Jump to content
IGNORERAD

Träffar i Bangkok


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Hejsan. Bott här nu i två år, gift med en thai, har företag här i Bangkok, tyvärr så träffar man sällan andra Svenskar, någon som är intresserad av att kanske ses på en pub efter jobbet och ta en öl, menar nu inte att vi går till Nana (är lyckligt gift) bara en öl och prata lite ,kanske vi kan få ihop några stycken som träffas efter jobbet med en öl en dag i veckan och sedan går hem efter någon timme. seriösa svar tack, är inte ute efter krogsväng med lättfotade damer. Är en mkt trevlig kille på 50 år som känner sig som 37 :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går alldeles utmärkt att gå till barerna på nana för att bara dricka öl och snack och ha kul , finns ju andra än entertainmentområdet. Men det finns rätt gott om andra ställen naturligtvis också. Är i Bkk bor på nana förstås :crazy:  nästa helg 26-27/1 tillgänglig för ett par öl

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Det går alldeles utmärkt att gå till barerna på nana för att bara dricka öl och snack och ha kul , finns ju andra än entertainmentområdet. Men det finns rätt gott om andra ställen naturligtvis också. Är i Bkk bor på nana förstås :crazy:  nästa helg 26-27/1 tillgänglig för ett par öl

Då får väl du visa mig att det gåt att ta en öl där, jag antar erbjudandet :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

oopppsss ska bli en härlig utmaning brukar bli golden beer bar, Hillary 2, 4 mfl. Ska vi bestämma tid nu eller senare?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Bor i Huay Khwang denna vinter fram till slutet av april. Börjar bli sugen på en Hoegaarden.. För mig passar en pilsner eller 3 mellan typ 5-8 pm och åka hem sen utmärkt. Finns väl också ett antal utlysta bKK träffar på forumet. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
oopppsss ska bli en härlig utmaning brukar bli golden beer bar, Hillary 2, 4 mfl. Ska vi bestämma tid nu eller senare?

Kanon, kan vi bestämma efter helgen typ på måndag, jag vill kolla hur min vecka ser ut då. Men jobb på kvällar brukar det sällan bli men vill kolla för säkerhets skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

jadå inge fara det blir bra, åker ju först på fredag. I vilket fall kan du kanske PMa ditt thainummer så kan jag höra av mig när jag fixat mitt nummer

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Hej. Bor i Huay Khwang denna vinter fram till slutet av april. Börjar bli sugen på en Hoegaarden.. För mig passar en pilsner eller 3 mellan typ 5-8 pm och åka hem sen utmärkt. Finns väl också ett antal utlysta bKK träffar på forumet. Med vänlig hälsning,

Du bor i samma område som mig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Hej. Bor i Huay Khwang denna vinter fram till slutet av april. Börjar bli sugen på en Hoegaarden.. För mig passar en pilsner eller 3 mellan typ 5-8 pm och åka hem sen utmärkt. Finns väl också ett antal utlysta bKK träffar på forumet. Med vänlig hälsning, Du bor i samma område som mig :-)
Bor vid Pracha Uthit Rd. Ca 3 km från både från Huay Khwang och Thailand cultural. Bor nära Regent School, KIS Meng Jai junction.. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Bor vid Pracha Uthit Rd. Ca 3 km från både från Huay Khwang och Thailand cultural. Bor nära Regent School, KIS Meng Jai junction.. Med vänlig hälsning,

Bor 300 meter ifrån Rama 9 MRT station, kul. ses någon dag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndag imorgon?

Jag tror 33 hänvisade till en annan tråd om en lördagsträff,och sedan träffas vi på söndagen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ursäkta mig, men jag upphör aldrig förvånas över detta velande om det ska bli forumträff eller ej.

 

Bestäm tid och plats och meddela det på forumet. Någon konsensus behövs inte, och är i praktiken omöjlig. Troligen kommer det alltid någon.

 

Och nu bör jag nog undvika att skriva mer.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja gärna nästa vecka typ tis onsdag ett par pilsner och snacka lite. Jag är knappast ute själv förutom om det kommer ngt besök från Sverige utan brukar bara köra familjemiddag så jag har ingen koll på ölställen. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gärna nästa vecka typ tis onsdag ett par pilsner och snacka lite. Jag är knappast ute själv förutom om det kommer ngt besök från Sverige utan brukar bara köra familjemiddag så jag har ingen koll på ölställen. Med vänlig hälsning,

Hoppas du kommer på denna träff

 

 

http://www.maipenrai.se/forum/t/23025-forumträff-i-bkk-lördag-16-feb-2013/#entry639010

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ja gärna nästa vecka typ tis onsdag ett par pilsner och snacka lite. Jag är knappast ute själv förutom om det kommer ngt besök från Sverige utan brukar bara köra familjemiddag så jag har ingen koll på ölställen. Med vänlig hälsning, Hoppas du kommer på denna träff http://www.maipenrai.se/forum/t/23025-forumträff-i-bkk-lördag-16-feb-2013/#entry639010
En av mina nackdelar med att bo "inneboende" med familjen som vi gör är att svärfar sätter på stora kedjan på ytterdörren vid 20.30 så dom få gångerna jag varit ute längre har jag tagit in på hotell. Dom stora fördelarna med inneboendes är att mina barn umgås dagligen med kusiner och morföräldrar. Tvätten lägger jag i en låda och sen dyker den upp i garderoben nystruken 48 timmar senare. Mat står på bordet 3 gånger per dag utan att lyfta ett handtag. Bil lånar vi och tankar och tvättar bara. Ska lägga in en ansökan om hotellboende hos regeringen den dagen få se om den går igenom. :) Med vänlig hälsning, Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ja gärna nästa vecka typ tis onsdag ett par pilsner och snacka lite. Jag är knappast ute själv förutom om det kommer ngt besök från Sverige utan brukar bara köra familjemiddag så jag har ingen koll på ölställen. Med vänlig hälsning, Hoppas du kommer på denna träff http://www.maipenrai.se/forum/t/23025-forumträff-i-bkk-lördag-16-feb-2013/#entry639010
En av mina nackdelar med att bo "inneboende" med familjen som vi gör är att svärfar sätter på stora kedjan på ytterdörren vid 20.30 så dom få gångerna jag varit ute längre har jag tagit in på hotell. Dom stora fördelarna med inneboendes är att mina barn umgås dagligen med kusiner och morföräldrar. Tvätten lägger jag i en låda och sen dyker den upp i garderoben nystruken 48 timmar senare. Mat står på bordet 3 gånger per dag utan att lyfta ett handtag. Bil lånar vi och tankar och tvättar bara. Ska lägga in en ansökan om hotellboende hos regeringen den dagen få se om den går igenom. :) Med vänlig hälsning, Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Återkommer från Borneo torsdag kväll 24/1 så en bira på fredag 25/1 säger jag inte nej till.

 

Med vänlig hälsning (för att citera Mamma)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...