Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Å skulle jag dra eller att vi flyttar hur tror du det skulle bli då ????

 

Det ska jag tala om

 

Det skulle bli samma visa igen om inte värre

Telefonen skulle gå varm å inte en blund på natten

Hon kommenderar sin dotter med att flytta till bkk igen för att jobba i fabrik igen

Hon skulle inte få träffa sin son å det skulle tära på tjejen som fan

Tjejen sa::: om vi flyttar så kan jag inte ta sonen med mig då skolan finns här i byn å alla hans kompisar å det vill jag inte försöra för han

 

Det finns många faktorer i ett förhållande 

 

SVÄRMOR HAR ALLTID TJATAT OM PENGAR SÅ DET BLIR INGEN SKILLNAD UTAN BARA VÄRRE

Lägg inte ner tid på den muppen Björn,som att tala med ett rövhål,kommer bara skit ut ändå.

 

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men du kan väl inte dra ut på pinan i oändlighet!

 

Å skulle jag dra eller att vi flyttar hur tror du det skulle bli då ????

 

Det ska jag tala om

 

Det skulle bli samma visa igen om inte värre

Telefonen skulle gå varm å inte en blund på natten

Hon kommenderar sin dotter med att flytta till bkk igen för att jobba i fabrik igen

Hon skulle inte få träffa sin son å det skulle tära på tjejen som fan

Tjejen sa::: om vi flyttar så kan jag inte ta sonen med mig då skolan finns här i byn å alla hans kompisar å det vill jag inte försöra för han

 

Det finns många faktorer i ett förhållande 

 

SVÄRMOR HAR ALLTID TJATAT OM PENGAR SÅ DET BLIR INGEN SKILLNAD UTAN BARA VÄRRE

Du kommer att kväva ert förhållande om ni stannar,  hur länge orkar hon.och du... höra sladdret?

Du kommer att kväva ert förhållande om ni flyttar därför att sonen bor kvar.låter dessvärre hopplöst OM du inte står upp mot kärring, REJÄLT...och då finns det bara två alternativ, kärringen tar ner taggarna eller så flyttar du ensam! Taskig sits, jag vet, men.

Hur mycket tjänade tjejent i BKK? Knappast mer än runt12-13 000 inkl OB och sedan hyra o mat, blir inte mer kvar för att hon jobbar där...tror du inte det kan vara så att kärringen surnat ihop på dig?

Du är ju "en snål farang" som inte lastar bath, såväl sedlar som guld på henne för att visa din uppskattning.

Utan det kan det lika väl vara som förr då dottern va i BKK, då slipper kärringen i alla fall se farangskrället göra av med den 20 bathsedel på öl som hon egentligen är berättigad till!

Tycker det är mest synd om din tjej, hon har ju inte valmöjligheten att dra därifrån hur som helst, din sits är mer taskig rent personligt men ingen katastrof, du har ju valmöjligheter.

 

På kärringen NU, innan det gått för långt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejja Forden :) På henne bara sen kommer du hit några dagar och sen får du se om ditt utspel gjorde nån nytta när du kommer tillbaka.

 

 

 

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv, bott med "min" thaifru i samma hus som svärföräldrarna. Detta med att inte vara nummer ett med sin kvinna mer än en kort stund nattetid tär på ens ego, och som många skriver man är nummer tre och nedåt beroende på familjens storlek.

I mitt fall kom föräldrar och sonen före tillsammans med sin bror.

Efter ett tag upptäcker man hur tydligt det är och det läget gillade inte jag. Vi pratade mycket om det och mitt förslag vara att skaffa eget boende och flytta. Min dam sa att hon aldrig skulle kunna flytta från sina föräldrar, oavsett hur mycket hon älskar mig eller behöver mina pengar.

Hon såg att jag otrivdes i hemmet, hade inget att göra där på dagarna.

Hela familjen försöka lösa situationen genom att besöka alla möjliga tempel, och munkar för välsignelse och råd.

Att alla skulle sitta ned och försöka hitta en lösning genom samtal verkade helt uteslutet.

Jag stod för alla inköp till hemmet och betalade elen, och det tycker jag var ok som hyra.

Hon led sina samvetes kval också, men var reko som föreslog skiljmässa för att jag skulle må bättre framöver. Situationen skulle aldrig förändras på många år.

Hon skulle "lose face", "lose money" och rankas med i status rejält.

Jag accepterade det då hon aldrig skulle kunna svika sina föräldrar och ranka upp mig till en högre position.

Kan ni flytta och ha ett eget boende utan svärmor?  

Går inte det inte att flytta för tjejen, så ge upp relationen för du kommer bara att må dåligt.

Inte behöver man flytta till Jomtien eller Pattaya, finns mycket att hyra överallt till bra priser i hela landet.

Landsbygd, mindre eller stora städer. Hyr man så är det enkelt att flytta när man vill...

 

Den osynliga makt mammorna har över sina döttrar, förstår vi inte alls.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar dig men jag fattar inte en sak

Du säger at 6000 är lite lite men att jag ska ge henne 4000-5000 i månaden om vi flyttar,,,,,,Det är ju ännu mindre

Ja den ekvationen går ju inte helt ihop.., men så blir det ibland när man inte torkar sig i röven innan man skiter...

