Jump to content
Bibben

Bästa TV serien nu

Recommended Posts

AnTove
On 2018-10-11 at 18:58, skrev Soengsang:

Sett första episoden av McMaffia, verkar lovande......

James Norton, känd från bla Grantchester tycker jag är en bra skådespelare

https://www.imdb.com/title/tt6271042/

54271947_Skarmavbild2018-10-11kl_18_53_26.thumb.png.8a54bc7f6f5db2f83ee5cc0c2d63001c.png

Kanon tips. Har nu sett hela säsongen och ser fram emot nästa. Mycket välgjord. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
AnTove
On 2018-10-12 at 23:56, skrev Enis:

Utan att sett ett enda avsnitt ännu av senaste säsongen så tipsar jag om 

The Man in The High Castle.....

/Enis

Har sett halva första säsongen och hittills verkar det att vara en kanon serie. Vet inte hur jag har missat den. Finns tydligen 3 säsonger av den. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
On 10/13/2018 at 9:51 AM, lasseiudon said:

Åså har den nya säsongen av Dr Who dragit igång.

Helsjuk, men samtidigt rätt kul serie.  Den äldsta SF-serien i världen sägs det, torde därmed ur det avseendet slå bland annat Star Trek.

Kul att denna "regeneration" blev till en kvinna. Tycker hon är bra, vilket kan bero på att jag inte gillade hennes företrädare särskilt mycket, den 12e doktorn.

Nu dags att spana in avsnitt tre av doktor 13.

Relaterad bild

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wUThai

Making a murder säsong 2. Vilken jävla tragisk/intressant dokumentär! Sträckglodde andra säsongen igår!

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Inlagd (ändrad)
4 timmar sedan, skrev AnTove:

Kanon tips. Har nu sett hela säsongen och ser fram emot nästa. Mycket välgjord. 

Så tyckte jag också.....

Jag gillar James Norton som skådespelare, han är ju också "deckarpräst" i den engelska serien Grantchester, vilken jag tycker var lite smårolig, men faller säkert inte alla hardcore gubbar i smaken.

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
lasseiudon
On 2018-10-22 at 22:53, skrev spooncreek:

Helsjuk, men samtidigt rätt kul serie.  Den äldsta SF-serien i världen sägs det, torde därmed ur det avseendet slå bland annat Star Trek.

Kul att denna "regeneration" blev till en kvinna. Tycker hon är bra, vilket kan bero på att jag inte gillade hennes företrädare särskilt mycket, den 12e doktorn.

Nu dags att spana in avsnitt tre av doktor 13.

Relaterad bild

Men vilken besvikelse! Först var man ju lite förundrad över att det blev en kvinnlig Doctor men varför inte ge henne en chans och första avsnittet var väl OK. Sedan började det bli konstigt, Doctorn brukar ju ha en följeslagare och nu skall dom tydligen vara tre och en multikulturell soppa av en vit, en kolsvart och en mittimellan från Pakistan, vad är nu detta? Åså 3'e avsnittet en total katastrof, nu skall jag kolla 4'e men det lutar nog åt att man får spola denna serie åtmonstone till BBC välje att låta en annan Doctor återuppstå.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
10 hours ago, lasseiudon said:

Men vilken besvikelse! Först var man ju lite förundrad över att det blev en kvinnlig Doctor men varför inte ge henne en chans och första avsnittet var väl OK. Sedan började det bli konstigt, Doctorn brukar ju ha en följeslagare och nu skall dom tydligen vara tre och en multikulturell soppa av en vit, en kolsvart och en mittimellan från Pakistan, vad är nu detta? Åså 3'e avsnittet en total katastrof, nu skall jag kolla 4'e men det lutar nog åt att man får spola denna serie åtmonstone till BBC välje att låta en annan Doctor återuppstå.

Avsnitt tre var kanske lite för undervisande i sin stil genom att handlingen kretsade kring Rosa Parks. Tydligen är den berättarstilen nån slags återgång till hur det var med den gamla klassiska 60-tals Doctor Who.

Trots att årets laguppställning kanske är lite så kallat "PK" så tycker jag det funkar. Hon är helt klart bättre än den doktor hon ersatte i vart fall, och följeslagarna funkar hyfsat, särskilt "Graham". Snart dags att se avsnitt fyra :-). .

Som bäst var det dock när David Tennant var doctor och och "Rose" (Billie Piper) var följeslagare.

Relaterad bild

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver

Kidding på HBO. Jim Carrey är en programledare i barnprogram och bara vill väl samtidigt som hela hans värld är kaos. Extremt mörk humor så det är svårt att veta om man ska skratta eller känna obehag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang

Inte direkt nått nytt tips då, men Better Call Saul är ju för skön, just börjat med den senaste säsongen......

https://www.imdb.com/title/tt3032476/

Sen måste jag ju säga att Netflix är för jävla bra, särskilt för mig som inte alltid har bra uppkoppling, bara att ladda ned en massa till plattan när man har bra anslutning, och se senare......inget mer kludd med torrent och sånt, lätt värt typ en hundring i månaden.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ragson
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Inte direkt nått nytt tips då, men Better Call Saul är ju för skön, just börjat med den senaste säsongen......

https://www.imdb.com/title/tt3032476/

Itt Saul Goodman... ( It´s all good man)  :-)   

Underbar serie.... Drama, humor, våldsamt, känsligt, härliga karaktärer...
Fångar känslor som inget annat liknande..

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen

Sett 2 avsnitt av Bodygard, verkar lovande hittills..

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy