Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า
Troligen inte. Jag har konstaterat att exfru Changs prioteringslista var:

1. Son och dotter från tidigare äktenskap.

2. Far och mor.

3. Bröder.

4. Diverse fastrar, mostrar, far och morföräldrar.

5. Nära thaivänninor.

6. Jag.  

Deprimerande, men så var det. Blod är tjockare än vatten.   Hon förväntade sig dock givetvis att vara nummer ett på min lista.  

 

Ja' ä inte bitter  :nono:

 

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Allvarligt, om man älskar en tjej, hur lätt är det att säga att "jag drar om inte din morsa slutar goja"? Riktig kärlek fungerar inte så. Då stannar man och kämpar till sista blodsdroppen, i Thailand och i Sverige, iaf i min värld.

 

Annars är det ingen riktig kärlek!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig kärlek bygger väl på ömsesidighet, trivs inte den ena så gör väl den andra, om inte allt, så iaf jävligt mkt för att få honom/henne att trivas.

Jag hade i vilket fall inte gått med på att bo i samma hus som hennes föräldrar, hur reko o trevliga dom än må va.

Skulle aldrig falla mig in i Svedala, så varför helt plötsligt gå med på det nån annanstans - men det är min högst personliga åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig kärlek bygger väl på ömsesidighet, trivs inte den ena så gör väl den andra, om inte allt, så iaf jävligt mkt för att få honom/henne att trivas.

Jag hade i vilket fall inte gått med på att bo i samma hus som hennes föräldrar, hur reko o trevliga dom än må va.

Skulle aldrig falla mig in i Svedala, så varför helt plötsligt gå med på det nån annanstans - men det är min högst personliga åsikt.

Ja det är nog därför det skiter sig i en del förhållande

Vi svenskar kräver att det ska vara som i svedala även om vi bor i Thailand :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi svenskar kräver att det ska vara som i svedala även om vi bor i Thailand

 

Jag kräver inte att det ska va som i Sverige om/när vi flyttar till Thailand, dock kommer jag aldrig att permanent bo under samma tak som hennes föräldrar, vilka för övrigt är jättegoa människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Jag vet att jag är nummer två på gummans lista efter våra barn. Hur vet jag det? Jo för så fort vi har något litet problem med släkten så kommer hon till mig och frågar hur "VI" ska lösa problemet. He he .. Är nog nummer 2 eller 3 på svärmors lista med. Hon vet att kärlek till en man går via maten. Och eftersom jag gillar pet pet så är det alltid någon rätt på bordet som är gjord speciellt för mig. Och även om vi inte har något språk tillsammans jag och svärmor så kan hon ju peka och säga mitt förnamn och pet. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig kärlek bygger väl på ömsesidighet, trivs inte den ena så gör väl den andra, om inte allt, så iaf jävligt mkt för att få honom/henne att trivas.

Jag hade i vilket fall inte gått med på att bo i samma hus som hennes föräldrar, hur reko o trevliga dom än må va.

Skulle aldrig falla mig in i Svedala, så varför helt plötsligt gå med på det nån annanstans - men det är min högst personliga åsikt.

 

Ja, exakt. Skulle aldrig falla mig in heller. Möjligen om jag blev extremt fattig så skulle jag snylta på thaidamens familj ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja du Forden, 6000 bath var ju inte så mycket...

Som du säkert vet så är pengar allt i Thailand och har nu frugan valt en farang som för de flesta thaidamer inte är något som kommer högst på listan över valet av man så skall det ju finnas några fördelar med detta valet, både för henne och för resten av familjen i ditt fall svärmor...

Att både din tjej och hennes syster säger att svärmor är clacy betyder ju inte att de verkligen menar det utan det kan likaväl vara ett sätt att lugna dig...

Att du sen betalar el, mat odyl tar jag lite som en självklarhet när du nu kanske har fått rollen som familjens överhuvud och du bor ju faktiskt i svärmors hus eller hur Forden...

