Jump to content
IGNORERAD

Aktuellare än någonsin.. är svenskar rasister?


Guest jing jing

Hur skulle du rösta om det var val idag?  

180 röster

  1. 1. Hur skulle du rösta om det var val idag?

    • S
      42
    • M
      61
    • fp
      8
    • v
      13
    • kd
      1
    • mp
      2
    • c
      2
    • sd
      44
    • annat
      15


Recommended Posts

Guest jing jing

Quote

måne

nej jag tycker inte att staten skall betala för någon som jag drar hit. jag tycker dock att de krav som SD ställer kommer att försvåra för killar med thaitjejer så mycket att det bir fullkomligt orimligt. jag anser att jag själv har förstånd att avgöra vem jag vill leva med och staten skall inte skall ställa uppregler som försvårar för mig. att behöva ha två års sammanlagd boende tid tillsammans skulle göra att det nästan skulle ta tre år för en tjej att kunna söka UT såvida man inte har möjlighet att bo i Thailand i två år på raken. detta är lång tid som kostar mycket pengar.

Nej jag anser att jag är mogen nog att avgöra om jag vill bo ihop med en kvinna efter betydligt kortare tid.

SD ser tydligen Danmark som ett föregångsland. Har för mig att en hel del danskar skriver sig i sverige så att deras tjejer kan komma hit. var skall jag skriva mig om sverige inför liknande regler?

ha det

Neil

Jag känner ett gift danskt par som har bosatt sig i Malmö för att tjejen är yngre än 24. Men dessa regler har nyligen ändrats så numera går även det bra att bo i Danmark om man är under 24 och gift.

Det är ändå ganska märkligt att en sådan regel införs. men tydligen så är problemet med bortgifta tonårstjejer så pass stort inom vissa kulturer, att man försökte stoppa det med denna regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 383
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    41

  • noBuzz

    33

  • thaikaj

    17

  • Molle

    15

Mest aktiva i denna tråd

Quote

... var skall jag skriva mig om Sverige inför liknande regler? ...

Neil

Thailand kanske?  :whistle:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr TUT, tillåt mig rätta dig. Inte särskilt mycket av varken Grevens eller Betjäntens politik genomfördes.

De hade ju ungefär samma syn som SD på invandring/flyktingpolitik även om de inte var lika mycket "en fråge parti" som SD.

[move]Rättaren Arne[/move] 

Inte enligt Bert...

http://www.aftonblad...ticle3149348.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Faan gubben.. du som knegare är ju moderat.. :lol:

Enligt min chef så har jag titeln "Behandlingsassistent" och då är jag tjänsteman. Det roliga i detta yrke är att jag gör ungefär följande saker: Städar, packar rum, serverar mat, pratar med personer som är i övre medelåldern men uppför sig som tonåringar, pratar med tonåringar som uppför sig som en person från övre medelåldern, är mamma, är pappa, är syskon, är den som de kommer till när de behöver tröst. Det finns mycket mer jag gör men det skulle ta hela natten att berätta. Det var en person, kvinna, som räknade ut hur många yrken vi representerar i vårt yrke som "Behandlingsassistenter", hon kom fram till 43 stycken. Jag frågade en gång min chef på skoj om jag inte kunde få lön från mina 43 yrken men hon sa bara, med glimten i ögat, att jag är anställd som "Behandlingsassistent". Jag kan väl säga att jag i det senaste valet 2006 röstade blankt, och det beror på att för mig  fanns och finns det inget som faller mig i smaken i dagens politik.

I mitten av 90-talet, hade varit nykter i cirka 5 år, de lärde säger att hjärnan behöver ungefär 5 år på sig att tillfriskna efter alkoholistiskt drickande men för mig har det troligen tagit längre, ja, mycket längre tid att tillfriskna för vem väljer frivilligt att börja med politik när man som jag var cirka 45 år, jag gick alltså med i SAP i Hägersten, kom med i styrelsen i Västertorp där jag med mina 45 år var yngst, de andra var från 67 år upp till döden, de sa i alla fall att det är kul när det kommer ungdomar   :crazy: så det blir lite förnyelse i styrelsen. Jag föreslog på första mötet som handlade om "Hur ska vi få ungdomar mer intresserade av politik. Som representant för "ungdomarna" så föreslog jag att kanske ändra på musikinslaget vid Torgmöten, hur då frågade gamlingarna, jag sa att "jag tror inte att dagens ungdomar lyssnar på Calle Jularbo, Gösta "Snoddas" Norgren, den sjungande samen och Dragspel och så vidare utan det skulle säkert komma mer ungdomar om vi spelade musik som Latin Kings, Eminem, Britney Spears och så vidare. Svaret jag fick: Vi har spelat Dragspel i 40 år och det ska fa´n inte bli någon ändring på det", Gnäll då inte att ungdomarna inte ställer upp, sa jag. Jag stannade ändå kvar där till 1998 då jag gick över till V och blev utsedd att representera Vänsterpartiet i Stockholms Tingsrätt som Nämdeman mellan åren 1998 - 2002. Så som ni märker så har jag ändå lite politisk erfarenhet. Jag var också under några år styrelsemedlem i HGF=Hyresgästföreningen i Hägersten.

