dom hälsar likväl som jag har lika mycket förståelse för ägaren till en juristfirma som inte vill anställa någon som inte vill ta sina klienter i hand.

Jag tror inte heller en svensk välutbildad jurist skulle ha så lätt för att få jobb om han envisades med att gå klädd i gympadojor, mysbyor och Chang-linne på arbetstid.

Vi bor i Sverige och vårat formella sätt att hälsa är genom att skaka hand.

Sen va det, nästan som ett brev på posten, sjävlklart att politiskt korrekta SVT väljer att ta med en svensk kvinna som konverterat till islam.

En, av på sin höjd några hundra.

Inte direkt ett demokratiskt tvärsnitt av Sveriges befolkning!

Invandringen behövs för att klara välfärden, främst inom vård och omsorg.

Det är sant!

Vi föder helt enkelt för lite barn i Sverige.

Men hur ska vi angripa problemet och hur ska vi våga diskutera frågan?

Ska vi våga gå så pass långt att vi frågar sveriges befolkning -

När Du blir gammal!

Vill du då bli omhändertagen av en man från Somalia eller en tjej/kvinna från Thailand?

Nej, så pass provocerande går det ju inte att ställa frågan.

Men jag menar på att man bara för att frågan är svårdiskuterad inte kan fortsätta som vi gör nu för problemen finns och dom växer.

Många politiker påpekar det orimliga i att Södertälje tar emot fler flyktingar från Irak än vad USA gör och vill således sätta press på USA.

Men detta är ju bara ett spel för galleriet för att sopa frågan under mattan och fortsätta som vanligt.

Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att USA kommer lyssna på argument från en kommunalpolitiker från Sverige.

Men frågan om invandringen är känslig och det gäller att klara sig över nästa val därför väljs den enkla vägen.

Diskutera inte det svåra - det som många svenskar verkligen känner och tycker.

Välj förnekandet och tystnaden.

Invandringen är en av dom samhällsstrukturella frågor som påvekat oss mest i landets historia och därför är det mycket märkligt att frågan närapå sopas under mattan av styrande politiker.

2 miljarder människor, troligtvis fler, lever under riktigt jävliga förhållande här på jorden och det är ju helt enkelt skit att det ska behöva vara så.

Men ALLA kan inte bosätta sig i Sverige oavsett hur mycket svenska politiker vill vara världens samvete.

Helt krasst tror jag många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Muhammed får hit sin farmor.

Pengarna räcker uppenbarligen inte till både och.

Varför ska inte detta kunna tas upp till diskussion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad gör oss bättre än andra? (säger du) Jag påstår inte att vi är bättre än andra.

Hmmm... märkligt att du tolkas så då. Eller hur? Jag tolkar nämligen dina åsikter som översittaraktiga.

Jag förstår att de kommer av okunskap och avsaknad av omvärldsförståelse, men de är ändå översittaraktiga.

Jag tolkar dem som enögda eftersom jag tror att du, om du hade en uns av erfarenhet av invandrare i Sverige, skulle

anse annorlunda. De människor som vistas och umgås med utlänningar har nämligen sällan åsikter av ditt slag.

Det är däremot bland de människor som saknar erfarenhet från umgänge med invandrare som åsikter som dina är vanligast.

Bland de människor som är rädda, osäkra och som hellre står vid sidan av och dömmer. De som nöjer sig med att konstatera

att de reagerar negativt i sin kontakt med andra kulturer - istället för att fråga sig själv varför man reagerar som man gör och

om det verkligen är befogat.

Omskärelse är ett exempel på detta. Detta är ett fenomen som uppfattas som väldigt positivt av ett folk minst lika

tekniskt utvecklat och utbildat som Svenskar. Ändå väljer du att helt rata fenomenet och är inte sen att klaga.

Varför? Om inte för att hävda att dina värden är bättre, eller i alla fall riktigare, än deras?

Är du så korkad att du tror att de inte älskar sina barn och att de gillar att åsamka dem smärta?