Att du tycker att svärmor borde vara nöjd med det hon får kan jag förstå, men Forden, nu bor du ju inte i Sverige så kanske lite att du skall ta seden dit du kommer och börja pynta lite mer än vad du nu för tillfället pyntar... Om inte så kanske det är läge att skaffa en svensk tjej, för då slipper du ju allt detta...

Får ursäkta att jag inte kör med ryggdunkarstilen Forden, men jag tycker oftast att det finns två sidor av myntet och att köra en tuff still och sätta ner foten tycker jag inte du skall göra i din sits nu, utan ta och tala med tjejen och se vad hon tycker är en bra lösning, men tänk på att du får förhandla där också kanske...

 

Men det bästa vill jag tycka vore om du hittade ditt egna ställe och slutar bo hos svärmor och kanske skickar 4 eller 5000 bath mån till henne...

 

bob

 

Jag fattar dig men jag fattar inte en sak

Du säger at 6000 är lite lite men att jag ska ge henne 4000-5000 i månaden om vi flyttar,,,,,,Det är ju ännu mindre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Riktig kärlek bygger väl på ömsesidighet, trivs inte den ena så gör väl den andra, om inte allt, så iaf jävligt mkt för att få honom/henne att trivas.

Jag hade i vilket fall inte gått med på att bo i samma hus som hennes föräldrar, hur reko o trevliga dom än må va.

Skulle aldrig falla mig in i Svedala, så varför helt plötsligt gå med på det nån annanstans - men det är min högst personliga åsikt.

 

 

Jag tog seden dit man kom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Jag löser problemet med att ha svärmor på behörigt avstånd. 

 

DVS Jag i Sverige, hon i Thailand.

 

Men om jag skulle bo permanent i Thailand så är en sak solklar, jag skulle ju inte bo tillsammans med svärmor.utan jag skulle se till att ha ett rejält avstånd emellan oss.

 

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Forden, 6000 bath var ju inte så mycket...

Som du säkert vet så är pengar allt i Thailand och har nu frugan valt en farang som för de flesta thaidamer inte är något som kommer högst på listan över valet av man så skall det ju finnas några fördelar med detta valet, både för henne och för resten av familjen i ditt fall svärmor...

Att både din tjej och hennes syster säger att svärmor är clacy betyder ju inte att de verkligen menar det utan det kan likaväl vara ett sätt att lugna dig...

Att du sen betalar el, mat odyl tar jag lite som en självklarhet när du nu kanske har fått rollen som familjens överhuvud och du bor ju faktiskt i svärmors hus eller hur Forden...

Att du tycker att svärmor borde vara nöjd med det hon får kan jag förstå, men Forden, nu bor du ju inte i Sverige så kanske lite att du skall ta seden dit du kommer och börja pynta lite mer än vad du nu för tillfället pyntar... Om inte så kanske det är läge att skaffa en svensk tjej, för då slipper du ju allt detta...

Får ursäkta att jag inte kör med ryggdunkarstilen Forden, men jag tycker oftast att det finns två sidor av myntet och att köra en tuff still och sätta ner foten tycker jag inte du skall göra i din sits nu, utan ta och tala med tjejen och se vad hon tycker är en bra lösning, men tänk på att du får förhandla där också kanske...

 

Men det bästa vill jag tycka vore om du hittade ditt egna ställe och slutar bo hos svärmor och kanske skickar 4 eller 5000 bath mån till henne...

 

bob

Nu får du ursäkta mig BOB,men vad är det för skit snack ? Att vi kommer till Thailand och ska respektera seder och kultur håller jag med om,men om dom nu väljer en farang ska inte dom då följa våra seder och kultur med ? Det gäller väl att ge och ta ? Tog upp denna tråden med lite thaiare igår "killar" och inte fan skulle dom betala så som Forden redan gör. Frugan håller med mig på detta till 100% Om nu du är fullsketen med stålar och har köpt hus,bil,mark,motobikes mm.mm så grattis men lämpa inte över dina värderingar till en som redan betalar mer än tillräkligt. Sorry att jag inte ryggdunkar dig med.

