Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Svenskar är enligt min mening lika mycket rasister som thailändarna.

Den stora skillnaden är snarare att svenskarna är mycket mer försiktiga med att uttrycka åsikter av detta slag. Politiskt korrekt är viktigt i många sammanhang... Medan thailändarna helt ogenerat säger vad dom tycker.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Jag tycker inte att rubriken på den här tråden är så bra.

Den här undersökningen är inte statistiskt säker för 5 öre om någon nu trodde det. Jag är helt övertygad om att det skrivits mycket om det här på Sverigedemokraternas sidor på internet. Gå in här och rösta!!!

Men självklart så är folk missnöjda med oppositionen, många gamla gråsossar tar då klivet till de nostalgiska sverigedemokraterna, men även vänsterpartiet ligger ju över sina normala siffror.

Det finns ju också den här sifoundersökningen, fritt fall för Sahlin!

http://www.aftonblad...ticle3777557.ab

För den som ev har något förtroende för Socialdemokratenas ledare rekommenderar jag den här filmen(orginalversionen som jag såg för något år sedan är borttagen):

http://www.youtube.c...feature=related

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få en länk till omröstningen på AB?

Vill också in och rösta på SD där, inte för att jag sympatiserar med dom utan för att jävlas som antagligen 10% av deras röster där är.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan erkänna att jag på fullt allvar funderar på att rösta på SD i nästa val. Inte därför att jag fullt ut delar deras värderingar (jag är varken främlingsfientlig, eller insnöad nationalromantiker), eller därför att jag tror att de vore det mest kompetenta partiet att leda Sverige, utan därför att jag börjar bli allvarligt bekymrad över den totalt vettlösa flykting- och invandringspolitik Sverige för idag, och tycker det är dags att göra en markering.

Visst ska Sverige ta emot flyktingar, men antalet måste vara rimligt sett till situationen på bostads- och arbetsmarknaden, och i relation till den svenska befolkningesn storlek. Det måste också ställas mycket hårdare krav på att de som kommer hit anpassar sig och assimileras i det svenska samhället. Är man inte beredd till det, har man inte här att göra.

Som det är idag har vi på många håll i Sverige små utländska kolonier som lever på svenska skattebetalares bekostnad, i bostäder som svenska familjer hade behövt, och har mer kontakt med anförvanter i hemlandet än med infödda svenskar. Varför ska vi svenskar acceptera detta?

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju faktiskt så att en varken en röst på SD eller åsikten om att Sverige tar in för många invandrare behöver ha någonting med rasism att göra. Vad jag vet är det få som röstar på SD av någon annan anledning än att de är det enda partiet som pekar på att det även finns stora problem med invandringen. Ett land mer PK än vad Sverige är får man leta efter, länge. SCB har intressant statistik om in- och utvandringen 2007. Notera hur liten del av invandrarna som faktiskt är flyktingar.

Lite OT, men Sveriges invandringspolitik och oförmåga att få högutbildad arbetskraft i arbete är katastrofal. Själv har jag sex vänner som är utbildade civilingenjörer som alla flyttade utomlands direkt efter examen. Inom en inte alltför avlägsen framtid försvinner två till. Samtidigt stannade vad jag vet inga av alla de utländska civilingenjörsstudenter kvar i Sverige som jag studerade med.

Brain_drain.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

när SD får infytande skall ni nog se att det blir svårt att få hit våra töser från Thailand. finns säkerligen funderingar inom SD på att stoppa muslimer som gifter sig i hemlandet och sedan tar hit sin partner. tro inte att vi kommer att bli undantagna i en framtida lagändring. säkert många av sveriges medborgare som gärna skulle vilja se ett slut på "importen av thaitjejer".

kom ihåg att det finns många svenskar som endast tror att en relation mellan en svensk man och en thaitjej går ut på att utnyttja sin partner. mannen vill ha en underordnad sexslav eller så blir han utnyttjad av en fd hora som vill komma över UT och pengar.

