Jump to content
IGNORERAD

Tips å råd ang svärmor


Guest Forden34

Recommended Posts

Bedrövlig prioritering! Jag förstår att hon är X nu.

 

Ja, speciellt bedrövligt var att jag hamnade efter thaiväninnorna. Ja, det var tydligen mer lockande att umgås med dom än med med mig.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    24

  • Soengsang

    19

  • ole

    16

  • hamnoi

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har liknande erfarenheter, så nu vet jag i allafall varför kärringen inte tycker om mig.. Kommer då aldrig ge efter, om enda sättet att bli acepterad, är att öppna plånboken,så kommer den att förbli stängd.. Tror kärringen älskar pengar mer än sina barn.. Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Bedrövlig prioritering! Jag förstår att hon är X nu. Ja, speciellt bedrövligt var att jag hamnade efter thaiväninnorna. Ja, det var tydligen mer lockande att umgås med dom än med med mig. Herr Chang har talat.
Kanske dom ville umgås någon nykter? Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Forden, 6000 bath var ju inte så mycket...


Som du säkert vet så är pengar allt i Thailand och har nu frugan valt en farang som för de flesta thaidamer inte är något som kommer högst på listan över valet av man så skall det ju finnas några fördelar med detta valet, både för henne och för resten av familjen i ditt fall svärmor...


Att både din tjej och hennes syster säger att svärmor är clacy betyder ju inte att de verkligen menar det utan det kan likaväl vara ett sätt att lugna dig...


Att du sen betalar el, mat odyl tar jag lite som en självklarhet när du nu kanske har fått rollen som familjens överhuvud och du bor ju faktiskt i svärmors hus eller hur Forden...


Att du tycker att svärmor borde vara nöjd med det hon får kan jag förstå, men Forden, nu bor du ju inte i Sverige så kanske lite att du skall ta seden dit du kommer och börja pynta lite mer än vad du nu för tillfället pyntar... Om inte så kanske det är läge att skaffa en svensk tjej, för då slipper du ju allt detta...


Får ursäkta att jag inte kör med ryggdunkarstilen Forden, men jag tycker oftast att det finns två sidor av myntet och att köra en tuff still och sätta ner foten tycker jag inte du skall göra i din sits nu, utan ta och tala med tjejen och se vad hon tycker är en bra lösning, men tänk på att du får förhandla där också kanske...

 

Men det bästa vill jag tycka vore om du hittade ditt egna ställe och slutar bo hos svärmor och kanske skickar 4 eller 5000 bath mån till henne...

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Behöver råd

 

Svärmor har börjat tjafsa på tjejen min ang

 

Pengar

Varför hon inte går upp i tid på morgonen

Varför hon inte lagar mat på morgonen

varför hon inte städar

Varför hon inte tvättar kläderna

Ja tamejfan om allting tjafsar hon om

 

Grejen är den att tjejen går upp tidiga mornar å gör allt som jag skrivit

 

Ang mig

 

Varför inte jag ger henne pengar som andra faranger gör (en straxt utanför byn ger sin thaitjej 60 000thb i månaden)

Varför jag inte fixar huset (det gör jag så gott det går med dom resurserna jag har ang verktyg)

Varför jag inte ger pengar till svärmor så hon kan spara på banken, skrattretande i mina ögon, jag behöver ingen som spar mina pengar då jag kan göra det själv.

 

Tjejen håller på bli knäpp å jag gör snart något dumt

 

Detta tjafs börjar på morgonen å slutar på kvällen å det tryter på förhållandet, snart sticker jag å skiter i allt här

men först så kapar jag ner allt som jag satt upp som skulle bli en carport

 

Någon som behöver material???  Finns att avhämta gratis snart

Balksparkare undanbedes då det är gratis

 

 

Jadu!

 

Den dagen jag skulle kunna både förstå och uttrycka mig på thai, den dagen skulle folk säkert få höra både det ena och det andra av mig i Thailand.

