Jump to content
IGNORERAD

Money talks. Bullshit walks.


RoiET

Recommended Posts

On ‎2016‎-‎03‎-‎12 at 09:31, skrev andrejsdenruskige:

Om man alltid satsar på generationen bakåt, hur ska man då någonsin få det bättre.

Mina föräldrar såg till att jag skulle få en bättre start i livet än vad dom fick. Hade jag tvingat pyttsa stålar till den äldre generationen så hade jag levt i missär idag, och inte hade mina föräldrar heller haft det så bra som dom har det idag.

Man bör satsa på framtiden, dåtiden har redan varit.

Du är nog född med guldsked i mun? Mina föräldrar är knegare, jag likaså. Jag har en pisslön, men jag försöker ändå ta hand om "min" underbara tjej i Thailand.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • RoiET

    15

  • uptoyou

    9

  • Kenneth4618

    8

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
Precis nyss, skrev uptoyou:

Du är nog född med guldsked i mun? Mina föräldrar är knegare, jag likaså. Jag har en pisslön, men jag försöker ändå ta hand om "min" underbara tjej i Thailand.

Du glömde skriva importerade tjej

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du glömde skriva importerade tjej

Importerad från var?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev uptoyou:

Importerad från var?

Tja vet du inte det då ?

 

Det var ju du som började skriva importerat i en annan tråd

 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tja vet du inte det då ?

 

 

Född i Thailand av thailändska föräldrar, bor, lever och jobbar i Thailand. Hur kan hon då vara importerad?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev uptoyou:

Född i Thailand av thailändska föräldrar, bor, lever och jobbar i Thailand. Hur kan hon då vara importerad?

Du har ju sökt UT för henna eller hur och då ska du tydligen impotrtera

 

Undrar vad hon säger om att du kallar det import ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du glömde skriva importerade tjej

Svårt att ha  "importerat" en tjej, som fortfarande bor kvar i Thailand.......

 

Rock on!

 

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärmor har 800 baht i pension.Om jag fattat rätt så ökar den lite med åldern.Hon har ju nått den modiga åldern 85 nu.Hennes pension räcker inte till henne utan vi bistår med ca.1000 sek/mån.Då har hon fritt boende och driftkostnader betalda,men hon för en ständig dialog om att hon vill ha mer(mycket mer)hahaha

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du har ju sökt UT för henna eller hur och då ska du tydligen impotrtera

 

Undrar vad hon säger om att du kallar det import ?

Ett gott råd i all välmening: Kenneth, sök hjälp.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev uptoyou:

Ett gott råd i all välmening: Kenneth, sök hjälp.

Tror snarare det är du som bör söka hjälp för dina allvarliga sjukdomar eftersom du kallar det import

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du är nog född med guldsked i mun? Mina föräldrar är knegare, jag likaså. Jag har en pisslön, men jag försöker ändå ta hand om "min" underbara tjej i Thailand.

Mina föräldrar har väl också jobbat och dom själv hade väl inte något direkt överflöd och deras föräldrar hade absolut inget överflöd av stålar.

Dock så såg föräldrarna till att barnen hade det bra och inte omvänt.

Föräldrarna offrar en del för att barnen ska få det bra.

I Thailand får många stryka framtidsdrömmarna för att dom ska försörja sina föräldrar. Och helst innan dom knappt hunnit gå ut skolan.

Att du har en pisslön är väl enbart din egna förtjänst. Du hade samma möjligheter som övriga svenskar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tror snarare det är du som bör söka hjälp för dina allvarliga sjukdomar eftersom du kallar det import

Såja Kenneth, ta det lugnt nu, det går snart över, gråt ut en stund till.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev uptoyou:
1 minut sedan, skrev uptoyou:

Såja Kenneth, ta det lugnt nu, det går snart över, gråt ut en stund till.

Såja Kenneth, ta det lugnt nu, det går snart över, gråt ut en stund till.

