Jump to content
IGNORERAD

Ni som kan något om motorcyklar


stefan5300

Recommended Posts

Du har rätt blev lurad av bilden,,, Förlåt mig..

Sen är frågan om bara gaffelkronorna är bytta eller om det kapat i ramen också..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    5

  • Nerike

    4

  • Nicholas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34
Kanske en intressant länk Stefan

 

Stod en lika dan Yamaha viargo 400 här i området där jag bor den var inte körd på länge men i original skick

Jag kollade vad det skulle kosta att få den i körbart skick mellan 60-100 tusen Baht skulle det kosta så jag bjöd 10 tusen till killen,men då tyckte han att den kunde stå kvar på gården.

 

Ha det

 

 

 

 

 

http://motorcycle.goobike.com/motorcycle/bike/yamaha__xv400_virago/summary.html

 

Ha det

 

Skulle jag åsså ha gjort, låtit den stå kvar,man behöver inte vara oförskämd på priserna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Är mycket sugen på att köpa denna choppade Yamaha 400 -96 men som synes så finns det att göra på hojen. Ägaren vill ha 35000 Baht som den står, jag har ej försökt att pruta, eller också vill han ha 50000 Baht för den tillfixad med framskärm, lysen, batteri + kåpor och lite annat smått och gott,. den ska ju även fungera maskinellt.

Skulle kunna fixa till det mesta själv men det finns ju inga reservdelar här i obygden.

 

Men vad äger ni om priset?

 

attachicon.gif002.JPG

attachicon.gif003.JPG

attachicon.gif004.JPG

attachicon.gif005.JPG

 

Jag hade lagt 50" för en fungerande hoj, det som skiljer är ca 3 000SEK inte mycket som behöver strula innan det är uppätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Allt begagnat är dyrt i detta landet! Bjud han 35.000 Baht. Men då ska växel-låda,motor funka. Plus att han skickar med alla delar han har.

Kanske slutar affären på 40.000:- Baht.

Måste ju vara mer lattjo att få fixa till det själv! Då får du ju till det som du själv önskar. Delar finns att få tag på...gäller bara att leta.

35-40.000 är ju ingen förmögenhet precis.

 

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jag hade lagt 50" för en fungerande hoj, det som skiljer är ca 3 000SEK inte mycket som behöver strula innan det är uppätet.

 

Hur mycket är 50" i pengar??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lagt 50" för en fungerande hoj, det som skiljer är ca 3 000SEK inte mycket som behöver strula innan det är uppätet.

Hur mycket är 50" i pengar??

Cirka

a3u7uju3.jpg

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Cirka

a3u7uju3.jpg

Sent by my flintaphone and Tapatalk

 

Han pratade om tum så det var därför jag undrade :crazy:  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

I mina ögon är detta ingenting att lägga pengar på.

En sönderskruvad, klåparmässigt ombyggd maskin som definitivt inte är snygg. 

Fel proportioner och allmänt ful och risig. 

Skulle tro att säljaren blir mycket glad om du köper den.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har hållit på med hojar i över 30 år

Det är inga stora pengar å få den som man vill

I sverige hade det kostat ca 5000-7000skr å då far man den som man vill ha den

Kan man då svetsa å snida lite å man tar tid på sig blir det bra

Jag har byggt från scratch

Gjort ramar

Tankar

Skärmar

Nav i rostrfritt

Fälgbanor+bulat+hålat

Byggt motorer å växellådor

Lackat

Ja i stort sett allt

 

Stefan frågade efter råd om det var något att ha å det tycker jag om man vill pula lite själv

Vill man inte pula köper man nytt å då tror jag stefan inte frågat om råd utan då har han köpt nytt

 

Köp den stefan å ställ den åt sidan tills jag kommer hit nästa gång å då fixar jag hojen åt dig, du betalar grejorna så står jag för arbetet så det blir tyst på dom som ratar hojen å inte förstår sig på ett jävla skit

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hållit på med hojar i över 30 år

