Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

Det fortsätter att komma in pengar på kontot för lille Pop, ska försöka uppdatera listan under dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det fortsätter att komma in pengar på kontot för lille Pop, ska försöka uppdatera listan under dagen.

Det låter underbart.

Hon behöver det lilla vi kan ge till henne.

Varje månad.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen                                    Khemmarat

 

trajja x 3                                Da Toolbox

 

Fritz                                        Rthai 68

 

Frisk x 3                                 Nitramj 77

 

Bästitest x 3                          "Överföring"

 

FANTASY                               Thure

 

Skalis                                     Stefan

 

Losforever x 3                       UdonMicke

 

Prutten x 2

 

Tumordoc

 

Reka

 

Sweeex x 2

 

Måne x 2

 

Stefan5300 x 3

 

Bigboss x 3

 

Dinkel x 2

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45 x 3

 

Moo daeng

 

ellim63 x 3

 

Kenneth4618 x 3

 

Pop b

 

Matthew x 2

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01 x 3

 

B747 x 2

 

Thongniam x 2

 

Wermland x 3

 

Nicebeaver

 

Tetra

 

Hua-Hin x 2

 

Troll

 

Stickan

 

Pasak

 

M9325 x 2

 

Jocko 53 x 4

 

Hbg maxie x 2

 

Knasen

 

Ban99arne

 

amja x 2

 

Peolito

 

Micke N x 2

 

wUThai

 

burrabus x 2

 

Lamai64

 

koratbengt

 

khun-petch x 2

 

elephant x 2

 

Hejsan

 

Krafta

 

Bonden

 

audirs2

 

Rowa

 

BoPenJang

 

BAXARN x 2

 

RoiET

 

strdd x 2

 

Lookmoo

 

Hamnoi

 

"Överföring För pop"

 

                                                                Har uppdaterat listan, nu finns det 12327 kr på kontot till lille Pop! :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick äran att få träffa Pop efter träffen på Caffe pittini samt att få dela resten av kvällen med familjen och jag kan bara intyga att Pop är en mycket underbar och livfull tjej trotts det som har hänt och är värd ett bättre öde. Ska självklart ta tag och skicka en donation när jag kommer hem och har en bättre och stabilare lina.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Fabben, detta blir nog en jävla lång tård! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

hemma nu efter en kort långresa och såg att "Acdc" skickat ett bidrag till thaikontot,tack för det  

Link to comment
Dela på andra sajter

En hundring var från oss alla här skulle garantera hennes behandling för lång tid framöver 100 x 6000.Tänkvärt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu så segt internet att det är svårt att uppdatera läget i bilder.

Under songkran står Thailand inte stilla, som de flesta känner till men inget fungerar normalt.

I alla fall så går hon extra i skolan under lovet de dagar som det är öppet.

Pop växer snabbt nu enligt Naree till skillnad mot tidigare, men det är normalt för barn så miljöombytet behöver inte vara skillnaden.

Bortskämd är väl risken att hon blir.

Hoppas Naree får kontakt med något sjukhus som göra några ingepp i ansiktet inom närmsta tiden.

Pop har stora problem med att öppna munnen tillräckligt för att äta, hon får ont när huden inte räcker till.

Själv kommer jag hem den 21 april, och då är planen att lägga in mer bilder och även starta någon ny tråd om Pop.

Nu har hon också träffat ett antal MPR gubbar och blivit en liten kändis denna månad.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen                                    Khemmarat

 

trajja x 3                                Da Toolbox

 

Fritz                                        Rthai 68

 

Frisk x 3                                 Nitramj 77

 

Bästitest x 3                          "Överföring"

 

FANTASY                               Thure

 

Skalis                                     Stefan

 

Losforever x 3                       UdonMicke

 

Prutten x 2                            mangokid

 

Tumordoc                             Wavis

 

Reka

 

Sweeex x 2

 

Måne x 2

 

Stefan5300 x 3

 

Bigboss x 4

 

Dinkel x 2

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45 x 3

 

Moo daeng

 

ellim63 x 3

 

Kenneth4618 x 3

 

Pop b

 

Matthew x 2

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01 x 3

 

B747 x 3

 

Thongniam x 2

 

Wermland x 3

 

Nicebeaver

 

Tetra

 

Hua-Hin x 2

 

Troll

 

Stickan

 

Pasak

 

M9325 x 3

 

Jocko 53 x 4

 

Hbg maxie x 2

 

Knasen

 

Ban99arne

 

amja x 2

 

Peolito

 

Micke N x 2

 

wUThai

 

burrabus x 2

 

Lamai64

 

koratbengt

 

khun-petch x 2

 

elephant x 2

 

Hejsan

 

Krafta

 

Bonden

 

audirs2

 

Rowa

 

BoPenJang

 

BAXARN x 2

 

RoiET

 

strdd x 2

 

Lookmoo

 

Hamnoi

 

"Överföring För pop"

 

                                                                Har uppdaterat listan, nu finns det 13177 kr på kontot till lille Pop! :thumbsup: 


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

har precis gjort en överföring på 20.000 bath till Naree för inköp av salvor och övriga mediciner i större förpackningar, som skall hålla ner styckepriset, och förväntar mig kvitton på dessa inköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var det absolut värsta jag nogonsin läst. Jag satt igår och läste allt men fick avbryta

flera gånger då tårarna kom. Det finns inte ord för det som hänt, jag är en otroligt barnkär pappa

och vi har en dotter , hon är 17 år idag, som är mitt allt. När hon var 5 år så brände hon sig illa på vaden

på avgasröret, ja det var mitt fel. Idag hor hon ett fult brännmärke bak på vaden som är ca 1 dm långt

som hon har lite komplex för. När detta hände hade hon väldiga smärtor första dagarna och jag bannade mig själv varje dag.