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Den osynliga makt mammorna har över sina döttrar, förstår vi inte alls.

 

Dagens sanning! :14:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden. ett okej hus i utkanten av Surin, med risfält runt omkring, hyr du för 5-6 tusen i månaden och din tjej har säkert redan idéer om hur hon kan göra någon sorts business på plats. T ex det hon säljer i byn kan säkert dubblas inne i stan och förtjänsten från det räcker säkert både för pojkens och svärmors omkostnader hemma i byn, om nu inte pojken vill följa med.
Det är dessutom inte längre mellan mor och son än en kort och billig bussresa. Men tillräckligt långt för att svärmors gnat ska kännas befriande långt borta.

 

Finns fördelar med att bo nära stan också, du har tillgång till ett stort utbud affärer, restauranger, nöjen osv och det finns många faranger att umgås med om och när du känner för det. Du som gillar att jobba och bygga ihop grejor får dessutom nära till skrotar etc där delarna återfinns.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den osynliga makt mammorna har över sina döttrar, förstår vi inte alls.

 

Mitt i prick... 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga din svärmor hur mycket hon ska ha för att acceptera situationen och ge er en chans att utveckla relationen.Är hon helt omedgörlig så förklara hur mycket det kostar dig idag för att "deras"liv ska gå runt.En thai vill aldrig loose face,det är nåt du bara kan drömma om.Tyvärr tror jag det är kört om ni inte stannar upp och ställer svärmor inför fakta vad som händer om hon inte kan dämpa sitt chefsskap och gilla läget.Har en svägerska som vill äga allt som släkten har och hon kan gå över lik för att få det.Min fru har alltid trott på henne(svägerskan är äldst)och gått på hennes lögner tills för 4 år sedan då hon äntligen förstod vad jag förklarat för henne i 15 år.Då hon gick bakom ryggen på frun för att tillskansa sig frugans mark var måttet rågat och hon förklarade henne persona non grata om hon inte la ner,vi är de enda som brytt oss om mina svärföräldrar och deras välbefinnade,vi har tagit hand om övriga släktingar när sjukdommar och olyckor slagit till.Numera(äntligen)så funkar det perfekt men det krävdes att frugan ställde ultimatum för att vissa släktingar skulle förstå.Så mitt råd är att stanna upp och kräv svar från svärmor hur det måste bli för att ni ska ha en chans,men gör det så att svärmor inte känner att hon loose face,känner hon det så dör hon hellre.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ursäkta mig BOB,men vad är det för skit snack ? Att vi kommer till Thailand och ska respektera seder och kultur håller jag med om,men om dom nu väljer en farang ska inte dom då följa våra seder och kultur med ? Det gäller väl att ge och ta ? Tog upp denna tråden med lite thaiare igår "killar" och inte fan skulle dom betala så som Forden redan gör. Frugan håller med mig på detta till 100% Om nu du är fullsketen med stålar och har köpt hus,bil,mark,motobikes mm.mm så grattis men lämpa inte över dina värderingar till en som redan betalar mer än tillräkligt. Sorry att jag inte ryggdunkar dig med.

 

 

Micke

 

Det är väl det som är problemet att följa både svenska och thailändska seder och kultur när man bor i Thailand under svärmors tak. Någonstanns går det ju inte att göra båda nöjda och här är ett sådant läge och då är det bättre att Forden drar eller tar fram lädret...

 

Hade önskat att jag var fullskiten med pengar Micke och att jag utan vidare kunnat ge frugans svärmor/svärfar hus,bil,mark,motobikes etc , men jag är inte mer fullsketen än  de flesta andra här och gud skall veta att även jag har mina duster med frugan om pengar, seder och bruk...

 

Bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl det som är problemet att följa både svenska och thailändska seder och kultur när man bor i Thailand under svärmors tak. Någonstanns går det ju inte att göra båda nöjda och här är ett sådant läge och då är det bättre att Forden drar eller tar fram lädret...

 

Hade önskat att jag var fullskiten med pengar Micke och att jag utan vidare kunnat ge frugans svärmor/svärfar hus,bil,mark,motobikes etc , men jag är inte mer fullsketen än  de flesta andra här och gud skall veta att även jag har mina duster med frugan om pengar, seder och bruk...

 

Bob

Hej Bob!

Förstår vad du menar det va mest din tongång jag blev upprörd på.

 

Puss och kram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bob!

Förstår vad du menar det va mest din tongång jag blev upprörd på.

 

Puss och kram.

 

Tongången var nog inte så illa som det kanske lät... Vill ju nog som alla andra se att det löser sig för Forden och hans tjej...

 

Puss och Kram på dig också (kunde inte vi alla som tycker om att pussa och krama andra män träffas för typ en bastu tillsammans...?)

