Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Håller med. Men varför köpa? Hyr! I Thailand får man mycket för pengarna när bostad skall hyras och man kan byta eller dra i princip när man vill.

Hyr du kan flytta när du vill + jag fattar inte att det kan va så billigt att hyra bara man kommer bort från turistorterna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mojligen ar det sa min van,jag bryr mej inte sa mycket,ar bara sa forvanad over vilka varelser det finns har pa forumet, vilka varderingar det finns, ganska intressant faktiskt ur en psykosocial synvinkel, det ar helt ok for min del, jag skriver vad jag tycker och efter mina varderingar, bara jag slipper och kanner mej tvingad att umgas bara for jag ar Svensk, ar forvanande att om man skriver nagot bullshit om t.ex Thailanska kvinnor far man omgaende 22 karma, nej den typen av manniskor som den lilla Jimmy 666, han ar inte smart nog att skriva i endast provokativt syfte, kommer med all sakerhet att ga pa en mina en dag, framforallt i Thailand.

Till min van skriftprofessorn tillika folkskollararen mr.T, kolla nu sa fint.mellanslag efter varje komma tecken, stora A i meningsbyggnad?

Halsningar

Chan2011

 

 

 

Lite ironiförståelse måste ju Chan2011 ha Odin, för ditt inlägg tolkar jag som ironiskt Chan :thumbsup:

 

För MPR är väl inget ställe att utöva psykosociala studier på eller hur.. :crazy:

 

Mvh

BBJ

:ironi:  (för säkerhets skull :y15: )

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

För MPR är väl inget ställe att utöva psykosociala studier på eller hur..

Äre väl...har du missat mina kurser?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äre väl...har du missat mina kurser?

 

Sorry, jag visste det var nått jag missat..... :crazy:

 

Mvh

BBJ

:lipa:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lägg inte ner tid på den muppen Björn,som att tala med ett rövhål,kommer bara skit ut ändå.

 

Micke

Så där ja, att bli kallad både mupp och rövhål i ett och samma inlägg var nytt för mig :) Jag lovar dig Micke att när jag kommer hem från semestern och får tråkigt så ska jag plocka upp handsken och ha lite kul, men fram till dess får du sitta och orera för dig själv ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, att bli kallad både mupp och rövhål i ett och samma inlägg var nytt för mig :) Jag lovar dig Micke att när jag kommer hem från semestern och får tråkigt så ska jag plocka upp handsken och ha lite kul, men fram till dess får du sitta och orera för dig själv :wink:

Hehe jaa snacka om att vomera i motvind...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag förstår att du har ett helvete men du utsätter ju faktiskt tjejen din för ett helvete samtidigt genom att du vägrar att flytta för att lösa situationen. Hur hemskt kan det vara att flytta några mil bort från svärmor och få tjejen din att slippa höra svärmors tjat? Thailand är inte Sverige med dess sociala skyddsnät utan i Thailand så är det barnens oskrivna plikt att ta hand om sina föräldrar, vissa föräldrar är pengakåta och andra inte. Din tjej kan ju inte byta ut sin mor, men du kan ju hjälpa henne i denna situation genom att du lyssnar på hennes önskemål om att flytta därifrån för att förbättra situationen för dig och tjejen. Å skulle jag dra eller att vi flyttar hur tror du det skulle bli då???? Det ska jag tala om Det skulle bli samma visa igen om inte värre Telefonen skulle gå varm å inte en blund på natten Hon kommenderar sin dotter med att flytta till bkk igen för att jobba i fabrik igen Hon skulle inte få träffa sin son å det skulle tära på tjejen som fan Tjejen sa::: om vi flyttar så kan jag inte ta sonen med mig då skolan finns här i byn å alla hans kompisar å det vill jag inte försöra för han Det finns många faktorer i ett förhållande SVÄRMOR HAR ALLTID TJATAT OM PENGAR SÅ DET BLIR INGEN SKILLNAD UTAN BARA VÄRRE
Är det inte tid att ta till sig tipset om fälgkorset. Annars så bör väl du ha stake att ta ett snack med svärmor. Självklart med hjälp av någon tolk. Hur som helst. Du måste dra därifrån. Med eller utan kärring. Det verkar inte hållbart att ha ett förhållande sär svärmor styr.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men så har jag förmodligen mycket roligare än dig istället jävla surkuk

 

Tveksamt , att slå in pannbenet  och förpassa folk till olika regioner måste tära på ibland

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

I en annan kommentar så säger han att han är rädd att han tar till sponken om han flyttar till Surin. Gör om gör rätt.

 

 

 

 

Det verkar vara svärmor som ser till att han håller sig borta från spriten.... :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man finge välja mellan sponk och svärmor så vet jag vad jag skulle välja åtta dagar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Ber om ursäkt för att jag inte är lika perfekt och duktig som dig... Men så har jag förmodligen mycket roligare än dig istället jävla surkuk!

