Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways Promotion 2009


andresthlm

Recommended Posts

Hej alla Thailands vänner!

Snart släpps Thai Airways promo priser för våren/hösten 09.  :great:

Finns redan resebyråer som börjat annonsera på Blocket  :kort:

och säljer biljetter för 4500kr plus skatter vilket jag anser är för dyrt när Thai inte ens släppt kampanjen för bokning hos de svenska resebyråerna.

Priset i våras var från 3100-3200 kr plus skatterna för samma biljett.

Mvh, André  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst att det koster 3195 +ca:2804 i skatt = ca:5999kr i V-W-klass = ingen bonus poäng

Kolla med Nonki!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Från villken tid går det att åka fö 5999,villken sida tittar ni på

Prova med denna:

Nonki travel A

pigge01

Inlägg 150 Klass byte för mig :glasses:

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon tala om för mig varför skatten hos Thai är så j-a hög från Sverige,SAS tar väl bara 5-600 i skatt.Och inte är det billigare från andra hållet,dem kan ju inte skylla på oljepriset iaf,det är ju bara 1/3 av priset det var när de höjde.Mvh Måne  :diablo:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt och bra.

Du har även rätt till ombokning av dina biljetter om du vill ändra resdag, detta i mån av plats.

Skynda att fynda.

Detta kan du läsa på www.jade.se

  Thailand Mar2009 för 3200kr >>

För 3200kr kan ni åka till HELA Thailand billigare än någonsin med Thai Airways

fr Stockholm  till Bangkok och sedan vidare till Phuket, Krabi, Samui, Surat Thani,

Udon Thani, Chiang Rai, Chiang Mai, Kon Kaen, Phitsanulok, Ubon Ratchathani på

HELT OTROLIGA SAMMA PRISER! Reseskatter ca 2600-3000kr tillkommer

Du hittar samma info hos Odenresor samt andra, som är mån av oss resenärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ingen som vet varför skatterna är så HÖGA  :diablo: Mvh Måne

Måne, vi har varit bortsämda med förhållandevis låga flygskatter och bränsletillägg. Denna tiden förra året kostade skatten cirka 1250 och idag cirka 2700 till Bangkok. Bara att finna sig i det eller avstå att resa. Det är alltså inte så att resebyråerna är ute efter att tjäna mer pengar om vissa kunder har fått för sig det. Marginalerna på en flygbiljett är så mimimala som det någonsin går och resebyråer priskrigar och kämpar emot långkonjunktur och priser som internetresebyråerna har. Trots allt tycker jag det är roligt arbete är det en kul bransh fortfarande det är ju därför man fortfarande håller på med det. För rik blir man INTE som privat ifall man inte är ägare av Ving, Apollo, Ticker mfl.

Mvh, André  :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack andress för ditt svar,men det förklarar inte skatteökningarna,hur motiverar de höjningarna kan ju som sagt inte vara oljepriset ursäkta att jag tjatar men vi är många här som undrar.Mvh Måne  :lol:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hämtat på Thaishemsida:

8. Fuel surcharge rate of USD 195.00 per sector, on the return route Bangkok-Auckland v.v., Bangkok-Munich v.v., Bangkok-Milan v.v., Bangkok-Rome v.v., Bangkok-Athens v.v., Bangkok-Copenhagen v.v., Bangkok-Stockholm v.v., Bangkok-Zurich v.v., Bangkok-Moscow v.v., Bangkok-Johannesburg v.v., Bangkok-Frankfurt v.v. including the route between Osaka-Los Angeles.

Pressrelise

195dollar i bränsle- tillägg samt resebyråns avgift och skatt.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med landningsavgifter som flygplatsen vill ha? Ingår dom i flygskatten eller i biljettpriset?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

OBS !!

Se upp med blocket när det gäller biljetter främst till Thailand det förekommer skojare där

Varning!!

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att bränsletilläget kommer att sjunka tillbaks mot tidigare nivåer .

Oljan kostar ju endast $44 nu.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...