Eller finns det kanske något du missat, som du inte förstår, som gör att de tycker att det är värt mödan?

Du är en snubbe uppväxt i överbeskyddade patetosverige. Ett Sverige med ett folk som uppfattas som bland de tråkigaste i världen.

Vad får dig att tro att du begriper något, om något, över huvudtaget avseende andra kulturer?

Bortsett från en egen övertygelse om egen förträfflighet?

Du vet väl att man i t.ex Thailand ofta ser tjejer nypa småpojkars snoppar. Detta kan också kallas ett brutalt övergrepp och

pojkarna utsätts för smärta. Vad kommer du att säga till Cholna om du ser henne göra så. Eller göra något annat osvenskt?

Förbjuda henne?

Och vad ger dig rätt att dömma ut en hel invandringspolitik, och många hundratusen människor, bara baserat på enskilda och

unika händelser som få försvarar? Inget ger dig den rätten. Inte ens din enögdhet.

Väx upp vännen, och lär känna din värld och människorna som finns i den.

Sen kan du kanske komma och tycka saker utan att göra dig själv till åtlöje.

Och vad gäller allt du påstår om mig och vad jag tycker.. så är det ungefär lika sant som allt annat du påstår

i frågan. Som tur är så förstår de med lite hjärna detta utan att jag egentligen behöver skriva det.

Vad de övriga tycker är inte så viktigt. Ungefär lika viktigt som att ha en seriös diskussion i den här frågan med dig. :)

Puss. Nu ska jag äta björnbär - det är gott.

Björnbär fanns f.ö i Skandinavien redan före Tyskarna och Polackerna som vandrade hit började kalla sig Svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Föda 62.

"Helt krasst tror jag många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Muhammed får hit sin farmor. "

Då tror du förmodligen oxå att många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Bosse får hit sin barbrud Noi.

[move]Förmodaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Jing Jing!

Jag blir lite illa berörd när jag läser så mycket om dessa 4-5 hedersmord samt 2 utomeuropeiska ”svenska” terrorister men inget alls om förekomsten av vidriga föräldrar och terrorister bland etniska européer.

Hedersmord och muslimsk terrorism är helt oacceptabelt. Det är ingen på forumet – särskilt NoBuzz och Ban99arne – som tycker annat.

Är det inte precis lika vidrigt av några vita kristna europeiska mammor att förvara sina spädbarn i en frysbox som det är av en kristen eller muslimsk familj från mellanöstern att kasta sin dotter över en balkong? Är det inte lika illa att hedersmord finns kvar bland våra europeiska unionsmän i Grekland och Italien? Hur många föräldrar i västvärlden väljer spritflaskan eller heroin framför att sluta grovt misshandla sina barn hela deras uppväxt? Miljoner kanske? Har du glömt alla spädbarn som brutalt mördas av våra etniska bröder och systrar?

Är inte det lika smärtfullt för offrens familjer att mördas av Mattias Flinck, Jackie Arklöv, Thomas Quick, osv. som det är av en muslimsk terrorist?

Hur många terrorister finns det i Europa/västerlandet? Om vi tänker på alla som utövade terror för att upprätthålla kolonisering fram 1970-talet, nazism, kommunism fram till 1990-talet och USA:s ständiga och oavbrutna krig mot omvärlden sedan slutet av 1890-talet orsakade de 100-tals miljoner liv därav 30 000 av världens tidigare 40 000 etniska grupper. Så gott som hela planeten har plundrats och utsatts för terror under långa perioder. Hur många miljoner sådana terrorister lever bland oss idag i Europa/Västerlandet? Och sedan om deras våld inte räcker till har vi Ku Klux Klan, grovt kriminella MC-gäng, storstadsgäng, Röda arméfraktionen, militärjuntan i Grekland, Francos fascistregime, diktaturen i Portugal, våldsamma antirasister, IRA, Ulster Volonteer Force, baskiska separatister, korsikansk separatister, knarkhandlare, neonazister, skinnskallar, rånarligor, franska främmande legionen, separatister i f.d. Jugoslavien, maffia, med mycket mera som har orsakat en jädra massa med terror. Bin Laden kan inte ens drömma att orsaka en promille så mycket våld som våra europeiska bröder förorsakar.

