Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Where have you been Poffa,miss you  :ok:

 

En person som är så korkad som jag, eller som en uttryckte "lika dum som han ser ut", och dessutom gift med en förbannat penningkåt hora har inget att tillföra på ett så intellektuellt forum som MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En person som är så korkad som jag, eller som en uttryckte "lika dum som han ser ut", och dessutom gift med en förbannat penningkåt hora har inget att tillföra på ett så intellektuellt forum som MPR.

Några uppdateringar från livet i byn kan du väl fabricera?De är alltid läsvärda. :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En person som är så korkad som jag, eller som en uttryckte "lika dum som han ser ut", och dessutom gift med en förbannat penningkåt hora har inget att tillföra på ett så intellektuellt forum som MPR.

 

Vet inte om jag är helt överens med dig där..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är den att tjejen går upp tidiga mornar å gör allt som jag skrivit

Skriver du en ny arbetsorder till henne för varje dag?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du blev val inte arg nu lilla Jimmy, du visar tydligt brist pa sjalvfortroende, din avslutningfras ar trevlig.

Tyvarr kommer du aldrig i narheten av mitt innehallsrika liv jag har och har haft, mojligen i dina drommar.

Halsningar

Chan2011

 

Kan du inte berätta lite för oss om ditt innehållsrika liv. Kunde bli en kul tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skriver du en ny arbetsorder till henne för varje dag?

 

Det är väl svärmor som skriver den.

 

Det tar hon dessutom betalt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl svärmor som skriver den.

 

Det tar hon dessutom betalt för.

 

Nä, Forden nämner ju att det är han som skriver den.

Verkar effektivt.

Han borde kanske skriva en till svärmodern.

Kunde börja med: Håll käften.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte berätta lite för oss om ditt innehållsrika liv. Kunde bli en kul tråd.

 

Sten kul 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Skriver du en ny arbetsorder till henne för varje dag?

 

Den var bra, den fick du karma för

Nä jag menade det jag skrev ner i inlägget

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ärligt Forden så är det nog ett typ moment 22 problem du står för, utan vettig långsiktig lösning, om du ska bo kvar där du bor och vara beroende av svärmors välvilja.

 

Men har du nu planerat att vara så pass mycket i Thailand framöver så varför inte överväga att bygga eller skaffa något eget, då kan du ju göra som du vill och kanske känna dig lite bättre till mods på de slantar du investerar.

 

Behöver ju inte bli så dyrt att bygga, eller kanske köpa något redan färdigt och sen renovera  och ändra till det du vill ha.

 

Så länge man inte satsar mer pengar än man har råd att förlora så är man ju på banan,

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den var bra, den fick du karma för

Nä jag menade det jag skrev ner i inlägget

 

 

Tackar, tackar. :great:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Svärmor har varit på bra humör i 2 dagar nu å inte gormat å skrikit på tjejen

Talade med tjejen i går över en middag i närmaste restaurang hur vi skulle göra

 

Hon föreslog å vi enades så idag la tjejen upp för svärmor hur det skulle bli å thats it

 

1 Jag är i sverige å skickar tjejen 10 000thb i månaden som hon gör vad hon vill med

2 Jag är i Thailand å pröjsar för elen vatten maten

3 svärmor får 2000thb av mig å 2000thb av tjejen ( i slutändan är det väl jag som betalar allt i allafall,,men men vi slipper tjafset)

4 Mera tjafs om pengar då drar jag å tjejen å hyr ett hus långt ifrån allt å allting

 

Detta är tjejens förslag allting med medhåll av mig då jag tycker det är en bra lösning för vi kan bo kvar här då jag å tjejen trivs här

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor har varit på bra humör i 2 dagar nu å inte gormat å skrikit på tjejen

Talade med tjejen i går över en middag i närmaste restaurang hur vi skulle göra

 

Hon föreslog å vi enades så idag la tjejen upp för svärmor hur det skulle bli å thats it

 

1 Jag är i sverige å skickar tjejen 10 000thb i månaden som hon gör vad hon vill med

2 Jag är i Thailand å pröjsar för elen vatten maten

3 svärmor får 2000thb av mig å 2000thb av tjejen ( i slutändan är det väl jag som betalar allt i allafall,,men men vi slipper tjafset)

4 Mera tjafs om pengar då drar jag å tjejen å hyr ett hus långt ifrån allt å allting

 

Detta är tjejens förslag allting med medhåll av mig då jag tycker det är en bra lösning för vi kan bo kvar här då jag å tjejen trivs här

 

Säkert en vettig lösning om det känns rätt för er, men i slutänden så kommer du nog inte ifrån att ni måste investera i något eget, funkar inte med två kungar på toppen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Helt ärligt Forden så är det nog ett typ moment 22 problem du står för, utan vettig långsiktig lösning, om du ska bo kvar där du bor och vara beroende av svärmors välvilja.

 

Men har du nu planerat att vara så pass mycket i Thailand framöver så varför inte överväga att bygga eller skaffa något eget, då kan du ju göra som du vill och kanske känna dig lite bättre till mods på de slantar du investerar.

 

Behöver ju inte bli så dyrt att bygga, eller kanske köpa något redan färdigt och sen renovera  och ändra till det du vill ha.

