Jump to content
IGNORERAD

När jag började lipa, eller är thai utan känslor...


leifen

Recommended Posts

Sitter och är djupt rörd och tagen….,kanske fel ordval men är helt ur fokus.

Känner att bastun och partyt med polarna skippar jag, kommer ändå inte få någon behållning av det.

Förbannad, ilsken, hat och hämnd är tankar som snurrar runt i skallen.

Nå väl det är väl läge att berätta varför.  

En historia om en liten tjej, och hur hennes liv raserades på en tid som måste betraktas som ögonblick. Lägger in bilder längre ned som är väldigt starka och obehagliga.

Några av MPR medlemmarna har träffat mig och Naree i verkliga livet, andra bara läst i mina  resetrådar. De flesta har säkert ingen aning.

Naree har burit på en hemlighet där jag bara fått veta vad som hon tycker är tillräckligt för stunden. Med tiden har vi ju blivit mer och mer ett par. Vi bor ihop i ett hyrt hus sen årsskiftet, fast jag åkt hem för att jobba sista kvartalet innan jag får städa av skrivbordet, släppa ut luften ur tjänstecykeln och snyta mig i gardinerna efter 44 tjänsteår i samma företag.

Eftersom har hon kommit med mer och mer detaljer om sin dotter och olyckan som förändrade allt för henne.  Hittills har jag bara fått detaljer om brännskada, dyr vård i Bangkok mm., men ingen helhetsbild. Hon fick sälja två bilar, sitt företag och ta besparingar till hjälp för att köpa den bästa vård hon kunde hitta för sin dotter. 3 miljoner bath för ett års vård som räddade livet på hennes dotter.

Ju mer hon litar på mig så mer öppnar hon sig. Igår skickade hon bilder på dottern.

Idag när vi chattade via MSN berättade hon resten, och för henne var det bära eller brista sa hon.

Varje gång hon visat eller berättat om sin brännskadade dotter har alla intresserade herrar snabbt avslutat bekantskapen. Hon befarade samma förfarande med mig, men sa att det måste fram till slut ändå.

Nu är det läge att ignorera tråd för i nästa inlägg kommer jag att visa bilderna, och berätta hennes historia hur ett par tonåringar, leker fackla med en liten tjej och hur illa thai kan bete sig…

Jag behöver en timeout just nu……….

 

Leif

 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    24

  • Issanbonde

    11

  • pigge01

    9

  • Baa

    9

Mest aktiva i denna tråd

Livet kan vara orättvist och hemskt.

Olustigt när sådana hemskheter poppar upp när man förbereder sig för ett lugnt och trevligt liv i land långt bort. Förstår att det innebär en massa obehag både iform av beslut och brustna förväntningar.

 

Hoppas att du kommer fram till en lösning (beslut) så snabbt som möjligt att du slipper våndas över något du dragits in i av en slump.  Avvundas dig inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har träffat Leifen i Thailand vid några tillfällen nyligen.

 

Mycket svårt att bedöma denna situation, kan bara säga att enligt min mening är det bäst att sanningen kommer fram. Vilket enligt min erfarenhet inte är så vanligt bland thailändare.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gånger vet man inte hur man skall formulera sig, för att få ut sitt budskap på bästa sätt.

Nu när jag förstår vad som hänt blir jag bara arg.

 

En normal lycklig familj.

 

post-7697-0-83069200-1359248817_thumb.jp

 

På topp av sin karriär men nyskild, men rik och oberoende...

en dotter som fick allt hon ville...

sprudlande glad och utan bekymmer.

 

post-7697-0-04234200-1359249175_thumb.jp

 

Men så här kan livet förändrats snabbt...

 

Naree jobbade i Bangkok och hade sin dotter hos en familj för 5000bath per månad.

Mat, skjuts till skola mm.

 

Två nära tonåringar i familjen spårade ur och ville utforska världen på annat sätt.

Hur länge lyser en mänsklig fackla? Ungdomarna hällde bensin över då den 5 åriga flickan och tände på..

 

post-7697-0-25667000-1359249984_thumb.jp

 

post-7697-0-74232700-1359250501_thumb.jp

 

Allt läker inte med tiden.

 

post-7697-0-81739900-1359250792_thumb.jp

 

 

jobbigt nu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att du vill berätta. Det var ju riktigt läskiga bilder och det är svårt att förstå hur någon kan göra så mot en annan människa och dessutom mot ett barn!

Hur länge sedan var detta och hur är det med dottern nu?

 

/Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att dom jävla asen plågas resten av sina liv av tanken vad dom gjort .

Gör dom inte det ska jag gladeligen plåga dom . Fy faan .

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också träffat Leifen och även Naree som är ett mycket trevligt par,men detta kände jag inte till,fasanfullt kan jag bara säga om detta tilltag.Hoppat få träffas snart igen, ni är alltid välkomna hit hela familjen.

 

Starkt att berätta om detta Leifen.Gjorde så ont att se bilderna.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju bara hemska bilder, men då man tänker på att detta hände tidigt på förmiddagen och den familj som skulle sköta om dottern, gömde den den då svårt brännskadade dottern till sent på kvällen då Naree hittade henne som ingenting hade hänt.

Här ringer man inte till någon ambulans eller akut sjukvård alls.

Ryser bara när jag tänker på vilka smärtor och den panik den lilla flickan hade instängd i en garderob i mer än åtta timmar.

 

post-7697-0-77835500-1359251928_thumb.jp

 

post-7697-0-55566300-1359252123_thumb.jp

 

Nu läker hon sakta på utsidan, men dottern är nu flera år efter sina jämnåriga i skolan.