Hur ökar invandring andelen befolkningen i Europa/västerlandet som praktiserar barnamord och terrorism? Du säger fel sorts människor kommer till västerlandet. Varför säger du inte fel sorts människor är redan här? Vad gör oss bättre än andra än de? Är du lika mån att stoppa utvandring av alla miljoner europeiska och västerländska barnamisshandlare och terrorister så att inte ens sådan person sätter sin fot utanför europa/västerlandet?

Hälsning

Svarten

Svarten, du har fått en karma av mig för ditt svar. Ha det så bra. Vi kanske syns i april 2009.

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Bäste Herr Föda 62.

"Helt krasst tror jag många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Muhammed får hit sin farmor. "

Då tror du förmodligen oxå att många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Bosse får hit sin barbrud Noi.

[move]Förmodaren Arne[/move]

Arne :yipi:

Tror många har synpunkter på Bosses barbrud Noi men troligtvis har ytterst få svenskar, eller om ens någon fått hit sin bartjej på skattebetalarnas bekostnad så gällande den ekonomiska biten behöver dom nog inte oroa sig eller ens ha synpunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville ju bara tillägga att det finns ett jättebra sätt att minska främlingsfientligheten. Öka invandringen!

Se till att vi är en enda blandning av olika folk, såsom t.ex i USA, så ska ni se att främlingsfientligheten minskar.

Blanda mer - inte mindre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Ville ju bara tillägga att det finns ett jättebra sätt att minska främlingsfientligheten. Öka invandringen!

Se till att vi är en enda blandning av olika folk, såsom t.ex i USA, så ska ni se att främlingsfientligheten minskar.

Blanda mer - inte mindre!

Så du gillar USA:s invandringspolitik?

Jag vill också bland befolkningen! Undrar om dom musslimska ytterligheterna vill blanda sig med oss? Vad tror du?

Jag tror såsen kommer skära sig buzzen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så du gillar USA:s invandringspolitik?

Du fattade inte vad jag skrev tror jag. Igen. :)

Kan inte se att jag skrev något om Amerikansk invandringspolitik.

Däremot så har USA en historia som gör att det är väl uppblandat.

Var det något annat du missförstog?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Herr Föda 62, naturligvis så kostar det skattepengar när Bosse tar hit Noi, bara att få ett personnummer kostar pengar.

[move]Skattebelastaren Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Föda 62, dessutom så tar de ju jobben ifrån Anna och hennes barn får ju inte en trygg uppväxt.

Dessutom så skall det byggas en massa buddistiska tempel och de har inte samma värdegrunder som oss svenskar.

De jobbar svart och bidarar inte till den gemensamma välfärden men pension skall de ha.

När de fått sitt PUT så lämnar de stackars Bosse och socialen får försörja dem och deras fem snoriga ungar som givetvis anhöriginvandrar.

Nä, det vet man ju hur thaitjejer är.

[move]Sverigedemokraten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Du fattade inte vad jag skrev tror jag. Igen. :)

Kan inte se att jag skrev något om Amerikansk invandringspolitik.

Däremot så har USA en historia som gör att det är väl uppblandat.

Var det något annat du missförstog?

Herregud.. du är nog för smart för mig. hoppas du själv fattar vad du skriver!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Inlägg här nedan från born62

"Hejsan 

Ska försöka mig på ett inlägg som kanske kan låta rasistiskt men jag hoppas ingen ska tolka det så.

Invandringen - denna brännheta fråga som etablerade politiker knappt vågar ta i.

Jag tror och hoppas att av Sveriges befolkning så är det på sin höjd några tiondels procent som verkligen vill se krafter som SD bland Sveriges styrande.