Vissa människor måste man tydligen uppfostra ända tills dom trillar av pinn.

 

Jag blir skit sné när jag läser detta. Inte nog med att du inte gillar det, men även din fru hamnar i kläm. Hon används som slagträ av hennes egen mamma.

 

 

Kör upp ett fälgkors i rektum på den sura tanten så ska du se att allt blir bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du har väl möjligen inte tidigare givit intryck av att ha gott om pengar?

Jag har dålig erfarenhet av att man i något sammanhang nämner

en svensk lön..översatt i bath. 

/mvh

biker

 

 

Folk ska väl skita i vilket intryck han ger om han så är multimiljonär.

Svärmodern är säkert en rödskjorta. Hon kan väl tigga pengar av Thaksin, han lär vara fullskiten av sådana.

 

Svärmodern är väl riktig thai-rak-thai kärring. Så då tycker jag att någon thailändare kan hjälpa henne med sparkontot.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska skicka så mycket pengar till svärmor så att banken ringer till henne och ber henne om att hon säger till farangen att

det räcker med pengar för bankvalvet är överfylld och det finns ingen mer plats för mera pengar.

Då kan svärmor gå ut på byn och skryta om farangen. Innan bankvalvet är överfyld räkna med att det blir missnöje 

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa (thai)kärringar är som små gökungar, börjar med små krav för att successivt öka tills allt är slut - ja tills ALLT är slut. Det som gäller är att stämma floden i bäcken.

Lugnast är annars att vrida nacken av de(n) som gal (kacklar) för mycket.

Ta kärestan och flytta, INNAN det är försent.

Link to comment
Dela på andra sajter

"farang kiinok" är ett mycket målande och kärnfyllt uttryck som säger allt om vad en hel del thaiare tycker om de faranger som inte öser pengar över dem. Det allra bästa med detta uttryck är att det är helt omöjligt för faranger att förstå vad det betyder, vilket gör att det kan användas framför näsa på farangen av alla som vill och hur som helst.

 

Fågelskit farang ja jag tackar och bugar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger en del i tipsen att flytta, om det nu är svärmors kåk...

 

Men se upp så du inte blir övertalad att köpa nåt, mot din vilja, i tjejens namn.

Om du gör det, så fixa ett kontrakt som ger dej rätt att bo kvar om ni splittar, fast vad skall du göra på bonnvischan om ni splittar?

Köp en condo i Jomtien istället i ditt namn, lååångt från surtanten.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

har thai pengar på banken ???:crazy:

Jäpp! Svärmor har pengar på banken

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger en del i tipsen att flytta, om det nu är svärmors kåk...

 

Men se upp så du inte blir övertalad att köpa nåt, mot din vilja, i tjejens namn.

Om du gör det, så fixa ett kontrakt som ger dej rätt att bo kvar om ni splittar, fast vad skall du göra på bonnvischan om ni splittar?

Köp en condo i Jomtien istället i ditt namn, lååångt från surtanten.

 

MVH Tommy

Håller med. Men varför köpa? Hyr! I Thailand får man mycket för pengarna när bostad skall hyras och man kan byta eller dra i princip när man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Men varför köpa? Hyr! I Thailand får man mycket för pengarna när bostad skall hyras och man kan byta eller dra i princip när man vill.

Jag fördrar att köpa, men med eftertanke.

 

Hade jag tex hyrt lägenhet i Sverige i under de 16 år jag hade bostadsrätt hade jag betalat mer än vad jag gjorde för bostadsrätten varje månad, och jag hade inte haft ett öre för det när jag flytta till Thailand, lägenheten såldes med hyfsad vinst, man kan säga att jag bodde gratis i 16år, inklusive el värme och vatten...

Eller så kan man se det som ett bra sparande, och dessutom billigare boende än en lika stor hyres 2a i samma område (V.Frölunda).

 

Har vänner som bott i hyreslägenheter hela livet hittills, de har tex ingen "grundplåt" när de vill köpa hus, allt som lagts på boende är borta, jag förstår inte att vissa föredrar att hyra.

