Jump to content
IGNORERAD

Money talks. Bullshit walks.


RoiET

Recommended Posts

Läste upp inläggen här för frugan, hon tycker det låter mycket märkligt till och med för Thailand.

 

Min fru lämnade en rik Bangkok familj med sin 6 månader gamla dotter, tre år innan jag snubblade in i familjen, de försökte köpa loss dottern för 10miljoner bath, men fick nobben.

Hon stod ensam som vårdnadshavare, eftersom hon och exet bara var gifta inför Budda, hon hävdar att mamman i detta fallet har all rätt på sin sida och att hon inte borde ha några problem att få hem sitt barn.

 

Frugan rekommenderar er att ta kontakt med "Pavena foundation" damen som startat den, Mrs. Pavena Hongsakul (googla!), slåss för de svaga i samhället och jobbar gratis med liknande rättsfall.

Väl värt ett försök, kolla: http://www.pavenafoundation.or.th/index.php?option=com_content&view=article&id=36&Itemid=84&lang=en  sidan är på Thai och engelska, och jag önskar er all lycka.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • RoiET

    15

  • uptoyou

    9

  • Kenneth4618

    8

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Maichai har väl kunskap i skrivandets konst och även vetskap var man ska publicera det.Upp till bevis Maichai.Jag tror hela MPR står bakom detta.

 

 

Nu är ju detta en intern Thailändsk angelägenhet så jag skulle rekommendera att söka upp någon Thai tidning som Thairath eller liknande och berätta storyn för dem, jag har nog en del kontakter som du kan få via PM.

 

Men det bästa är nog att söka upp en utomstående advokat-han kan kolla igenom papperna så att de är vattentäta och sedan ringa till den aktuella polisstationen och fråga när de tänker göra sitt jobb och "namedroppa" några namn högre upp på stegen i poliskåren som kommer att upplysas om att de inte gör sitt jobb. Det brukar bli fart på dem då.

 

Funkar inte det så återstår bara att betala maffian för att få tillbaka sonen-beroende på hur "connected" familjen och svärmodern är så kanske det är den smidigaste lösningen? I vilket område i Bangkok hör de hemma?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dej till 100%!

Tar detta förhållandet slut så kan jag lätt hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning!

aldrig i livet att jag byter tillbaks till huvudvärks tablett ätare..:) o rymdsex saknar jag inte,en gång i månaden...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag håller med dej till 100%!

Tar detta förhållandet slut så kan jag lätt hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning!

 

 

 

Vem har sagt något om byta "till huvudvärks tablett ätare"?

 

Jag ska "hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning" skrev jag.

 

Inget alls om att leva med någon......

Eller utan någon.....

Bara att "Tar detta förhållandet slut så kan jag lätt hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning!"

 

Ett folk där den yngre generationen inte pratar engelska kan tyvärr inte ha ett fungerande skolsystem, visserligen ingen lätt uppgift då ingen vill betala skatt utan bara roffa åt sej mesta möjliga innan de dör så de kan bli rikast på kyrkogården....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt något om byta "till huvudvärks tablett ätare"?

 

Jag ska "hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning" skrev jag.

 

Inget alls om att leva med någon......

Eller utan någon.....

Bara att "Tar detta förhållandet slut så kan jag lätt hoppa Thailand och deras b-utbildade befolkning!"

 

Ett folk där den yngre generationen inte pratar engelska kan tyvärr inte ha ett fungerande skolsystem, visserligen ingen lätt uppgift då ingen vill betala skatt utan bara roffa åt sej mesta möjliga innan de dör så de kan bli rikast på kyrkogården....

Vad hände med 100%? Ingår inte Ulla ica där...:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vad hände med 100%? Ingår inte Ulla ica där... :)

 

Den raden missade jag.......

 

EDIT:

Där jag bor så hämtar man sina försändelser hos sin lokala BPH.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Uppdateringsdags. Fick lite pengar över denna månad. Kändes bra nån dag eller så... Så ringde det. 

 

En pro bono (gratis) advokat har varit inkopplad sedan jag skrev sist. Han är säkert duktig men han har inte gjort mer än försökt ringa till svärmodern som inte svarat på telefon. Nu åkte flickan hem till svärmor och fick träffa sin son i 10 minuter innan han var tvungen att duscha. Hos grannen. 