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade önskat att jag var fullskiten med pengar Micke och att jag utan vidare kunnat ge frugans svärmor/svärfar hus,bil,mark,motobikes etc

 

Då hade du blivit poppis i familjen men inte på MPR! :crazy:

Ett behagligare liv än tidigare om dom nu inte redan har det är väl OK, men ösa guld över bönder gör dem inte till adel! Dom bara tror det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade liknande problem. för 8 år sedan.  Hyrde en pickup och flyttade till Pattaya.

 

Mitt råd är  Flytta därifrån snarast!

 

Testa först om tjejen är mest lojal till dig eller morsan.

 

Har du mycket grejor där så hyr något i Surin  för lång tid där du kan forvara dina saker.

 

Flytta därefter ner till Pattaya tills du åker tillbaka till Sverige, med eller utan tjejen.

 

Inga mer pengar till svärmor!

 

Jag bor i Buriram och har bil.. Skicka PM om du behöver hjälp.

Kloka råd, har du möjligheten så följ det Forden!

Inga mer pengar till svärmodern under dom omständigheter som du bemöts av henne, hennes beteende är åt helvete rent ut sagt.

Och som sagt, testa om din tjej är lojal mot dig.

 

Rock on Forden, stå på dig, vik inte en tum!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Slå in pannbenet på kärringen, ta med dig tjejen och systern å flytta. Sådär kan man inte ha det..

Annu nagra kloka ord fran denna Thailands veteran!

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Tongången var nog inte så illa som det kanske lät... Vill ju nog som alla andra se att det löser sig för Forden och hans tjej...

 

Puss och Kram på dig också (kunde inte vi alla som tycker om att pussa och krama andra män träffas för typ en bastu tillsammans...?)

 

bob

Lätt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annu nagra kloka ord fran denna Thailands veteran!

Halsningar

Chan2011

Du tror inte han triggar t.ex. dig med ett sånt inlägg  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Du tror inte han triggar t.ex. dig med ett sånt inlägg  :crazy:

Mojligen ar det sa min van,jag bryr mej inte sa mycket,ar bara sa forvanad over vilka varelser det finns har pa forumet, vilka varderingar det finns, ganska intressant faktiskt ur en psykosocial synvinkel, det ar helt ok for min del, jag skriver vad jag tycker och efter mina varderingar, bara jag slipper och kanner mej tvingad att umgas bara for jag ar Svensk, ar forvanande att om man skriver nagot bullshit om t.ex Thailanska kvinnor far man omgaende 22 karma, nej den typen av manniskor som den lilla Jimmy 666, han ar inte smart nog att skriva i endast provokativt syfte, kommer med all sakerhet att ga pa en mina en dag, framforallt i Thailand.

Till min van skriftprofessorn tillika folkskollararen mr.T, kolla nu sa fint.mellanslag efter varje komma tecken, stora A i meningsbyggnad?

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa här borde kolla sej i spegeln ur en psykosocial synvinkel. 

 

Kanske borde även vissa gå en kvällskurs i ironiförståelse.

 

Men vem är jag att sätta mej till doms? -Simpel bypojke från Dalarna???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annu nagra kloka ord fran denna Thailands veteran!

Halsningar

Chan2011

 

Inlägget du syftar på tycker jag säger mer om skribenten än om svärmodern.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Vissa här borde kolla sej i spegeln ur en psykosocial synvinkel. 

 

Kanske borde även vissa gå en kvällskurs i ironiförståelse.

 

Men vem är jag att sätta mej till doms? -Simpel bypojke från Dalarna???

Odin, du stora MPR kung, sa du menar att allt har pa forumet ar ironi.da far jag be om ursakt och ska genast ta den dar kvalls kursen du rekomenderar, jag skriver vad jag tycker, men som sakt var,  vi ar olika, olika bakgrund, olika varderingar.

Jag ar ocksa en mycket simpel bonnlapp, men har haft lite flyt men hanger inte lapp for det, framforallt behover jag inte ga in att tycka for nagon annan som du gor hela tiden, dina kompisar ar val karlar nog att dom kan tala for sig sjalva.eller?

Lantliga halsningar(visserligen inte Dalarna)

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag förstår dej rätt så ogillar du att jag står upp för mina medmänniskor. (som jag aldrig har träffat) Är det korrekt uppfattat?

 

Och ja, har man inte förmåga att läsa lite mellan raderna så sk man nog tänka både en och två gånger innan man läser vissa personers inlägg.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skiter i detta OT-tjafs, vill du fortsätta disputera så tar vi det via PM:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Slå in pannbenet på kärringen, ta med dig tjejen och systern å flytta. Sådär kan man inte ha det..

Annu nagra kloka ord fran denna Thailands veteran!

Halsningar

Chan2011

Ber om ursäkt för att jag inte är lika perfekt och duktig som dig... Men så har jag förmodligen mycket roligare än dig istället jävla surkuk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärmor är väl OK men tror inte jag skulle orka bo under samma tak under flera månader.Om några år hoppas jag kunna bo några månader varje vinter då kommer svärmor vara död ( hon diabetes rätt dålig just nu) Ett stort problem är hennes 20 åring son sover mest på dan ute ränner nätterna.

 

Hyr en stuga i närheten då kan din fru åka över till sin mor ibland du sliper höra svärmors gnäll.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...