  :morgon: gubben :morgon:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vare detta snack om rasism och alla odemokratiska försök pland politiker att tysta ner SD får mig att vilja rösta på dem.

Bara för att man ändra på severiges invadring är man inte rasist :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är icke nöjd med Sveriges invandringspolitik, men det innebär inte att jag kommer att rösta på SD.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Hmm har en känsla av att Buzzen samlar sig för att kommentera tråden. Kan ju ha fel, men jag tror Buzzen har försökt ett par ggr att bemöta siffrorna som presenteras i tråden, men ångrat sig i sista stund.  :yes:      Kom igen nu buzzen... varför ökar sd? (just nu sveriges tredje största parti) Vad är det som gått så här fel?    :wai:

ps/ Skulle också vilja höra svartens kommentarer ds/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bling-Bling, att utropa SD till sveriges 3:e största parti efter en nät-undersökning i en kvällsblaska är nog lite överilat.

Hobbystatistern Arne 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är icke nöjd med Sveriges invandringspolitik, men det innebär inte att jag kommer att rösta på SD.

Naturligtvis inte och samma här.

Har just läst SD's valmanifest för 2006 och tycker att det gamla vanliga rasistiska dravlet lyser igenom.

Inte en fråga kan diskuteras utan återkoppling till invandring. Invandringen är lixom den centrala ondskan i alla frågor.

En Svensk fattigpensionär ska minst ha samma månadspeng som staten skänker till äldre invandrare etc etc.

För SD är orättvisekampen (ni vet den mellan invandrare och svenskar där rassetomtarna menar att invandrarna

får allt och svenskarna inget) det enda centrala. Det handlar fortfarande bara om "vi och dom".

SDs anhängare borde försöka sätta sig ner och på allvar ta till sig ordet "humanitet".

För de som inte förstår ordet finns några synonymer. T.ex "människokärlek", "hänsyn", "förståelse"

och "överseende".

Avsaknaden av dessa är nämligen näst intill total i samtliga diskussioner där SD för fram sina åsikter.

Och i liknande diskussioner här på MPR.

Jag är FÖR mångkultur. Därför vill jag att man gör allt för att bevara och främja det som är Svenskt.

Och jag är FÖR krav, FÖR ett meningsfullare mottagande av flyktingar och FÖR en aktivare integration

av invandrare med konsekvenser för dem som inte vill bli bidragande till sitt nya land.

Men jag driver inte de här frågorna tillsammans med ett underutvecklat och själviskt rassepack med dold agenda.

Alldeles oavsett om det sitter invandrare i styrelsen eller inte.

Om jag röstade på SD så skulle jag kanske hjälpa till och göra en markering, så som Swippe och Thaikaj menar.

Men markeringen skulle vara tvåfaldig.

Visst säger jag kanske att jag inte gillar invandringspolitiken. Men jag kan också säga att jag stöder

SD's främlingsfientlighet. För vem vet vad jag menar med min röst?

Ger jag legitimitet till främlingsfientlighet genom medverkan till ökat förtroende för ett parti som

är främlingsfientligt? Naturligtvis!

Och det vill inte jag medverka till.

Visst.. lyft frågorna.. för de är viktiga. Men gör det på ett vuxet sätt - inte "the bling bling way".   ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

:rules: Ganska oroväckande att (just nu) 26 % av MPR´s medlemmar stödjer enfrågepartiet SD. :no:

   Jag är icke nöjd med Sveriges invandringspolitik som nuvarande och tidigare regeringar har/haft.

men jag röstar inte på SD iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bäste Herr Bling-Bling, att utropa SD till sveriges 3:e största parti efter en nät-undersökning i en kvällsblaska är nog lite överilat.

