Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

@Minne00.

Jag skickar bildfilerna i kväll till dig.

 

Någon risk att skicka direkt till Thailand?, tänkte mest på tull och sånt.

Jag kan också ta med mig själv med från Sverige.

Nästa resa 20 augusti för mig.

 

För utgifter utlagda i Sverige finns pengar hos Ellim63.

 

Jag kan PM:a Narees address om nu vi vill testa att skicka direkt.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

@Minne00.

Jag skickar bildfilerna i kväll till dig.

 

Någon risk att skicka direkt till Thailand?, tänkte mest på tull och sånt.

Jag kan också ta med mig själv med från Sverige.

Nästa resa 20 augusti för mig.

 

För utgifter utlagda i Sverige finns pengar hos Ellim63.

 

Jag kan PM:a Narees address om nu vi vill testa att skicka direkt.

 

 

Leif

 

Det låter bra att testskicka direkt till Naree så slipper vi mellanhänder.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Minne00.

Jag skickar bildfilerna i kväll till dig.

 

Någon risk att skicka direkt till Thailand?, tänkte mest på tull och sånt.

Jag kan också ta med mig själv med från Sverige.

Nästa resa 20 augusti för mig.

 

För utgifter utlagda i Sverige finns pengar hos Ellim63.

 

Jag kan PM:a Narees address om nu vi vill testa att skicka direkt.

 

 

Leif

Toppen!

 

Visst finns det en liten risk när det gäller tull, det beror på hur tullen är i Thailand, jag har fått hem 19 paket från dhgate.com utan att någon reagerat, de skickas med china eller hongkong mail, det tar ett tag innan det kommer fram. Det är alltid märkt som en gåva. Skulle det tillkomma tullavgifter så står jag givetvis för dem också! Håller på att bearbeta säljaren, hoppas att han kan ge lite rabatt eller skicka en laddning själv :) 500sek för fem flaskor Rose Hip Oil a 50 ml.

Kan väl få vara mitt sätt att bidra utan att pengarna skall gå via ett konto.

 

Syrran skrev något om kompression, är det något man behöver material till?

 

20 augusti blir definitivt ett datum att hålla i huvudet då :) Skall se vad jag kan åstadkomma tills dess... finns et något annat som skulle berika hennes liv, annat än medikamenter och pengar? Vad brukar barn i den åldern gilla att göra? se på film? spela dataspel eller konsoll, hoppa rep.. jag är helt lost!!

 

Pedagogiskt språk material. hm... har en väninna som jobbar med många utländska elever, skall hör om hon har något bra tips :)

Skriver Pop? typ på ett tangentbord? Hon kan ju skriva in vilken mening hon vill på google translate och sedan få datorn att läsa upp det på engelska för henne... det är så jag jobbar med att lära mig Thai... varken pedagogiskt eller roligt men kanske kan vara kul att testa :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Salvan i 14g förpackning verkar verkligen att löna sig att köpa i Sverige och jag kan inte se att den på något sätt skulle vara förbjuden att ta med sig ner, jag skall kolla om jag kan få ett recept för då är priserna som följer

 

Förpackningsinformation

Kräm   
50 gram tub, receptfri, AD, 62:50, F
10 x 50 gram tub, receptfri, AD, 320:50, F
100 gram tub, receptfri, AD, 85:50, F

 

Skall se om jag kan hitta så att den skickas direkt!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Salvan i 14g förpackning verkar verkligen att löna sig att köpa i Sverige och jag kan inte se att den på något sätt skulle vara förbjuden att ta med sig ner, jag skall kolla om jag kan få ett recept för då är priserna som följer

 

Förpackningsinformation

Kräm   

50 gram tub, receptfri, AD, 62:50, F

10 x 50 gram tub, receptfri, AD, 320:50, F

100 gram tub, receptfri, AD, 85:50, F

 

Skall se om jag kan hitta så att den skickas direkt!

 

Du är en pärla Minne00.

 

Såg när Pop var här att hon gillar att rita och måla och var riktigt duktig på det

Link to comment
Dela på andra sajter

Rita och måla :) Det kan vi ju absolut göra något av!