SD gör mig spyfärdig.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå rasism...Hört idag på fiket:Invandrarbarn födda i Sverige menar att dom är svenskar!Men vi vet bättre...För en råtta född i ett stall är då f-n ingen häst!! Tål att tänka på.Mvh Måne  :glasses:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Kan man få en länk till omröstningen på AB?

Vill också in och rösta på SD där, inte för att jag sympatiserar med dom utan för att jävlas som antagligen 10% av deras röster där är.

Här har du länken, om du vill gå in och manifestera ditt missnöje med svensk flyktingpolitik.

http://www.aftonblad...ticle3777557.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la min röst på SD i senaste valet och kanske gör det i nästa också och jag är förmodligen betydligt mindre rasist än genomsnitts svennen. För smygrasister finns det gott om. Hatar rasism men det hindrar mig inte från att vara kritisk till hur integrationen fungerar/fungerat i Sverige. Är ju inte invandrarna som gjort något fel utan ansvaret ligger på politikerna i de etablerade partierna. Men de etablerade partierna vill inte erkänna sina misstag utan försöker undgå kritiken genom att påstå att SD är rasister som lägger skulden på invandrarna, något som inte är fallet.

SD vill inte kasta ut våra Thaitjejer, SD vill inte stoppa våra Thaitjejer från att komma hit. Tro inte på allt skitsnack som massmedia målar upp utan skaffa fakta i stället. Kolla på deras hemsida, ring dom, maila dom. Finns flera invandrare i SD´s partiledning så att kalla partiet för rasistiskt är ju bara löjligt.

Det mest intressanta är ju att den nya borgeliga regeringen på många sätt tagit efter SD´s åsikter. De vill ställa hårdare krav på invandrare osv. Men konstigt nog så blir inga moderater kallade för rasister.

SD har en massa åsikter som jag absolut inte stödjer, men så har även alla andra partier. Finns tyvärr inget parti som delar mina värderingar och åsikter till 100%. Då får jag starta ett eget parti och det har jag ingen lust med.

Jag la min röst på SD som en protest mot hur de blir behandlade av de andra etablerade partierna och massmedia. Och de jag känner som röstat på SD har gjort det av samma skäl, som en protest för att få de andra partierna att vakna lite och ta till sig av vad folk faktist tycker för annars så ÖKAR snarare rasismen i Sverige. Var samma fenomen som när Ny Demokrati dök upp, vipps så var de rasister men nu när flera av deras krav är genomförda av andra partier så är det tydligen inte rasistiskt att våga ställa lite krav på de som kommer hit.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

hämtat från SD:s hemsida

Invandring och bosättning

Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Anhöriginvandring

Nästan hälften av de invandrare som fått permanent uppehållstillstånd i Sverige de senaste decennierna har tillhört gruppen anhöriginvandrare. En stor del av dessa har helt saknat skyddsbehov och har endast drivits av ekonomiska och sociala motiv. Detta har varit möjligt på grund av de svenska reglerna för anhöriginvandring, som vid en internationell jämförelse framstår som ytterst generösa. Med vårt grannland Danmark som förebild vill Sverigedemokraterna kraftigt skärpa reglerna för anhöriginvandring.

Uppehållstillstånd baserat på anknytningsskäl skall, efter att vissa krav har uppfyllts, kunna ges till äkta makar, till personer som levt i dokumenterade, långvariga partnerskap samt till barn under 18 år.

Uppehållstillståndet skall vara temporärt och utfärdas för ett år i taget och kan efter tio års vistelse omvandlas till medborgarskap förutsatt att personen ifråga uppfyller de kriterier som krävs för att erhålla detta.

Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer

För att äkta makar och därmed jämställda personer skall få uppehållstillstånd skall följande krav vara uppfyllda:

Bägge parter skall vara över 24 år gamla. Detta i syfte att motverka tvångsäktenskap.

Paret skall vara gifta eller kunna dokumentera minst två års samlevnad på samma adress.

