Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

10 hours ago, lasseiudon said:

Men vilken besvikelse! Först var man ju lite förundrad över att det blev en kvinnlig Doctor men varför inte ge henne en chans och första avsnittet var väl OK. Sedan började det bli konstigt, Doctorn brukar ju ha en följeslagare och nu skall dom tydligen vara tre och en multikulturell soppa av en vit, en kolsvart och en mittimellan från Pakistan, vad är nu detta? Åså 3'e avsnittet en total katastrof, nu skall jag kolla 4'e men det lutar nog åt att man får spola denna serie åtmonstone till BBC välje att låta en annan Doctor återuppstå.

Avsnitt tre var kanske lite för undervisande i sin stil genom att handlingen kretsade kring Rosa Parks. Tydligen är den berättarstilen nån slags återgång till hur det var med den gamla klassiska 60-tals Doctor Who.

 

Trots att årets laguppställning kanske är lite så kallat "PK" så tycker jag det funkar. Hon är helt klart bättre än den doktor hon ersatte i vart fall, och följeslagarna funkar hyfsat, särskilt "Graham". Snart dags att se avsnitt fyra :-). .

Som bäst var det dock när David Tennant var doctor och och "Rose" (Billie Piper) var följeslagare.

 

Relaterad bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kidding på HBO. Jim Carrey är en programledare i barnprogram och bara vill väl samtidigt som hela hans värld är kaos. Extremt mörk humor så det är svårt att veta om man ska skratta eller känna obehag.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte direkt nått nytt tips då, men Better Call Saul är ju för skön, just börjat med den senaste säsongen......

https://www.imdb.com/title/tt3032476/

 

Sen måste jag ju säga att Netflix är för jävla bra, särskilt för mig som inte alltid har bra uppkoppling, bara att ladda ned en massa till plattan när man har bra anslutning, och se senare......inget mer kludd med torrent och sånt, lätt värt typ en hundring i månaden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Inte direkt nått nytt tips då, men Better Call Saul är ju för skön, just börjat med den senaste säsongen......

https://www.imdb.com/title/tt3032476/

 

Itt Saul Goodman... ( It´s all good man)  :-)   

Underbar serie.... Drama, humor, våldsamt, känsligt, härliga karaktärer...
Fångar känslor som inget annat liknande..

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett 2 avsnitt av Bodygard, verkar lovande hittills..

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har insett att Netflix är guds gåva till uttråkade upptäcktsresande marina fönstertittare, så satans smidigt att ladda ned serier/film i tabletten då man har bra anslutning, inget mer kluddande med torrenter o skit!

Så bra att jag beställde en ny tablet, Huawei M5P 64 gb :)

Lär ta ett tag innan man rundar Netflix.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har insett att Netflix är guds gåva till uttråkade upptäcktsresande marina fönstertittare, så satans smidigt att ladda ned serier/film i tabletten då man har bra anslutning, inget mer kluddande med torrenter o skit!

Så bra att jag beställde en ny tablet, Huawei M5P 64 gb :)

Lär ta ett tag innan man rundar Netflix.

Ja hub-snyltartiden är förbi. Förjävla smidigt med streamingtjänsterna som finns numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Har insett att Netflix är guds gåva till uttråkade upptäcktsresande marina fönstertittare, så satans smidigt att ladda ned serier/film i tabletten då man har bra anslutning, inget mer kluddande med torrenter o skit!

Så bra att jag beställde en ny tablet, Huawei M5P 64 gb :)

Lär ta ett tag innan man rundar Netflix.

 

55 minuter sedan, skrev Knasen:

Ja hub-snyltartiden är förbi. Förjävla smidigt med streamingtjänsterna som finns numera.

Där är jag inte än. Tycker fortfarande torrnets är överlägset eftersom det finns det mesta om man är med på en bra site. Har i och för sig inte provat Netflix men jag antar att utbudet är högst begränsat.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden. 😉

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

 

Där är jag inte än. Tycker fortfarande torrnets är överlägset eftersom det finns det mesta om man är med på en bra site. Har i och för sig inte provat Netflix men jag antar att utbudet är högst begränsat.

Jag har förutom Netflix även Viaplay och C more. Väljer man billigaste alternativen så blir det ca 300 kr i månaden för tre tjänster. C more har jag mest bara för att komma åt TV4-kanalerna med framförallt trav samt en del fotboll som är det enda jag följer på TV och slipper på det viset bry mig om att skaffa TV-kanaler via Boxer eller liknande och får dessutom allt sladdlöst via Chromecast på två Tv-apparater. Brukar även ta HBO ett par månader om året när Game of thrones går och sen säga upp det.

 

Inget mer laggande och skit från Dreamfilm och liknande eller full hårddisk med massa nedladdade filmer.

 

Filmer hinner jag knappt titta på längre då jag har fullt upp med att hänga med i alla serier som finns tillgängliga. 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Torrent är ju stenåldern. Använde väl det för 15 år sen eller nåt sånt. När jag upptäckte usenet så har jag aldrig använt Torrent efter det. Dock så streama jag mest från Netflix och viaplay samt svt. HBO precis som knasen gör. När games of throne eller Gomorrah börjar så tar jag ett abonnemang.