 

Satt just och pratade med en kompis och vi kom fram till att vi skulle kunna göra en engelskakurs för Pop själva. eller ja... jag kommer att behöva lite hjälp men.. i princip så skall vi kunna göra en kurs i PP...

 

Jag har en frivillig Britt och en frivillig Thai för talet . , jag älskar att leta bilder och knepa och knåpa så det skall nog lösa sig det jag skulle behöva hjälp med är 

1 Relevanta substantiv

2 Relevanta Verb

3 Relevanta adjektiv

4 Meningar som är vanligt förekommande

 

Men det hänger ju så klart på att de har en dator.. har ni i så fall lust att hjälpa mig att hitta relevanta ord? Det lär ju inte vara samma som här hemma.. har väldigt svårt att tänka mig ett svenskt barn som längtar efter regn till exempel..

 

Är jag helt ute och cyklar eller.?????

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pratat med Minne00 idag, och hon har redan fått rätt på en del råd och svar via sina "kontakter" inom sjukvård och brännskador.

Första försändelsen om rekomenderade salvor redan på väg till Naree som gåva.

Minne00 är driftig, oblyg och initiativrik.  :14:  :14:  :14:  :thumbsup:

 

Bara att tacka henne, och fortsätter hon så här får vi snart samla stålar till frakten av en sjöcontainer.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pratat med Minne00 idag, och hon har redan fått rätt på en del råd och svar via sina "kontakter" inom sjukvård och brännskador.

Första försändelsen om rekomenderade salvor redan på väg till Naree som gåva.

Minne00 är driftig, oblyg och initiativrik.  :14:  :14:  :14:  :thumbsup:

 

Bara att tacka henne, och fortsätter hon så här får vi snart samla stålar till frakten av en sjöcontainer.

 

Leif

Ett mycket hedervärt initiativ av Minne00.Det visar på att vi svenskar har ett stort hjärta.Jag står upp och bugar för dig Minne00 :ok:  :wai:  :wai:  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

vad jag har förstått så använder de en mjukgörande kräm som heter "Hirudoid

Enl. Minne00 så är visst denna salva inte så lämplig på ett barn med brännskador och ärrbildningar. Medlet används mest för äldre personer med åderbrocksproblem.

Sån här information är viktig och här kan MPR vara en stor resurs i faktainsamlande.

Thailändare köper nästan all sin medicin och annat direkt på apotek och sällan på inrådan av läkare eller förskrivna recept.

Släkt, vänner den lokale apotekaren och naturligtvis TV-reklam har större påverkan på val av produkter.

Jag tror mig förstått att Naree börjat lyssna på mitt tjat och att få läkarrekomendationer före sin mosters råd.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen                                   Khemmarat

 

trajja x 3                               Da Toolbox

 

Fritz                                      Rthai 68

 

Frisk x 3                               Nitramj 77

 

Bästitest x 3                       "Överföring"

 

FANTASY                            Thure

 

Skalis                                  Stefan

 

Losforever x 3                    UdonMicke

 

Prutten x 2                          mangokid

 

Tumordoc                           Wavis

 

Reka                                    Budon

 

Sweeex x 3                         Mikedo58

 

Måne x 2

 

Stefan5300 x 3

 

Bigboss x 4

 

Dinkel x 2

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45 x 3

 

Moo daeng

 

ellim63 x 3

 

Kenneth4618 x 3

 

Pop b

 

Matthew x 2

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01 x 3

 

B747 x 3

 

Thongniam x 2

 

Wermland x 3

 

Nicebeaver

 

Tetra

 

Hua-Hin x 2

 

Troll x 2

 

Stickan

 

Pasak

 

M9325 x 3

 

Jocko 53 x 5

 

Hbg maxie x 2

 

Knasen

 

Ban99arne

 

amja x 2

 

Peolito

 

Micke N x 2

 

wUThai

 

burrabus x 2

 

Lamai64

 

koratbengt

 

khun-petch x 2

 

elephant x 2

 

Hejsan

 

Krafta

 

Bonden

 

audirs2

 

Rowa

 

BoPenJang

 

BAXARN x 2

 

RoiET

 

strdd x 2

 

Lookmoo

 

Hamnoi

 

"Överföring För pop"

 

Har uppdaterat listan, nu finns det 14227 kr på kontot till lille Pop! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har räknat rätt så har sedan den 11/2-2013 mer än 34000kr skänkts av 73 MPR-medlemmar, sedan är det även bidrag insatta på Driverns konto i Thailand..