Men dom etablerade partierna biter sig själva i svansen när dom näst intill aldrig vågar ta upp känsliga frågor gällande, i första hand kostnader men även andra problem som invandringen fört med sig.

Naturligtvis har invandringen fört oerhört mycket positivt med sig men jag menar på att även dom negativa aspekterna bör diskuteras på ett öppet och sakligt sätt.

Men när det negativa tas upp häver många bara ur sig 'okunskap' och det stämmer säkert till viss del.

Men man måste även ta hänsyn till människors okunskap menar jag.

För 35-40 år sedan när jag va barn och tex ville vara med och spela fotboll eller lära mig simma så va det bara att anmäla sig till en fotbollsklubb, simskola eller va det nu va man va intresserad av och så va man med, oavsett den ekonomiska styrkan hos föräldrarna.

Så är det inte idag och det kan inte bero på att Sverige halkat ner från första till andra plats över länder med högst skattetryck.

Likaså, inbillar jag mig, så va det relativt behagligt att bli gammal och, om man hade hälsan i behåll, ha en slant över till en meningsfull och innehållsrik fritid.

Och va man skröplig så fanns det på äldreboendet  personal till hands som hade tid över till att prata med dom äldre - inte bara rusa från den ena till den andra och trycka in mat i munnen.

Något har hänt!

Nedskärningar inom vård skola och omsorg läser vi nästintill varje dag om i media.

Anna som är ensamstående med två barn vars ekonomi går back varje månad och som sjukskriver barnen så fort det är skolutflykt för att hon inte har råd med den lilla avgiften är helt enkelt inte intresserad av att skaffa sig mer kunskap och förståelse i frågan invandring så som frågan förs fram idag.

Hon vill troligen på ett enkelt sätt veta varför hon som bor i ett välfärdsland inte har råd med att ge sina barn lite mer än det absolut nödvändigaste.

Därför befarar jag att Anna är mycket motaglig för det budskap SD för fram när andra partier är knäpptysta.

Likaså 76åriga Börje som sitter ensam i sin etta och i extrema fall äter en kost bestående av potatis.

Han är inte heller intresserad av att på egen hand söka kunskap om varför invandringen ser ut som den gör i Sverige.

Han vill troligtvis precis som Anna enbart ha mer pengar i den egna plånboken och tar antagligen till sig budskapet när han får höra talas om balkongkastning, hedersmord etc och rösten på SD kanske därför ligger nära till hands.

Men det kanske även skulle vara så att Anna och Börje skulle blivit ännu mer avigt inställda till invandringen ifall verkliga siffror och fakta skulle presenteras - ren spekulation från min sida då jag själv inte har en aning om vad invandring verkligen kostar i förhållande till vad den genererar eftersom sådana siffror aldrig presenteras.

Förvisso har en del fakta framkommit om flertalet nyanlända verkligen har flyktingstatus etc men dessa fakta har ej blivit bekräftade från politiskt håll.

Känsligt!

Och det har ju visat sig att den gängse bilden av den förföljda flyktingen inte stämmer.

Frågan kvarstår - varför är politikerna så oerhört rädda att diskutera denna fråga som blir mer och mer infekterad för varje år som går?

Ska vi t.o.m öppet våga diskutera och driva frågan om det är vissa grupper invandrare som vi gärna ser i Sverige medans andra grupper generellt sett ogillas i högre grad hos etniska svenskar?

Och om det nu är så!

Varför har det blivit så?

Har för många kommit hit?

Har integrationen inte fungerat?

Vill inte dessa människor integreras?

Diskrimineras dom på arbets och bostadsmarknad?

Varför tas aldrig dessa frågor upp?

Några grupper får ju egna TV-program medans andra grupper i samhället vackert får 'lida' i det tysta.

Jag syftar givetvis på Halal-TV (osäker på om det va så det kallas).

Jag kanske är fel person att ha åsikter om detta program då jag bara sett ytterst lite av det men reagerade på några punkter.