Äktenskapet får inte ha ingåtts under tvång.

Den härboende personen skall vara svensk eller nordisk medborgare, ha permanent uppehållstillstånd eller flyktingstatus.

Den härboende personen skall påta sig försörjningsansvar för den anhörige under en femårsperiod och skall dessutom betala en engångssumma, uppgående till ett prisbasbelopp, som ett bidrag till statens utgifter för den anhöriges svenskundervisning och övriga anpassningskostnader.

Tycker nog att dessa åsikter kan skapa problem thai/svenska förrhållande.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Man häpnar över att SD har 24% på ett Thaiforum, verkar inte så genomtänkt av de som röstar.  :grrrrrr:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil! SD vill helt enkelt att den som tar hit sin partner ska pröjjsa för det själv, precis som det funkar för alla som redan idag tar hit sin Thaitjej. Tidigare så har det ju varit så att någon som fått beviljat uppehållstillstånd med en gång kunnat ta hit halva tjocka släkten och kunnat leva på soc. Nu tror jag dock att reglerna redan har blivit betydligt hårdare och det redan idag krävs att den som vill ta hit sin anhörig måste kunna ta ansvar för försörjningen. Så SD´s förslag är inte speciellt aktuellt i dagsläget, tack vare den nya borgeliga regeringen som anklagar SD för att vara rasister... :lol:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

hämtat från SD:s hemsida

Invandring och bosättning

Massinvandringen till Sverige, och frånvaron av en assimileringsprocess, har skapat stora motsättningar och en mängd andra problem i det svenska samhället. För att motverka denna problematik skall invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder begränsas till ett minimum. Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring, till dess att situationen i landet har blivit så stabil att en restriktiv sverigedemokratisk invandringspolitik kan börja implementeras.

Anhöriginvandring

Nästan hälften av de invandrare som fått permanent uppehållstillstånd i Sverige de senaste decennierna har tillhört gruppen anhöriginvandrare. En stor del av dessa har helt saknat skyddsbehov och har endast drivits av ekonomiska och sociala motiv. Detta har varit möjligt på grund av de svenska reglerna för anhöriginvandring, som vid en internationell jämförelse framstår som ytterst generösa. Med vårt grannland Danmark som förebild vill Sverigedemokraterna kraftigt skärpa reglerna för anhöriginvandring.

Uppehållstillstånd baserat på anknytningsskäl skall, efter att vissa krav har uppfyllts, kunna ges till äkta makar, till personer som levt i dokumenterade, långvariga partnerskap samt till barn under 18 år.

Uppehållstillståndet skall vara temporärt och utfärdas för ett år i taget och kan efter tio års vistelse omvandlas till medborgarskap förutsatt att personen ifråga uppfyller de kriterier som krävs för att erhålla detta.

Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer

För att äkta makar och därmed jämställda personer skall få uppehållstillstånd skall följande krav vara uppfyllda:

Bägge parter skall vara över 24 år gamla. Detta i syfte att motverka tvångsäktenskap.

Paret skall vara gifta eller kunna dokumentera minst två års samlevnad på samma adress.

Äktenskapet får inte ha ingåtts under tvång.

Den härboende personen skall vara svensk eller nordisk medborgare, ha permanent uppehållstillstånd eller flyktingstatus.

Den härboende personen skall påta sig försörjningsansvar för den anhörige under en femårsperiod och skall dessutom betala en engångssumma, uppgående till ett prisbasbelopp, som ett bidrag till statens utgifter för den anhöriges svenskundervisning och övriga anpassningskostnader.

Tycker nog att dessa åsikter kan skapa problem thai/svenska förrhållande.

ha det

Neil

ja.. där sprack det... 24 år. hmmm då får man väl gå upp ett snäpp och försöka hitta en 25 åring istället...   :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är häpen att medlemmar på detta forum kan ens tänka på att rösta på SD.

