Jump to content
IGNORERAD

Hotel i HuaHin


ban_kog_wat

Recommended Posts

Hallå.

Skall till HH i mitten på feb och brukar bo på subhamittra. Har någon bodd där på länge? Har inte varit i HH på några år så man undrar lite.

Andra förslag mottages i samma prisläge.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Thipurai city hotel 10/10

Håller med, Thipurai City är bra och ligger centralt. Ett annat hotell som också ligger centralt och lite billigare än Thipurai är PP Villa Hotel (det har dessutom en större pool än Thipurai). PP Villa har ingen hemsida men rummen kostar 1100 baht utan och 1200 med balkong. PP Villa ligger rakt över gatan från McDonalds i Hua Hin.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med,har själv aldrig bott på thipurai men det är bara en tidsfråga fast jag bor bara 6 mil ifrån.

Jag har läst bara positiva omdömen om detta svenskägda hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Skall till HH i mitten på feb och brukar bo på subhamittra. Har någon bodd där på länge? Har inte varit i HH på några år så man undrar lite.

Andra förslag mottages i samma prisläge.

// Baan

 

Frugan och jag bodde där några nätter för ett par månader sen på rekommendationer av Luke the Drifter. Det blir nog samma ställe nästa besök. Helt OK, dessutom billigt och mitt i smeten.

 

Subhamitra är den rätta stavningen och ska man boka rum så är det nog bäst göra det per telefon. På visitkortet jag fick står det

032-511208, 511487

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om man inte har något emot att bo utanför centrala HH är militärbeachen ett bra alternativ (Suan Son Beach) .. 1200 per natt..

a9evy4ab.jpg

puvebe9e.jpg

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
såg fräscht ut...men kartan på hemsidan såg klurig ut...ligger det centralt el hur långt från Hua Hin centrum?

 

Om jag inte missuppfattar hemsidan så får man betala 50THB för att bada i poolen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missuppfattar hemsidan så får man betala 50THB för att bada i poolen..

Nej det kostar inget att vara i poolen om man bor på hotellet, men man kan hyra in sig i den ena poolen även om du inte bor där, då kostar det 50b.

Den andra poolen är bara för hotellets gäster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger på petchkasem road vid soi 104. Kan det vara 6-700 m.

 

Det är minst 2 km till centrum från Sport Villa.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...