Jump to content
IGNORERAD

Pool eller bassäng


Jan L

Recommended Posts

På första bilden ser du den murade mindre poolen som räcker åt mig frugan och barnbarnen.

Den är till hälften under mark.

Den fylles upp ibland vid varma säsongen.

Jag brukar ställa en plast stol i den så man kan sitta.

Skönt och ha när det är som varmast.

 

Har du någon länk till försäljaren?

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jan L

    12

  • Gorocco

    6

  • Nicholas

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack för den

 

Nu ska det handlas nästa gång vi kommer "hem"

 

Herrskapet kanske vill komma och plaska då?

 

Självklart, men fyll bara poolen till hälften om jag ska i, annars blir det översvämmning :y2:

 

Mvh

BBJ

:dance1:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

På första bilden ser du den murade mindre poolen som räcker åt mig frugan och barnbarnen.

Den är till hälften under mark.

Den fylles upp ibland vid varma säsongen.

Jag brukar ställa en plast stol i den så man kan sitta.

Skönt och ha när det är som varmast.

 

Har du någon länk till försäljaren?

 

Mvh

BBJ

:wai:

Intex poolen köpt i sverige på toys r us

Sedan fraktad till Thailand

Inte att rekommendera.

Något jag gjorde innan jag förstod hur makt fullkomliga thai tulltjänstemän fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den   Nu ska det handlas nästa gång vi kommer "hem"   Herrskapet kanske vill komma och plaska då?
Kommer mer än gärna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte en plastpool med reningsverk kunna vara ett alternativ.

 

attachicon.gifBadbalja.jpg

 

attachicon.gif7.-Jula-rund-pool.jpg

Denna pool tror jag mig sett att de säljer på Central i Pattis.

Den andra poolen där, en lägre variant av den har vi när vi är nere. Tror vi betalade ca 10 000 bahtaranger för den ca 4 år sen. ToyRus i bkk.

Används 2-3 månader per år, slits rätt snabbt. Många lagningar, men den funkar än.

Gött att sitta och dricka öl i den, blir perfekt sitthöjd på vattnet och mjuka kanter för att motverka ölarm. Pumpen går för jämnan, men klor rekommenderas.

 

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

 

Vad tror ni om den här lågprisvarianten?

Den största modellen är 3,6 m i diameter och det räcker bra - och sympatiskt pris 5.900.

Men, håller den tror ni?

Jag kan bygga något snyggt (?) kring den och även ett enklare tak.

Synpunkter tack.

post-3360-0-19058800-1359944135_thumb.jp

post-3360-0-19058800-1359944135_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

 

Vad tror ni om den här lågprisvarianten?

Den största modellen är 3,6 m i diameter och det räcker bra - och sympatiskt pris 5.900.

Men, håller den tror ni?

Jag kan bygga något snyggt (?) kring den och även ett enklare tak.

Synpunkter tack.

Den funkar säkert men som Tommy skrev, se till att ha ett plant och fint underlag.

Se till att ha vatten bredvid så man skopa av sig alternativt duscha av sig innan man hoppar i, så slipper man dra i en massa smuts, gräs och grus i poolen.

Glöm inte ölhållare runt poolen, annars går det inte att bada.   :crazy:

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin sand under som du paddar ihop ordentligt, absolut ingen vass sten då blir det hål direkt, ja do är sköra, men med dt priset så köp 2, så har du reserv

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren i Hemfosa köpte sin på Bauhaus och när sommaren var över så slängde han plastpoolen och köpte en ny när de reades ut till hösten.

Det var lättare än att göra rent den gamla efter han tömt den på vattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

 

Vad tror ni om den här lågprisvarianten?

Den största modellen är 3,6 m i diameter och det räcker bra - och sympatiskt pris 5.900.

Men, håller den tror ni?

Jag kan bygga något snyggt (?) kring den och även ett enklare tak.

Synpunkter tack.

 

I längden krävs ett sand filter.

 

Klor behöver du oxå, granulat eller puckar.

 

Dom mjuka poolerna viker sig, så om ungarna hänger sig på kanten så har du allt vatten utanför poolen i ett nafs.

Ha en bunke med vatten utanför poolen som man kliver i, innan man går i poolen för att ta bort skräp från fötterna.

 

När man fyller en pool i Thailand så upptäcker man att vattnet inte är kristall-klart. (till skillnad från Sverige)

Med ett riktigt filter och klor samt lite "dammsugning" så är det löst på 3 dygn.

Link to comment
Dela på andra sajter

I längden krävs ett sand filter.

 

Klor behöver du oxå, granulat eller puckar.

 

Dom mjuka poolerna viker sig, så om ungarna hänger sig på kanten så har du allt vatten utanför poolen i ett nafs.

Ha en bunke med vatten utanför poolen som man kliver i, innan man går i poolen för att ta bort skräp från fötterna.

 

När man fyller en pool i Thailand så upptäcker man att vattnet inte är kristall-klart. (till skillnad från Sverige)

Med ett riktigt filter och klor samt lite "dammsugning" så är det löst på 3 dygn.

 

Riktigt, man får se en sån där pool utan ram just som en leksak som håller en tid..med ram antagligen en liten längre tid.

Kör man med pumpen och filtrerar så håller sig vattnet skapligt, och sköljer av fötterna..men försök att förklara det för ett gäng ungar!

 

Släpade med en sån där från Jula för några år sedan, det var kul så länge det varade, men men får se dem som en typ av engångspol inte mer...är fan inte lätt att rengöra dem när man tömt dem på vatten.

 

Men helt ok kul sak så länge det varar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...