Jump to content
IGNORERAD

Ni som kan något om motorcyklar


stefan5300

Recommended Posts

Jaha nu är man korkad åsså, hörrö snickarn det var du som skrev 50 tum å inte jag, nuförtiden har man gått ifrån tumskalan å övergått till mm å centimeter

Hej Forden!

Ni har rätt båda 2, för om man skall skriva intenationellt så skriver man 50K men eftersom i Sverige inte har tum så kan man skriva 50".

Då " betyder 3 nollor, underlättar när man gör en objektbeskrivning om ett objekt, många mäklare ( dom äldre) inom alla mäklarområden använder det.

som ett exempel 500 000:- så kan man kort ner det 500" tar mindre plats, men det gäller om man skriver via datorn annars om man skriver för hand

så skriver man bara ett streck efter 500 över till höger om sista nollan.

Men det är lite gammalt och jag använder i regel 500K det förstår dom flesta då jag har många nybyggare som kunder.

 

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    5

  • Nack Laeng

    4

  • Nicholas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Stefan5300!

Ja det var billigt nu har du lite att skriva med, sedan när Forden kommer så skall du se att den kommer bli snygg.

För er andra som inte har sett Fordens projekt kolla in dom finns här på MPR, han vet vad han pratar om när det gäller bilar/hojar

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha nåt sånt här tycker den är hur grym som helst från början en Honda Wave, själv skall jag nån gång fixa en hoj som jag skall pimpa

Men det får vänta en stund då man är singel, man kan ju inte mecka på hotellet *ler*

012041209se8.jpg

 

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Hej Stefan5300!

Ja det var billigt nu har du lite att skriva med, sedan när Forden kommer så skall du se att den kommer bli snygg.

För er andra som inte har sett Fordens projekt kolla in dom finns här på MPR, han vet vad han pratar om när det gäller bilar/hojar

 

Mvh

Nerike

 

Dom orden dom värmer djupt själen,,,,,,Bugar å tackar,,,,Ja har man hållt på i 36 år med allt möjligt inom bilar,båtar å hojar så lär man sig,,,,,+ att man är självlärd gör inte saken sämre

 

Tack igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha nåt sånt här tycker den är hur grym som helst från början en Honda Wave, själv skall jag nån gång fixa en hoj som jag skall pimpa

Men det får vänta en stund då man är singel, man kan ju inte mecka på hotellet *ler*

012041209se8.jpg

 

Mvh

Nerike

Det där är en så kallad plastbide, inget att åka med i sverige i varje fall

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom orden dom värmer djupt själen,,,,,,Bugar å tackar,,,,Ja har man hållt på i 36 år med allt möjligt inom bilar,båtar å hojar så lär man sig,,,,,+ att man är självlärd gör inte saken sämre

 

Tack igen

Tackar men det är bara faktum har sett bilder där du lagar rost på camaro mm. så man ser att du kan, inget slafs där som brukar se efter så kallade rostlagningar med en lapp där och en där.

 

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Tackar men det är bara faktum har sett bilder där du lagar rost på camaro mm. så man ser att du kan, inget slafs där som brukar se efter så kallade rostlagningar med en lapp där och en där.

 

Mvh

Nerike

Ja gör jobben som jag själv vill ha det gjort som det var mitt eget objekt

Ibland så går man på 50 skr i timmen men vad gör man åt det då?? Tar hutlöst betalt?? Nä inte min grej kan jag säga

Har sett en del bilar man gjorde för 15 år sedan å det har inte kommit tillstymmelse av rost å då är man nöjd å även kunden är nöjd,,,,,,,,,,,,HAPPY

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Stämmer chassi/motor nummer med vad som står i boken?

Ja, annars är det väl ingen ide att ha boken.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar men det är bara faktum har sett bilder där du lagar rost på camaro mm. så man ser att du kan, inget slafs där som brukar se efter så kallade rostlagningar med en lapp där och en där.

 

Mvh

Nerike

Måste man inte ha körkort för att få köra en sån där :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e tydligen poppis med det här stuket i Rayong, tillhör polarn...  

 

såg någe liknande utanför en mc verkstad i Klaeng.

 

någe slags retro/trash stuk,  dom vllle ha 40-50 tusen bath  på verkstan   :ahh:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en annan av polarns hojar, sidovagn

post-3153-0-76501800-1363076304_thumb.jp

post-3153-0-47811000-1363076472.jpg

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det e tydligen poppis med det här stuket i Rayong, tillhör polarn...  

 

såg någe liknande utanför en mc verkstad i Klaeng.

 

någe slags retro/trash stuk,  dom vllle ha 40-50 tusen bath  på verkstan   :ahh:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

en annan av polarns hojar, sidovagn

Hojen med sidovagn ? är det någon indisk kopia av bmw??????

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns massor med plast som tål bränsle, men vet inte om det finns transparent/klar.

 

Polyeten tex som används på alla krosshojar och i bensindunkar.

 

Finns genomskinlig i era matlådor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Polyeten tex som används på alla krosshojar och i bensindunkar.

 

Finns genomskinlig i era matlådor.

 

Det bör vara HDPE, den går inte att få i klar.

De flesta moderna hojar har väl en plasttank som sitter under en kåpa.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, annars är det väl ingen ide att ha boken.

 

Jo, det är sant. Men jag köpte en äldre moppe (Honda c70) för några år sedan hos en liten firma som restaurerar sådana. Så jag sa åt dem att jag åker och reggar den innan ni får några pengar, och mycket riktigt, chassi numret stämde inte med det i gröna boken. Dumskallen hade inte kollat detta innan han påbörjade restaureringen.

 

Så kolla detta och lita inte på att allt är ok bara för att det finns en bok.   :)

 

Kolla även när skatten var betald senast. Det kan bli strul om det var flera år sedan, har för mig att den skrivs ut ur registret efter 5 år.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hojen med sidovagn ? är det någon indisk kopia av bmw? ?????

vet ej, kollar med polarn´

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bör vara HDPE, den går inte att få i klar.

De flesta moderna hojar har väl en plasttank som sitter under en kåpa.

 

Ja,

Även bilarnas tankar är i plast numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ja,

Även bilarnas tankar är i plast numera.

 

VW började med det redan på 70-talet..

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt polarn: Bmw

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt polarn: Bmw

Ok, motorn ser ut som en BMW men tankmärket är nåt hemgjort, kan va de som gör att man tror det är någon kopia

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

la oxå märke till märket ;)  men så e det nog

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...