 

 

Micke

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig acceptera att i ett förhållande rankas långt nere på listan oavsett var min fru kom ifrån.Att ens fru/flickvän älskar och vill det bästa för sina tidigare barn är helt normalt men att prioritera släkt och vänner framför mig finns inte i min värld.

Svärmor som oftast kan vara  den stora nöten att knäcka bygger först på att man lär känna sin älskling ordentligt på behörigt avstånd från hennes föräldrar under tillräckligt lång tid så att man förstår varandra ordentligt.

Ett förhållande ska innehålla ömsesidig respekt för bådas kulturer och man ska aldrig  svälja allt pga deras kultur och seder.

Väljer hon sen sin mamma framför mig så är det bara att  gå vidare ensam då jag vill ha ett bra liv utan svärmorskontroll.

Att hjälpa föräldrarna med pengar och bättre boende kan vara aktuellt först efter att detta stämmer.

De har klarat sig hyggligt ända fram till du kom in i deras liv och gör det även utan dig.

 

 

Lycka till Forden 34 och alla andra ev drabbade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen inte. Jag har konstaterat att exfru Changs prioteringslista var:

 

1. Son och dotter från tidigare äktenskap.

2. Far och mor.

3. Bröder.

4. Diverse fastrar, mostrar, far och morföräldrar.

5. Nära thaivänninor.

6. Jag.

 

Deprimerande, men så var det. Blod är tjockare än vatten.

 

Hon förväntade sig dock givetvis att vara nummer ett på min lista.

 

Herr Chang har talat.

Du skulle dumpat henne redan när hon ville ha 1000000b i sinsod :)

Sorry för OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tjejen min är lojal mot mig å det är hon som vill flytta in till Surin med det vill inte jag, då skiter jag hellre i det här å tar hojen på långtur i Thailand

 

Du får ursäkta Forden men är ni inte 2 i ert förhållande? Tjejen försöker ju hitta en lösning men du skiter hellre i hennes förslag och drar. När man läser något liknande så förtjänar du tamefan den svärmor du har!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, speciellt bedrövligt var att jag hamnade efter thaiväninnorna. Ja, det var tydligen mer lockande att umgås med dom än med med mig.

 

Herr Chang har talat.

 

Om jag skulle märka att min hustru hellre skulle börja umgås med sina väninnor än med mig så skulle jag i första hand rannsaka mig själv och mitt beteende. Det är väl inte helt osannolikt att det är jag som genom mina prioriteringar är orsaken till att det blivit så

 

Även om hon ( Gud förbjude) skulle lämna mig så skulle jag inte ens snudda vid tanken på att prata illa om henne på MPR. Anledningen är ju självklar, det blir ju i så fall bara min inte helt objektiva syn på det som hänt. Skulle hon dessutom vara något av en kändis på MPR pga en massa bilder som jag har lagt ut så blir det hela ännu värre.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ursäkta Forden men är ni inte 2 i ert förhållande? Tjejen försöker ju hitta en lösning men du skiter hellre i hennes förslag och drar. När man läser något liknande så förtjänar du tamefan den svärmor du har!

I en annan kommentar så säger han att han är rädd att han tar till sponken om han flyttar till Surin. Gör om gör rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Du får ursäkta Forden men är ni inte 2 i ert förhållande? Tjejen försöker ju hitta en lösning men du skiter hellre i hennes förslag och drar. När man läser något liknande så förtjänar du tamefan den svärmor du har!