Muslimska tjejer/kvinnor som inte vill ta i hand när dom hälsar.

Fine, helt okey för mig om dom inte vill det.

Men då måste dom ta konsekvenserna av detta oavsett hur fin utbildning dom har och hur bra svenska dom än pratar.

Jag har full förståelse för tex en chefsläkare som inte vill anställa en läkare som vägrar ta sina patienter i hand när dom hälsar likväl som jag har lika mycket förståelse för ägaren till en juristfirma som inte vill anställa någon som inte vill ta sina klienter i hand.

Jag tror inte heller en svensk välutbildad jurist skulle ha så lätt för att få jobb om han envisades med att gå klädd i gympadojor, mysbyor och Chang-linne på arbetstid.

Vi bor i Sverige och vårat formella sätt att hälsa är genom att skaka hand.

Sen va det, nästan som ett brev på posten, sjävlklart att politiskt korrekta SVT väljer att ta med en svensk kvinna som konverterat till islam.

En, av på sin höjd några hundra.

Inte direkt ett demokratiskt tvärsnitt av Sveriges befolkning!

Invandringen behövs för att klara välfärden, främst inom vård och omsorg.

Det är sant!

Vi föder helt enkelt för lite barn i Sverige.

Men hur ska vi angripa problemet och hur ska vi våga diskutera frågan?

Ska vi våga gå så pass långt att vi frågar sveriges befolkning -

När Du blir gammal!

Vill du då bli omhändertagen av en man från Somalia eller en tjej/kvinna från Thailand?

Nej, så pass provocerande går det ju inte att ställa frågan.

Men jag menar på att man bara för att frågan är svårdiskuterad inte kan fortsätta som vi gör nu för problemen finns och dom växer.

Många politiker påpekar det orimliga i att Södertälje tar emot fler flyktingar från Irak än vad USA gör och vill således sätta press på USA.

Men detta är ju bara ett spel för galleriet för att sopa frågan under mattan och fortsätta som vanligt.

Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att USA kommer lyssna på argument från en kommunalpolitiker från Sverige.

Men frågan om invandringen är känslig och det gäller att klara sig över nästa val därför väljs den enkla vägen.

Diskutera inte det svåra - det som många svenskar verkligen känner och tycker.

Välj förnekandet och tystnaden.

Invandringen är en av dom samhällsstrukturella frågor som påvekat oss mest i landets historia och därför är det mycket märkligt att frågan närapå sopas under mattan av styrande politiker.

2 miljarder människor, troligtvis fler, lever under riktigt jävliga förhållande här på jorden och det är ju helt enkelt skit att det ska behöva vara så.

Men ALLA kan inte bosätta sig i Sverige oavsett hur mycket svenska politiker vill vara världens samvete.

Helt krasst tror jag många svenskar, kanske dom flesta, hellre ser att deras skattepengar går till att Anna's barn får en ekonomiskt trygg uppväxt och att Börje blir väl omhändertagen på äldre dar än att Muhammed får hit sin farmor.

Pengarna räcker uppenbarligen inte till både och.

Varför ska inte detta kunna tas upp till diskussion?"

Bra born, här visar du på insikt och förståelse för hur det hänger ihop där ute i verkliga livet! Nästan som en kontrast till "rödvinsboljsevikerna" som flummar runt med sina gamla palme ideal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente!

Invandringen är en av dom samhällsstrukturella frågor som påvekat oss mest i landets historia och därför är det mycket märkligt att frågan närapå sopas under mattan av styrande politiker.

2 miljarder människor, troligtvis fler, lever under riktigt jävliga förhållande här på jorden och det är ju helt enkelt skit att det ska behöva vara så.

Snart är ju varenda korvaluda omvandlad till ett thaihak! ALLA thaitjejer kan inte bosätta sig i Sverige oavsett hur mycket svenska politiker vill vara världens samvete.

[move]Sverigedemokraten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...