 

                                                        Fantastiskt tycker jag! :14:  :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, allt jag gjort hittills är att prata lite med folk och skicka tre tuber mjukgörande kräm.

Jag har tidigare arbetat med sponsring så jag är ganska bra på att formulera mig och inte blyg när det gäller att ta kontakt. Mycket av det jag har i pipelinen har jag skickat iväg via mail, massmail :) Går ganska fort...

Tycker att det är lika roligt att försöka som att lyckas :) 

Alla jag pratar med är så goa och trevliga, flera har frågat efter kontonumret för insättning till Pop, får jag lämna ut det?

 

Är det någon som känner en massageterapeut som är aktiv och har f-skatt? Där skulle vi kunna fixa oljan till bra mycket bättre priser (tipset från lokala hälsokostbutiken.)

Nu skall jag ta en paus, fixa mina naglar, googla runt efter import av billiga linser... och sedan är det påt igen i morgon, jätteroligt!!!!

 

Får väl se om mitt paket kommer fram. kostade inte alls en massa att skicka och det var ju roligt för då kan man ju skicka ner lite annat också. sådant som inte har med brännskador att göra men kanske... konstnärsmaterial eller ngt.

 

Ha det bäst nu gänget!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, allt jag gjort hittills är att prata lite med folk och skicka tre tuber mjukgörande kräm.

Jag har tidigare arbetat med sponsring så jag är ganska bra på att formulera mig och inte blyg när det gäller att ta kontakt. Mycket av det jag har i pipelinen har jag skickat iväg via mail, massmail :) Går ganska fort...

Tycker att det är lika roligt att försöka som att lyckas :)

Alla jag pratar med är så goa och trevliga, flera har frågat efter kontonumret för insättning till Pop, får jag lämna ut det?

 

Är det någon som känner en massageterapeut som är aktiv och har f-skatt? Där skulle vi kunna fixa oljan till bra mycket bättre priser (tipset från lokala hälsokostbutiken.)

Nu skall jag ta en paus, fixa mina naglar, googla runt efter import av billiga linser... och sedan är det påt igen i morgon, jätteroligt!!!!

 

Får väl se om mitt paket kommer fram. kostade inte alls en massa att skicka och det var ju roligt för då kan man ju skicka ner lite annat också. sådant som inte har med brännskador att göra men kanske... konstnärsmaterial eller ngt.

 

Ha det bäst nu gänget!

helt ok för mig att lämna ut kontonumret /mille

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har räknat rätt så har sedan den 11/2-2013 mer än 34000kr skänkts av 73 MPR-medlemmar, sedan är det även bidrag insatta på Driverns konto i Thailand..

 

                                                        Fantastiskt tycker jag! :14:  :thumbsup: 

 

Härligt.

 

Fantastiskt bra av er som sköter det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det kompressions bandage på väg hem till mig :) Vet inte mycket mer än att det är i två storlekar så att det hänger med när hon växer, 10 meter per rulle. Sponsrat av BSN Medical AB, det tackar vi för!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon i GBG som har något de vill skicka med när jag skickar nästa paket? 

Helst något roligt, som för tankarna bort från att det kommer salvor och mediciner från sverige.

Vad finns det för roligt för barn här som inte finns i Thailand? ..

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad säger man, men tack för det jobb du gör.

Skickade ett litet bidrag för här tror jag att pengarna gör nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad säger man, men tack för det jobb du gör.

Skickade ett litet bidrag för här tror jag att pengarna gör nytta.

Självklart kommer pengarna att komma till stor nytta ... det är bara det att jag har bra mycket mer tid än pengar..

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kommer pengarna att komma till stor nytta ... det är bara det att jag har bra mycket mer tid än pengar..