 

Först å främst knasen så förstår jag hur du menar men du måste även förstå mig med, om man läser från början så förstår du mig hur jag har det

 

Först så tänker jag på mitt välbefinnande å välmående

 

Jag kommer att befinna mig i Thailand 5-6 månader varje år framöver oavsett förhållande

 

Jag tänker inte ha ett förhållande med en flaska sprit i 6 månader

 

Jag kan utan tvekan vara hemma å jobba istället för att försöka lappa ihop förhållanden för att ha längre semester

 

Jag gör relativt bra pengar när jag gör det jag gör men är ingen miljonär som sitter å delar ut pengar till höger å vänster

för att andra människor ska må bra, jag jobbade hårt för mina pengar när jag jobbade, 12-15 timmar näst intill varje dag

Ska dom ha mina pengar så ska dom förtjäna det.

 

Ang tjejen min så vill hon bo kvar här i huset men när det är som det är så orkar hon inte det, men jag stöttar henne hela tiden då det är tungt för henne

med att jag vill att hon ska prata med svärmor så hon fattar hon med

 

Svårt å förklara fö en som int begrip nå

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
I en annan kommentar så säger han att han är rädd att han tar till sponken om han flyttar till Surin. Gör om gör rätt.

 

Gör om gör rätt? Så du menar att tjejen hans ska gå och lida över situationen för att Forden inte vill flytta?  Det är väl för fan bara att flytta, problemet löst. Kan han inte hålla sig från sponken så är det ju inte svärmodern som är problemet utan han själv, karln har väl för fan en egen vilja och är väl ingen bebis. Är så jävla less att läsa snyfthistorier likt dessa om elaka och pengakåta kärringar hit och dit, då jag har sett så många förhållanden här nere där farangen behandlar sina fruar likt (ursäkta uttrycket) horor och ska bestämma allt för att dom står för kulorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först så tänker jag på mitt välbefinnande å välmående

 

Ang tjejen min så vill hon bo kvar här i huset men när det är som det är så orkar hon inte det, men jag stöttar henne hela tiden då det är tungt för henne med att jag vill att hon ska prata med svärmor så hon fattar hon med

 

?

Att stötta henne hemma hos svärmorsan kommer inte att funka, om du utgår från det direkt och ger er båda chansen till ett välbefinnande å välmående så kanske det funkar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Först å främst knasen så förstår jag hur du menar men du måste även förstå mig med, om man läser från början så förstår du mig hur jag har det

 

Först så tänker jag på mitt välbefinnande å välmående

 

Jag kommer att befinna mig i Thailand 5-6 månader varje år framöver oavsett förhållande

 

Jag tänker inte ha ett förhållande med en flaska sprit i 6 månader

 

Jag kan utan tvekan vara hemma å jobba istället för att försöka lappa ihop förhållanden för att ha längre semester

 

Jag gör relativt bra pengar när jag gör det jag gör men är ingen miljonär som sitter å delar ut pengar till höger å vänster

för att andra människor ska må bra, jag jobbade hårt för mina pengar när jag jobbade, 12-15 timmar näst intill varje dag

Ska dom ha mina pengar så ska dom förtjäna det.

 

Ang tjejen min så vill hon bo kvar här i huset men när det är som det är så orkar hon inte det, men jag stöttar henne hela tiden då det är tungt för henne

med att jag vill att hon ska prata med svärmor så hon fattar hon med

 

Svårt å förklara fö en som int begrip nå

 

Jag förstår att du har ett helvete men du utsätter ju faktiskt tjejen din för ett helvete samtidigt genom att du vägrar att flytta för att lösa situationen. Hur hemskt kan det vara att flytta några mil bort från svärmor och få tjejen din att slippa höra svärmors tjat? Thailand är inte Sverige med dess sociala skyddsnät utan i Thailand så är det barnens oskrivna plikt att ta hand om sina föräldrar, vissa föräldrar är pengakåta och andra inte. Din tjej kan ju inte byta ut sin mor, men du kan ju hjälpa henne i denna situation genom att du lyssnar på hennes önskemål om att flytta därifrån för att förbättra situationen för dig och tjejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör om gör rätt? Så du menar att tjejen hans ska gå och lida över situationen för att Forden inte vill flytta?  Det är väl för fan bara att flytta, problemet löst. Kan han inte hålla sig från sponken så är det ju inte svärmodern som är problemet utan han själv, karln har väl för fan en egen vilja och är väl ingen bebis. Är så jävla less att läsa snyfthistorier likt dessa om elaka och pengakåta kärringar hit och dit, då jag har sett så många förhållanden här nere där farangen behandlar sina fruar likt (ursäkta uttrycket) horor och ska bestämma allt för att dom står för kulorna.

