Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det känns bra att börja sin karriär här på forumet med en behjärtansvärd gärning. Jag har så klart lämnat mitt bidrag.

Built for comfort, not for speed

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten uppdatering.

Jag fick ett trevligt mail idag.

Naree har varit upp till byn i Kalasin i helgen. På hemresan till Korat följde lille Pop med och hon bor numera med sin mamma i Korat.

I "eget" hus. Pop mår bra och är väldigt lycklig just nu. Att få bo med sin egen mamma är viktigt för Pop, är jag säker alla förstår.

 

Det verkar lösa sig också bra med ny skola, och Pop får börja redan nu på prov i en skola nära hemmet.

Den 20 februari får vi veta hur mycket det kommer att kosta. Ett förskott på 700 bath för mat i en månad har Naree betalt.

Nu är det bara att hålla tummarna och att det löser sig, samt att Pop kan få lite extra privat undervisning under aprillovet.

 

Jag skickade ned 46000 bath idag så Naree har startpengar till mediciner och skolavgift.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten uppdatering.

Jag fick ett trevligt mail idag.

Naree har varit upp till byn i Kalasin i helgen. På hemresan till Korat följde lille Pop med och hon bor numera med sin mamma i Korat.

I "eget" hus. Pop mår bra och är väldigt lycklig just nu. Att få bo med sin egen mamma är viktigt för Pop, är jag säker alla förstår.

 

Det verkar lösa sig också bra med ny skola, och Pop får börja redan nu på prov i en skola nära hemmet.

Den 20 februari får vi veta hur mycket det kommer att kosta. Ett förskott på 700 bath för mat i en månad har Naree betalt.

Nu är det bara att hålla tummarna och att det löser sig, samt att Pop kan få lite extra privat undervisning under aprillovet.

 

Jag skickade ned 46000 bath idag så Naree har startpengar till mediciner och skolavgift.

 

 

Leif

Vad glad man blir har skänkt en summa pengar till pop och känner mig mycket gladare kan bara hoppas allt med insamlingen går bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa, jag måste bara skriva att när jag gick in på kontot till Pop för en liten stund sen hade 22 personer skänkt 12300kr tillsammans!!!!

 

FANTASTISKT tycker jag, jag kommer att skriva en lista med nick så fort jag kan.

 

MVH mille

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, då har man donerat en slant till Pop, känns bra att kunna bidra med ngt som går direkt till behövande. Håll oss uppdaterade hur det går med allt. Kan även tänka mig att donera mera lite längre fram då det kommer troligtvis att behövas.

 

/H

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa, jag måste bara skriva att när jag gick in på kontot till Pop för en liten stund sen hade 22 personer skänkt 12300kr tillsammans!!!!

 

FANTASTISKT tycker jag, jag kommer att skriva en lista med nick så fort jag kan.

 

MVH mille

Detta är fantastiskt tycker jag också med dessa givmilda härliga medmänniskor.

Jag har fått förfrågningar från olika håll angående ett konto här i Thailand pga. några inte vill eller kan skicka till det svenska.Några ville också ge kontanta medel som jag då sätter in på kontot,är det medlemmarnas mening att jag gör detta.    

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är fantastiskt tycker jag också med dessa givmilda härliga medmänniskor.

Jag har fått förfrågningar från olika håll angående ett konto här i Thailand pga. några inte vill eller kan skicka till det svenska.Några ville också ge kontanta medel som jag då sätter in på kontot,är det medlemmarnas mening att jag gör detta.    

Ett konto i Thailand står högt på önskelistan, och kan du ta tag i det så blir i alla fall jag väldigt glad.

Praktiskt också för ellim63 att överföra till när vissa saker skall betalas.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig läsning, de tårar av smärta och avsky som tidigare kom har ersatts med tårar av glädje och berördhet, MAN BLIR BARA SÅ J-A GLAD!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Pop gjort sina första dar i nya skolan, men jag vet inte hur det går där tillsammans med andra barn.

Den 17 februari skall visst Pop testas igen för att beslut om hon får stanna där eller inte.

Rektor eller direktör verkar vilja hjälpa till, så någon form av gåva blir det nog.

Mycket man inte förstår.

Naree jobbar inte denna vecka för Pops skull och har hyrt in någon som levererar hennes varor.

En egen säng behöver Pop, och jag är ganska säker vem som får flytta ut ur det sovrummet. :ahh: Det enda med AC.

Hon klarar knappast av att sova ensam. April i ett rum utan AC blir en utmaning för mig.

Naree sa att hon skulle beställa de mediciner och produkter som behövs i morgon.

Glädjen är stor i Korat...

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har även familjen B747 skickat ett bidrag till den stackars tjejen.Fler bidrag kommer det är ett som är säkert!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

dessa medlemmar har hittills skänkt pengar till lille Pop. :thumbsup:

 

Leifen

 

trajja

 

Fritz

 

Frisk

 

Bästitest

 

FANTASY

 

Skalis

 

Losforever

 

Prutten

 

Tumordoc

 

Reka

 

Sweeex

 

Måne

 

Stefan5300

 

Bigboss

 

Dinkel

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45

 

Moo daeng

 

ellim63

 

Kenneth4618

 

Pop b

 

Matthew

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01

 

B747

 

Thongniam

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Konto för givare som vill bidraga på ett thaikonto kan anteckna detta som öppnades idag i mitt namn Kent Karrdin på Siam Commercial Bank 946-245197-2       Swftcod vid insättning från utlandet är: SICOTHBK.

 

Ange "nick" vid insättning så dokumenterar jag,insättning från utlandet kan ta 3-5 dagar,jag stämmer av bankboken veckovis.

 

Om någon modd kan skriva in detta nummret på första sidan så alla kan hitta så är det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står nummret också i min signatur under ellims,och ett förskottstack till alla givare å Pop,Naree och Leifens vägnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

en uppdatering angående bankkontot till lille Pop.... saldo just nu är 15505kr! :thumbsup:

Verkligen imponerande !  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick idag se Pop för första gången i en video-chat. Dock i dålig kvalité.

Hon såg lycklig i sitt nya liv, och när hon visade det röda hjärta  i papp hon gjort själv för min skull, fick man gåshud.

Även en röd ros visade hon fram. Kärleksförklaring kanske? Rörd blev jag i alla fall.

 

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter tråden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter tråden

Kom igen gubbar och gummor.En liten slant kan ni väl avvara till det lilla livet?Många bäckar små..

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...