Jag kan förstå vilka enorma smärtor POP måste ha haft. Lite skämtsamt i all tragik kan man här snacka om "spik i foten"

Jag kommer att fortsätta att följa denna tråd och önskar POP och hennes familj all lycka i världen

Jag har idag gjort min första insättning och kommer att fortsätta med det.

 

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterar med lite bilder av Pops skador, för att ge en syn på vad som är hennes behov utvärtes.

 

Min uppskattning är att det är 1/3 av överkroppens hud som är skadat.

 

post-7697-0-18067900-1366647690_thumb.jp

 

Hals och ansikte har mycket skadat.

 

post-7697-0-55930200-1366647829_thumb.jp

 

post-7697-0-60305200-1366647910_thumb.jp

 

post-7697-0-34807800-1366647954_thumb.jp

 

post-7697-0-75880600-1366648014_thumb.jp

 

 

 

Leif

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt sällan det händer, nästan aldrig faktisk, men när jag ser bilderna ovan gråter jag! Det är så fruktansvärt hemskt att se och förstå vad denna oskyldiga lilla tös har genomlidit!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket krämer varje dag och dom är mycket bra, skinnet blir mjukt och fint.

 

 

 

post-7697-0-85794800-1366652089_thumb.jp

 

 

post-7697-0-17608800-1366652126_thumb.jp

 

post-7697-0-51231400-1366652179_thumb.jp

 

 

post-7697-0-36352500-1366652242_thumb.jp

 

Tur att mamma och jag får hjälp med att köpa sånt. Tack MPR

 

 

Här ifrån tar man mina reservdelar.

 

post-7697-0-65494300-1366652455_thumb.jp

 

 

Hälsar Pop

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterar med lite bilder av Pops skador, för att ge en syn på vad som är hennes behov utvärtes.

 

Min uppskattning är att det är 1/3 av överkroppens hud som är skadat.

 

attachicon.gifDSC_0021.JPG

 

Hals och ansikte har mycket skadat.

 

attachicon.gifDSC_0022.JPG

 

attachicon.gifDSC_0507.JPG

 

attachicon.gifDSC_0510.JPG

 

attachicon.gifIMG_6272.JPG

 

 

 

Leif

 

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva när man inte på något sätt kan förstå det fysiska och psykiska lidande hon fått stå ut med. Vill bara ge allt beröm till dig för allt du gör för denna tjej. Det är verkligen en beundransvärd insats och du kan vara helt övertygad om att ditt engagemang verkligen betyder mycket för henne.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har faktiskt inget minne av olyckan så det psykiska från den händelsen är försumbar.

Viktigt att inte ta upp det med henne.

Allt om hur hon kommer att behandlas av andra barn i skolan kan vara värre psykiskt.

Om det vet jag inget men vet ju hur svenska barn kan mobba avvikande.

Hennes nya skola i Korat har nästan 4000 elever och det är 42 elever i hennes klass.

Att nu få bo heltid med sin mamma är nog det bästa för hennes välbefinnande och psyke.

Hon är aktiv, smart och självförtroendet är just nu på topp.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att läsa Leifen!

Vill bara att hon får det bättre.

Hon behöver allt stöd vi alla kan ge henne.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med sjukgymnastik och arbetsterapi i Thailand?

Kanske kan jag genom drottning Silvlias barnsjukhus där jag har lite kontakter få nedskrivet vad som är bra att tänka på ..

 

Jag tvivlar verkligen inte på läkare mm i Thailand men vet att det är väldigt mycket man kan göra hemma i vardagen som underlättar både för stunden och  i långa loppet.

 

Pengar kommer när lönen kommer!!!!!!!!!!

 

Finns det verkligen inget vi kan skicka ner i form av sjukvårdsmaterial som kan hjälpa tlll att dämpa kostnaderna? Kontakterna finns HÄR hos mig och säkert hos flera andra.

 

Leifen... har du kvar min mailadress så maila mig bilderna så tar jag med dem till brännskadeenheten på SU!!!!!!

Jag kan inte titta på bilderna... kan bara inte. det gör så ont!!!!!!!!!!! Och då sitter jag ändå här helt oskadd!!!!!!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med sjukgymnastik och arbetsterapi i Thailand?

Kanske kan jag genom drottning Silvlias barnsjukhus där jag har lite kontakter få nedskrivet vad som är bra att tänka på ..

 

Jag tvivlar verkligen inte på läkare mm i Thailand men vet att det är väldigt mycket man kan göra hemma i vardagen som underlättar både för stunden och  i långa loppet.

