Jump to content
IGNORERAD

F1 i Buriram


Franco

Recommended Posts

Buriram United's Newin satsar på F1?

 

 

Politician-turned-football club owner Newin Chidchob plans to construct a Formula One racetrack worth about two billion baht in his hometown Buri Ram, Thai Rath reported on Thursday.

 

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/332463/newin-to-build-f1-racetrack

 

 

På Thai (Thairath):

http://www.thairath.co.th/content/sport/322295

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    7

  • Marlon

    3

  • Franco

    2

  • Nicholas

    2

Mest aktiva i denna tråd

Räcker nog för en fräck co-kartbana men F1, no way!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutsättningarna för en F1 bana i Thailand är iallafall långt bättre än för Sverige.

Vi har förvisso haft 1 redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korea Singapore Malaysia Japan Kina Thailand???
Tror malaysia korea och kanske kina försvinner snart. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Korea

Singapore

Malaysia

Japan

Kina

Thailand???

 

 

Det verkar som att kapitalet finns i Asien just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror malaysia korea och kanske kina försvinner snart. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ryssland (rysland) och Sydafrika kan snart va igång! Ev Argetina?

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två miljarder THB, kan inte tänka mej att det räcker!

 

 

Du får nog läsa en gång till.   two billion baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror malaysia korea och kanske kina försvinner snart. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Ryssland (rysland) och Sydafrika kan snart va igång! Ev Argetina?
Rysslands GP ska köras nästa år. Banan byggs på samma ställe där OS ska vara, Scotchi (eller nåt sånt) vid svarta havet. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Två miljarder THB, kan inte tänka mej att det räcker!     Du får nog läsa en gång till.   two billion baht
Ja och? Austin gick på minst USD 400'' så då är ju THB 2''' ingenting. Räcker väl till parkeringen och paddocken kanske. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror malaysia korea och kanske kina försvinner snart. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

 

Varför tror du Kina försvinner? Är om några år världens största ekonomi. Jag tror generellt sett att antalet lopp i Europa kommer att minska till "förmån" för fler race i Asien.

F1 i Thailand hade varit jättekul men jag tror inte på det, Singapore, Malaysia och Indonesien är större ekonomier än Thailand.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hermann Tilke var ju med vid konstruktionen av Austins bana.

Och den banan var tänkt att gå på 250 miljoner USD = ca 7-8 miljarder THB.

 

Och nu står det i artikeln att det initialt blir F3, med utbyggnad för F1...

 

The source said the circuit would initially host Formula 3 series events once completed and endorsed by the FIA. More tracks would be built later to support F1 racing. Mr Newin also planned to build a racing academy and a motocross racetrack on the premises.

 

Men... om nu Thailand skulle få F1, så är det väl ytterst tveksamt att man skulle hålla till i metropolen Buriram.

Då få de nog lägga några 100 miljarder på flygplats och annan infrastruktur först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va f...n. Vore bättre att han byggde en golfbana vilket jag så nogsamt påtalade för en av newins kompisar som vi spelar golf med i BRM.

Man kan ju allt önska...

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tror du Kina försvinner? Är om några år världens största ekonomi. Jag tror generellt sett att antalet lopp i Europa kommer att minska till "förmån" för fler race i Asien.

F1 i Thailand hade varit jättekul men jag tror inte på det, Singapore, Malaysia och Indonesien är större ekonomier än Thailand.

 

/Marlon

 

Var lite mer tveksam till att Kina försvinner men de har inte haft den tillströmningen av publik som var väntat och det som talar för att den stannar i kalendern är just det du säger, Kinas storlek. Den ligger dessutom väldigt bra till, lätt att ta sig dit.

Det kan man ju inte säga om Korea, kollade lite på den innan jag valde Japans GP. Koreanerna har lagt den i en liten hamnstad i söder och det finns i princip bara två hotell där och gissa vem som har bokat dessa? Nästa större stad ligger 5-6 därifrån. 

Bahrein ligger nog lite pyrt till också.

 

Då Ryssland och New Jersey kommer till nästa år så måste ju två bort, 20 lopp är satt som max.

 

F1 i BKK 2015... nja, håller med dig, ytterst tveksamt.