 

Nu är ny advokat anlitad(inte gratis precis). Hoppas det löser sig nu! Jag har inte råd med det här!

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Uppdateringsdags. Fick lite pengar över denna månad. Kändes bra nån dag eller så... Så ringde det. 

 

En pro bono (gratis) advokat har varit inkopplad sedan jag skrev sist. Han är säkert duktig men han har inte gjort mer än försökt ringa till svärmodern som inte svarat på telefon. Nu åkte flickan hem till svärmor och fick träffa sin son i 10 minuter innan han var tvungen att duscha. Hos grannen. 

 

Nu är ny advokat anlitad(inte gratis precis). Hoppas det löser sig nu! Jag har inte råd med det här!

Tragiskt att det får gå till så! Hoppas det löser sig och att det inte blir alltför dyrt för er.

 

Glad påsk på dig RoiET! Och skål för fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att det går er väg att lagligen sopa till "kärringen"

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren
Tja. Hur börjar man på ett sådant brev? Tips mottages tacksamt!  :crazy:

Du e bra pa att skriva !! Forklara for en engagerad journalist Sedan vinklar han till det sa det Biter ordentligt.Efter 7 ar i Thailand ar jag inte forvanad langre, men blir lika forbannad varje gang jag laser att pengar styr allt..t o m ratten till sitt eget alskade barn...Lycka till..MVH pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad att du inte själv är inblandad i den här historien. Det handlar ju trots allt om din frus systers barn. Har ju ingeting med dig att göra.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Var glad att du inte själv är inblandad i den här historien. Det handlar ju trots allt om din frus systers barn. Har ju ingeting med dig att göra.   :)

Hur har det inte med RoiET att göra? Det är väl en familjemedlem som hamnat i problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har det inte med RoiET att göra? Det är väl en familjemedlem som hamnat i problem?

 

Det kan tyckas så, men som en farang så kommer du aldrig att betraktas som en familjemedlem.  Tänk dig motsatsen, om RoiETs syster/bror i Sverige skulle ha någon form av problem, tror du då att familjemedlemmarna i Thailand skulle bry sig det minsta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det kan tyckas så, men som en farang så kommer du aldrig att betraktas som en familjemedlem.  Tänk dig motsatsen, om RoiETs syster/bror i Sverige skulle ha någon form av problem, tror du då att familjemedlemmarna i Thailand skulle bry sig det minsta?

Ja, det tror jag absolut att dom skulle bry sig och hjälpa till i den mån det går. Och likt RoiET, så skulle jag hjälpt frugans syster om hon hamnat i problem. Du är väldigt cynisk när du säger att: farang aldrig kommer betraktas som familjemedlem. Vet inte vad du har för erfarenheter av din "thaifamilj" den låter ingen vidare imo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tror jag absolut att dom skulle bry sig och hjälpa till i den mån det går. Och likt RoiET, så skulle jag hjälpt frugans syster om hon hamnat i problem. Du är väldigt cynisk när du säger att: farang aldrig kommer betraktas som familjemedlem. Vet inte vad du har för erfarenheter av din "thaifamilj" den låter ingen vidare imo. 

 

 

Du kallar mig cynisk (väntade mig faktiskt det svaret). Själv hävdar jag att du låter ganska naiv, oerfaren, kalla det vad du vill.

 

Som TS sa i sin rubrik:   "Money talks. Bullshit walks." 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl göra en ansträngning tillsammans alla här och bidra, släng upp ett konto så vi får donera en slant battingar.

 

Lägg upp historien på en facebooksida med ett donationskonto.ringa Bkk post och tro dom nappar eller annan tidning, då får man ha mycket info och mer smaskigheter/detaljer att komma med. Snyfta på att han dog, hon överlevde i samma krock och barnet nu e utan föräldrar helt.

 

Finns bildmaterial så.bilder säljer!

 

Behöver du översättning till engelska och Thai så finns här lösningar, jag skriver bra engelska, min tjej skriver både Thai och engelska bra. Sen e det bara att dra det här så kommer alla att läsa och kommentera.