 

Pengar kommer när lönen kommer!!!!!!!!!!

 

Finns det verkligen inget vi kan skicka ner i form av sjukvårdsmaterial som kan hjälpa tlll att dämpa kostnaderna? Kontakterna finns HÄR hos mig och säkert hos flera andra.

 

Leifen... har du kvar min mailadress så maila mig bilderna så tar jag med dem till brännskadeenheten på SU!!!!!!

Jag kan inte titta på bilderna... kan bara inte. det gör så ont!!!!!!!!!!! Och då sitter jag ändå här helt oskadd!!!!!!

 

 

Hej Minne00,

 

vad jag har förstått så använder de en mjukgörande kräm som heter "Hirudoid",nu vet inte jag något om läkemedel eller vad som är bra.Här kostar en tub på 14 gram 85 bath,nu får ju inte prislappen styra vad som är bra för Pop och hennes välbefinnande,men tips är alltid bra.Finns kanske naturläkemedel som är dokumenterat bra? 

 

Det Leifen skrev om Pops självförtroende och sprudlande glädje kan jag skriva under på,när de var här och hälsade på så såg vi just detta.  

Link to comment
Dela på andra sajter

@Minne00.

PM till mig om addressen så skickar jag bilderna.

Krämer och oljor för huden är jag ingen expert på, men det är produkter som används av alla kvinnor och ingen direkt receptbelagd medicin.

Rosenolja på 30 ml per flaska används pris 1000bath

 

 

post-7697-0-60120800-1366687805_thumb.jp

 

 

Nu hjälper Driverns fru Joy till med att hitta produkter till bättre priser för inköpen.

Kan vi hitta produkter i Sverige så vore det toppen, men prismässigt kanske det inte går att konkurera.

 

Hjälpmedel behöver hon direkt inte då kroppen fungerar.

Pedagogiska hjälpmedel för att lära sig engelska vore bra.

 

 

 

Leif

 

 

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hett tips är att kolla in dhgate.com... hysteriskt mycket till billiga priser och med fri frakt. Jag kan beställa här ifrån och skicka ner om jag får en adress dit man kan skicka paket, de kommer rekommenderade så jag tror att det krävs ett namn och att personen i fråga kan legitimera sig.

 

Jag har pratat med min syster idag på morgonen, hon är arbetsterapeut och har arbetat i 10 år med brännskadade barn. Hon var givetvis förskräckt över vad som hänt Pop men var väldigt  imponerad över hur långt hon kommit i läkandet samt hur mycket hon kan göra!!!! Sa att hon aldrig träffat på någon här som lyckats så bra!! När det gäller operation runt munnen så uppmanade hon till försiktighet och väntan efter Pop inte är så gammal och skall växa en hel del till vilket skulle leda till än flera operationer så ju längre Pop står ut desto bättre. Syrran skulle ta kontakt med en av plastikkirurgerna i veckan för att få hans rekommendationer. Även min syster kommenterade att barn kan vara elaka men att de vänjer sig fort så är man bara rak och ärlig med vad som hänt så underlättar det mycket! Kanske snarare så att hon kan bli överbeskyddad...av sina skolkamrater. På en sådan stor skola vore det ju toppen om man förklarade för varenda unge vad som kan hända om man leker med eld...

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hett tips är att kolla in dhgate.com... hysteriskt mycket till billiga priser och med fri frakt. Jag kan beställa här ifrån och skicka ner om jag får en adress dit man kan skicka paket, de kommer rekommenderade så jag tror att det krävs ett namn och att personen i fråga kan legitimera sig.

 

Jag har pratat med min syster idag på morgonen, hon är arbetsterapeut och har arbetat i 10 år med brännskadade barn. Hon var givetvis förskräckt över vad som hänt Pop men var väldigt  imponerad över hur långt hon kommit i läkandet samt hur mycket hon kan göra!!!! Sa att hon aldrig träffat på någon här som lyckats så bra!! När det gäller operation runt munnen så uppmanade hon till försiktighet och väntan efter Pop inte är så gammal och skall växa en hel del till vilket skulle leda till än flera operationer så ju längre Pop står ut desto bättre. Syrran skulle ta kontakt med en av plastikkirurgerna i veckan för att få hans rekommendationer. Även min syster kommenterade att barn kan vara elaka men att de vänjer sig fort så är man bara rak och ärlig med vad som hänt så underlättar det mycket! Kanske snarare så att hon kan bli överbeskyddad...av sina skolkamrater. På en sådan stor skola vore det ju toppen om man förklarade för varenda unge vad som kan hända om man leker med eld...

 

Kan ju skicka direkt till Naree eller till oss i Rayong,det får Leif bestämma,blir det mot p-förskott eller reglerar vi det via banköverföringar.

 

Du e snäll och go du som engagerar dig i detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju skicka direkt till Naree eller till oss i Rayong,det får Leif bestämma,blir det mot p-förskott eller reglerar vi det via banköverföringar.

 

Du e snäll och go du som engagerar dig i detta.

Nä, beställer jag så betalar jag!

Kan du skicka ett PM Med adressen?

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...