 

Nå, snart startar det igen, 1.5 månad kvar ungefär :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Var lite mer tveksam till att Kina försvinner men de har inte haft den tillströmningen av publik som var väntat och det som talar för att den stannar i kalendern är just det du säger, Kinas storlek. Den ligger dessutom väldigt bra till, lätt att ta sig dit.

Det kan man ju inte säga om Korea, kollade lite på den innan jag valde Japans GP. Koreanerna har lagt den i en liten hamnstad i söder och det finns i princip bara två hotell där och gissa vem som har bokat dessa? Nästa större stad ligger 5-6 därifrån. 

Bahrein ligger nog lite pyrt till också.

 

Då Ryssland och New Jersey kommer till nästa år så måste ju två bort, 20 lopp är satt som max.

 

F1 i BKK 2015... nja, håller med dig, ytterst tveksamt.

 

Nå, snart startar det igen, 1.5 månad kvar ungefär :)

Bibben,har du varit pa F1 banan i Shanghai?Vet inte om jag kan halla med,ligger ett par timmar resa utanfor Shanghai,och nar det ar race tar det extremt lang tid att ta sig darifran,sjalvupplevt ett antal ggr.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Du får nog läsa en gång till.   two billion baht

 

 

Billion på engelska vad blir det på svenska?

 

Kolla på google translate så blir det miljarder..

 

Så använd gärna ett översättnings program INNAN du uppmanar någon annan att läsa en gång till!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ryssland (rysland) och Sydafrika kan snart va igång! Ev Argetina?

 

 

Går inte Malaysias kontrakt ut detta eller nästa år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben,har du varit pa F1 banan i Shanghai?Vet inte om jag kan halla med,ligger ett par timmar resa utanfor Shanghai,och nar det ar race tar det extremt lang tid att ta sig darifran,sjalvupplevt ett antal ggr.

Halsningar

Chan2011

 

Ja, har varit där en gång. Då åkte jag en gratisbuss från Shanghai till banan och upplevde inte att det var så långt, gick väldigt smidigt. Det tar alltid lång tid att ta sig från ett race. Varit med om mycket värre.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Billion på engelska vad blir det på svenska?

 

Kolla på google translate så blir det miljarder..

 

Så använd gärna ett översättnings program INNAN du uppmanar någon annan att läsa en gång till!!!!!!!!!!!!!!

 

Ja, billion på engelska blir miljard på svenska. Biljon på svenska, dvs 1000 miljarder blir trillion på engelska.

 

Tyvärr lite förvirrande ibland.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Ja, har varit där en gång. Då åkte jag en gratisbuss från Shanghai till banan och upplevde inte att det var så långt, gick väldigt smidigt. Det tar alltid lång tid att ta sig från ett race. Varit med om mycket värre.

Man upplever sjalvklart det olika,beror ju sjalvklart var man bor i Shanghai,sjalv bodde jag downtown Shanghai ett antal ar.

Stammer att det som oftast tar langre tid ifran an till.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Man upplever sjalvklart det olika,beror ju sjalvklart var man bor i Shanghai,sjalv bodde jag downtown Shanghai ett antal ar.

Stammer att det som oftast tar langre tid ifran an till.

Halsningar

Chan2011

 

Hej Chan2011,

 

När du bodde i Shanghai, åkte du Metron (linje 11) ut till banan eller är det bara att glömma det en race helg?

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lite mer tveksam till att Kina försvinner men de har inte haft den tillströmningen av publik som var väntat och det som talar för att den stannar i kalendern är just det du säger, Kinas storlek. Den ligger dessutom väldigt bra till, lätt att ta sig dit.

Det kan man ju inte säga om Korea, kollade lite på den innan jag valde Japans GP. Koreanerna har lagt den i en liten hamnstad i söder och det finns i princip bara två hotell där och gissa vem som har bokat dessa? Nästa större stad ligger 5-6 därifrån. 

Bahrein ligger nog lite pyrt till också.

 

Då Ryssland och New Jersey kommer till nästa år så måste ju två bort, 20 lopp är satt som max.

 

F1 i BKK 2015... nja, håller med dig, ytterst tveksamt.

 

Nå, snart startar det igen, 1.5 månad kvar ungefär :)

 

He he, ja man ser ju verkligen fram emot att säsongen snart drar igång. Tänkte ta Shanghais GP i år.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...