 

Så köp, om det inte är ett kortsiktigt boende som ni vill ha, då går det väl an att hyra... Min lägenhet förlorade ca33% i värde första året, men sen gick det bättre.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta värmde Micke, tackar så mycket för erbjudandet

Måste lösa detta på något sätt men just nu vet jag bara inte

Jag har lite mycket grejor som jag inte får med mig för tillfället om jag skulle dra härifrån

Helst av allt vill jag vara med den jag älskar men går det inte å lösa så åker jag hemåt till sverige

Men skit.. Hyr en lya av nån tillf'älligt i närheten..d tystar nog ner henne när atm:en försvinner hehe,, i  byn kan man hyra kåk

 från 500 baht o uppåt i månaden,,ja här iaf..:) min svärmor är en dröm..:) måste pracka på henne nått för hon e glad för det hon har.

bor med oss i separat hus på gården men aldrig har jag hört talas om pengar,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Min svärmor har alltid varit bra, men hon hade små tendenser till girighet när vi började tala om "Sinsod" för en massa år sedan...

 

Hon skulle först inte ha nånting (frugan var ju skiljd och mor redan).

Men sn var hon ute och pratde med sina vänner i kvarteret.

Hon kom hem och begärde 500.000, jag blev sådär trött, som man kan bli ibland...

Efter en kort fundering så svarade jag "Du kan få 1 miljon, men då får du hitta nån annan stans att bo", det blev 50.000 i Sinsod, så att damen kunde reglera en skuld hon hade hos en gammal vän.

 

Testa nåt liknande, funkad för mej iaf.

 

MVH Tommy 

Pröjsa 180tusen baht som kom tebax i bumerang efter bröllopet.  Fast d var nog min charm..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

En faktor är väl hur etablerat ert förhållande är. Ifall din flickvän inte är helt oberoende ekonomiskt eller sammangjuten med dig kan man ju ur ett thailändskt perspektiv förstå att hon känner att hon inte kan ta strid mot sin mor. Jag tycker förslaget tidigare att ta en diskussion direkt med svärmor där din flickvän översätter ord för ord så det blir uppenbart vem som är avsändare kan vara den mest framkomliga vägen.

 

Alla svärmödrar är ju inte heller sådär så problemet är ju inte oundvikligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"farang kiinok" är ett mycket målande och kärnfyllt uttryck som säger allt om vad en hel del thaiare tycker om de faranger som inte öser pengar över dem. Det allra bästa med detta uttryck är att det är helt omöjligt för faranger att förstå vad det betyder, vilket gör att det kan användas framför näsa på farangen av alla som vill och hur som helst.

 

Fågelskit farang ja jag tackar och bugar.

Passar väl bäst på falanger som flyger lika högt som en fågel i sin tro på sig själv men beter och klär sig mest som det som kommer ur den!

Link to comment
Dela på andra sajter

"

Svärmor har börjat tjafsa på tjejen min ang

 

Pengar

Varför hon inte går upp i tid på morgonen

Varför hon inte lagar mat på morgonen

varför hon inte städar

Varför hon inte tvättar kläderna

Ja tamejfan om allting tjafsar hon om"

 

Ja - det är väl ingen normal svensk som skulle komma på tanken att flytta in hos sina föräldrar en längre tid ( om det inte handlar om curlingföräldrar ),förmodar att det funkar lika dant i Thailand.

 

Ovanstående problem bl.a. gjorde ju att man flyttade hemifrån så snabbt som möjligt.

 

Din svärmor är ju "mannen i huset" och verkar ställa så mycket krav som hon bara kan.

 

Föreslår att du hyr något annat hus/plats som du trivs med och så slipper du/tjejen väl tjatet om pengar dagarna i ända.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3429-1359834128,28_thumb.jpg

Testa en vietnamesiska istället. Det verkar vara ett års garanti oxå..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...