Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har Lamai64 postat paketet (salvor, oljor, bandage och säkert något mera)på ett thailändskt postkontor, så det kommer väl snart till Korat.

 

Tack Minne00 och Lamai64.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är paketet framme och Naree är mycket glad för innehållet.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är visst allt "strul" med hennes brors död avklarade, och nu kan livet börja återgå till ett mer normalt sånt.

Pop går i sin skola nu och har en timmes extra undervisning varje dag. En moster hämtar Pop från skolan då Naree inte kan för sitt nya arbete. För det får vi betala en slant tillsammans med den extra undervisningen.

Skolan vill inte ha några avbrott pga. operationer så nu vill Naree vänta till lovet i oktober.

Annars var det tänkt något i slutet av denna månad.

Själv tror Naree att operationen i oktober kommer att ta minst en veckas boende i Bangkok, så jag har bett henne ta rätt på om viss eftervård kan ske i Korat. Då tänker jag mest på byte av div. plåster och bandage.

Regnar gör det visst varje dag numera, så jag misstänker att deras liv blir lite för stillasittande hemma i Korat.

Nästa skollov blir ju i mars till maj, så då borde det kunna gå att göra fler ingrepp.

I alla fall är läget stabilt och hoppfullt.

Bandage, krämer och oljor är ju nyss levererade.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Lamai64 postat paketet (salvor, oljor, bandage och säkert något mera)på ett thailändskt postkontor, så det kommer väl snart till Korat.

 

Tack Minne00 och Lamai64.

 

 

 

Leif

 

 

Nemas problemas, jag hoppas bara att det var 2 paket som dök upp med posten!?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

bidrag kommer fortfarande, de som vill  ha en uppdatering angående saldot skicka ett PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej,

varit lite tyst i denna tråden nu ett tag och jag har ingen info att komma med,men ellim63 kanske vet mer hur det ser ut på givarkontot och måste väl kunna få informera om totalsaldot på det svenska kontot,här på thaikontot är saldot ca 20000baht. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hej, på svenska kontot finns nästan 25000kr. :thumbsup:

kommer att skänka lite den 25 denna månad hoppas allt går bra med pop I hennes konto

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer att skänka lite den 25 denna månad hoppas allt går bra med pop I hennes konto

 Hej,  i onsdags förde jag över 20000kr till Driverns konto för lille Pop o 5000kr till Pops mor.

 

Just nu finns det 2771kr på "mitt" konto för lille Pop o sammanlagt har det sen starten kommit in 47771kr! :thumbsup:

 

Leifen ska ju snart åka ner så han o Drivern kommer säkert  inom kort att redovisa vad som hittills har gjorts för lille Pop.

 

Hälsningar Mille.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är nu nere i Korat tillsammans med Pop. Hon har kämpat hårt i skolan med en extra timme varje dag för undervisning.

08.00 - 17.00 är drygt för ett barn.

Läxor varje kväll dessutom och det har gett resultat verkar det som,

för hennes fröken rekommenderade Naree till ett pris för "en bra mamma" som delades ut på drottningens födelsedag under pompa och ståt.

Sex mammor fick detta diplom i en skola med över 3000 elever.

Ska nog erkänna att jag inte riktigt förstår denna händelse men det är ju mycket jag inte förstår om och i Thailand.

Stolt är i alla fall Naree över detta.

 

Den 2 oktober bär det av till Bangkok för operation av Pop och det tar nog en vecka verkar det som.

 

uppdaterar snart igen

 

 

 

Leif

 

De oljor och krämer tillsammans med bandage som levererats från Sverige är verkligen bra och ger resultat för Pop.

När sånt kan användas dagligen är skillnad mot att spara och använda ibland för det är dyrt.

 

Hon växer rejält också, men det är nog stor skillnad i mat mot när hon levde en undangömd tillvaro med mormor i byn utanför Kalasin.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra program på 7:an igår kl. 21.00

http://www.tv4.se/flickan-med-90-brännskador

Saknas ännskador i länken när du får upp webbläsaren så skriv själv i .ännskador och klicka på enter så ska det funka.

Varför funkar inte länken med ett ä på MPR?

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nu nere i Korat tillsammans med Pop. Hon har kämpat hårt i skolan med en extra timme varje dag för undervisning.

08.00 - 17.00 är drygt för ett barn.