Tycker du gör en underbar insats!

Du verkar ju ha kunskaper och kontakter nog att kunna göra en verklig och direkt nytta. :14:

Vi som inte har dom får väl betala in efter förmåga, har aldrig varit med i nån sådan här insamling, men dom där bilderna kunde jag inte motstå.

Har alltid tyckt att det har varit bättre att donera på plats och inte genom någon organisation, men det här blir ju detsamma.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Har lagt in en liten betalning. Liten är den men inlagd som månadsbetalning utan slutdatum.

Hoppas på det bästa för den lilla söta tjejen.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Jag skulle kunna kunna gå ut på min Facebook och be folk skänka en liten summa per månad och få ihop 5-10 kompisar både i Sverige och Thailand som skänker en liten månadspeng på stört.

Men det känns lite vanskligt att beskriva situationen och lite vanskligt att "stjäla" bilder härifrån och lite vanskligt att inte veta vilken publicitet Pop vill ha.

Kan ingen som är bra på att fixa skrifter och textet skapa en "officiell" presentation som först godkännes av Leif och Pop's mamma. Texten ska gärna ha kontonummer i Thailand och Sverige och gärna med IBAN nummer eller vad det heter för internationella bidragsgivare.

Tycker texten bör beskriva nuläget och vad pengarna ska användas till. Krämer Skola operationer och gärna med datum osv.

Säker på att jag kan ragga ett antal engagerade bidragsgivare på det sättet.

Om det sprider sig i flera led blir ju effekten av en liten peng mycket större!!

Kanske informationen som man refererar till ska ligga på en officiell POP facebooksida? Tror man kan få stor kompis till kompiseffekt på det viset.

Tror att en officiell vårdplan med en väl beskriven budget för vård, skola, verktyg etc och en officiell plan över planerade utgifter tror ökar antal bidragsgivare i ledet utanför MPR.

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag skulle kunna kunna gå ut på min Facebook och be folk skänka en liten summa per månad och få ihop 5-10 kompisar både i Sverige och Thailand som skänker en liten månadspeng på stört.

Men det känns lite vanskligt att beskriva situationen och lite vanskligt att "stjäla" bilder härifrån och lite vanskligt att inte veta vilken publicitet Pop vill ha.

Kan ingen som är bra på att fixa skrifter och textet skapa en "officiell" presentation som först godkännes av Leif och Pop's mamma. Texten ska gärna ha kontonummer i Thailand och Sverige och gärna med IBAN nummer eller vad det heter för internationella bidragsgivare.

Tycker texten bör beskriva nuläget och vad pengarna ska användas till. Krämer Skola operationer och gärna med datum osv.

Säker på att jag kan ragga ett antal engagerade bidragsgivare på det sättet.

Om det sprider sig i flera led blir ju effekten av en liten peng mycket större!!

Kanske informationen som man refererar till ska ligga på en officiell POP facebooksida? Tror man kan få stor kompis till kompiseffekt på det viset.

Tror att en officiell vårdplan med en väl beskriven budget för vård, skola, verktyg etc och en officiell plan över planerade utgifter tror ökar antal bidragsgivare i ledet utanför MPR.

Med vänlig hälsning,

Har också tänkt i dom banorna, men har för mig att Pop´s mamma ville hålla det litet.

Det kan ju ha ändrats, fråga Leifen först.!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har också tänkt i dom banorna, men har för mig att Pop´s mamma ville hålla det litet.

Det kan ju ha ändrats, fråga Leifen först.!

Mvh

Amja

Hej. Ja frågan ovan är väl egentligen ställd till Leif men också förfrågan om någon nappar på att göra en skrift, engagera sig i FaceBookSida etc.

Gör inget förhastat :) Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Ja frågan ovan är väl egentligen ställd till Leif men också förfrågan om någon nappar på att göra en skrift, engagera sig i FaceBookSida etc.

Gör inget förhastat :) Med vänlig hälsning,

Nog har jag både tid (sjukskriven) och vilja, men som sagt det måste komma från rätt håll. Det är ju inte alla som vill ligga på FB eller något sånt.

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...