 

Så länge man inte satsar mer pengar än man har råd att förlora så är man ju på banan,

 

Jo jag vet men tjejen vill inte bygga hus hon vill fixa till det här huset som vi bor i å det är jag glad för då det blir billigare å färre arbetstimmar hemma i sverige

Svärmor blir inte långlivad då hon hostar å har problem med lungorna

Svärmors syster blir inte heller långlivad då hon hostar blod å har dåligt hjärta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet men tjejen vill inte bygga hus hon vill fixa till det här huset som vi bor i å det är jag glad för då det blir billigare å färre arbetstimmar hemma i sverige

Svärmor blir inte långlivad då hon hostar å har problem med lungorna

Svärmors syster blir inte heller långlivad då hon hostar blod å har dåligt hjärta

 

Ok, tänkte nämna det sista du skriver, men finkänslig som man är så avstod jag ;)...men det är ju en plan, och då förstår jag, bara att bita i hop då "and follow the gameplan"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ok, tänkte nämna det sista du skriver, men finkänslig som man är så avstod jag :wink:...men det är ju en plan, och då förstår jag, bara att bita i hop då "and follow the gameplan"

 

Såg nästan det mellan raderna, men man önskar ju ingen människa ur livet men det får ha sin gilla gång

Problemet kommer ur världen förr eller senare

Finkänsig? DU??  Göta petter :crazy: lol

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kan säga att du har gett många kloka råd Tomurdoc, tack för det

 

Ni andra har åsså gett kloka råd, tack allihopa

Link to comment
Dela på andra sajter

En översättning skulle hjälpa mej i alla fall...

Vad står det?

 

MVH Tommy

Jag älskar pengar, men jag älskar inte dig :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger i allas natur att har man mycket vill man ha mera

 

Dom flesta Thai jag träffat som gör liknande utspel. Gör det inte av girighet. Men om grannen kommer och skryter om vilka enorma belopp som deras farang har så tappar ju svärmor ansiktet förmodligen.

Inte allt för ofta så är storyn om farangen som skänker stort ett påhitt för att höja sin status i byn.

Det blir ett spel mellan grannar vem som har flinkast apa/ rikast farang.

 

Det enda som gäller i detta är att sätta ner foten och visa svärmor att hon genom detta förolämpoar dig/fär dig att tappa ansiktet.

Och slutar det inte så skulle i alla fall jag överväga en flytt till centralare delar av surin enligt din tjejs förslag.

Trots allt så finns det nog ganska mycket att företa sig i surin som inte har med alkohol att göra.

 

Och hur det nu är så tänker fattiga Thailändare inte speciellt långsiktigt och rationellt. Vilket gör att gärna dylika kan poppa upp gång efter annan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Dom flesta Thai jag träffat som gör liknande utspel. Gör det inte av girighet. Men om grannen kommer och skryter om vilka enorma belopp som deras farang har så tappar ju svärmor ansiktet förmodligen.

Inte allt för ofta så är storyn om farangen som skänker stort ett påhitt för att höja sin status i byn.

Det blir ett spel mellan grannar vem som har flinkast apa/ rikast farang.

 

Det enda som gäller i detta är att sätta ner foten och visa svärmor att hon genom detta förolämpoar dig/fär dig att tappa ansiktet.

Och slutar det inte så skulle i alla fall jag överväga en flytt till centralare delar av surin enligt din tjejs förslag.

Trots allt så finns det nog ganska mycket att företa sig i surin som inte har med alkohol att göra.

 

Och hur det nu är så tänker fattiga Thailändare inte speciellt långsiktigt och rationellt. Vilket gör att gärna dylika kan poppa upp gång efter annan.

 

Finns en ung tjej utanför byn som har en engelsman å han skickar 60 000thb i månaden till henne å då tror ju alla att alla faranger kan skicka lika mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte berätta lite för oss om ditt innehållsrika liv. Kunde bli en kul tråd.

 

Väntar med spänning

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en ung tjej utanför byn som har en engelsman å han skickar 60 000thb i månaden till henne å då tror ju alla att alla faranger kan skicka lika mycket

 

Allt man hör behöver inte vara sant. Det överdrivs nog ganska mycket när det gäller pengar, inte bara när det gäller Thai.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en ung tjej utanför byn som har en engelsman å han skickar 60 000thb i månaden till henne å då tror ju alla att alla faranger kan skicka lika mycket
Ungefär. Bevisligen så framställs det ju i alla fall som om att engelsmannen skickar så mycket varje månad. det skulle ju lika väl vara så att han skickar en bråkdel men det framställs som något annat för att höja sin egen status.

Med stor sannolikhet så har din svärmor hört detta och upplever då dig som snål som inte bidrar med lika mycket som engelsmannen. Vilket per automatik sänker hennes ställning i byn.

Vill minnas att en kompis till mig som är gift med en tjej från fillipinerna. Varav tjejen jobbade som hotellstäderska.

Kom hem till sin man och bekllagade sig över hur snål han var. Då Thaitjejerna på jobbet fick lön som fickpengar varvid deras gubbar även betalade dom feta bidrag utanför detta + att gubben stog för alla omkostnader.

Dom flesta på detta forum vet att så skulle det bara kunna gå till i undantagsfall. Och då skulle tjejen defenetivt slippa jobba ö.h.t.

Men Thailändska tjejer överdriver gärna ekonomiska spörsmål. Och därav så blir det gärna en tävling om vem som har rikast farang.

Förklara för svärmor att hon får skryta i byn om vilka fantasibelopp hon vill (varav du inte kommer att skvallra på henne). Men kräver hon för mycket av dig internt så tappar hon hela kakan!

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela Monopol med tanten

och låt henne vinna

 

sedan kan hon, utan att ljuga, berätta för hela byn hur många tomter och fastigheter hon äger.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...