Läxor varje kväll dessutom och det har gett resultat verkar det som,

för hennes fröken rekommenderade Naree till ett pris för "en bra mamma" som delades ut på drottningens födelsedag under pompa och ståt.

Sex mammor fick detta diplom i en skola med över 3000 elever.

Ska nog erkänna att jag inte riktigt förstår denna händelse men det är ju mycket jag inte förstår om och i Thailand.

Stolt är i alla fall Naree över detta.

 

Den 2 oktober bär det av till Bangkok för operation av Pop och det tar nog en vecka verkar det som.

 

uppdaterar snart igen

 

 

 

Leif

 

De oljor och krämer tillsammans med bandage som levererats från Sverige är verkligen bra och ger resultat för Pop.

När sånt kan användas dagligen är skillnad mot att spara och använda ibland för det är dyrt.

 

Hon växer rejält också, men det är nog stor skillnad i mat mot när hon levde en undangömd tillvaro med mormor i byn utanför Kalasin.

 

Glädjande att Pop gör sådana framsteg! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har operationen/erna tidigarelagts en månad så på söndag den 1 september åker vi till Bangkok.

Provtagningar den 2/9 och om hon inte har någon influensa i kroppen börjas operationerna den 4/9.

Sen blir dom nog i kvar på sjukhuset i minst en vecka till för läkning och byten av bandage mm.

Själv åker jag till Sverige den 11/9 så det är inte säkert att jag kommer att träffa dom innan jag far.

Dom kommer att bo på sjukhuset och jag på ett hotell i närheten.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kl. 04.30 ringde alarmet på telefonen, så Naree och Pop gjorde sig klara för att fara till sjukhuset som ligger 3 km från hotellet med taxi.

En timme senare var dom där och fick könummer 286, så på onsdag åker dom ännu tidigare.

I Thailand får visst alla kl. 08.00 som tid av sjukhuset och sen kommer man tidigt och börjar köa redan från kl.03.00 och framåt.

Läkarna börjar kl. 08.00 och har rast 12.00 - 13.00.

Kl. 14.30 var dom klara för dagen och hade då besökt tre olika läkare med blodprover mm.

Vilodag för töserna imorgon så på onsdag är det allvar.

 

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Detta har kanske redan besvarats, men tror man att hennes armar/händer kommer bli helt återställda? Har för mig dom såg väldigt tilltygade ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har kanske redan besvarats, men tror man att hennes armar/händer kommer bli helt återställda? Har för mig dom såg väldigt tilltygade ut.

aldrig blir handen (höger) och arm helt återställda, men så länge hon slipper smärta så är det ett bra mål.

Hon har hyfsad funktion i handen men klen styrka men genom att hon växer så förändras läget i hela kroppen.

Går inte att säga hur det är i framtiden. Många operationer kommer att krävas.

Nu känns det som att allt går rätt väg för tösen mot ett normalare liv.

Flytten och få en kompis i grannhuset värderar jag väldigt mycket samt en bra skolgång jämfört när hon bodde ensam med mormor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Denna tråden skapades 10 februari förra året,så nu är det snart ett år vi har kunnat följa lilla Pop och hennes öde.Leifen har nog lite bilder från senaste tiden han kan lägga upp så vi inte glömmer,och kanske info om kommande operationer.   

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kenneth4618

Har varit lite dåligt med uppdateringar ett tag. Är det några som sätter in en slant fortfarande

eller har det fallit i glömska ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit lite dåligt med uppdateringar ett tag. Är det några som sätter in en slant fortfarande

eller har det fallit i glömska ??

 

Klart att de sändes in ett månadsbidrag!

 

Satte om överföringar så nu till kommande 6 månader.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, på "mitt" konto för pop finns just nu 22 355 kronor o 47 öre. anledningen till det ojämna beloppet är räntan som blev 68.47kronor.

 

pengar kommer in framför allt runt månadsskiften!        

 

                                                  

                                   hälsningar mille!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Inför den förestående operationen skall 80.000baht överföras till Pop och har antagligen redan gjorts av Ellim63 från sponsorkontot. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför den förestående operationen skall 80.000baht överföras till Pop och har antagligen redan gjorts av Ellim63 från sponsorkontot. 

Hej, 80.000baht överfördes i torsdags o nu finns det 6 975.47 kr kvar på "mitt" konto för Pop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Ellim63,det behövs troligen 20-25000baht ytterligare,återkommer när kvitton och info kommit mig tillhanda.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...