Hobbystatistern Arne 

Frågor av statistisk karraktär lämnar jag över till svarten att analysera. Han jobbar just nu på en matematisk modell där vi skall försöka "trolla bort" sd helt från mätningen.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Där fick du min kommentar bäste herr jing jing. :)

Angående AB så tar jag jag inte resultatet seriöst. :)

Tack för kommentaren. Hade kanske hoppats på en närmare förklaring varför sd tydligen går framåt. Är det något fel på svenskarna?

"SDs anhängare borde försöka sätta sig ner och på allvar ta till sig ordet "humanitet".

För de som inte förstår ordet finns några synonymer. T.ex "människokärlek", "hänsyn", "förståelse"

och "överseende".

Javisst är det vackra ord.  :cry:

Jag tror fortfarande på att svensken i grund och botten är av hjälpsam natur, och om någon verkligen behöver hjälp så ställer vi alla upp och hjälper till. Jag tror också det är hög tid att se över den kvoterade invandringen! Något har gått fel där.. det verkar vara fel typ av behövande som kommer hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilka relationer J-J och NBZ har men for allmanheten ar det ganska ointressant, dock ar sjalva fragan oerhort interssant och till viss del kontroversiell. Tror att ingen, eller i alla fall valdigt fa ar rasister pa riktigt, mer hobbymobbare, det ar alltid latt att uttrycka sitt missnoja med saker och ting genom att sla ner pa nat man tycker sa dar om. Eller riktigt illa, precis som jag, invandrar politiska misslyckandet med integrationen i Sverige alltsa.

Tror nan verkligen pa allvar att SD skulle fa Sverige pa fotter. VAKNA.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:rules: Ganska oroväckande att (just nu) 26 % av MPR´s medlemmar stödjer enfrågepartiet SD. :no:

   Jag är icke nöjd med Sveriges invandringspolitik som nuvarande och tidigare regeringar har/haft.

men jag röstar inte på SD iaf. 

Ett förtydligande är på plats.. av MPR´s medlemmar ..ska naturligtvis vara  av MPR´s medlemmar som röstat!  :cry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmm har en känsla av att Buzzen samlar sig för att kommentera tråden. Kan ju ha fel, men jag tror Buzzen har försökt ett par ggr att bemöta siffrorna som presenteras i tråden, men ångrat sig i sista stund.  :yes:      Kom igen nu buzzen... varför ökar sd? (just nu sveriges tredje största parti) Vad är det som gått så här fel?    :wai:

ps/ Skulle också vilja höra svartens kommentarer ds/

Jag trodde inte det fanns människor som tog omröstningar på internet på fullaste allvar. Jag hade fel. Fast din logik har ju skenat förut så jag borde kanske inte vara så överasskad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag trodde inte det fanns människor som tog omröstningar på internet på fullaste allvar. Jag hade fel. Fast din logik har ju skenat förut så jag borde kanske inte vara så överasskad.

Filosofera du på gubbe lille.  :sleep: Väck mig när du har något vettigt att komma med.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Javisst är det vackra ord.  :cry:

Förstår inte riktigt hur du kan tycka att dom är vackra när du uppenbarligen inte begriper dem. :)

Quote

Något har gått fel där.. det verkar vara fel typ av behövande som kommer hit.

Förstår inte riktigt vad som är problemet här. Är det "typen" av invandrare som är problemet?

Eller är det det faktum att de kostar pengar? Om det är en ekonomisk fråga så kanske det

inte spelar någon roll vad det är för "typ" av invandrare så länge de bidrar och drar sitt strå till stacken. Eller?

Eller är det så att de som kommer har för stora näsor?

Förtydliga gärna för en förvirrad stackare vilken typ av invandrare det är som kommer hit nu,

och mer precist, vad det är för fel på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Filosofera du på gubbe lille.  :sleep: Väck mig när du har något vettigt att komma med.  :yes:

Surfar du när du sover? Det förklarar ju ett och annat. Nu ska jag låta dig ha din fina tråd i fred.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle du rösta idag om det vore val,  var första frågan i denna tråd. Med alla större Svenska partier medtagna,

och denna tråd handlar inte om Svensk politik,  märkligt tycker jag

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Svenskarna är rasister beror väl helt och hållet på vilken innebörd man ger ordet rasism?

Enligt pk-eliten är minsta antydan till ifrågasättanda av det mångkulturella paradiset detsamma som rasism och då även per automatik lika med nazism! Med denna definition är antagligen drygt 99,9. procent av det Svenska folket rasister och då även nazister!

OM man använder ordets verkliga innebörd blir de Svenska rasisterna troligen mindre än en procent!