Det är inga stora pengar å få den som man vill

I sverige hade det kostat ca 5000-7000skr å då far man den som man vill ha den

Kan man då svetsa å snida lite å man tar tid på sig blir det bra

Jag har byggt från scratch

Gjort ramar

Tankar

Skärmar

Nav i rostrfritt

Fälgbanor+bulat+hålat

Byggt motorer å växellådor

Lackat

Ja i stort sett allt

 

Stefan frågade efter råd om det var något att ha å det tycker jag om man vill pula lite själv

Vill man inte pula köper man nytt å då tror jag stefan inte frågat om råd utan då har han köpt nytt

 

Köp den stefan å ställ den åt sidan tills jag kommer hit nästa gång å då fixar jag hojen åt dig, du betalar grejorna så står jag för arbetet så det blir tyst på dom som ratar hojen å inte förstår sig på ett jävla skit

 

Tja, Forden, när vi andra som inte förstår ett jävla skit gav Stefan råd så visste vi inte att det skulle komma ner en expert som du och hjälpa honom. Så vi gav råden utifrån detta.

 

Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hållit på med hojar i över 30 år

Det är inga stora pengar å få den som man vill

I sverige hade det kostat ca 5000-7000skr å då far man den som man vill ha den

Kan man då svetsa å snida lite å man tar tid på sig blir det bra

Jag har byggt från scratch

Gjort ramar

Tankar

Skärmar

Nav i rostrfritt

Fälgbanor+bulat+hålat

Byggt motorer å växellådor

Lackat

Ja i stort sett allt

 

Stefan frågade efter råd om det var något att ha å det tycker jag om man vill pula lite själv

Vill man inte pula köper man nytt å då tror jag stefan inte frågat om råd utan då har han köpt nytt

 

Köp den stefan å ställ den åt sidan tills jag kommer hit nästa gång å då fixar jag hojen åt dig, du betalar grejorna så står jag för arbetet så det blir tyst på dom som ratar hojen å inte förstår sig på ett jävla skit

 

Du har delvis rätt i vad di skriver, men borde också då veta vad som kan fela med en så pass sönderskruvad hoj som syns på bilden.

Men all säkerhet inga större problem om man bor i typ, Bkk, Pattaya, Phuket etc etc...men att bo ute i obygden och börja leta smådelar, typ tändspole, packningar, wire etc etc är nog inte det lättaste.

Sen om man inte har så stor erfarnehet av byggen så underlättar det ju inte, även om man är bra på skruva och smida, så är det lite annorlunda att börja mecka med den komplexa tekniken i en 80-90 tals jappshoj, det vet du också mrFord..och du vet vilka problem som kan uppstå bara för man inte får tag i några smådelar....hade vi varit i Swe så hade det ju inte varit några problem, man får ju det i princip på vändande post, men inte lika lätt ute på obygden.

 

Men jag kan förstå tanken med att köpa ett objekt även där, defintivt bättre att pula med det ist för att inmundiga alkohol dag ut och dag in, så om man kanske har intentionen att köpa ett projekt för endast sitt välbefinnande i att ha något att pula med så är det kanske vettigt.

 

Oja...har ett par byggen i bagaget, Japps, Triumph och Harley...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var många blandade svar och jag väntar på fler men jag tycker att Forden34 leder på poäng.

 

Jag tror att jag åker och lägger upp 25 papp framför näbbet på ägaren så får jag se om han tar det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var många blandade svar och jag väntar på fler men jag tycker att Forden34 leder på poäng.

 

Jag tror att jag åker och lägger upp 25 papp framför näbbet på ägaren så får jag se om han tar det.

 

Ska du köpa den mest för att ha något att pula och fördriva tiden med..rent intresse alltså...så KÖP...

 

Men räknar du att direkt kunna åka tryggt runt i obygden den närmaste tiden med den så bör du nog tänka efter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du köpa den mest för att ha något att pula och fördriva tiden med..rent intresse alltså...så KÖP...

 

Men räknar du att direkt kunna åka tryggt runt i obygden den närmaste tiden med den så bör du nog tänka efter.