Du blev val inte arg nu lilla Jimmy, du visar tydligt brist pa sjalvfortroende, din avslutningfras ar trevlig.

Tyvarr kommer du aldrig i narheten av mitt innehallsrika liv jag har och har haft, mojligen i dina drommar.

Halsningar

Chan2011

Ändrades av Chan2011
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Om jag förstår dej rätt så ogillar du att jag står upp för mina medmänniskor. (som jag aldrig har träffat) Är det korrekt uppfattat?

 

Och ja, har man inte förmåga att läsa lite mellan raderna så sk man nog tänka både en och två gånger innan man läser vissa personers inlägg.

Du gor precis som du vill, inte min business.

Fler Lantliga Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man finge välja mellan sponk och svärmor så vet jag vad jag skulle välja åtta dagar i veckan.

 

Du ja. Men det verkar vara det omvända förhållandet för Forden.   :wink:

Ändrades av Gorobei

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ber om ursäkt för att jag inte är lika perfekt och duktig som dig... Men så har jag förmodligen mycket roligare än dig istället jävla surkuk! Du blev val inte arg nu lilla Jimmy, du visar tydligt brist pa sjalvfortroende, din avslutningfras ar trevlig. Tyvarr kommer du aldrig i narheten av mitt innehallsrika liv jag har och har haft, mojligen i dina drommar. Halsningar Chan2011
Haha, jag tror Jimmy har lika roligt på en kvart som du har om du samlat på dig allt ditt roliga du upplevt. Att varken ironi eller sarkasm går hem hos dig säger en hel del..
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har haft lite strul med svärmor,orkar inte berätta nu.

Men i svensk anda så tvingade jag min tjej att översätta rakt av vad jag sa,och tanten blev fromm som ett lamm.

Tycker man ska sätta ner foten riktigt rejält.

Det tycker jag gäller man får göra med de flesta kvinnor :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att ge tanten denna t-shirt, hon kanske fattar vinken :crazy: 

En översättning skulle hjälpa mej i alla fall...

Vad står det?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag han inte träffa svärmor som tur var pga att det tog slut mellan tjejen och mig..Svärmor hade börjat tjata på tjejen om pengar från falangen "mig" innan vi ens hade träffat..hon sa att alla andra falanger i byn hade nya bilar och hus och gav massa pengar till familjen osv..så varför gör inte jag det undrade hon hahaha...Dom är för roliga :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver råd

 

Svärmor har börjat tjafsa på tjejen min ang

 

Pengar

Varför hon inte går upp i tid på morgonen

Varför hon inte lagar mat på morgonen

varför hon inte städar

Varför hon inte tvättar kläderna

Ja tamejfan om allting tjafsar hon om

 

Grejen är den att tjejen går upp tidiga mornar å gör allt som jag skrivit

 

Ang mig

 

Varför inte jag ger henne pengar som andra faranger gör (en straxt utanför byn ger sin thaitjej 60 000thb i månaden)

Varför jag inte fixar huset (det gör jag så gott det går med dom resurserna jag har ang verktyg)

Varför jag inte ger pengar till svärmor så hon kan spara på banken, skrattretande i mina ögon, jag behöver ingen som spar mina pengar då jag kan göra det själv.

 

Tjejen håller på bli knäpp å jag gör snart något dumt

 

Detta tjafs börjar på morgonen å slutar på kvällen å det tryter på förhållandet, snart sticker jag å skiter i allt här

men först så kapar jag ner allt som jag satt upp som skulle bli en carport

 

Någon som behöver material???  Finns att avhämta gratis snart

Balksparkare undanbedes då det är gratis

jag har en svärfar som ska vara tuffast  istan och han har jag jävligt svårt med,,,dricker man en chang ja då e man alkis sen tar han det hårt att Farangen tagit hans dotter,,,,,,,,,,,,,nu skiter jag i det så vi splittar på oss och jag drar till phuket eller Samui när frugan åker till Moa O Farsan.ps jävligt okey för mig 555

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag å tjejen har kommit fram till en lösning som ska presenteras för surkärringen

Hoppas ni kommer fram till en lösning som alla kan känna sig nöjda med.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En översättning skulle hjälpa mej i alla fall...

Vad står det?

 

MVH Tommy

 

Direktöversatt "Älskar pengar, inte älskar dig". Men läser man bara de röda ordet så blir det alltså riktigt bra "Älskar dig".

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktöversatt "Älskar pengar, inte älskar dig". Men läser man bara de röda ordet så blir det alltså riktigt bra "Älskar dig".

Where have you been Poffa,miss you  :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...