Så det är bara för var och en att välja efter vilken innebörd man lägger i ordet rasism!

Swippe!

Du skrev i nr. 37 att kraven har skärpt så att det numera är försörjningsplikt för uppehållstillstånd pga. familjeskäl.

Mig veterligen är så inte fallet, men rätta mig gärna om jag har fel! För en tid sedan var frågan dock uppe om det kanske var rimligt att den som ville ta sin familj till Sverige även skulle tvingas att försörja de nyanlända!

Föga förvånande utbröt ett ramaskri av rasismanklagelser från pk-eliten! Möjligen hamnade detta förslag senare i en utredning som det brukar göra när politikerna vill begrava och glömma en besvärlig fråga!

SD skulle inte få så många röster, eller ens existera om de sju riksdagspartierna inte bar sig åt som strutsar och fullständigt vägrade att se sanningen av den totalt havererade och misslyckade invandringspolitiken!

Det är de sju riksdagspartierna som genom sitt misslyckande har skapat SD.

http://www.svd.se/ny...kel_2047369.svd

Denna sifomätning där SD fick 4,2 procent kommenteras idag Söndag på GP:s ledarsida, den finns ännu inte på hemsidan.

GP skriver att SD:s stöd bland LO-medlemmarna är 6,7 procent!   ( Vänsterpartiet har bara 4,2 procent )

Bland manliga LO:medlemmar stöds SD av 10,2 procent!

DVS att var tionde manlig LO:medlem stöder SD i denna undersökning! Detta är verkligen intressant och ett faktum som torde ge pk-iter och partistrateger skrämselhicka!

Så fort SD kommer på tal brukar all vett och sans försvinna och allt förvandlas till en känslofråga!

Jag hittade denna blogg som enligt mig lugnt och sansat behandlar de sju riksdagspartiernas SD problem!

http://www.metroblog...icle=19.5067480

Denna blogg är i all sin enkelhet väldigt talande!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jing-Jing,

Jag kommenterade det du var ute efter i svar 26 eller 27.

Du verkar i övriga frågor ha bra koll. Hur kan du tro att en undersökning på internet är statistiskt säkerhetsställd? Det ska givetvis vara demografiskt, geografiskt, könsmässigt, klassmässigt och etniskt spritt m m.

Du har givetvis en poäng i att det finns ett allmänt missnöje med invandrarpolitiken i Sverige och den allmäna flatheten(brist på krav). Där är ju Landskrona det tydligaste exemplet på hur det kan gå. Vad som hänt där sedan valet har jag ingen aning om.

Jag tror också att SD får många röster från sossar som inte gillar Mona Sahlin. De längtar tillbaka till Sverige före 70talet, höga bidrag, jobb åt alla. Kryddat med sap sk arbetsmarknadspolitik. Men Sverige och världen ser helt annorlunda nu. Alla svenskar jobbar inte på ett storföretag. Sverige har inte det försprång mot övriga världen som vi hade tack vare att vi slapp andra världskriget. Vi tappar mark, måste satsa mer på utbildning. Jobba hårdare.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Förstår inte riktigt hur du kan tycka att dom är vackra när du uppenbarligen inte begriper dem. :)

Förstår inte riktigt vad som är problemet här. Är det "typen" av invandrare som är problemet?

Eller är det det faktum att de kostar pengar? Om det är en ekonomisk fråga så kanske det

inte spelar någon roll vad det är för "typ" av invandrare så länge de bidrar och drar sitt strå till stacken. Eller?

Eller är det så att de som kommer har för stora näsor?

Förtydliga gärna för en förvirrad stackare vilken typ av invandrare det är som kommer hit nu,

och mer precist, vad det är för fel på dem.

Du förstår inte vad som är problemet?.   :cry:  Har du svårt att läsa av situationen? Sd ökar markant i populäritet och du ser inte problemet.

En normal reaktion borde väl vara, hur och varför ökar sd?

Beträffande tänkta orsaker till missnöjet (stora näsor, eller andra orsaker, så rekommenderar jag att du googlar lite i ämnet, så får du snart svar på tal. Du kan även hitta information kring hedersvåld och omskärelse av småtjejer på amnestys hemsida.

Själv blev jag ganska förvånad att hitta ett antal "svenska" terrorister som på ett eller annat sätt uppmärsammats internationellt. Trodde inte svenskar var terrorister! (Vilket ord vill du jag skall använda här? "människokärlek", "hänsyn", "förståelse" eller "överseende"?

Tja välj du buzzen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...