Näää jag skrattar så gott hela vägen till banken :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Mina föräldrar har väl också jobbat och dom själv hade väl inte något direkt överflöd och deras föräldrar hade absolut inget överflöd av stålar.

Dock så såg föräldrarna till att barnen hade det bra och inte omvänt.

Föräldrarna offrar en del för att barnen ska få det bra.

I Thailand får många stryka framtidsdrömmarna för att dom ska försörja sina föräldrar. Och helst innan dom knappt hunnit gå ut skolan.

Att du har en pisslön är väl enbart din egna förtjänst. Du hade samma möjligheter som övriga svenskar i Sverige.

Nej. Jag hade inte samma förutsättningar, förväntningar och hjälp av mina föräldrar.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nej. Jag hade inte samma förutsättningar, förväntningar och hjälp av mina föräldrar.

Nåja, hoppas att du inte behövde försörja dom, åtminstone.

Gratis skolgång har du väl haft som alla andra om du har vuxit upp i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nåja, hoppas att du inte behövde försörja dom, åtminstone.

Gratis skolgång har du väl haft som alla andra om du har vuxit upp i Sverige.

Gratis tror jag definitivt inte att det var, misstänker att de betalade inkomskatt om de nu inte hade något skumt för sig som jag inte kände till.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Gratis tror jag definitivt inte att det var, misstänker att de betalade inkomskatt om de nu inte hade något skumt för sig som jag inte kände till.

Det gjorde dom säkert.

Men det hade dom fått göra även om du inte använde dig av studiemöjligheterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Vännen är ju yngst och varit utan man (tja hon har överlevt ett par, nu jobbar hon för att ta kål på mig) så hon tar hand om mamma, eller hennes dotter har flyttat in och tar hand om mamma, och vännen fixar pengarna för allt detta.

 

Har fungerat bra, och systrarna som har egna gubbar och familjer bor runt ikring dessutom. Men när jag dök upp så började det "jab jab" diskuteras om hon verkligen skulle få huset och så mycket mark av mamma (redan hennes så jag fattar inte vad dom gnabbas om) då hon har en rik farang (jag är tydligen rik helt plötsligt).

 

Det är nåt spel i bakgrunden som jag inte fattar, arvsskiftet är redan fixat som jag fattar det. Men nu vill systrarna ta upp det till förhandling igen. Men trots det så är det bara vännen+dottern hennes som tar hand om mamma.

 

Lär ju inte bli bättre när jag vill bygga om dasset så både jag och mamma kan använda den lite enklare, förbaskade isaan dass - slår ju ihjäl sig när jag försöker använda skiten. En telefon fixade jag åxå åt gumman, men den är "hemlig" så inte nån annan snor, ehh... lånar den som hände med hennes förra.

 

Men det pågår nåt tjäbbel i bakgrunden som jag inte vet om, märker det lite men kan inte sätta fingret på vad det rör sig om. Och systrarna är värst, finns en storebror som verkar vettig så jag har föreslagit att han skall gå in och medla. Men tydligen är han lite för smart för att göra det, han låter dom gnabbas.

Hej

Normalt ärver den som väljer att stanna kvar och ta hand om föräldrarna och det oavsett om det är en pojke eller flicka och oavsett om han eller hon har yngre eller äldre syskon.

Men det är inte alltid som alla syskon accepterar detta, kanske är det så i ditt fall, men så länge någon av föräldrarna är i livet har dom rätt att avgöra detta själva, vilket kanske är bäst.

Följer man traditionen är saken solklar, den som är kvar hemma ärver mark och hus.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
55 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Normalt ärver den som väljer att stanna kvar och ta hand om föräldrarna och det oavsett om det är en pojke eller flicka och oavsett om han eller hon har yngre eller äldre syskon.

Men det är inte alltid som alla syskon accepterar detta, kanske är det så i ditt fall, men så länge någon av föräldrarna är i livet har dom rätt att avgöra detta själva, vilket kanske är bäst.