 

Tänkte mest köpa och fixa till den i körbart skick till att börja med för jag tycker det är en liten tuff mc.

 

I obygden kör jag ju med denna för tillfället.

 

post-3132-0-81452000-1359432962_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Tja, Forden, när vi andra som inte förstår ett jävla skit gav Stefan råd så visste vi inte att det skulle komma ner en expert som du och hjälpa honom. Så vi gav råden utifrån detta.

 

Nonki

 

Varför ger man då råd om man inte förstår ett jävla skit

 

Det är som hemma i sverige det när man släpar hem nåt från tex Ford 1934 som är så jävla rostigt så inte ens skrothandlarn vill ha det

Man sätter tänderna i skiten å får det gjort i behaglig takt å sen säger dom,,,vad fint det blev har du köpt den ny,, men hallå en ny bil från -34

Om jag inte vetat det jag vet har jag defenetivt inte uttalat mig

Många års erfarenhet av skruvande på gammalt skit

Det nyare teknikutförandet ger jag mig inte in i då jag inte har erfarenhet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Här var många blandade svar och jag väntar på fler men jag tycker att Forden34 leder på poäng.

 

Jag tror att jag åker och lägger upp 25 papp framför näbbet på ägaren så får jag se om han tar det.

 

Får du den för 25 papp då är jag avundsjuk, 30 papp är den värd om inte lite till

Link to comment
Dela på andra sajter

Får du den för 25 papp då är jag avundsjuk, 30 papp är den värd om inte lite till

Menar du som den står och ser ut på bilderna? I så fall litar jag på ditt omdöme och köper den för det är ju inga jättepengar det handlar om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Menar du som den står och ser ut på bilderna? I så fall litar jag på ditt omdöme och köper den för det är ju inga jättepengar det handlar om.

 

 

Jag tycker det är värt pengarna men pruta så mycket som möjligt då det blir mer pengar över för å köpa lite grejor

 

 

En liten prishint

 

99 000thb då är det en 750 i och för sig

 

post-6660-0-91694000-1359438402.jpg

 

70 000thb ingen bok

 

post-6660-0-89361200-1359438418.jpg

 

85 000thb 1996 400cc

 

post-6660-0-86728900-1359438435.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring mig om du vill, inga problem alls

 

087 1412561

Tackar

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ger man då råd om man inte förstår ett jävla skit

 

Det är som hemma i sverige det när man släpar hem nåt från tex Ford 1934 som är så jävla rostigt så inte ens skrothandlarn vill ha det

Man sätter tänderna i skiten å får det gjort i behaglig takt å sen säger dom,,,vad fint det blev har du köpt den ny,, men hallå en ny bil från -34

Om jag inte vetat det jag vet har jag defenetivt inte uttalat mig

Många års erfarenhet av skruvande på gammalt skit

Det nyare teknikutförandet ger jag mig inte in i då jag inte har erfarenhet

 

Om jag inte visste ett jävla skit hade jag inte gett något råd...

Använde dina ord av ironi. Du har ju ingen aning om vad de olika medlemmarna vet om motorcyklar eller inte.

Baserat på mina över 40 års erfarenhet av både mekande, byggande och körande av motorcyklar hade jag inte köpt denna motorcykel, åtminstone inte till dessa pengar. Jag hade i stället letat efter ett bättre objekt. Om man däremot hade fått den till en struntsumma kan det vara något, om man kan skruva. 

 

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
 Om man däremot hade fått den till en struntsumma kan det vara något, om man kan skruva. 

 

MVH Nonki

 

Struntsumma eller inte

 

Om du nu har skruvat i 40 år varför ratade du då objektet??

Skruva med mecano å hojar är inte samma sak min bäste Herr Nonki

 

Det stefan frågade efter var om det var värt det,

Stefan skrev åsså att han kan göra allt själv (nästan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hur mycket är 50" i pengar??

 

 

Ursäkta frågan men tyvärr så verkar den befogad!

 

Är du så JÄVLA KORKAD så du inte fattar att det är 50 000:-THB som avses?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...