 

:13:

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser en tråd som denna fattar man vilken tur man haft. Visst hjälpte jag till med att rusta upp huset när jag gifte mig med deras dotter. Köpte även 4 tvättmaskiner på min frus inrådan så svärmor kunde öppna tvätteri, vet dock inte hur bra det gick eftersom jag aldrig fick svar på hur mycket hon drog in per dag. Antar dock att hon klarade sig bra eftersom  tvättmaskinerna gick från 6 på morgonen till 6 på kvällen och vi (jag) betalade ström, vatten och tvättmedel.Blev dock problem senare med svärföräldrarna pga. fruns dotter som dom haft hand om medans frun jobbade och senare var i Sverige. Hon var bortskämd över allt förstånd och när vi försökte ta tag i saken, utan att berätta vad som hände blev det ett jättegräl mellan frun och svärfar som slutade med att hon kastade ett glasbord på honom som så när hade skurit av hans stortå. Blödde som en gris men tån klarade sig.Dagen efter gick frun och svärmor till en munk för att höra vad vi skulle göra. Svaret blev att vi (detta var en tisdag) skulle flytta på torsdagen samma vecka. Vi hittade ett hus som vi hyrde och när vi bott där en månad frågade jag frun om vi inte måste betala elräkningar och det andra till hennes svar blev att" dom får inte ett öre förrän pappa ber om ursäkt")  och är det någon som någonsin hört en Thailändare medge att han haft fel eller bett om ursäkt för något ?Vi betalade alltså inte ett dugg på flera år eftersom vi lite senare återvände till Sverige och hur dom löste det vet jag inte. Antar att någon annan syster trädde in och betalade.Nu är dom sedan ett år sams igen och jag vet inte varför men dom har aldrig krävt en bath av mig, vet dock att frun av sina egna intjänade pengar skickat ca. 5.000 per månad och det är ju up to her. Gillar svärföräldrarna skarpt då dom alltid varit reko mot mig men tycker även synd om er som fått eller får förhållanderna spolierade av giriga svärföräldrar.

Ändrades av flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jag förstår att du har ett helvete men du utsätter ju faktiskt tjejen din för ett helvete samtidigt genom att du vägrar att flytta för att lösa situationen. Hur hemskt kan det vara att flytta några mil bort från svärmor och få tjejen din att slippa höra svärmors tjat? Thailand är inte Sverige med dess sociala skyddsnät utan i Thailand så är det barnens oskrivna plikt att ta hand om sina föräldrar, vissa föräldrar är pengakåta och andra inte. Din tjej kan ju inte byta ut sin mor, men du kan ju hjälpa henne i denna situation genom att du lyssnar på hennes önskemål om att flytta därifrån för att förbättra situationen för dig och tjejen.

 

Å skulle jag dra eller att vi flyttar hur tror du det skulle bli då????

 

Det ska jag tala om

 

Det skulle bli samma visa igen om inte värre

Telefonen skulle gå varm å inte en blund på natten

Hon kommenderar sin dotter med att flytta till bkk igen för att jobba i fabrik igen

Hon skulle inte få träffa sin son å det skulle tära på tjejen som fan

Tjejen sa::: om vi flyttar så kan jag inte ta sonen med mig då skolan finns här i byn å alla hans kompisar å det vill jag inte försöra för han

 

Det finns många faktorer i ett förhållande 

 

SVÄRMOR HAR ALLTID TJATAT OM PENGAR SÅ DET BLIR INGEN SKILLNAD UTAN BARA VÄRRE

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...