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna sida loggar jag in på när jag vill se filmer, serier eller dokumentärer, vilket är ofta. Ingen registrering eller nåt, bara klicka och sen titta helt gratis. Utbudet är enormt. https://nyafilmer.com/

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har insett att Netflix är guds gåva till uttråkade upptäcktsresande marina fönstertittare, så satans smidigt att ladda ned serier/film i tabletten då man har bra anslutning, inget mer kluddande med torrenter o skit!

Så bra att jag beställde en ny tablet, Huawei M5P 64 gb :)

Lär ta ett tag innan man rundar Netflix.

Håller med till 100% 

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev piloten66:

Håller med till 100% 

Synd att man inte fattat det tidigare, 89kr i månaden för det, och 100kr i månaden för iptv, sen klarar man sig....

 

Edit, hur fungerar det i Thailand, har inte provat där ännu?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Synd att man inte fattat det tidigare, 89kr i månaden för det, och 100kr i månaden för iptv, sen klarar man sig....

 

Edit, hur fungerar det i Thailand, har inte provat där ännu?

Netflix fungerar kanon ja även iptv

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev piloten66:

Netflix fungerar kanon ja även iptv

Jo, iptv fungerar...men Netfix har man ju läst om, det svenska Netflix fungerar alltså utan VPN?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo, iptv fungerar...men Netfix har man ju läst om, det svenska Netflix fungerar alltså utan VPN?

 

Svensk vet jag inte men utan VPN ja men det är väl bara USA Netflix som är bättre och kräver VPN 

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev wUThai:

Torrent är ju stenåldern. Använde väl det för 15 år sen eller nåt sånt. När jag upptäckte usenet så har jag aldrig använt Torrent efter det. Dock så streama jag mest från Netflix och viaplay samt svt. HBO precis som knasen gör. När games of throne eller Gomorrah börjar så tar jag ett abonnemang.

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk
 

Intressanta att du säger att torrent är stenålder och hänvisar till usenet som kom på 90 talet, före torrent. Man kan väl tycka vad man vill om torrent men på den site jag är medlem på finns då allt man kan tänka sig i serieväg, nya filmer i full HD med mera. Tar några minuter att ladda ner det man vill ha. Det funkar i alla fall för mig hur modert eller inte man än tycker det är. Fast med tanke på utbudet som finns och snabbheten att ladda ner så är det väldigt många fler än jag som använder det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Intressanta att du säger att torrent är stenålder och hänvisar till usenet som kom på 90 talet, före torrent. Man kan väl tycka vad man vill om torrent men på den site jag är medlem på finns då allt man kan tänka sig i serieväg, nya filmer i full HD med mera. Tar några minuter att ladda ner det man vill ha. Det funkar i alla fall för mig hur modert eller inte man än tycker det är. Fast med tanke på utbudet som finns och snabbheten att ladda ner så är det väldigt många fler än jag som använder det.

Inge bråk men förstår inte hur ni hinner se på alla serier ni beskriver, finns några bra på svt 1 och tv 4 det ser jag på

i datorn och kan se på storbilds tv,n också från 06,00 till 08,00 på morgonen, det räcker för mej. Hade förut Telia

stora paketet och även netflex men hann inte titta på 10 % av utbudet

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Intressanta att du säger att torrent är stenålder och hänvisar till usenet som kom på 90 talet, före torrent. Man kan väl tycka vad man vill om torrent men på den site jag är medlem på finns då allt man kan tänka sig i serieväg, nya filmer i full HD med mera. Tar några minuter att ladda ner det man vill ha. Det funkar i alla fall för mig hur modert eller inte man än tycker det är. Fast med tanke på utbudet som finns och snabbheten att ladda ner så är det väldigt många fler än jag som använder det.

Håller med dig torrent är inte dött, men man bör nog vara member på dom slutna siterna.

Det har laddats 28.7tb från min PC det säger väl en del.

 

Ratio.JPG.164d0a3d090499a8c1e43afb3c8a5536.JPG

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Intressanta att du säger att torrent är stenålder och hänvisar till usenet som kom på 90 talet, före torrent. Man kan väl tycka vad man vill om torrent men på den site jag är medlem på finns då allt man kan tänka sig i serieväg, nya filmer i full HD med mera. Tar några minuter att ladda ner det man vill ha. Det funkar i alla fall för mig hur modert eller inte man än tycker det är. Fast med tanke på utbudet som finns och snabbheten att ladda ner så är det väldigt många fler än jag som använder det.

Ja, usenet har funnits längre än torrents. Och ändå är usenet så fantastiskt mycket bättre. Fullt blås på nerladdning och det behövs ingen uppladdning eller delning samt SSL och lite andra godsaker. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Denna sida loggar jag in på när jag vill se filmer, serier eller dokumentärer, vilket är ofta. Ingen registrering eller nåt, bara klicka och sen titta helt gratis. Utbudet är enormt. https://nyafilmer.com/

 

Är du säker på det?

När jag provar ett antal olika filmer säger den bara att man måste registrera sig.....?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...