Att till exempel behöva visa att man som par levt minst två år på samma adress för att få UT skulle säkerligen sätta käppar i hjulet för de flesta medlemmar. blir mycket turistvisa besök och långsemestrar i Thailand för att uppfylla dessa krav. få är det som orkar leva på detta vis med svag ekonomi osv. Men det är väl syftet med SD:s politik.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil.Kärleken har inga gränser,har man så dålig ekonomi så man inte kan försörja sin kärlek så får man nog så snällt vänta.För du räknar väl inte med att svenska staten ska försörja någon som du/vi tagit hit.Om Sverige slapp sin bidragsbörda p.g.a att vi inte kan sätta folk i arbete som genererar skattekronor så skulle vi inte ha så jä..kla högt skattetryck.Själva har vi aldrig fått en krona i bidrag sen min fru kom hit 1994(undantaget barnbidraget)Mvh Måne då sätter vi igång nu då gnällspikar,hihi  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Neil.Kärleken har inga gränser,har man så dålig ekonomi så man inte kan försörja sin kärlek så får man nog så snällt vänta.För du räknar väl inte med att svenska staten ska försörja någon som du/vi tagit hit.Om Sverige slapp sin bidragsbörda p.g.a att vi inte kan sätta folk i arbete som genererar skattekronor så skulle vi inte ha så jä..kla högt skattetryck.Själva har vi aldrig fått en krona i bidrag sen min fru kom hit 1994(undantaget barnbidraget)Mvh Måne då sätter vi igång nu då gnällspikar,hihi  :wai:

Hade du förväntat dig nått bidrag?, personligen har jag inte förväntat mig nått bidrag för min fru!!.

Givetvis ska hon ha rätt som inflyttad att få tillgång till gratis undervisning i det Svenska språket, sjukvård etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr TUT, tillåt mig rätta dig. Inte särskilt mycket av varken Grevens eller Betjäntens politik genomfördes.

De hade ju ungefär samma syn som SD på invandring/flyktingpolitik även om de inte var lika mycket "en fråge parti" som SD.

[move]Rättaren Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Jag la min röst på SD som en protest mot hur de blir behandlade av de andra etablerade partierna och massmedia.

Finns flera exempel på hur politiska åsikter vunnit makt genom att spela på pöbelns missnöje med den redan etablerade politiska vägen.

Farligt farligt :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, barnbidrag sikket trams.

Har man inte råd med ungar så var god använd preventivmedel. Stoppa bidragsberoendet!

[move]Bidragaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man häpnar över att SD har 24% på ett Thaiforum, verkar inte så genomtänkt av de som röstar.  :grrrrrr:

Man häpnar äver att fem personer, på ett Thaiforum, röstar på kommunisterna!  :surprised:

Undrar om deras TT, som har levt granne med Burma, Laos och Kambodja känner till det? :rules:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan :yes:

Finns flera exempel på hur politiska åsikter vunnit makt genom att spela på pöbelns missnöje med den redan etablerade politiska vägen.

Farligt farligt :kort:

Helt riktigt, bara det att ND:s ledning delvis består av fd nazister.skrämmande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

måne

nej jag tycker inte att staten skall betala för någon som jag drar hit. jag tycker dock att de krav som SD ställer kommer att försvåra för killar med thaitjejer så mycket att det bir fullkomligt orimligt. jag anser att jag själv har förstånd att avgöra vem jag vill leva med och staten skall inte skall ställa uppregler som försvårar för mig. att behöva ha två års sammanlagd boende tid tillsammans skulle göra att det nästan skulle ta tre år för en tjej att kunna söka UT såvida man inte har möjlighet att bo i Thailand i två år på raken. detta är lång tid som kostar mycket pengar.

Nej jag anser att jag är mogen nog att avgöra om jag vill bo ihop med en kvinna efter betydligt kortare tid.

SD ser tydligen Danmark som ett föregångsland. Har för mig att en hel del danskar skriver sig i sverige så att deras tjejer kan komma hit. var skall jag skriva mig om sverige inför liknande regler?

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...