En avvikande person blir snabbt ett offer, och tappar självförtroende..

Nio år och knappt kunskaper i alfabetet.

 

post-7697-0-87860700-1359252575_thumb.jp

 

Tiden läker sakta alla sår sägs det, men det som är på insidan är nog värre än vi kan föreställa oss.

 

post-7697-0-57676400-1359252946_thumb.jp

 

Nu var Naree inte så där lätt att få berätta denna historia för mig, för rädslan att jag skulle dumpa henne.

Jag svarade att det är nu du behöver allt det extra stöd du behöver från mig och även kraften från MPR.

Då gav hon tillstånd till att publisera historien och bilderna.

Hon mindes Annandagsträffen i Udon och insamlingen till barnhemmet och alla goda människor som närvarade vid lunchen. Mr Chang, Sarne, Baa, Peter, Mille, Drivern,  BMS och många andra. Det är vad hon mindes, jag skulle kunna fler.

 

Nu förstår nog alla att detta är bra början på en lång process för den lilla tjejen och för mig, för än har vi aldrig setts i verkligheten.

 

Jag vet inte hur jag skall hantera detta framöver, men det kommer säkert att kosta rätt mycket penger för att ge denna tjej en "fair change", och det har jag nog inte förmåga till.

 

Leif

 

Jag är säker på att jag alltid kommer att älska och bry mig om denna bräckliga varelse

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan, Leifen, tårarna strömmar, hur, hur, hur,..finner inga ord, hoppas bara på det allra bästa för er alla tre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner sig Naree glad för första gången på många år, och hennes omgivning reagerar på samma sätt.

Att det skall behövas en senil överviktig norrlänning för att fixa sånt.

Jag är imponerad av Naree och hennes drivkraft. Trots motgångarna och alla försäljningar av företag, bilar, hus och mark för vården av dottern så är hon igång med ett nytt företag.

Svårast måste nog vara att visa sig glad,  stark och oberörd mot kunder och omgivning när livet är som sämst.

Familjen som orsakade allt detta lidande, reagerade på normalt "thaivis", solly not hap money.

 

Rayong nästa.april alla tre

 

 

Leif 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

oj vilken hemsk historia. kan inte fatta att sånt här kan hända riktigt.

jag hoppas ni kan göra det så bra som möjlit för henne, stackarn.

hur gammal är hon nu?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 år

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 år

Hej

 

 

Vad har hänt med svinen som tuttade på

 

Lyckönskningar att allt går bra för er

 

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

 

Vad har hänt med svinen som tuttade på

 

Lyckönskningar att allt går bra för er

 

Hälsningar

Jag vet inte, bara hur Naree hatar "svinen".

Troligen är dom på någon skola och skryter om "lilla facklan"

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt att sådana människor får gå fria.

 

Vi sänder varmaste hälsningar till Naree och hennes dotter. Vi träffade ju bara Naree helt kort i Korat, men om hon minns oss så hälsa att vi känner starkt för henne och hennes dotter. Sköt om dem väl Leif!

 

Mvh

BBJ med fru

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Usch fy å fan vilka jävla människor det finns

Fan vad jag lider med er

Hoppas av hela mitt hjärta att hon kan bli mer återställd än hon är idag

Ang högerhanden, går det att operera så hon kan få användning av handen mera än hon har idag??

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

När jag läst denna fruktansvärda historia så kan jag inte sluta fundera på hur sjuk en människohjärna egentligen kan bli, jag trodde aldrig man kunde nå ända hit till den här typen av galenskap!

 

Vi har aldrig träffats Leif men jag vill ändå önska dig lycka till och jag hoppas verkligen att löser sig på bästa sätt för den lilla tjejen...det här grejar du Leif även om det kommer att bli en jobbig tid stundtals för er alla!

 

Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner sig Naree glad för första gången på många år, och hennes omgivning reagerar på samma sätt.

Att det skall behövas en senil överviktig norrlänning för att fixa sånt.

Jag är imponerad av Naree och hennes drivkraft. Trots motgångarna och alla försäljningar av företag, bilar, hus och mark för vården av dottern så är hon igång med ett nytt företag.

Svårast måste nog vara att visa sig glad,  stark och oberörd mot kunder och omgivning när livet är som sämst.

Familjen som orsakade allt detta lidande, reagerade på normalt "thaivis", solly not hap money.

 

Rayong nästa.april alla tre

 

 

Leif 

Knappt man orkar trycka på tangenterna, men en sak kan jag med säkerhet säga, dina två tjejer kunde inte fått en bättre "överviktig norrlänning " än den dom har, för av alla jag träffat från MPR tillhör Du, Leif, en av få som jag är övertygad om kommer att klara detta med all den omtänksamhet och energi du utstrålar.

Fasen vad man mår konstigt i såna här situationer...ledsen för flickans öde, glad för Naree och dig att ni träffats och någonstans långt inne glad även för flickan att det va just du som kom in i bilden!

Allra bästa, vi ses snart igen!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äcklas...

 

Men starkt av Leifen att berätta detta. Hoppas situationen kan förbättras.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gripande.

 

Det absolut värsta jag vet, och som verkligen berör mig mest, är när barn skadas eller är svårt sjuka..det är så hemskt så jag inte finner ord, man blir verkligen illa till mods ):

 

Edit: klarade inte att se bilderna, scrollade snabbt ner men anar vad i stort sett stod där.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...