 

Ge inte upp, tjejen ska ha sin son!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Du kallar mig cynisk (väntade mig faktiskt det svaret). Själv hävdar jag att du låter ganska naiv, oerfaren, kalla det vad du vill.

 

Som TS sa i sin rubrik:   "Money talks. Bullshit walks." 

Naiv? Nej, det vill jag inte påstå att jag är.. jag vet när jag blir lurad. Oerfaren, ja.. det kanske jag är... har haft förhållande i 6 år nu med min fru. Som förövrigt är från Thailand.

 

Om du väntade dig det svaret... då kan jag ju inte varit fel ute med att kalla ditt inlägg cyniskt. Bara för att dina erfarenheter suger, så behöver man ju inte generalisera som du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ens värsta mardröm att bli av med sitt barn och inte kunna räkna med hjälp från myndigheterna. .

Få sitt egna kött och blod tagit ifrån en och inte kunna göra något åt det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ens värsta mardröm att bli av med sitt barn och inte kunna räkna med hjälp från myndigheterna. .

Få sitt egna kött och blod tagit ifrån en och inte kunna göra något åt det..

Rock on!

Är väl bara att åka dit med ett par gubbs och hämta ungen.

Såg ut som barnet vaktades av 2 kärringar.

Med reservation för om jag missuppfattat nåt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan tyckas så, men som en farang så kommer du aldrig att betraktas som en familjemedlem.  Tänk dig motsatsen, om RoiETs syster/bror i Sverige skulle ha någon form av problem, tror du då att familjemedlemmarna i Thailand skulle bry sig det minsta?

Tjena!

Synd att du har en så cynisk och enkel bild av livet i Thailand. Klart många falanger blir till fullo accepterade som familje-medlemmar!!! Inte i din värld men i min!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan tyckas så, men som en farang så kommer du aldrig att betraktas som en familjemedlem.  Tänk dig motsatsen, om RoiETs syster/bror i Sverige skulle ha någon form av problem, tror du då att familjemedlemmarna i Thailand skulle bry sig det minsta?

Nu är du väl cynisk! Så länge farangen bidrar med pengar så kan även han vara en familjemedlem, om han har tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan tyckas så, men som en farang så kommer du aldrig att betraktas som en familjemedlem.  Tänk dig motsatsen, om RoiETs syster/bror i Sverige skulle ha någon form av problem, tror du då att familjemedlemmarna i Thailand skulle bry sig det minsta?

Nu är du väl cynisk! Så länge farangen bidrar med pengar så kan även han vara en familjemedlem, om han har tur.

Gemensama barn underlättar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig som en i familjen och ställer upp så mycket jag kan! Jag är också övertygad om att jag skulle räknas till familjen även om jag vore pank. 

Jag har kanske haft tur och gift in mig i en familj som ställer upp för varandra och känner med er som råkat bli brända.

Tack för att ni orkar läsa mina små fylleutbrott emellanåt!  :wai:  Ibland måste det få pysa ut lite! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

En liten uppdatering. Den här helgen har pojken spenderat med sin mamma. Det har varit en pärs för henne då hon inte träffat pojken på ett par månader. Jag skall försöka sammanfatta det som hänt på sistone. Jag reserverar mig för ev. missuppfattningar på grund av mina språk- samt juridikkunskaper.

 

Kör en cliffhanger och återkommer snart.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner mig som en i familjen och ställer upp så mycket jag kan! Jag är också övertygad om att jag skulle räknas till familjen även om jag vore pank.

Jag har kanske haft tur och gift in mig i en familj som ställer upp för varandra och känner med er som råkat bli brända.

Tack för att ni orkar läsa mina små fylleutbrott emellanåt! :wai: Ibland måste det få pysa ut lite!

Håller med dig fullständigt där. Den som tror att Thailändare suger ut vad dom kan pengamässigt vet inte vad han talar om. Till skillnad från svenska familjer så ställer Thailändare upp på varandra. Och den som har bäst ställt förväntas ofta betala för dom som är mindre bemedlade. OAVSETT om man är farang eller Thai. Har varit med släktingar som bjudit mig hela tiden. För att personen då drog in bra med deg.

Och en sak vet jag. Även om jag vore bankrutt så skulle Thaifamiljen ställa upp på mig.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...