Följer man traditionen är saken solklar, den som är kvar hemma ärver mark och hus.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Möjligt att hon var kvar hemma längst eftersom hon är yngst, men alla barn har ju flyttat ut (utom hennes (mammans) dotter+man som nu tar hand om allt)...

 

Tjorvigt detdär, men som jag förstod det så var allt fixat innan papa gick bort med vem som skulle få vad. Nu börjar syskonen gnabbas då jag kom med i bilden. Och dom är inte på ruinens brant nån av dom vad jag kan se. Fina kåkar och nya bilar, jag tror det är lite avundsjuka som spelar in. Men som jag sa - det är nåt spel bakom gallerierna som jag inte ser. Nåt lurt är det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Försök få en thailändare att förstå att bara det han själv betalar in till staten under sin yrkesverksamma del av livet i form av skatt är det han får tillbaka som pension ! :whistle:

 

Du kan försöka förklara det för mig och se om du lyckas.

Pengar i sjön.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Möjligt att hon var kvar hemma längst eftersom hon är yngst, men alla barn har ju flyttat ut (utom hennes (mammans) dotter+man som nu tar hand om allt)...

 

Tjorvigt detdär, men som jag förstod det så var allt fixat innan papa gick bort med vem som skulle få vad. Nu börjar syskonen gnabbas då jag kom med i bilden. Och dom är inte på ruinens brant nån av dom vad jag kan se. Fina kåkar och nya bilar, jag tror det är lite avundsjuka som spelar in. Men som jag sa - det är nåt spel bakom gallerierna som jag inte ser. Nåt lurt är det.

Sätt på alla syskon då!

Då får allmänna arvsfonden både kåk och mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Möjligt att hon var kvar hemma längst eftersom hon är yngst, men alla barn har ju flyttat ut (utom hennes (mammans) dotter+man som nu tar hand om allt)...

 

Tjorvigt detdär, men som jag förstod det så var allt fixat innan papa gick bort med vem som skulle få vad. Nu börjar syskonen gnabbas då jag kom med i bilden. Och dom är inte på ruinens brant nån av dom vad jag kan se. Fina kåkar och nya bilar, jag tror det är lite avundsjuka som spelar in. Men som jag sa - det är nåt spel bakom gallerierna som jag inte ser. Nåt lurt är det.

Hej

Det blev lite strul för frugan också vid arvsskiftet, pappan ville ge frugan några rai extra och hennes storasyster tyckte att hon fick för lite, då blev det lite infekterat ett tag men nu är allt detta lagt bakom dom och alla är vänner igen, frugan var ju inte kvar i byn heller eftersom hon flyttade till Sverige men hon skickade lite pengar varje månad till sin far så länge han levde, så på det sättet tog hon ju ändå ansvar för sin pappa (mamma död sedan tidigare).

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan har en äldre bror och syster samt två yngre systrar men eftersom hon bor i Sverige med ett bra jobb så

skickar hon ner en slant till mamman dock inte varje månad.

För de pengarna tar de  hand om vårt hus samt betalar el/vattenräkningar för två hus och ev försäkringar.

 

Syskonen får bara pengar en gång per år vid nyår och då som en gåva

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det blev lite strul för frugan också vid arvsskiftet, pappan ville ge frugan några rai extra och hennes storasyster tyckte att hon fick för lite, då blev det lite infekterat ett tag men nu är allt detta lagt bakom dom och alla är vänner igen, frugan var ju inte kvar i byn heller eftersom hon flyttade till Sverige men hon skickade lite pengar varje månad till sin far så länge han levde, så på det sättet tog hon ju ändå ansvar för sin pappa (mamma död sedan tidigare).

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Inget strul här då då hennes Pappa gick bort. Frugan sade ge allt till lillebror för det är ju han och hans fru som bott kvar hemma på gården och tagit hand om mor och far...

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

Inget strul här då då hennes Pappa gick bort. Frugan sade ge allt till lillebror för det är ju han och hans fru som bott kvar hemma på gården och tagit hand om mor och far...

 

/Enis

Hej

Då var det ju ett enkelt beslut och även din familj följde ju då traditionen.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...